Kyllä eksotituttaa. Ei niinkään hinta vaan että alan tänään vaihtamaan koneen tukityynyjä konetilassa, josta ei saa ujutettua olutmakkaraakaan läpi. Kiinnostus ja tietotaito nolla, motivaatio -500. Mikähän on kallein/hankalin osa, minkä voi rikkoa kun moottoria kampeaa niin, että tuet saa irti? Varmaan tuulilasi, jonka säpäleet tippuvat alas tuulettimeen, jonka takia kojelauta on otettava uudestaan irti. Kone oli pari kuukautta sitten irti. Olisko tyynyjen vaihto ollut helpompaa silloin?
No ei se mitään, ei tässä mitään noviiseja olla siinä, miten hommat tehdään hankalimman kautta.
Kiinnittelin tuossa kojelautaa. Sen alta tipahteli kaikenlaisia kummallisuuksia kuten neppareilla suljettu pussi, joka oli täynnä irtonaisia piirilevyjä. Pussiin meni nippu piuhoja. Määrittelin 20 cm pitkän pussin italialaiseksi tietokoneeksi. En jäänyt spekuloimaan sen käyttötarkoitusta, tulipahan mieleen, että jos Alfan suunnittelijat olisivat ajatuneet Nokialle töihin, olisi meillä pussikännyköitä ja kännykkähanskoja.
Sitten käteeni osui jo auton ostohetkellä irtonaisena jalkatilassa roikkunut potikka. Säätömokkulasta lähti muutama sähköjohto ja yksi hieman jäykempi sähköjohto. Itse asiassa jäykempi johto (halkaisija noin 1,5 mm) näytti joltain lämpöanturin langalta. Hipelöin sitä hieman ja mietin, että mikähän viritys tämä on. Yhtäkkiä siitä lähti sihinää.
Näin opin, että ilmastointilaitteen putkistoon voi kuulua alle 2 mm paksu putki. Havainto oli hämmästyttävä

Täten lopetan itkun tähän, kiitos että luitte, palaan talliin.