Sivu 1/1
Harrastuksien hinta
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 14:19
Kirjoittaja 155TS
Kaikkihan sen tietää, että Alfa ei ole kaikkein halvin harrastus kohde. Jotenkin se tuntuu kuintenkin olevan vielä linjassa verrattuna tohon pikkuveljen moottoripyöräilyyn, etenkin kun sillä on niitä kaksi. Toinen on kyllä myytävänä, eli jos jotain kiinnostaa tollainen kawa LTD 750 -84 voi tiedustella lisätietoja minulta.
Mutta takaisin asiaan. Veli otti sen toisen pyöränsä liikenteeseen pääsiäisenä. Se on kawan ZZR 1100 -90 hirviö jossa on 5hp enemmän tehoa kuin tossa mun kopissa ja se painaa 5 vähemmän. No siitä loppu virta kesken ajon yhtäkkiä. Akku on uusi, joten vika on varmaan laturissa. Ladattiin akku ja pistettiin käytiin. Laturi ei lataa ollenkaan. Puretaan laturi ja todettiin että hiilet on aika kuluneet. Itse vika on varmaan jännitteensäätäjässä. Soitto Sumekolle. Varaosien hinnat: hiilisilta 90€ ja jännitteensäätäjä 362€!!!

. Tarvikeosia ei ole olemassa

. No päätettiin yllättäen vielä tutkia tänään sitä vähän tarkemmin. Veljellä on onneksi ihan hyvä korjaus käsikirja, jossa on hyvät testausohjeet sille jännitteensäätäjälle.
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 14:39
Kirjoittaja Rolle
Jos auton tuunauslinjalle lähtee niin saa aika hyvin palamaan rahaa..
- vanteet renkaineen ~1500e
- alustasarja ~1200e
- pientä helmaa ja levikettä ~1500e
- kunnon hifit ~1500e
jne.
Tähän asti pelkästään auton kunnossa pitämiseen on mennyt tolkuttomasti rahaa ja kilsoja takana alle 2000
Prätkät ovat kuuleman mukaan kivan hintaisia, vakuutus taitaa syödä siitä suurimman osan jos ei sakkoja lähdetä. Meikäläisen päällä ei paljon prätkää ajeta, jokos lähtis kortti tai henki.
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 14:49
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Onhan tuo mopoilu suht'koht kallista puuhaa, varsinkin jos harrastaa vanhempia pyöriä. Siinä tapauksessa on todella ISO plussa, jos osaa korjailla itse. Meikäläisellä on ollut noita 'takuupyöriä', saa ajella rauhallisin mielin...
Nuo vanhemmat ZZR:kin on vielä sen verran yleisiä pyöriä, että kannattaa kysellä käytettyjä osia, varmasti löytyy ja säästyy pitemmän päälle vielä paljon rahaakin.
No, saahan autoonkin rahaa palamaan, kun lähtee tuunaamaan... Mutta ei mopojenkaan tuunaus (=virit ym.) kovin edullista ole....

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 15:04
Kirjoittaja Skyhorse
20 000 km hinta ilman auton hintaa.
2300€ polttoaineisiin
500€ vakuutukset
Vahat, öljyt, suodattimet = 200€
Tunings (chippi, putket, vanteet, kartiot, vilkut, spoikka, ym ym pientä) = 3700€
Elikkäs pelkästään noihin on menny:
6700€
Aivan päätöntä menoa, tuola rahalla olisi mukavasti ajellu kaikki menonsa taksilla?
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 15:11
Kirjoittaja Rolle
Skyhorse kirjoitti:Aivan päätöntä menoa, tuola rahalla olisi mukavasti ajellu kaikki menonsa taksilla?
Heh totta

Yrittäny sanoa samaa isovanhemmille, neljässä vuodessa tullut auton mittariin reilu 20tkm

Harmi että on ooppeli, olisi muuten oiva peli ostaa jossain vaiheessa..
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 15:34
Kirjoittaja Abarth
Scuore sportivo kirjoitti:
Nuo vanhemmat ZZR:kin on vielä sen verran yleisiä pyöriä, että kannattaa kysellä käytettyjä osia, varmasti löytyy ja säästyy pitemmän päälle vielä paljon rahaakin.
No, saahan autoonkin rahaa palamaan, kun lähtee tuunaamaan... Mutta ei mopojenkaan tuunaus (=virit ym.) kovin edullista ole....

Joo, varmasti löytyy zetoriin varaosia muualta, kuin Sumekolta. Kolaripyöräkeskus Hyvinkäällä vois olla yks paikka kun käytetyistä osista puhutaan. Yksityisiltä tosin voi saada halvemmalla.
Ja mitä mopon tuunaamiseen tulee, niin esim. meikäläisen pakoränni (joka on kirjahyllyn koristeena) maksaa n. 1300e.
Eikä se ylläpitäminenkään ole kovin edullista. Esimerkiksi mulla kesän vakuutus maksaa n.1000e. Tai siis maksaisi... Ei maksa enää ku ei oo korttiakaan... eikä tuu.. Sakkoja kyllä tulee

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 15:50
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Abarth kirjoitti:Scuore sportivo kirjoitti:
Nuo vanhemmat ZZR:kin on vielä sen verran yleisiä pyöriä, että kannattaa kysellä käytettyjä osia, varmasti löytyy ja säästyy pitemmän päälle vielä paljon rahaakin.
No, saahan autoonkin rahaa palamaan, kun lähtee tuunaamaan... Mutta ei mopojenkaan tuunaus (=virit ym.) kovin edullista ole....

Joo, varmasti löytyy zetoriin varaosia muualta, kuin Sumekolta. Kolaripyöräkeskus Hyvinkäällä vois olla yks paikka kun käytetyistä osista puhutaan. Yksityisiltä tosin voi saada halvemmalla.
Ja mitä mopon tuunaamiseen tulee, niin esim. meikäläisen pakoränni (joka on kirjahyllyn koristeena) maksaa n. 1300e.
Eikä se ylläpitäminenkään ole kovin edullista. Esimerkiksi mulla kesän vakuutus maksaa n.1000e. Tai siis maksaisi... Ei maksa enää ku ei oo korttiakaan... eikä tuu.. Sakkoja kyllä tulee

Häh? Kawallako kortin menetit? Kuinka paljon päästelit?

Kai se kortti nyt joskus takasin tulee... :o Kannattaa aina ajatella positiivisesti, nythän on hyvää aikaa ottaa viinaa, kun ei tarvi mopoilla...
Jep, kolaripyöräkeskusksesta kannattaa kysellä... Voi olla pientä hakemista jos yksityiseltä lähtee etsimään.

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 16:31
Kirjoittaja Abarth
Joo.. Kawasaakkilla hieman kiihdytin ja itseäni viihdytin.. keulakin hieman nousi, vahingossa tietty.. kakkosvaihdetta ehdin vasta laittaa
143 kuudenkympin alueella

Shame on me!
Ei tartte tänä kesänä yleisellä tiellä ajella. Jos roomeon saa kuntoon, niin radalla sitte härvätään.
Mopo myyntiin ja ratapyörää kattelemaan. Sitten kun joskus (toivottavasti) saa kortin takasin, niin nelarienduroa hankkimaan. Ei pitäis nopeustikettejä tulla sit niin herkästi.
Musta tuli nyt kertaheitolla kanksteri
Ja mitä tohon kaljan ottoon tulee, niin ei sitä kyllä tarviis yhtään enempää olla. Scuderia haki mut viime maanantaina muistaakseni kolmen aikoihin tallille, jotta kattottas vähän mun autoa, mutta päässä pyöri vieläkin ihan kiitettävästi.

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 16:54
Kirjoittaja Rasvis
Selvähän se, kännissähän se
Jos nyt et aio hetkeen korttia saada niin voitkin sitten lainata 75:n mulle kesäleluksi? Ensiavuksi kardaanikuumeeseen. Tosin siitä tarttis ensin saada kipinä pihalle...
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 16:59
Kirjoittaja Rolle
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:voitkin sitten lainata 75:n mulle kesäleluksi?
Reilu meininki kysyä kaverilta kun se on kännissä

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 17:03
Kirjoittaja RR92
Viddu ku rupes hymyilyttämään

uus termi autokuumeelle toi kardaani
kuume.
T:Jukka
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 17:11
Kirjoittaja Abarth
Rolle kirjoitti:
Reilu meininki kysyä kaverilta kun se on kännissä

No en mä sentään NIIIN kännissä ikinä ole
Nooh. Kyllähän se varmaan voi sitä aina välillä testailla... mut mä olen kyllä sitten kyydissä vahtimassa

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 18:18
Kirjoittaja 90
no voe per**le melkein hävettää tunnustaa että meikäläisellä on mennyt vanhaan 90:een tuommoiset 7000€ ja kuittejakin löytyi n5500€ edestä....
vielä on jarrut rakentamatta....ja alustaakin pitäisi parannella ja 164:n penkit istuttaa sisälle...
no sitten on hyvä...

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 18:35
Kirjoittaja Rasvis
Tuosta kun laitat hillitsimet niin eiköhän rupea pysähtymään:
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... alcon.html
On vielä jarrulevyt tarjouksessa!

Eivät nuo muuten ihan mahdottomia maksaneet kun joskus kyselin... Tai sitten muisti pätkii tai aika kultaa muistot.
Tuumasin joskus että seuraavaan (eli ensimmäiseen) sporttisempaan kapineeseeni voisin laittaa tuollaiset ja sitten autoa joskus vaihtaessa purkaa taas nuo kunnon kamppeet pois. Autosta toiseen vaihtaminen ei vaadi kuin levyihin uudet navat ja satuloihin asennusraudat.
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 18:39
Kirjoittaja Rolle
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuosta kun laitat hillitsimet niin eiköhän rupea pysähtymään:
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... alcon.html
On vielä jarrulevyt tarjouksessa!

Eivät nuo muuten ihan mahdottomia maksaneet kun joskus kyselin... Tai sitten muisti pätkii tai aika kultaa muistot.
Muistaakseni Garrett kyseli sieltä jarruja ja hintaa oli 4000 euroa..
Tuumasin joskus että seuraavaan (eli ensimmäiseen) sporttisempaan kapineeseeni voisin laittaa tuollaiset ja sitten autoa joskus vaihtaessa purkaa taas nuo kunnon kamppeet pois. Autosta toiseen vaihtaminen ei vaadi kuin levyihin uudet navat ja satuloihin asennusraudat.
Hyvä idea, kuten myös vanteiden kohdalla jos Alfassa pysyy. Vaikkei kaikki vanteet joka autoon sovi mutta enivei. Saisi olla kaikissa sama jako perhana, olisi varmaan hinnatkin halvempia!
Joskus mietin itse että hankkisi kunnon recarot, niitä sitten aina siirtelisi. Niitäkin tarttis kaks eikä nekään sovi joka autoon ulkonäon puolesta. Oikeasti ei tarvinnu noin monimutkaisesti miettiä kun tarkisti pankkitiliä

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 18:44
Kirjoittaja 90
no taitaapi olla sarlinilla pikkasen liian kalliit jarrut meikäläisen budjetille....

pitänee siis ottaa taasen luuri kouraan ja rimpauttaa pettersonille...
jarrut pitää kyllä saada kesäksi kondikseen...

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 18:48
Kirjoittaja HOTA
Aikoinaan oli vähän reilu 20000 vanhan rahan edestä noita perho ym. vehkeitä kun piti hakea vakuutus niille.
Nytpä en ole tsekannut mitä noilla olis vakuutus arvo.
Hmm... tarvis ostaa pari keppiä ja rullaa lisää.
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 18:50
Kirjoittaja Rasvis
Rolle kirjoitti:Muistaakseni Garrett kyseli sieltä jarruja ja hintaa oli 4000 euroa..
Ögh! Aika
todella kultaa muistot! Tai ehkä Garrett sitten kyseli jotain hienompaa settiä?
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 18:54
Kirjoittaja 90
HOTAKAINEN kirjoitti:Aikoinaan oli vähän reilu 20000 vanhan rahan edestä noita perho ym. vehkeitä kun piti hakea vakuutus niille.
Nytpä en ole tsekannut mitä noilla olis vakuutus arvo.
Hmm... tarvis ostaa pari keppiä ja rullaa lisää.
melkoisesti on kalavehkeissä rahaa kiinni....
kantsii varmaan hommata uudet vakuutukset jos vaikkapa vakuutusarvo on tuplaantunut...
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 18:56
Kirjoittaja Rolle
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ögh! Aika todella kultaa muistot! Tai ehkä Garrett sitten kyseli jotain hienompaa settiä?
Jotain tuollaista muistelisin, ja mitä Garrettin tunnen niin mitää paskaahan ei alle laiteta

(ei taida kyllä sieltä mikään olla huonoa mutta kuitenkin)
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 19:15
Kirjoittaja 155TS
Joo, varmasti löytyy zetoriin varaosia muualta, kuin Sumekolta. Kolaripyöräkeskus Hyvinkäällä vois olla yks paikka kun käytetyistä osista puhutaan. Yksityisiltä tosin voi saada halvemmalla.
Tosta paikasta pitääkin ilmoittaa veljelle. Kiitti.
meikäläisellä on mennyt vanhaan 90:een tuommoiset 7000€
Huhuh. Täällähän on rahamiehiä

.
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 19:25
Kirjoittaja 90
Huhuh. Täällähän on rahamiehiä

.
no se on kuitenkinm kahden ja puolenvuoden aikavälillä....
ja siihen on laskettu paljon sellaista ei välttämätöntä kuten tuo kolmenlitran moottori joka siellä keulalla kukkuu nykyisin...

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 19:31
Kirjoittaja HOTA
90 kirjoitti:HOTAKAINEN kirjoitti:Aikoinaan oli vähän reilu 20000 vanhan rahan edestä noita perho ym. vehkeitä kun piti hakea vakuutus niille.
Nytpä en ole tsekannut mitä noilla olis vakuutus arvo.
Hmm... tarvis ostaa pari keppiä ja rullaa lisää.
melkoisesti on kalavehkeissä rahaa kiinni....
kantsii varmaan hommata uudet vakuutukset jos vaikkapa vakuutusarvo on tuplaantunut...
Olihan noissa ja nyt ei ole enään kuin parhaat nurkassa jäljellä, mut silti tartis saada lisää

Lähetetty: 24 Huhti 2003, 22:18
Kirjoittaja BSTR
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Autosta toiseen vaihtaminen ei vaadi kuin levyihin uudet navat ja satuloihin asennusraudat.
Kannattaa sitten käyttää vakiojarrupaloja, jos haluaa levyjen kestävän seuraavallekin (auto)sukupolvelle
Eiköhän tule halvemmaksi ostaa sopivat edullisemmat navalliset jarrulevyt ja uudet sitten kun aika autosta jättää. Myös turvallisuus pitkässä käytössä on parempi, kun ei tarvi pelätä ruuvien pettämistä. Esim. EBC:n jarrulevyt ovat melko edullisia olisiko noin 200 euroa kappale. Tietenkin jos haluaa liioitella, niin kyllähän sinne 18 tuumaisiin vanteisiin sopii suuremmatkin
Satulat on toki asia erikseen. Huoltamalla tuollaiset laatusatulat kestävät vuosikymmeniä.
Lähetetty: 24 Huhti 2003, 22:47
Kirjoittaja Rasvis
Ajattelin levyjen kierrätystä lähinnä siksi, että noita omia jarruja ei yleensä tule pahasti rankaistua ja ne tahtovat kestää puoli ikuisuutta. Raskaasta kalustosta on tarttunut tapa käyttää moottorijarrutusta, eikä wanhaa autoa muutenkaan viitsi kamalasti kiusata.
Mulla on ne EBC:n levyt ja palat, toimivat ihan käypäsesti ainakin edelliseen settiin verrattuna. Jarruissa riittää yleensä pitoa siinä kuin renkaissakin, mutta kovemmalla ratapoljennalla nuo EBC:tkin saa kyllä luopumaan. Siihen vaivaan taas ei auttane kuin levyjen ja satuloiden suurentaminen?
Eihän minulla isommille jarruille
oikeasti ole mitään järkevää käyttöä, nykyiset pelaavat kaikissa normaaleissa ja melkein kaikissa epänormaaleissakin käyttötilanteissa hyvin. Vaan kun riivaa tämä kiinnostus erilaisten palikoiden vaikutusten kokeilemiseen... Lapset kasvavat, lelut kallistuvat

Lähetetty: 25 Huhti 2003, 11:44
Kirjoittaja 90
Kalamies kirjoitti:Olihan noissa ja nyt ei ole enään kuin parhaat nurkassa jäljellä, mut silti tartis saada lisää

jep...ruokahalu kasvaa syödessä...

täällä on vielä vesistöt osittain jäässä,vaan ei uskalla enää pilkillekkään mennä...pian humsahtaa sinne...eikä kellään ole enää hauskaa..

Lähetetty: 25 Huhti 2003, 11:48
Kirjoittaja Rolle
90 kirjoitti:vaan ei uskalla enää pilkillekkään mennä...pian humsahtaa sinne...eikä kellään ole enää hauskaa..

Aina ihmetyttänyt nuo pilkkijät, istuvat pilkillä kun parin metrin päässä virtaa vesi vapaasti, huh!
Lähetetty: 25 Huhti 2003, 12:13
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Rolle kirjoitti:90 kirjoitti:vaan ei uskalla enää pilkillekkään mennä...pian humsahtaa sinne...eikä kellään ole enää hauskaa..

Aina ihmetyttänyt nuo pilkkijät, istuvat pilkillä kun parin metrin päässä virtaa vesi vapaasti, huh!
Niinpä.. Ihmetellyt samaa. Helvetin hullua porukkaa...

Lähetetty: 25 Huhti 2003, 12:45
Kirjoittaja 90
no kyllä pilkillä uskaltaa istua kunhan vesi virtaa tosi kaukana ja perseen alla on jäätä tarpeeksi paksusti....
niin ja povitaskussa sopivasti lämmikettä..
