Agressiivinen kaupustelu

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Vito »

Nyt kun on taas ollu lehdissä juttua kaiken maailman kaupustelijoista jotka pakkomyy sikahintaan millon ikkunoita,ovia,jäteveden puhdistamoja,pölynimureita,ilmastoinnin putsauksia,kattoremontteja,talon maalauksia yms.yms.

Onko kokemuksia?
Mulla on jokseenkin kaikista ja kaikki on saaneet äkkilähdön tontilta,puhelinmyyjille on joskus joutunut sanomaan rumastikkin. :mrgreen:

Kerran olen tosin pyytänyt paskaputsarimyyjän(Ecolator tai jotain) sisälle tarinoimaan ja kertomaan "Once in the lifetime edullisen" tarjouksen :mrgreen: Tarjous siitä toimimattomasta muovipurkista olis ollu 12000€ josta kaivuun osuus olis ollut "ainoastaan" 6000€mikä on erittäin edullinen hinta jos tilaan työn NYT.No mä kun olen ollut jollain lailla sekottunut maanrakennuspuolen touhuihin rapiat 30v,niin hiissasin sen takapihalle jossa seisoo 14t kaivinkone ja selitin sille,että tuollasen purkin upottamiseen ja jälkien siivoomisenkin ja uuden nurmikon tekemisen kanssa mä en saa siihen puolta päivää enempää kulumaan,joten 6000€ tuollasesta työstä on hyvä hinta ainoastaan urakoitsijalle :mrgreen:
Ei tullu kauppoja :lol:

Edit.Oonhan mä joskus kauan sitten kerrostalossa asuessa antanu "supermonitoimipölynimuri"-kauppiaan siivota kämpän,pestä matot,hieroa niskat,ym. ennenkuin viskasin sen pihalle.

Kesällä pääsin seuraamaan kattokauppiaiden toimintaa kun menin jeesaamaan tuttuja+80v alzheimervanhuksia.
Kolme ukkoo pomppi katolla ja haukku sen ihan paskaks ja että siihen on ihan pakko vaihtaa uusi nyt heti.Yritin siinä vaivihkaa papalle selittää ettei siinä vanhassa katossa ole mitään vikaa ja se kestää varmasti sun eliniän ja vähän päälle,heti tuli jääkaapin kokonen äijä vetämään mut sivummalle ja alko sormella tökkiä rintaan ja selittää et pysy sä vaan erossa tästä kun et siitä mitään ymmärrä eikä se sulle kuulu.
No nyt on siinä talossa uus katto ja ikkunat ja ovet.Eilen sit ohi ajaessa pihassa näky kaivuri asentamassa pienpuhdistamoa jota nuo vanhukset ei edes (kenties tulevan) lain mukaan tarvitse.
Jotenkin haiskahtaa että nuo firmat tekee läheisesti yhteistyötä,ellei peräti kaikkien taustalta löydy samat tyypit.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Varsinaisia agressiivisiä myyjiä ei ole tullut vastaan, mutta myyjiä kylläkin.
Seiskaa aikoinaan tilanneena, joskus tulee soittoja sen tiimoilta, mutta siihen on hyvä vastata, että olen vieroitushoidossa kun tulee hymy, perustelu tehoaa.

Puhelimen kuukausipaketteja myös kaupataan ostoskeskuksissa, elisalla 15.90/kk ja ainahan ne kysyvät minkäsuuruinen viimeinen lasku on. Siihen on hyvä vastata 23,17 e jollainen tuossa loppukesästä tuli, jolloin he innokkaana laskevat minkäverran säästöä tule ja minä tyhmänä totean, että eihän tuo pidä paikkansa, minun lasku oli neljältä kuukaudelta.

Kärkkäisen ostoskeskuksessa on myös Fortumilla myyntipaikka ja tietysti sähkösopimus mielessä, mutta ei ole riittävän edulliset hinnat Vaasan Sähköön verrattuna, useampi on tarjouksen laskenut. Viimeksi oli erittäin innokas kaveri ja kun ei normaalihinnat tuoneet tulosta kaveri keksi pörssisähkön, sen hinta olisikin ollut 4,99 tosin hinta elää ja katseltiin vuoden hintoja ja ainoastaan Maaliskuussa oli hinta yli 6 snt muistaakseni. Tuolla pörssisähköllä olisi minun kulutuksella tullut 45 euroa säästöä vuodessa, mikäli hinta olisi ollut 5 snt tuntumassa, mutta tuota pitäisi seurata kokoajan. Samalla kaupattiin puoleen hintaan sähkönkulutuksen ilmaisemaa laitetta, lähetin mittarin kylkeen ja vastaanotin huoneeseen, josta näkee heti jos epätavallisen korkea kulutus ja pystyisi seuraamaan muutenkin kulutusta. Hilkulla oli etten ostanut, mutta jos seuraavalla kerralla.

Lahdessa pyöri myös Ilalian kilvissä oleva Sitikka olikos C3 ja ilmeisesti Italialainen mies, joka tietysti huomasi minun Alfan ja eikun kaupantekoon. Oli kuulemma ollut Jyväskylässä jossain seminaarissa ja loppuviikosta lähdössä Italiaan, mutta veitsiä ja työkaluja mukana, jotka pitäisi saada myytyä kun ei saa kuulemma viedä koneeseen, kait se autonkin olisi myynyt. Eipä tullut kauppoja ja reilun viikon päästä kurvasi sama kaveri Motonetin pihassa viereen, mutta sanoin ettei tule kauppoja nytkään. Näinköhän kohta pääsee kotia kohti.

Meille on myyty pölynimuri kotimyynnissä ja reilun 30 vuotta palveli, joten kait hinnan on tienannut.

Taloyhtiölle on kyllä kaupattu ilmastointihormien nuohousta 300 e/huoneisto, onkohan tuo asiallinen hinta?

Nämähän on tällaisia harmittomia kaupittelijoita ja mukavahan niiden kanssa on turista kun sattuu aikaa olemaan ja ainahan voi vedota siihen, että kirstunpohja häämöttää!

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Vito »

VMTD kirjoitti:Samalla kaupattiin puoleen hintaan sähkönkulutuksen ilmaisemaa laitetta, lähetin mittarin kylkeen ja vastaanotin huoneeseen, josta näkee heti jos epätavallisen korkea kulutus ja pystyisi seuraamaan muutenkin kulutusta. Hilkulla oli etten ostanut, mutta jos seuraavalla kerralla.

Taloyhtiölle on kyllä kaupattu ilmastointihormien nuohousta 300 e/huoneisto, onkohan tuo asiallinen hinta?
Siis miksi ostaa tuollasta laitetta kun Fortumilla ainakin(ja lienee muillakin yhtiöillä) on verkossa palvelu millä pystyy seuraamaan vaikka tuntitason kulutuksia,eikä maksa mitään.

Tuo ilmastoinnin nuohoushan kuullostaa suorastaan halvalta.Meille on tarjoiltu noita nuohouksia riesaks asti ja hinnoittelun perusteena on talon neliömäärä eikä putkien määrällä ole merkitystä :mrgreen:
Meillähän ei ole koneellista ilmanvaihtoa ja ainoo rööri on muutaman metrin liesituulettimen poisto,tähän vähäiseen määrään sit luvattiin alennusta ja hinnaks olis jäänyt vaivaiset 1000€ :lol: Siis oikeesti, mähän olin heti valmis maksamaan tonnin puolen tunnin hommasta. :mrgreen:
Noh,naapurin +80v vanhukset oli sit maksanu 1400€ siitä kun pari äijää oli saanu vietettyä 2 tuntia röörejä hoonaamassa :evil:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuossa, kun vuosi sitten olin ilman töitä, niin joku hormiturvafirma oli mun numeron jostain poiminut / saanut, että töitä olisin vaille ja kohteliaasti toimenkuvan kuultuani totesin, ettei ole autoa käytössä. Firmalta kyllä auto olisi järjestynyt, niin sitten en ollut enää yhtä kohtelias vastatessani tyyliin "ettei kiinnosta sitäkään vähää".
Siitä kaveri ilmeisesti sai riittävästi vihjettä, etten ollut aiheesta kiinnostunut. Niin paljon en töitä ollut vaille, että tuollaiseen paskahommaan vapaaehtoisesti lähtisin, eikä menetetystä vapaa-ajasta tarjottu nollakorvaus + provisiot asian houkuttavuutta lisänneet.

Ja ennenkuin joku muistuttaa karenssin pelosta, niin ensimmäisen 6kk oli omaehtoista työnhakua ja sittenkään ei olisi ollut pakko suostua töihin, jotka eivät ole omaa alaa. Tämä oikein erikseen työkkäristä varmistettuna. Mitään sanktioita ei koskaan tullut, vaikka parista "ei oman alan" paikasta kieltäydyin talven aikana.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Ecolatorin myyntitykit kävi meillä tyrkyttämässä tuotettaan.
Itse yritin ihan asiallisesti sanoa ettei nyt tule kauppoja, mutta eivät ottaneet kuuleviin korviin.
Siinä vaiheessa emäntä sanoi niille aika pahasti, ni lähtivät naama norsunvitulla menemään. :lol:

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Joskus melkeen kymmenen vuotta sitten olin äitini kanssa hänelle sohvaa ettimässä vantaan petikossa. Oltiin siinä lähellä entistä suomisoffaa -oisko ollu isku, masku tms. - ja mietiskeltiin siinä myyjän kanssa muutaman vaihtoehdon välillä, kunnes äitini sai sydänkohtauksen ja tuupertui sohvalle. Nostin hänet ylös ja rupesin kantamaan kiireellä autoon, ni vittu myyjä juoksi perässä jonku paperien kanssa ja kysyi että mites noi sohvat kummastako tehään kaupat?? En siinä tilanteessa reagoinu mitenkään, ku mielessä pyöri vaan että mutsi kyytiin ja lähimpään ensiapuun nopeesti. Jälkeenpäin meinasin mennä vähän juttelemaan kyseiselle myyjälle, mutta aattelin että antaa olla - ei oo sen arvosta. Ja myyjä tasan tarkkaan ties mikä oli tilanne, koska äitini siinä jo vähän aikaa oli valitellu kipuja ja sitte lähti jalat alta ihan myyjän silmien edessä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kaveri on päässyt parista sitkeämmästä myyntimiehestä eroon näyttämällä aitauksessa olevaa Rottweiler-kaksikkoa. "Lähdettekö itse, vai auttako noi?" :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mieluimmin seuraan tuollaisesta laitteesta kulutusta, mikä on esim. keittiössä lämpömittarin vieressä, kun roikun jossain netissä katselemassa kulutuslukemia ja silloin sitä ei tulisi seurattua, mutta kun sen näkee seinältä niin tulee myös seurattua. Vetosin kyllä myyjälle, että kammoksun kaikkea viimeisintä huutoa olevaa tekniikkaa, kännykkä on nokia 108, kuvaputkitelvisio ja käyttöauto vm. 95. No tosin tietokoneena on kyllä läppäri, se on vähän turhan moderni.

Tollanen nuohoushomma kuulostaa helpolta hommalta, mikäli katolle ei tarvitse kiivetä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kattofirmat on täällä pyörineet ahkeraan.... ja ei meinaa uskoa kun sanoo "ei".

Ikkunakauppiaalta ollaan ostettu ikkunat ja ovet, kun sattui olemaan sama firma josta ne oltiin muutenkin ottamassa.

Broidin kaveri oli "ihmeimurin" myyjänä hetken.... Kävi faijalla imuroimassa matot ja sai siltä mun numeron... En sopinut näyttöä :D

Hintaa imurilla muistaakseni 3000€ .... Pölypussi oli kuulema nasan suunittelema :lol:

Firman puhelinhan mulla soi 2-3 kertaa päivässä puhelinmyyjien toimesta. Se on kyllä kaikista rasittavinta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vito kirjoitti: Siis miksi ostaa tuollasta laitetta kun Fortumilla ainakin(ja lienee muillakin yhtiöillä) on verkossa palvelu millä pystyy seuraamaan vaikka tuntitason kulutuksia,eikä maksa mitään.
Meillä on tollattis laite... On se kyllä kätevämpi kuin netistä kyttäily .... ja näkee just realiajassa kun laittaa keittiöön valot päälle että paljoko sähköä kuluu enemmän. Nettimittaria en ole käynyt kuin kerran katsomassa.

Mutta...... tämä laite saatiin ilmaiseksi.

Vaimo vaihtoi sähköyhtiötä halvempaan ja kas kummaa, samantien soitettiin vanhasta yhtiöstä, että tekevät tarjouksen.... Uusi tarjous oli halvempi kuin mihin olimme juuri vaihtamassa ja saatiin tuo energiamittari kaupan päälle :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Polforea »

VMTD kirjoitti:Puhelimen kuukausipaketteja myös kaupataan ostoskeskuksissa, elisalla 15.90/kk ja ainahan ne kysyvät minkäsuuruinen viimeinen lasku on.
Nää aina välillä jaksaa yrittää, mun vakiovastaus tuohon kysymykseen on, että en tiedä eikä kiinnosta. Sillä ei meinaan ole mitään väliä, että meneekö kuussa kymppi vai kolme, kun vaihtoehtona on toimintavarmuus. En ole vuosiin löytänyt Soneran verkosta kuin yhden katvealueen ja sekin on mystisesti luokkaa pari metriä, koska puhelu katkeaa aina samalla kohtaa. Elisalla ja DNA:lla on katveita mm. sukulaisten luona, joten operaattorivalinta on erittäin selvä. Myyjät toki aina ihmettelee, että eikö kannattaisi euroja säästää sillä että puhelin ei toimi... :D
GreenThing kirjoitti:Ecolatorin myyntitykit kävi meillä tyrkyttämässä tuotettaan.
Mulle nuo onneksi ovat jättäneet vain mainoksia postilaatikkoon. Vaikka olisihan niitä toisaalta hauska hetken aikaa vedättää, ennenkö kertoo että kiinteistö on liitetty kunnan vesi- ja viemäriverkkoon.
Pasi kirjoitti:Kattofirmat on täällä pyörineet ahkeraan.... ja ei meinaa uskoa kun sanoo "ei".
Näillä (ja ikkunamyyjillä) on tapana taittaa kopiopaperimainos puoliksi ja tunkea se ulko-oven väliin. Tulisi muuten ihan viimeisenä ostaa vesikattoa tai ikkunoita tyypiltä, joka ei hoksaa että Suomessa saattaa joskus tuulla ja sataa vettä (jos jollakulla täälläkin puuttuu hahmotuskykyä, niin kokeilkaa jättää kopiopaperi vaikka viikoksi sadekeleillä pihamaalle).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itseäni ei niin ko. kauppiaat häiritse, osaan kyllä katsoa onko kaupattava tuote minua kiinnostava ja onko hinta oikea. Lähinnä vituttaa kun myyvät hyväuskoisille vanhuksille kaikkea mitä ne ei tarvi ja yleensä vielä rajusti ylihintaan.

Itselläkin fortumin kotinäyttö, oli hyvä hankinta joskin maksoin liikaa.
Ecolatorikin löytyy, laite on ollut loistava. Ostin yksityishenkilöltä lähes puoleen hintaan 5000€. Kaivuut 600€, muu asennus itse tehtynä. Ainoa mistä tiedostaen maksoin ylihintaa oli piirrustukset ja lupa-asiat 1000€.

Ilmastointikanavien puhdistajilta voisin ottaa tarjouksen ikkunan- ja ovienrakojen sekä hirrenvälien puhdistuksesta :lol:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Epezi kirjoitti:Ainoa mistä tiedostaen maksoin ylihintaa oli piirrustukset ja lupa-asiat 1000€.
Ja näitä ei edes kaupitella erikseen :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^jep, olisin saanut hoidettua varmasti muutamalla satasella, mutta olin juuri tapellut kunnan kanssa rakennusluvista ja mitta oli vähän täynnä. Joten annoin asian ecolatorin hoidettavaksi. Hyvin hoisivatkin, mutta kallistahan se oli.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hoho, itsehän olen ovelta ovelle myyntitiimin esimies. :) Katsotaan kyllä tosi tarkkaan, ettei tule pakkomyyntiä vähän huonokuntoisimmille vanhuksille, esim dementoituneille. Eikä myydä imureita..

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Yhden kerran minun elämässäni on ovikaupustelija käynyt, ilmeisesti tämä sitten pisti viidakkorummun laulamaan ettei kannata ehkä muiden käydä.

Asuin poikani (silloin 3v) kanssa kahden ja opiskelin, kävin iltatöissä ja hoidin jannua lopun aikaa. Erään lauantai aamuna kun oli vihdoinkin vapaa viikonloppu töistä ovikello soi vajaata kahdeksan....VI*************U. Siellä joku kilisti ovikelloa oikein olan takaa. Raahauduin ovelle ja siellä esittäytyi "herra ovisilmän myyjä"....jahas, ei kiitos en tarvitse. Jotain sieltä vielä tuli mutinaa että "sinulle saatta tulla kutsumattomia vieraita" jne. Ovi meni jo kiinni ja kömmin takaisin sänkyyn rättiväsyneenä, toivoin vain ettei poika vielä herää kun oltiin kotosalla vasta edelleisenä iltana 00.00.

Juuri kun olin tiedostamattomassa tilassa alkoi ovikello taas kilkattaa...ja minulla päässä. Nyt oli vauhti ovelle jo tomerampaa. Ja eikös, sama Ovisilmäkauppiashan se, kysyin että oletko väärällä ovella ?...ei kun ajattelin että sinä saattaisit tarvita tätä tuotetta kuitenkin. Ilmoitin vielä ihan asiallisesti että kiitos ei ja suljin jälleen epämääräisen mutinen säestyksellä oven.

Pääsin takaisin sänkyyn ja mitä vittua, ovikello jälleen......ei kerennyt kilinä loppua kun olin ovella ja niinpä oli poikanikin. Ja mitä vielä, herra ovisilmä siinä jälleen myyntitykki torvisen lauseita suoltamassa ovisilmän tarpeellisuudesta.
Heppu kerkesi sanoa että sulla on vielä lapsikin, ajattele nyt....

Lähti silmämustana niin luikkaasti että myyntipakki jäi siihen ovelle.....eikä palannut, ikinä.

:fist:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Täällä kävi eilen vaiko toissailtana englantia hyvin puhuva, siististi pukeutunut nuori mies myymässä jouluisia pöytäkoristeita. Vastasin kohteliaasti että aim sori bat anforzunätly wi dount häv eni kääs ät da moument.

Jampan silmät kirkastui ja käsi ojentui kättelyyn. Mietin, että mitä ihmettä. Olin kuulemma ensimmäinen, joka kieltäytyi kohteliaasti. En jäänyt kyselemään, olivatko muut usuttaneet rottiksia peräänsä vaiko heitelleet kakkakikkareilla.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Vito »

Epezi kirjoitti: Ecolatorikin löytyy, laite on ollut loistava. Ostin yksityishenkilöltä lähes puoleen hintaan 5000€. Kaivuut 600€, muu asennus itse tehtynä. Ainoa mistä tiedostaen maksoin ylihintaa oli piirrustukset ja lupa-asiat 1000€.
Mikäs Ecolatorista tekee loistavan?Testeissä se on kuitenkin ollut yksi huonoimmista.
http://www.iisi.fi/uploads/knowledgebas ... portti.pdf
Lähinnä mua kiinnostas tietää,että mistä tiedät se puhdistavan riittävästi tai toimiiko se ollenkaan?Sitä kun ei voi tietää muuten kun ottamalla säännölliset näytteet ennen ja jälkeen puhdistamon.Valmistajan lupaukset ei takaa mitään.
Lähtökohtaisesti yksikään pienpuhdistamo ei ole kyennyt vaadittaviin puhdistustuloksiin ja valmistajien lobbauksen seurauksena vaatimustasoja pudotettiin niin,että puhdistamot täyttää hyvissä oloissa juuri ja juuri vaatimukset.
Mä olen sen verran joutunut olemaan tekemisissä ihan oikeiden jätevesipuhdistamojen kanssa,että voin sanoa,että nuo kaikki pienpuhdistamot on silkkaa ylihintasta paskaa hienoihin kuoriin laitettuna,samat prosessit sais rakennettua muutamalla satasella vaikka vanhoihin sakokaivoihin. :mrgreen:
Meillä ei tollasta purkkia ole,eikä tule,ennenkuin joku osoittaa,että mun vedet hyppää 400m järveen tai läpäisee 15m paksun savipatjan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^väitteen perusta oli käyttäjälähtöinen, loistavalla tarkoitin että se on ollut minulle vaivaton ja on toiminut moitteetta, asennuksesta on nyt 3 vuotta. Puhdistustehoa en ole testannut kuin aistinvaraisesti tarkastuskaivosta.
Yksi ennakoiva korjaustoimenpide on tehty kun ilmastus kompressori vaihdettiin päivitettyyn osaan veloituksetta.

Muistelen lukeneeni TM. testissä olleen usean laitteen kohdalla selviä asennusvirheitä ja liian pieniä rasituksia joilloin lämpötilat reaktorissa oli jäänyt hyvin alhaisiksi ja täten myös puhdistusteho. En lausu tätä kuitenkaan totuutena kun en löytänyt lähdettä.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Vito »

^ Eli siis todellisuudessa et tiedä saitko 6600€:n investoinnilla muuta kuin hyvän omantunnon ja lisää asumiskustannuksia?

Nojoo,tästä aiheesta vois keskustella varmaan loputtomiin.
Kerrottakoon kuitenkin,että kunnalliset jätevedenpuhdistamot laskee vuositasolla enemmän täysin käsittelemätöntä jätevettä suoraan vesistöihin kuin haja-asutusalueilla tuotetaan ja tähän ei puutu kukaan!Prosessivesi,joka pitää sisällään lääkejäämiä,hormooneja,ym.myrkkyjä johdetaan suoraan vesistöön,meilläpäin esim.uimarannan viereen. :lol: Purkuojassa ja rannassa ei sit muuten kasva yhtään mitään,vaikka ainahan puhdistettu jätevesi on puheitten mukaan juomakelpoista. :lol:
Entäs puhdistamoilta syntyvä liete?Yllätys yllätys,sekin saattaa päätyä samalle pellolle mihin maajussi levittää sianpaskansa.
Kaupunkien kaduilta johdetaan sadevesiviemäreitten kautta kaikki ympäristömyrkyt,öljyt,raskasmetallit ym. suoraan lähimpään vesistöön. :lol: Täällä nämäkin uimarannan molemmin puolin.
Laivat saa edelleen laskea jätevetensä käsittelemättä suoraan mereen ,kunhan ovat tarpeeks kaukana rannasta. :lol: Ihan kuin se vähentäs saastumista.Onneks sentään pienveneilijät joutuu ottamaan paskansa talteen,tosin sitäkään ei kukaan valvo,eivätkä kaikki sitä tee.
Teollisuudesta ja Talvivaarasta nyt puhumattakaan. :mrgreen:

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Näinpä. Laskemalla huomataan että kohtuullisen kokoisen vesistön laimentava vaikutus on huima. Paitsi ihan siinä putkeen suulla.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Vito »

Jep,paitsi että pitkässä juoksussa ja isossa kuvassa laimentuminen on täysin merkityksetön tekijä,ne myrkyt ei tältä pikku pallolta poistu mihinkään ja ravintoketjun huipulla ihminen kusee aina lopulta omille kintuilleen. :(

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mulle puhelinmyyjä löi puhelimen korvaan tänään, kun sanoin kohteliaasti "ei, kiitos". Joskus näinkin päin. Kauppasi jotain avainnipun palautusläpyskää jos vaikka katoaa joskus.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
MySafeKey tjsp? Joskus melkein tunnin taistelin puhelimessa noiden kanssa. "Uskokaa nyt, MINÄ EN TARVITSE SITÄ". Sitten se selitteli, kuinka avaimen hukatessa maksaa vaan seitsemän euron (tjsp) omavastuun ja se sisältää sitten korttien kuolettamiset, lukkojen sarjottamiset ja uudet avaimet jne jne...
Kysyin, että onko ylärajaa; ei kuulemma ole :shock:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Joo, muutin juuri niin tuli uuteen osoitteeseen se läpyskä ja olisi ekan 6 kuukautta ilmainen.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Vito »

Kerrostalojen putkiremonttien yhteydessä myytävät huussiremontit sopinee tähän ketjuun.
Mutsille myytiin taannoin jos nyt ei ihan pakolla,niin aktiivisesti painostamalla parin neliön huussiin kaakeli ja kalusteremontti "kun ukot on sopivasti paikalla ja kaikki on halvempaa kun ne tehdään samalla kaikille putkirempan yhteydessä"
Parin neliön huussin vanhojen purku,kaakeleiden ja kalusteiden asennus (lienee ammattimieheltä kuivumisaikoineen max 3 päivän homma.)
8000€ kitoooos
Kaikkineen putkiremppa maksoi mutsille liki saman kun se makso koko kämpästä.

Putkirempat itsessään ansaitsis varmaan oman ketjun,mulla ei vaan niistä ole omakotiasujana muuta tietoa kun mitä olen muilta kuullut.
Kaverilla loppu just puolen vuoden putkievakko Helsingissä,kaksion kustannus 56000€ eli n.1000€ neliö.Minua v*ituttas :mrgreen:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Meille tehtiin ilmainen tarjous yhden kohtuu pienen makuuhuoneen pintaremontista. Ajattelin että kun itse ei saa aikaiseksi niin vois vaikka teetättääkin. Miksikäs ei? Kun löivät hinnan pöytään niin meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun. Jos en ihan väärin muistaa niin 6000€! Katteet kohdillaan kun itse remontoin toisen vastaavan makkarin joka on aavistuksen isompi. Rahaa meni noin 3500€ ja siinä on mukana jo sänky+2 yöpöytää vepsäläiseltä ja yhden koko seinän matkalta lasi ja liukuovia inarialta. Yrittivät selittää että saa siitä kotitalousvähennyksen. Teki mieli sanoa että nuo juomanne kahvit tekee sitten 50€ kpl mutta pullat kuuluu hintaan. Sovittiin että "palataan asiaan" :lol:

EDIT: Putkiremppaa meille tarjottiin 13000€ pelkät lämmitys putket ja 14 patteria kaikkine töineen ja se oli mielestäni ihan liikaa, mutta kun kuuntelee mitä porukka noista maksaa niin ehkä se ei ollutkaan kallis tarjous?

EDIT2: kattoa meille myydään puhelimitse noin joka toinen viikko ja vielä usein samoista firmoista. Jonkun mielestä voisi jo luokitella agressiiviseksi kun ei mene viesti perille.
Ayrton Senna da Silva forever

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Wile E. Coyote kirjoitti:EDIT: Putkiremppaa meille tarjottiin 13000€ pelkät lämmitys putket ja 14 patteria kaikkine töineen ja se oli mielestäni ihan liikaa, mutta kun kuuntelee mitä porukka noista maksaa niin ehkä se ei ollutkaan kallis tarjous?
Patterit (normi "postimerkit") n.100€/kpl (ka)
Pv+T+st n.50€/ setti
Putket+kannakkeet+asennus suluilta 10€/m

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vito kirjoitti:Kaverilla loppu just puolen vuoden putkievakko Helsingissä,kaksion kustannus 56000€ eli n.1000€ neliö.Minua v*ituttas :mrgreen:
Näissä "putkiremonteissa" tehdään paljon muutakin kuin uusitaan käyttövesijohtoja. Niistä rakenne- yms. hommista se hintakin tulee.

Suurempaa kusetusta on se, kun jotain kohdetta mainostetaan "putkiremontti tehty" ja tosiasiassa siellä on uusittu sinkitty kylmän veden runkojohto kellarin katossa ja kaikki muu on edelleen vuosimallia -72...

tai on laitettu laatat happamien muovitapettien päälle yms.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

insinörtti kirjoitti: Näissä "putkiremonteissa" tehdään paljon muutakin kuin uusitaan käyttövesijohtoja. Niistä rakenne- yms. hommista se hintakin tulee.
Niinpä. Meidänkin taloudessa putkiremontin hinta pompsahti noin 100% kun tuli yläkerran vessaan ja kellarin vähän "rakennehommia." Luojan kiitos, että ei ole mitään vesikiertokeskuslämmitystä tms. joten alle 10k€ vielä selvittiin.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Simulaattori
Viestit: 338
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

No, mä teen työkseni lämmitysjärjestelmäkartoituksia, ja puhelimen kautta suurin osa käynneistä hommataan.

Todettava on, että iso osa ihmisistä juttelee mielellään lämmitykseen liittyvistä jutuista.
Ja kartoituskäynnin teen vain halukkaille, eli vapaaehtoispohjalta toimitaan.

Myöskään Suomen oloissa en aina täysin ymmärrä asennetta "Ei kiinnosta lämmityskustannukset, menee mitä menee."

Kyllä itsekin noin isoissa kuluerissä haluan tietää mitä mikäkin maksaa. :)
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Simulaattori kirjoitti:
Myöskään Suomen oloissa en aina täysin ymmärrä asennetta "Ei kiinnosta lämmityskustannukset, menee mitä menee."

:)

Minua ei moinen asenne ihmetytä yhtään, itseänikään ei ihmeemmin kiinnosta asia. Toki vuotuinen kokonaiskulutus tulee tsekattua ettei ole pompannut edellisestä vuodesta, lähinnä siksi ettei mitään ole hajalla koska käyttötavat on aika vakiot. Kiinnostusta ei ole siksi suuremmin lämmitysjärjestelmän tutkailuun eikä vaihtoon yms koska vuotuinen kokonaiskulutus on ~10000kwh ja rahassa vajaan viikon palkka....miksi siis käyttää paukkuja pohtiakseen lämmityskuluja jotka ovat suorasähkötaloudessa ~70% kokonaiskulutuksesta.

Ei kaikkia kiinnosta autot, tehot, värit yms asiatkaan....

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vito kirjoitti: Kaverilla loppu just puolen vuoden putkievakko Helsingissä,kaksion kustannus 56000€ eli n.1000€ neliö.Minua v*ituttas :mrgreen:
HARHARHAR!

Mutsille väännettiin viimekesänä omakotitaloon putkiremontti.... Uudet komposiittivesiputket ja kaikki viemärit uusiksi (kellarin lattia (kylppäri, sauna, 5 metriä käytävää ja varastohuone piikattiin auki). Sisältäen viemärin ja vesijohdon vedon kaivuutöineen kadulta tontin halki, hintaan 15000€.

"Vesissä on eroja".
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ja kävi niin kiva tuuri, ettei ollut abestia, kivihiilitervaa tms. KPH rakenteissa.

Onhan nämä remontit maakunnissakin olleet paljon halvempia ja tässä voi olla jo ihan yksi syy. Aina käy sellainen tuuri, ettei just tässä talossa ollut mitään näistä. Vanhemmissa kerrostaloissa menee aikalailla automaattisesti asbestipuruksi. Asuntojen ohella rempataan ilmanvaihtoa, vedetään uudet sähkönousut (aiemmin koko asunto yhden 25 A paukun perässä), antenni- ja tietoliikennekaapelit. Pihalle uudet valaistukset ja sauna + pesutupa remontoidaan.

Kuten sanottu, laajuus on "hieman" muuta kuin uudet vesijohdot. Kustannuksia nostaa sekin, ettei kaikki asukkaat muuta pois remontin ajaksi -> pitää järjestää tilapäisveskejä, vesijohtoja, palosuojauksia ym.

Onhan se paljon kalliimpaa (€/m²) rakentaakin kerrostalo kuin OK-talo.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Simulaattori
Viestit: 338
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

UupunutRomeo kirjoitti:
Simulaattori kirjoitti:
Myöskään Suomen oloissa en aina täysin ymmärrä asennetta "Ei kiinnosta lämmityskustannukset, menee mitä menee."

:)

Minua ei moinen asenne ihmetytä yhtään, itseänikään ei ihmeemmin kiinnosta asia. Toki vuotuinen kokonaiskulutus tulee tsekattua ettei ole pompannut edellisestä vuodesta, lähinnä siksi ettei mitään ole hajalla koska käyttötavat on aika vakiot. Kiinnostusta ei ole siksi suuremmin lämmitysjärjestelmän tutkailuun eikä vaihtoon yms koska vuotuinen kokonaiskulutus on ~10000kwh ja rahassa vajaan viikon palkka....miksi siis käyttää paukkuja pohtiakseen lämmityskuluja jotka ovat suorasähkötaloudessa ~70% kokonaiskulutuksesta.

Ei kaikkia kiinnosta autot, tehot, värit yms asiatkaan....

Ei kiinnosta tietenkään kaikkia. Sehän riippuu aina monesta asíasta. Mutta kysymällä tuo usein selviää muutamassa sekunnissa. :)
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tuo kerrostalon euroa/neliömetrikin on aika harhaanjohtavaa. Ei nimittäin ole isoa eroa laajan putkirempan (tulo- ja lähtöputket, kylppärit, sähköt, tietoliikenneyhteydet, valaistukset yms.) kokonaiskustannuksissa olipa taloyhtiössä maksavia neliöitä 1000 tai 3000 jos asuntojen määrä on molemmissa sama. Pari vuotta sitten teetettiin meidän talossa iso remppa. Maksavia neliöitä 880, huoneistoja 30. Kokonaiskustannukset lupineen, suunnitteluineen, valvontoineen oli jotain 1,1 miljoonaa euroa. Jos jokainen kämppä olisi ollut tuplakokoinen niin oletettavasti vaikutus kokonaiskustannuksiin olisi ollut luokkaa +15 % ihan maksimissaan.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Agressiivinen kaupustelu

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Juuh, nää tonni per neliö on lähinnä taloista, joissa huoneistojen keskikoko on alle 50 m². Se hintahan on oikeasti 40 000 / KPH tjsp.

Mutta... kustannukset kuitenkin jaetaan neliöittäin. 31 m² yksiön omistajalla on keittiö+KPH ja hän maksaa 22 000 €. 130 m² asunnon omistajalla on lisäksi erillinen WC, joten hän maksaa 90 000 €. Ei ihme, ettei 3-5 h lähiöasuntoja revitä käsistä nykyään.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Vastaa Viestiin