Sivu 1/1
2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 02 Helmi 2014, 20:07
Kirjoittaja alfa164
Täällä kun tuntuu olevan päteviä tekniikka väkeä.Kyseessä siis kelkka ski-doo 600.Mittailin tuossa puristuksia.Lämpimäksi en konetta vielä käyttänyt,mutta kylmänä mittailin seuraavat tulokset.Ilman kaasua:8,5,ja toinen 8.Kaasu pohjassa tulokset 9,5,ja sama 8.Mikä moisen eron selittää,ja mikälie vialla?Mittari mallia halpis,mutta erot tuskin virheelliset.Ja tiedän että paineet mitataan kaasupohjassa,ei takerruta siihen

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 03 Helmi 2014, 18:27
Kirjoittaja MP
Voishan siellä olla esmes roskaa imuläpissä tms. toisella puolen . Pientä eroa vois tulla myös karstottuneesta männänrenkaasta tai kampikammion stefasta, joka ei enää ihan parhaassa iskussa tai pikku leikkausjäljistä toisella puolen.
Miten se käy ja käynnistyy?
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 03 Helmi 2014, 19:40
Kirjoittaja A Bart
Onkos tämä 2 tahtinen?
Läppäventtiili kaput?
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 03 Helmi 2014, 22:38
Kirjoittaja alfa164
hyvin käy,uteliaisuuttani vain mittasin.Kyseessä läppäkone,läpät imusarjassa.
Oma päätelmäni on,ettei sylintereissä vikaa,koska paine suht tasainen,ja hyvät ilman kaasua(10%sisällä),kun taas kaasu pohjassa tulee enemmän painetta imupuolelta,niin toisen sylinterin paineet nousee niinkuin kuuluukin,toisaalta molemmissa sen verran hyvin painetta,ettei toinen sylinteri ihan harakoille kaikkia imuilmoja luulisi työntävän.
Pohdiskelin kanssa noita läppiä.Jos läppä koko ajan auki,niin ei pitäisi olla vaikutusta,koska luistin sen paineen sinne vapauttaa.Jos läppä ei aukea,niin sitten ei paineet nouse,oli kaasua tai ei.Arvauksia tosin nämä
Sen verran ahtaaseen rakennettu kone,ettei huvikseen viitsisi alkaa purkailemaan
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 04 Helmi 2014, 07:40
Kirjoittaja A Bart
Yleensä räkii kaasariin takaisin, jos tuo läppä on rikki.
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 04 Helmi 2014, 08:34
Kirjoittaja JTE
Onkos minkäverran ajettu männillä ?
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 04 Helmi 2014, 09:15
Kirjoittaja äölkjhgf
Ei ehkä liity aiheeseen, mutta 2 sylinterisiin 2T-koneisiin kuitenkin.
Kun aika usein poistetaan tuorevoitelusysteemi käytöstä ja aletaan sekoittamaan öljyä bensan sekaan, niin ainakin joissakin (rotax neste?) koneissa täytyy kampiakselin keskilaakerin voitelu turvata koska saa voitelunsa tuorevoitelupumpulta erillisen putken kautta. Käytännössä pieni säiliö josta menee letku keskilaakerille, öljyn määrää seurataan.
Törmäsin tuossa jokin aika sitten tapaukseen jossa oli keskilaakeri leikannut kiinni ja kampiakseli kierossa kun asiaa ei oltu huomioitu.
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 04 Helmi 2014, 09:32
Kirjoittaja MP
Ei ois ennenkuulumatonta, jos imuläppään asti ois päässy joku oksanpätkä tai kaarnanpala.
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 04 Helmi 2014, 10:45
Kirjoittaja rasvanäppi
Tuohan on ihan normaali ero.
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 04 Helmi 2014, 11:04
Kirjoittaja Alfissimo
A Bart kirjoitti:Yleensä räkii kaasariin takaisin, jos tuo läppä on rikki.
Ei aina. Minulla mopossa oli kaksiosaisen läpän toisesta siivestä pala lähtenyt pakoputkea pitkin muille maille ja ainoa ero oli tyhjäkäynnin katoaminen. Jos olisi räkinyt kaasariin, olisi läppärunko otettu ensimmäisenä auki, mutta nyt ehdittiin vikaa etsimään koko lailla vaikeammista paikoista ennen tuon läppävian tajuamista

.
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Lähetetty: 04 Helmi 2014, 19:21
Kirjoittaja alfa164
rasvanäppi kirjoitti:Tuohan on ihan normaali ero.
Normaalia ei ole,ettei paine nouse kun kaasuttimen luistimet on ylhäällä,versus alhaalla.
Joo,kyseessä vuoden 2006 rotaxin 600cc nestekone,mallia en muista,mutta kyseessä mxz 500ss.
pitänee mennä tutkimaan tilannetta talliin....