Tästä topicista tulikin mieleeni nuo mulla 156:n kesävanteina pyörineet valssit, on nimittäin tullut aina mietittyä minkä nimiset vanteet nuo on ja milloin noita on Alfaan saanut? Ja ilmeisesti GT:n alle alunperin ollut listalta ruksittavissa?
^^
Nuo näyttää erehdyttävästi Ronalin tarjoamilta... Tarkistas niiden katalogi. Mielessä on, että johonkin Kiaan oli laitettu adapteri+spacericombolla aivan samannäköset vannekset, tai sitten erittäin lähelle samaa. Niissähän pulttijako muistaakni 5x112, joten ei suorilta ihan mene Korealaiseen, sikäli kun alkuperäinen on 5x98.
Kappas... siinä oliski ollu jo ihan kelpo topicci.
Anyways, teledialilla ainakin tuntuu löytyvän googlesta paremmin juurikin noita ensimmäisen kuvan vanteita. 17-tuumaisina ilmeisesti ollu GTV:ssä... 16-tuumaisina 156:ssa (?)
GT 3.2:seen tekee mieli vaihtaa 17 tuuman vanteen 18 tuumaisten tilalle. Onkos kuvan vanteita "aitoina" ja kopioina (replica). Jos on, niin onkohan olennaista eroa? Onko vinkkejä mistä kannattaa hankkia?
Savo kirjoitti:GT 3.2:seen tekee mieli vaihtaa 17 tuuman vanteen 18 tuumaisten tilalle. Onkos kuvan vanteita "aitoina" ja kopioina (replica). Jos on, niin onkohan olennaista eroa? Onko vinkkejä mistä kannattaa hankkia?
Mikäli sinulla on GT:ssä alkuperäiset monipuolaiset vanteet, niin eiköhän joku noihin GTA-vanteensa vaihda..
Eero kirjoitti:Kyselinkin toisessa ketjussa näiden vanteiden perään, mutta varmaa tietoa ei tullut:
Nuo ovat alla omassa 156:ssa ja epäilen että ovat saattaneet olla siinä uudesta saakka.
Valmistaja on OZ, mutta malli on hukassa. Koko on 7,5x17.
Minulle tulee mieleen Alfa 155 TI Zagato
Edit:
To increase further the TI.Z's sport pretensions, Giuseppe Bizzarrini fitted adjustable gas dampers along with variable rate springs, and the ride height was lowered by 34 mm. Chassis interventions were completed by attractive 17" x 7,5 rims from O-Z Racing and the adoption of Uniballs on the front suspension mounting points to improve precision.
Edit2: 24kpl valmistettu ?
Edit3: Ja hommahan oli jo näköjään ratkaistu pari viestiä sitten.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Streider kirjoitti:Tästä topicista tulikin mieleeni nuo mulla 156:n kesävanteina pyörineet valssit, on nimittäin tullut aina mietittyä minkä nimiset vanteet nuo on ja milloin noita on Alfaan saanut? Ja ilmeisesti GT:n alle alunperin ollut listalta ruksittavissa?
Tiphookki kirjoitti:Sehän riittää? Ei 147 niin paljoa paina ja muutenkin 99% ajasta autossa on vain yksi henkilö ja takakontti on lähes tyhjä.
Tuolla auton sisällä olevilla henkilöillä ja tavaroilla ei ole merkitystä renkaan kantavuuteen katsastuksessa tai poliisille, vaan rekisteriotteessa oleva kokonaismassa määrää.
^Kieltämättä näyttävä 155. En kuitenkaan voi välttyä ajatukselta, että vanhoihin valokuvauksen nyrkkisääntöihin pitää tehdä lisäys:
- Jos jossakin on puu, se kasvaa jonkun päästä
- Jos jossakin on sähkölinja, se tulee ulos jonkun korvista
- Jos jossakin on nostolava, se on jonkun Alfan katolla
Isola kirjoitti:^Kieltämättä näyttävä 155. En kuitenkaan voi välttyä ajatukselta, että vanhoihin valokuvauksen nyrkkisääntöihin pitää tehdä lisäys:
- Jos jossakin on puu, se kasvaa jonkun päästä
- Jos jossakin on sähkölinja, se tulee ulos jonkun korvista
- Jos jossakin on nostolava, se on jonkun Alfan katolla
Onkos tällaiset vanteet kenellekkään tutut? En ole nähnyt samanlaisia livenä enkä googlessa. 16" on ainoa speksi tähän hätään. Voisin vaihtaa johonkin enemmän omaa silmää miellyttäviin, mutta kun en oikein tiedä mitä olen kauppaamassa.
^^, ^ Kyllä, GTA:han taisi olla mahdollista saada kyseiset vanteet. Onhan näitä muihinkin laitettu ja itsellenikin tällaiset tuli Saksan tuonti 156 V6:n mukana.
Ricambi Heikka taisi vielä vuosi (?) sitten kaupitella kyseisiä vanteita uutena 600€ (?) per sarja.
Itse pidän vanteiden ulkonäöstä ja kyllähän ne vähän harvinaisemmatkin ovat.
Samaa mieltä. 156ssa 16" vielä menee ja siihenkin 17" on ihan ok ulkonäöltään. Geeteehen samoin kun GTVeehen 16" on liian pieni, paitsi ehkä talvirenkaana...
willez kirjoitti:Näitä kyselin joskus. Ilmeisesti ainut ero orkkikseen tuo ET-lukema. Näissä 38, kun taas originaalissa 35...
Tarkoittaakos tuo sitä, että vanne tulee hieman ulossa ja jättää varmemmin vanteille tilaa.
Elikkäs etsin 330 mm jarruilla olevaan GT 3.2:seen arkivanteita. Ajattelin 7,5x17 vanteita 225 renkailla. Haen hieman parempaa ajomukavuutta kuin nykyisillä 18 tuuman vanteilla. 8 tuumaa leveää en halua, koska riski kanttikivikosketukseen kasvaa. Ilmeisesti 7 tuumaa leveä kävisi myös? Heikalla olis sellaiset, muttei varmuutta sopiiko.
Otan vastaan ehdotuksia malleista ja ostopaikoista.
tuo heikan vanne olisi ihan hyvä, mutta ei taida sopia brembojen päälle. Puolat näyttäis tulevan tohon reunaan kyllä, mutta 7" leviänä pienentää 1/4" jarrujen tilaa. Tossa vanteessa on et35 (nummeron mukaan). Tuo et38 gta-replica ei taida myöskään sopia, jos identtinen muuten originaalin kanssa. Gta-miehet tietää, että onko varaa vähentää sitä rakoa puoliin 3mm ?
Vanteet löytyi ja 225/45x17 rengashankinta edessä. Ajattelin hankkia ratarenkaat erikseen, joten äänitaso ja mukavuus on tärkeitä. Nokian Hakka Blue tai Black ehkä? Kokemuksia/suosituksia.