Kootut teokset: oudot osat ymv. vääränmerkkisistä
Lähetetty: 29 Huhti 2014, 21:19
Tein uuden ketjun, koska en löytänyt yhtään soveltuvaa yleisen löpinän puolelta; löytyi kyllä yksi "mikä osa tämä on?"-ketju, mutta "Kaikkea Alfasta"-osiolta.
Tänään tuli työmaalla vastaan Renault Grand Scenic 1.6DCI '08/'09. Mitään muuta "jännää" tuossa koslassa ei ollut, kuin omituinen palikka pakoputkessa. Ei keksitty mekaanikkolauman kanssa mitään varmuutta osan olemassaolon syylle; joten olisiko joku täällä, kenellä olisi tietoa? Arvauksia on heitetty jo mm:
Jonkin sortin pakokaasun virtausanturi/säädin, paineen mittaus, DPF-korvikeviritys, exup (mm. prätkissä käytetty systeemi, ymmärtääkseni säätää pakoventtiilien aukioloa tehostaakseen alavääntöä - tämä on myös omaan mieleen järkevin vaihtoehto...
Ja nyt niitä valistuneita arvauksiakin saa heittää, koska Google ei kertonut
Pari kuvaa oudosta jöötistä (sori koko, ovat isoja. tiedetään.)


Pari kuvaa lisää löytyy. Rakenne näyttäisi olevan about: pakosarja, katti(katit?), lambdaa, sitten jousto-osa, jonka jälkeen suora putki, missä tuo palikka on. Ja putki jatkuu nk. yhtenä puuna takapöntön loppuun asti, eli ei mitään varsinaisia liitoskohtia ole - vain hitsisaumaa, joka näyttää tehdaslähtöiseltä.
Tänään tuli työmaalla vastaan Renault Grand Scenic 1.6DCI '08/'09. Mitään muuta "jännää" tuossa koslassa ei ollut, kuin omituinen palikka pakoputkessa. Ei keksitty mekaanikkolauman kanssa mitään varmuutta osan olemassaolon syylle; joten olisiko joku täällä, kenellä olisi tietoa? Arvauksia on heitetty jo mm:
Jonkin sortin pakokaasun virtausanturi/säädin, paineen mittaus, DPF-korvikeviritys, exup (mm. prätkissä käytetty systeemi, ymmärtääkseni säätää pakoventtiilien aukioloa tehostaakseen alavääntöä - tämä on myös omaan mieleen järkevin vaihtoehto...
Ja nyt niitä valistuneita arvauksiakin saa heittää, koska Google ei kertonut

Pari kuvaa oudosta jöötistä (sori koko, ovat isoja. tiedetään.)


Pari kuvaa lisää löytyy. Rakenne näyttäisi olevan about: pakosarja, katti(katit?), lambdaa, sitten jousto-osa, jonka jälkeen suora putki, missä tuo palikka on. Ja putki jatkuu nk. yhtenä puuna takapöntön loppuun asti, eli ei mitään varsinaisia liitoskohtia ole - vain hitsisaumaa, joka näyttää tehdaslähtöiseltä.