Sivu 1/2

Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 11 Loka 2014, 20:34
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Mitkä automallit uskotte nousevan tulevaisuudessa harrastelijoiden suosikeiksi vuosimalleista 1990 uudempiin? Tai enemmän oikeastaan kiinnostaisi minkälaisia mielenkiintoisia persoonia löytyy perinteisten harrasteautojen ulkopuolelta? BMW:n M3:t, Subarun Imprezat ja Nissanin GTR:t ovat varmasti nyt ja tulevaisuudessakin suosittuja ja varsinkin räpeltämättömät yksilöt.


Miten olisi Suomessa valmistettu Saab 9-3 Viggen?
Kuva

Entäs vaikkapa Volkswagen Passat W8-koneella 2000-luvun alusta?
Kuva

Renault Avantime on rohkea sekoitus tila-autoa ja gran toureria. Valmistettiin vain noin 8000 kpl.
Kuva

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 11 Loka 2014, 20:44
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Kaikki Alfat 1990 - .. :)

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 11 Loka 2014, 20:52
Kirjoittaja Rasvis
Raimolla on hyvä maku. Avantimea kävin ostomielessä ajamassa mutta en tykännyt ajotuntumasta. Ajatusta W8-Passatista taas olen muuten vaan pyöritellyt.

Kuva
Annan ääneni wankel-koneisille Mazdoille, RX-8:n lisäksi siis myös RX-7:lle. Tuossa kasissa on eksoottisen voimanlähteen lisäksi myös mielenkiintoinen ovijärjestely ja mahdollisuus kuljettaa mukuloita takapenkillä.

Kuva
Penareista ämmäläisten lisäksi Z3:ssa on selvää harrastepotentiaalia, niin rättiversiona kuin persoonallisena "clownshoe" coupenakin.

Kuva
Smart Roadsterissa on harrastamisen kannalta moni asia kohdallaan: Pieni ja kevyt kaksipaikkainen takamoottoriauto josta saa kattopalat pois kesäksi. Harvinainen merkki ja kolmipyttyinen turbokonekaan eivät varmaankaan haittaa.

Kuva
Jaguar X300/308/350, viimeinen perinteinen brittiläinen iso Jaguar ennen intialaisomistusta. Ja onhan se kovasti kaunis auto. XJR:n remmiahdin pitää kuulemma mukavaa vinkunaa.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 11 Loka 2014, 20:54
Kirjoittaja Eero
^^^On näemmä Mobilisti 2000 luettu :wink: Ihan mielenkiintoinen topicci.
Clio Williams ja Skoda Felicia Fun pick-up ainakin.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 11 Loka 2014, 21:01
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Eero, olet oikeassa!

Smart teki pienen sarjan Crossblade-nimistä roadsteriakin joskus.
Kuva

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 11 Loka 2014, 21:11
Kirjoittaja palkus
Ne tulevaisuuden harraste-autot taitaa olla ihan samoja kuin nykyäänkin. Tietysti sitten jos löytyy aktiivista porukkaa, jotka valmistavat uusia ecuja yms anturoita, härpäkkeitä, turvatyynyjä yms, niin uudempaa kalustoa voi harrastaa. 90- luvulta lähtien tehdyt on valmistettu lähinnä kierrätettäviksi.



Pessimisti ei pety. :)

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 11 Loka 2014, 21:58
Kirjoittaja unknown
En tiedä, mutta ei oikein jaksa ymmärtää miksi 964:set kuplat on oikeiden autojen hinnoissa...
http://www.artcurial.com/fr/asp/fullCat ... o=10501279

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 00:54
Kirjoittaja m.sa
Monesti oon ajatellut, että mikä tänään on yleinen on tulevaisuudessa harvinainen. Varsinkin autojen suhteen kun kukaan ei halua tai malta tai edes voi säästää hyviä yksilöitä. Alfat käynee aina harrasteesta, mutta kyllä nuo Saabit tulevat varmasti saamaan entistä enemmän harrastestatusta.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 01:20
Kirjoittaja jalittam
Mut minkä minä peukalo persiissä tyyppi hommaisin harrasteeksi? Jotain helppoa näin aluksi (mun fiatti kävi liki atomeina jo). Jotenki alfan sele kiihottaisi jollain tavalla - meni tossa taannoin kaks edullista rikkinäistä ohi. Omaksi mielenkiinnoksi/oppimiseksi. Toki jos lähtisi värkkäämään museoikäistä samointein, en tiedä. Kuplat sun muut ei kiinnosta. Hitsata en (vielä) osaa, mutta se ei olisi rajoite.

Eli alkuun harjoituksena, mistä vois ns saada liki omat pois ehjäämällä. Tai museoitava. Tai vaik spideri barchettan tilalle?

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 01:25
Kirjoittaja jalittam
Ni, kuten m.sa mainitsi - esim oma nuoruusvuosien 100A lienee jo liki arvotavaraa, tavallaan. Ton kun osais ennustaa, niin rikas mies mä oisin...

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 10:23
Kirjoittaja Gasolina
Veikkaan, Saabissa tulee olemaan harrasteauto potentiaalia. Mahdollisesti sama juttu kuin Pappatunturin kanssa syntyi. Muutenkin olen sitämieltä, Suomessa harrastepeliksi tulee joku tavallinen peli jolla ihmiset on joskus ajelleet ja haluavat sitten fiilistellä vanhemmiten. Esimerkkinä vanhemmista vaikka juuri 100A, Corolla jne. Prätkistä Jawa ja esim traktoriharrastus tuntuu olevan nousussa, kun lehtitiskejä katsoo, vanhat Zetorit on kovassa kurssissa.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 11:40
Kirjoittaja m.sa
Niin hullulta kun se kuulostaakin niin alkusarjan (euro2) 156V6. Niitä menee koko ajan paaliin kun ovat oikeasti helpolla mätiä. Nyt niitä vielä saa ja halvalla, jopa ehjiä. Harva niitä kuitenkaan arvostaa kun on niin yleinen. Mutta miten kävi 75 kanssa? Okei onhan se toistaiseksi viimeinen takaveto "perheauto" mutta muutama vuosi sitten ne ei kelvannut kuin harvoille. Nykytilanteen tietää kaikki.

Toisaalta 916 GTV täyttää kaikki harrasteautokriteerit. Neloskoneisia saa tosi halvalla, mutta onhan se hyvin aneeminen bussoon verrattuna. Kuten kaverin kanssa todettiin GTVtä ei juuri kukaan osta käyttöautoksi, joten V6 on käytännössä ainoa "järkevä" moottori tulevaisuutta ajatellen.

Entäs Volvo 940/960? Mahtuis isokin perhe kyytiin ja tehdäänhän noistakin niitä superturboja millä saa maiseman noesta mustaksi hetkessä.

Rover 75 vai mikä MG se oli sillä Mustangin tekniikalla? Mutta menee liian uudeksi tähän keskusteluun.

http://www.nettiauto.com/mg/zt-t/6711300

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 11:56
Kirjoittaja Jakke
Harmittelen jo nyt vähäsen Fiat Coupen myymistä, varsinkin kun ainoa todellinen syy ole se, ettei ole tilaa laittaa sitä säilytykseen. No mutta joka tapauksessa niiden hinta on nyt alimmillaan, joten pitänee ostaa joku jemmaan, kun saa jonkinlaisen tilan järjestettyä.

Kuten yllä todettu, Saab on hyvin kiinnostava merkki. Niistä tulee vielä kysyttyjä harrasteautoja.

Fiateista itseäni kiinnostaisi myös ykköskopan Turbo Uno (tosin menee 80-luvun puolelle). Räpeltämättömiä ei vaan yksinkertaisesti ole enää olemassakaan. On omalla tavallaan hauskin auto, mitä olen ikinä omistanut.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 12:10
Kirjoittaja Jiitee
^ Samaa mieltä, Coupe/Barchetta on oiva valinta, samoin jo mainittu Smartin Roadster.
Tutulla on vm. 2005 Roadsteri flippiovilla, lievästi tuunatulla maalauksella ja alle 100 tkm mittarissa ja ollut vain kesäautona... 8)

Mazdan MX-5 tulee olemaan aika yleinen harrastepeli, ja itse asiassa koko ajan katselen sopivaa yksilöä museontia varten talteen... esim. Saksassa iso valikoima näitä tarjolla.

Kuva

JT

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 12:41
Kirjoittaja Rasvis
Itse ajattelen että (vanhat) harrasteautot valitaan kolmella eri tavalla:

1. Automalli, josta itsellä on nuoruusaikaisia tai muita muistoja. Isällä oli tämmöinen tai sitten sillä kierrettiin toria tuore ajokortti taskussa. Aina parempi jos malli on jotenkin persoonallinen. Kuplat, Minit, pikku-Corollat jne menevät tähän joukkoon.

2. Automalli, jollaisen olisi aikoinaan halunnut silloin kun ne olivat uusia mutta kynnet eivät riittäneet. Tällä ajatuksella hankitaan ainakin jenkkejä, Mersuja, ehkä Volvo Amazoneja ja Alfa Giulia/GT:täkin.

3. Muuten mielenkiintoiset mallit joissa on poikkeavia ominaisuuksia tai jotka erityisen hyvin ilmentävät omaa aikaansa.Näitä ovat eksoottisimmat jenkit, italialaiset lämminveriset, rodit, kustomit ja muut härvelit joita ei koskaan ole näkynyt suomalaisessa liikennevirrassa.

m.sa kirjoitti:Mutta miten kävi 75 kanssa? Okei onhan se toistaiseksi viimeinen takaveto "perheauto" mutta muutama vuosi sitten ne ei kelvannut kuin harvoille. Nykytilanteen tietää kaikki.
En ole pahemmin seurannut tarjontaa, onko 75:lle sitten löytynyt viime vuosina ymmärtäjiä?

Tuon oman kolmitonnarin ostin joskus kuutisen vuotta sitten. Mielestäni kyseessä on melko alkuperäisen ja räpeltämättömän oloinen auto joka ei vaan kaupantekohetkellä lähtenyt käyntiin sytkän pääteasteessa olleen kosketushäiriön vuoksi, minkä fiksaamisen jälkeen se menikin suoriltaan leimasta läpi.

Minun lisäkseni ainoa autosta silloin kiinnostunut kaveri oli ajatellut ajaa Alfalla jokkista.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 13:32
Kirjoittaja Eero
Rasvis kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Mutta miten kävi 75 kanssa? Okei onhan se toistaiseksi viimeinen takaveto "perheauto" mutta muutama vuosi sitten ne ei kelvannut kuin harvoille. Nykytilanteen tietää kaikki.
En ole pahemmin seurannut tarjontaa, onko 75:lle sitten löytynyt viime vuosina ymmärtäjiä?

Tuon oman kolmitonnarin ostin joskus kuutisen vuotta sitten. Mielestäni kyseessä on melko alkuperäisen ja räpeltämättömän oloinen auto joka ei vaan kaupantekohetkellä lähtenyt käyntiin sytkän pääteasteessa olleen kosketushäiriön vuoksi, minkä fiksaamisen jälkeen se menikin suoriltaan leimasta läpi.

Minun lisäkseni ainoa autosta silloin kiinnostunut kaveri oli ajatellut ajaa Alfalla jokkista.
Ehkä 75 qv ja turbot ovat saavuttaneet jonkinlaisen arvostuksen, mutta perusmallit ei.
Tällainen näkökulma on itselleni tullut TS:n neljän omistusvuoden aikana.
Omaa koitin myydä vuoden omistuksen jälkeen, eikä kiinnostuneita ollut. Ja on sen kuullut monen harrastajankin suusta, että 75 ei ole klassikko Hotakaisen mielipiteestä huolimatta.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 13:58
Kirjoittaja Ipi76
Jos puhutaan Alfoista niin tietyt 156 mallit,(jos eivät vielä ole harrasteautoja) GTA/V6/TS. Ehkä kutoskoneinen Brera ja 159, niin ja tietysti Busso GT.

En jaksa uskoa että Mito ja Giulietta saa kovin suurta arvostusta harrasteautoina :silent:

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 14:02
Kirjoittaja m.sa
Ehkä mä ajattelen sitten 75 eri tavalla. Mun mielestä ne on harrastepelejä parhaasta päästä, toki vaatii jonkinlaista asiaan vihkiytymistä enemmän kuin joku mummocorolla. Jotenkin oon elänyt siinä uskossa että hyvä myytäisiin nopeasti, tosin hintahan se aina ratkaisee. Tietty Suomessa on niin vähän potentiaalisia ostajia 3-5000€n 75 V6lle.

Mut tosiaan tuo Fiat Coupe, minkä Jakke mainitsi olisi harkinnan arvoinen. Mutta mun mielestä sen pitäisi olla turbo.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 15:12
Kirjoittaja Savo
^Laitoin huhti-toukukuussa '91 75 3.0 QV:n (alkuperäinen, nahkat, ilmastointi, eka omistajalla Yli-Torniossa ja muula ei talviliikenteessä - ei ruosteta) myynti-ilmoituksen tänne ja Carffin sivuille. Yksi soitto ja yksi pm tuli. Pyydettyä 5500 en saanut, mutta italialainen ostaja oli sen ansainnut. Kiitos Vesa AJ konsultointiavusta.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 15:14
Kirjoittaja willez
Näitähän löytyy ja paljon, itseä kiinnostaa eri valmistajien "GTI" mallit ns.tehoversiot. Hondat kiinnostaa eritoten hienon moottorin takia,ja ajettavuuskin pitäisi olla kohdallaan (tosin mukavuus ei). Mitä nyt itselle tulee nopeasti mieleen.

Meikäläisen salainen päiväuni :)

Kuva


Ei huono myöskään, vaikka ulkonäkö on mallia corolla..

Kuva

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 15:23
Kirjoittaja Savo
m.sa kirjoitti:Niin hullulta kun se kuulostaakin niin alkusarjan (euro2) 156V6. Niitä menee koko ajan paaliin kun ovat oikeasti helpolla mätiä. Nyt niitä vielä saa ja halvalla, jopa ehjiä. Harva niitä kuitenkaan arvostaa kun on niin yleinen. Mutta miten kävi 75 kanssa? Okei onhan se toistaiseksi viimeinen takaveto "perheauto" mutta muutama vuosi sitten ne ei kelvannut kuin harvoille. Nykytilanteen tietää kaikki.
Onko kauniimpaa 2000-luvun vaihteen tienoon sedania kuin 156? Ja kutosella kulkee kivasti, eikä euro2:sen käyttömaksukaan ole paha. 75:nen taitaa edelleen kelvata vain harvoille.

Itse tekisi mieli eniten Maserati 3200 GT. Kärkiehdokas minulla, ja ehkä omakin hankinta, on Jaguar XK8/XKR. se lienee helpommin hankittavissa ja ylläpidettävissä?

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 15:26
Kirjoittaja Vittorio Jano
Hyviä nostoja.

Lisätään vielä:

Kuva
Kuva
Kuva

Saattaa mennä vähän vanhaksi (ja meneekin), mutta en nyt tässä lähde jonneilemaan.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 16:54
Kirjoittaja UupunutRomeo

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 17:38
Kirjoittaja Oleino
Opel Calibra ja Citroen XM.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 18:17
Kirjoittaja h_lauri
Kauhee ootee, mut tommose Smartin Crossbladen näin elokuussa livenä tuolla ostarin parkkiksella. Harmaantunut herrasmies äimistyi kamalasti, kun menin juttelemaan.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 20:51
Kirjoittaja Jevgen
Lancia Kappa Coupé
Peugeot 406 Coupé
Mercedes 190 Evo
Escort Cosworth
Volvo C70 mk1
Volvo 850 T5-R
...

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 12 Loka 2014, 22:48
Kirjoittaja RaineM
Fiat Coupet ovat nyt halpoja. Saa nähdä saavatko kelpo klassikkostatusta. Komean näköinen autohan se on ysäriautoksi. Itselläni on jo yksi "huomisen harrasteauto" harrasteautona (minä kun olen aina aikaani edellä :wink: ), nimittäin E36 M3 Coupe.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 13 Loka 2014, 00:05
Kirjoittaja mutt
Thesis. Ei tarvitse perustella.

Ja sitten voileipäpuolelta:
Golfit. Koska ennenkin ovat. Ja räpeltämällä niitä ei saa pilattua. :mrgreen:
Bemarit. Bensalenkkareiden perusautoja.

Jokeri:
Prius ja muut hybridit. Propellihattuja saattaa nämä kiinnostaa siinä vaiheessa, kun hinnat on tarpeeksi alhaalla.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 13 Loka 2014, 19:10
Kirjoittaja Il Mostro
Raimolla kerrassaan hyvä maku, Avantime on ehdoton. Ei todellakaan liian helppo, ja siksi pirun hieno.

Pakko saivarrella hieman, että oikeastaan kuvassa ei kyllä ole Viggen... Mutta sinänsä kyllä Viggen ehdottoman hieno auto, airo kuskin unelma. Vigu olisi kyllä oikeastaan pakollinen hankinta. Kaikki tehtykkin Ukissa. Onneksi ei ole liikaa säilytystilaa. Itsekin tuli aloitettua saabismi sattuneesta syystä... Saabin harrastamisessa/harrastajissa pirun paljon yhtäläisyyksiä alfistien kanssa, toki vanhempi saab porukka aika paljon rationaalisempaa.

Fiat coupet on halpoja (ja yleensä rikkinäisiä), Saksassa/Euroopassa niistä ei pian ole mitään tarjontaa. Esim. mobilessa tarjolla paskoja, tunaroituja ja aika kalliita hyvän oloisia. Ei ehkä helppoja myydä kalliilla, mutta voi olla jo pieni merkki tulevasta. Sopivassa porukassa katotaan pirun kieroon, kun kertoo moista harrastavansa. Alfasta edes joku sanoi joskus jotain positiivista :mrgreen: . Hyvän ja ehjän voi joskus löytää pirun halvalla. Yksi todellinen huippu myytiin tänä kesänä täällä härmässä, kaverini myi, onneksi toinen kaverini osti. Olisin sen yksilön ostanut itsekin, mutten ehtinyt.

Thesis ilman muuta. Kappa coupe on yksi mun henk. koht. suosikki, löytyykö niille koskaan isompaa ymmärrystä. Enpä tiedä.

Ja lopulta kaikkein hienoimpia olisi kuitenkin monet hyvin aikaansa kuvaavat ja arvokkaasti vanhentuneet linjakkaat perusautot, jotka olisi jostain kumman syystä säilyneet jonkin tosi entusiastin käsissä... Tai ehkäpä 20v. perikunnan hallussa hyvissä oloissa säilytettynä. Noita harva ostaa koristeeksi, jyrätään vaan kylmästi vailla huolenpitoa finaaliin ja heitetään roskikseen.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 13 Loka 2014, 19:19
Kirjoittaja Alfissimo
^Linjakas perusauto ajaa asiansa ehjänä aivan hyvin.

Viikonloppuna ajelin vm.-90 323 Mazdalla, jonka nykyaikaisin varuste oli ohjaustehostin. Kaasarikone, veivi-ikkunat, ei keskuslukkoa. Ensimmäiseltä omistajalta, kauppakassi naisen käytöstä, 80tkm ajettu ja vahaamalla saatu takaisin punaiseksi, vaikka myllytystä huutaisikin. Penkkien päällä suojat ja alla olevien verhoiluiden päällä ei ole "ikinä" istuttu.

Appiehdokas tuon oli bongannut ja osti pois kuleksimasta, mutta ehdottomasti säilömisen arvoinen oman lajinsa edustaja.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 13 Loka 2014, 19:45
Kirjoittaja Il Mostro
Ei ollu ekana masurkka mielessä, kun linjakkaasta puhuin. Mutta eipä noikaan ole juuri säilyneet. Ja joku silmää miellyttävämpi malli voisi ajan päästä hauska ollakin. Ketjussa aiemmin esiintynyt 100Amperia tai miksei 1200Fin olisi kyllä jo melko maukkaita tähän hetkeen, ja vielä eksoottisempia huomiseen. Työkaverilla on virheetön ja 100% orkkis DX korolla, alle 100ajettu. On oikeastaan aika hieno, vaikken olisi ikinä uskonut sanovani.

Kyllä joskus vanhana pappana tykkäisin ehjällä "perusautolla" kiireettömät harrasteajoni körötellä. Eikö sulla ollut yksi sellainen melko linjakas tallessa? Ei ehkä kaikkein eniten perus, mutta enempi sen suuntaista tarkoitin 8) .

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 13 Loka 2014, 20:38
Kirjoittaja Alfissimo
Juu, jummarsin idean :wink: .

Tuollainen hyvin säilynyt masa nyt vaan yllätti positiivisesti ja kuuluu sarjaan "ei tuu enää joka toinenkaan päivä vastaan". Siksi säilömisen arvoinen.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 13 Loka 2014, 21:45
Kirjoittaja unknown
Porsche:t kyllä on kovasti harrastettuja, eikä 90-luku ole este.
Cosworth Sierrat ja Escortit on rallitaustan takia varmaan haluttuja
Lancia Delta Integrale

Oma valinta tuli tehtyä tänä kesänä.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 13 Loka 2014, 21:49
Kirjoittaja 132 Coupe
Thesis on jo tallissa, 850 bemu harkinnassa, Samara City tallissa, Kappa coupe harkinnassa, 406 coupe on hieno, Dedra 4 wd integrale oli joskus hankinnassa, kait tuo kappa JTD:kin joskus on harvinaisuus.. Lexus LS400 ja XM ovat myös listalla, ja joku clion tehoversio.. maaserin biurbo jo löytyy joten se linja käyty läpi kait.. on niin vaikeeta.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 13 Loka 2014, 23:21
Kirjoittaja Riccardo
Ehdottomasti Audi TT. 90-luvun modernein auto mikä on edelleen tuore 19 vuotta ensiesiintymisensä jälkeen. Tuli hankittua keväällä vastaava Firenzen tuliaisina talliin... Kevyt, tehokas, mikroautomainen ajettavuus ja loistava turbomoottori.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 09:22
Kirjoittaja Pasi
TVR?

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 09:47
Kirjoittaja Mokomakin
Ford Puma?
-Yamahan kanssa yhteistyössä luotu moottori
-Todella hyvä ohjaustuntuma
-Tytöt ainakin tykänneet ulkomuodosta :fadein:

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 16:23
Kirjoittaja hagger16
Mokomakin kirjoitti:Tytöt ainakin tykänneet ulkomuodosta
Niin, tai sitten ei. Yritin jokunen vuosi sitten tuollaista ehdottaa 18-vuotiaalle tytsille ja vastaus oli "minä en tuollaisella kopilla aja". Itse pidän kyllä pienistä autoista ja sellaisella ajaisin, mikäli ei olisi kuljetustarvetta.

Eiköhän se historia toista itseään, eli harrasteautot ovat tulevaisuudessa vastaavia kuin nykyisetkin. Uutenakin hienot ja erikoiset autot ovat varmasti haluttuja, kuten myös enemmän kansan mallit. Mikähän olisi Kuplaa vastaava harrasteauto tulevaisuudessa? Kuplahan on edullinen, sympaattinen ja varaosia hyvin saatavilla. Eli hyvä harrasteauto kaikelle kansalle.

Kyllä meistäkin moni kusee hunajaa 30 vuoden päästä, kun näkee uutta vastaavan Corollan vuodelta -94.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 17:26
Kirjoittaja Jiitee
hagger16 kirjoitti:
Mokomakin kirjoitti:Tytöt ainakin tykänneet ulkomuodosta
Niin, tai sitten ei. Yritin jokunen vuosi sitten tuollaista ehdottaa 18-vuotiaalle tytsille ja vastaus oli "minä en tuollaisella kopilla aja". Itse pidän kyllä pienistä autoista ja sellaisella ajaisin, mikäli ei olisi kuljetustarvetta.

Eiköhän se historia toista itseään, eli harrasteautot ovat tulevaisuudessa vastaavia kuin nykyisetkin. Uutenakin hienot ja erikoiset autot ovat varmasti haluttuja, kuten myös enemmän kansan mallit. Mikähän olisi Kuplaa vastaava harrasteauto tulevaisuudessa? Kuplahan on edullinen, sympaattinen ja varaosia hyvin saatavilla. Eli hyvä harrasteauto kaikelle kansalle.

Kyllä meistäkin moni kusee hunajaa 30 vuoden päästä, kun näkee uutta vastaavan Corollan vuodelta -94.
Joo, tuon mallisarjan berlina-kori on aika hyvän näköinen jo nyt, mutta aikahan vielä kultaa mallin kun mallin....Kuva
Tuossa kyllä liian ohuet "vannenauhat" renkaana...Camry-jenkkivaikutteita muodoissa havaittavissa.


JT

PS. Tällä mallisarjalla Corolla siirtyi Lexus-luokkaan esim. korin liitosten laadussa ( mm. minimaaliset välit esim. konepellissä koriin nähden )

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 17:36
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Tämä uusin takaveto/keskimoottori Renault Twingo tulee varmasti olemaan harrastepeli hamassa tulevaisuudessa. Päättelin touhutipoista mitä täälläkin (minä mukaan lukien) tiputeltiin toisessa säikeessä. Ykköspolven Twingo jo olikin keväällä Lahden näyttelyssä aiheuttamassa närää.

Mini Cooper (BMW) taitaa olla tulevaisuudessakin haluttua kamaa. Hyvä ajofiilis ja persoonaa isosti. New Beetle samoin.

Löytyykö pakettiautoista harrastepelejä? Hiacen viimeinen lapsenlapsi muutaman vuoden takaa?

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 18:05
Kirjoittaja unknown
Juu! Ehdottomasti Renault Clio V6 -Made In Finland-
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 18:34
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Mikäs tausta tällä "made in Finland" -väitteellä on? En ole ainakaan kuullut, että olisi tehty (kokoonpantu) Suomessa.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 18:43
Kirjoittaja unknown
No, melkein... Phase 2 korit on kuulemma tehty Valmet Automotive -tehtaalla.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 19:41
Kirjoittaja m.sa
Tuo olisi kyllä aivan huikea versio!!!

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 19:55
Kirjoittaja Rasvis
Niin olisi, ja Saksan hinnoista päätellen muutkin ovat samaa mieltä. Perinteisestihän käytetyn Renaultin haluttavuus on ainakin Suomessa ollut keskivaikean sukupuolitaudin luokkaa.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 21:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
hagger16 kirjoitti:
Kyllä meistäkin moni kusee hunajaa 30 vuoden päästä, kun näkee uutta vastaavan Corollan vuodelta -94.
Jos nyt 30-vuoden päästyä saisi jotakin kustua, niin hyvä.

Ostin tänään tuon Mobilisti 2000:n. Ihan hauska lehti, jotenkin tuli Auto 2000 mieleen.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 21:16
Kirjoittaja willez
Jevgen kirjoitti: Volvo C70 mk1
...
Mitäs tämä täällä tekee ? Tuohan on Volvon ns. "jämämalli" joka on koottu jäljelle jäävistä osista. Yksi volvomekaanikko sanoi,että jopa neljän eri volvomallin osia sotkettu keskenään ja siitä tuli c70. Varaosien haku aina "tosi kivaa" . :lol: Ja eihän tuo mikään kaunein auto ole ja myöskin tekniikaltaan aika perus. Kyllä tuota T5sta saa mun mielestä eksoottisempiin malleihin.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 22:03
Kirjoittaja Jevgen
^ mielestäni tuo C70 on muotoilultaan ihan onnistunut. Kaikki Volvon coupé-mallit on tulleet vanhemmiten jonkinasteisiksi keräilymalleiksi, niin miksei C70? Tällä hetkellä vaikuttaa olevan nuorison suosiossa, joten kohta hyvät yksilöt ovat vähissä. Jos kyseisen merkkistä autoa pitäisi hommata harrasteeksi, niin mieluumin coupé korilla, kuin kartanomallinen 850 T5-R. Omalla kohdalla 90-luvun harrasteautohankinta tulee kohdistumaan GTV:hen kolmen litran koneella, mutta sopivaa väri-sisusta yhdistelmää on enää nykyään harvoin tarjolla.

Lancia Kappa Coupé putoaa samaan kategoriaan Thesiksen kanssa, joten ehdottomasti harrasteautoainesta. Nyt näitäkin vielä saisi kohtuurahalla.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 22:08
Kirjoittaja -TTY-
^^No enpä tiiä tuosta, ei itellä ollut ainakaan minkäänlaisia vaikeuksia tuohon koskaan osia saada. Ja tuo jämämalli-argumenttia en ymmärrä, samana vuonna taisivat pihalle tulla sekä S, V että C. Sitä mikä se neljäs malli on, en tiedä. Ja ei, takavalot ei ole S40:stä vaikka samantyyliset ovatkin. Ulkonäköhän nyt aina on mielipidekysymys, omasta mielestä tuo on parhaimman näköinen etuveto-Volvo. Mukava ja huoleton laite, seuraava tosin saa olla manuaali jos vielä joskus moisen uudelleen hankin.

Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)

Lähetetty: 14 Loka 2014, 22:11
Kirjoittaja unknown
Volvo - Synkä "ei"