
Kolme ensimmäistä aika selvää kauraa mutta Citikka ja Pösö yllättivät...
Tylsimmät automerkit TOP 5:
1. Nissan 29%
2. Skoda 28%
3. Opel 27%
4. Citroën 26%
5. Peugeot 20%
Valvoja: Moderators
Hahhah, sama juttu tojotalla. Urban Cruiser kehitettiin nuorison bulevardi-kruisailuun. Muistaakseni mainoksessa auto täynnä teinejä älylaitteet ja kuulokkeet päässä. Malli oli täysi floppi ja ruma kun h*lvetti ! Varmaan muutamat eläkeläiset ostaneet sen kun luullut sitä corollaksi..Vode kirjoitti:Pukesta tulee aina mieleen se fakta että Nissan suunnitteli sen nuorille. Toisin kävi ja Juken ostajien keski-ikä on ollut yli 50v (ikäautoilijan on helppo astua autoon).
On näköjään niin tylsiä autoja että saman linkin sivussa oikealla ovat kymmenen kärjessä...tosin eniten myytyjen listalla.
Tarkoitatko muotoilullisesti vai teknisesti? VAG-tuotteet ovat toki yleisesti sovinnaisia muotoilultaan, mutta kuten Mandeprkl tuolla ylempänä mainitsi, väittäisin että VAG:n moottoriosastolta on tullut erittäin räväkkiä ja teknisesti edistyksellisiä ratkaisuja moneen muuhun valmistajaan verrattuna:Aquatica kirjoitti:Koska on ollut VAG-suunnalta jotain räväkkää?
Niin, jos tuolla tarkoitetaan kapeakulmaista v konetta, taisi Lancialla olla tuollainen(kin) jo pirusti ennen klonkswaagenia, aivan samalla tavalla kuin remeliahdin ja turbo katuautossa, toki rajoitettu määrä näitä jälkimmäisiä tehtiin myyntiin normiostajalle.Farina kirjoitti:Tarkoitatko muotoilullisesti vai teknisesti? VAG-tuotteet ovat toki yleisesti sovinnaisia muotoilultaan, mutta kuten Mandeprkl tuolla ylempänä mainitsi, väittäisin että VAG:n moottoriosastolta on tullut erittäin räväkkiä ja teknisesti edistyksellisiä ratkaisuja moneen muuhun valmistajaan verrattuna:Aquatica kirjoitti:Koska on ollut VAG-suunnalta jotain räväkkää?
- VR5, onko kukaan muu valmistanut ja laittanut katuautoon?
- VR6, sama kuin yllä
- Olisipa hieno nähdä että myös FCA:lta saataisiin jotain uutta ja innovatiivista konepellin alle. JTD lienee viimeinen merkittävä moottori-innovaatio ja siitäkin alkaa olemaan jo vajaat parikymmentä vuotta.
Totta, Lancia on yksi niistä todellisista innovaattoreista. Totta on sekin, että vuodesta 1969 lähtien on ollut vähän hiljaisempaa. Mielestäni tosin sekin parempi kuin ei Lanciaa ollenkaan, seikka joka Mamma-Fiat bashingissa usein unohdetaanA Bart kirjoitti: ... taisi Lancialla olla tuollainen(kin)...Toki nuo innovaatiot sitten loppuivat pikkuhiljaa, kun joutui fiatin ikeen alle.
.
Macela kirjoitti:Audi hieno mutta tylsä
Olet oikeassa, multa pääsi unohtumaan FCA:n saavutuksista Twinair. Toden totta. Mutta hetkinen. Eikös sekin ole vanhan keksinnön sovittaminen "Polon" kokoiseen tölkkiin? Eikös mm. Tata Nanossa (esitelty 2008) ollut kaksisylinterinen rivimoottori? Tai Honda N600:ssa 1960-luvun lopulla?Tazio kirjoitti:^^
Twinair kortena kekoon?
Noita muita Vag-innovaatioita kiistämättä, lienee kuitenkin niin, että kyse on lähes poikkeuksetta vanhojen keksintöjen sovittamisesta johonkin golfin kokoiseen tölkkiin. Kai silläkin joku arvo sitten on, mielestäni ei ihan niin kova kuin etumatkaa-lehdestä saa lukea
My bad, piti kirjoittamani MultAir. Perus kaksimukinen ei vielä kovin uutta ja ihmeellistä tosiaan ole. Kai sen joku on ahtanutkin jo vuonna miekka ja kypärä.Farina kirjoitti:Olet oikeassa, multa pääsi unohtumaan FCA:n saavutuksista Twinair. Toden totta. Mutta hetkinen. Eikös sekin ole vanhan keksinnön sovittaminen "Polon" kokoiseen tölkkiin? Eikös mm. Tata Nanossa (esitelty 2008) ollut kaksisylinterinen rivimoottori? Tai Honda N600:ssa 1960-luvun lopulla?Tazio kirjoitti:^^
Twinair kortena kekoon?
Noita muita Vag-innovaatioita kiistämättä, lienee kuitenkin niin, että kyse on lähes poikkeuksetta vanhojen keksintöjen sovittamisesta johonkin golfin kokoiseen tölkkiin. Kai silläkin joku arvo sitten on, mielestäni ei ihan niin kova kuin etumatkaa-lehdestä saa lukea
.
Minua nauratti kun toi Skoda Rapid tuli markkinoille, niin olikohan Tuulilasi vai TM, joka kertoi, että kyseinen malli antaa viitteitä laajemminkin Skodan tulevien mallien muotokielestä. Vieressä oli kuva jossa näkyi tämä mullistava muotoilullinen uutuus: 45:n asteen kulmassa olevat pokkaukset takarekkarin molemmin puolin.Janne kirjoitti: Kian kanssa vastaavaan kastiin menee Skoda Rapid porrasperäversio. Sekä ulkonäkö että ajofiilis on boooring. Ei muuta ku Fredriksonin lippis korvaläpillä päähän ja menox.
Pikkasen OT:ksi menee, mutta jäi tuo loppu mietityttämään. Varsinkin kun lukee myös alun. Jos autoja pyrkii katsomaan täysin ilman tunneperäistä vaikutusta, pelkkänä rakenteena, niin eikö silloin Audi RS6 (nimestään huolimatta) ole kirkkaasti parempi kuin esimerkiksi Ferrari 458 Italia? Audin ja Ferrarin suurin teho on lähes vastaava 560 hv vs. 570 hv, mutta Audin tupla-ahdetun koneen vääntö pesee Ferrarin sekä maksimissa (700Nm vs. 540Nm), että vääntöalueessa. Audin moottoria voi pitää selkeästi teknisesti edistyksellisempänä, koska litrateho on huomattavasti suurempi ja hyötysuhde parempi. Audissa on neliveto, kun Ferrari tyytyy sutimaan takaa. Audissa on 8-pykäläinen vaihteisto, Fefessä vain 7-vaihteinen. 458 Italia on ahdas ja vain kaksipaikkainen. Ferrari on "parempi" vain huippunopeudessa (Audissa rajoitettu) ja kiihtyvyydessä 0-100km/h (muutaman kymmenyksen). Korin vääntöjäykkyys lienee kaksiovisessa autossa myös parempi, mutta miten sitä pystyy arvottamaan? Miksi ostaa siis Ferrari, jos sen rakenne ei objektiivisesti tarkasteltuna pärjää tylsälle saksalaiselle farmariautolle, jonka perässä on maksavia kirjaimia? Eikö muotoilu, estetiikka, äänet ja auton imago ole juuri tunneperäisiä asioita? Väittäisin että nämä ovat suuressa roolissa Ferraria (tai muuta superautoa) hankittaessa.unknown kirjoitti:Suurin osa autoista on allekirjoittaneelle tasoa: "ihan sama..." en oikein jaksa lämmetä millekkään farmari-autolle, missä on v8 tai V10, koska perus koppa on se kansan auto, eikä se moottori oikeasti tee siitä perus korista yhtään jännempää. Oikeastaan kun pääsee irti siitä ajatusmaailmasta, missä joku lyhenne tai kolmikirjaiminen yhdistelmä määrää 50k€ lisää hintaa johonkin käyttöautoon, on aika vapauttavaa. Ihan sama jos siellä on RS, GTI tai AMG, kun voi katsoa autoa rakenteena ilman mitään tunneperäistä vaikutusta.