Sivu 1/3
Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 09:54
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
On tarvetta toisella autolle. Renault Espace siirtyisi osapäivä eläkkeelle.
Netti täynnä kauhua. Mutta täällä ollut useammalla. Miten päivittäinen käyttö ja ongelmat. Farkku tod.näk valinta.
Moottori erot ja ongelmat yms.
Re: Fiat Stilo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 10:06
Kirjoittaja h_lauri
Oli siinä ongelmia, se oli Fiat. En tosin muista yhtäkään. Ajoin wissiin nelisen vuotta multivankkurin välimallikoneisella, oliko se 130 hv. Tilaa oli kuin ladossa ja kertaakaan jäänyt yksikään keikka tekemättä eli toimi ok.
Re: Fiat Stilo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 10:16
Kirjoittaja Shakal
Kaverilla oli vuosia Stilo ja ajokilometrit sadoissa tuhansissa mitä ajoivat sillä. En kyllä muista hänen puhuneen siitä pahaa kertaakaan. 1.4 bensamanuaali.
Re: Fiat Stilo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 10:27
Kirjoittaja Jakke
Oman kokemuksen perusteella takapään puslat antaa jossain vaiheessa periks ja takarenkaat taittuu linttaan, kuten jo Tipoissakin aikoinaan. Eipä niissä kai muuta ihmeellistä. Vähän kettumaiset on vaihtaa.
Re: Fiat Stilo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 10:51
Kirjoittaja sämpy
Jotenki näppituntuma että Firekoneiset 1.4 ja 1.2 olisi varmempia kuin 1.6. Ainakin jakoremmin vaihto helpompi. Uudemmat 1.6 onkin sitten opelin koneella. Diesel nyt on ihan tuttua jtd kauraa. 1.8 eli 130 varmaan ihan ok mitä nyt ajotuksenmuuntimet nakuttaa.
Kovin pahoja noi ei oo ruostumaan, mutta konehuoneen sulakerasian hapettumat tekee huonosti pidetyissä yksilöissä kiusaa. Lampunvaihto on aika hanurista.
Penkkien alta ja takapilareista saa ohittaa turvatyynyn liittimet useimmiten, fireistä joutuu vaihtaa öljynpaine- ja map-anturin että pysyy varoitustaulu hiljaisena.
Alustassa edessä koiranluut ja alavarret, takana tosiaan puslien vaihto siinä 150-200tkm kohdalla.
Jousien katkeileminen on tyyppivika.
Ei se tosiaan mikään pommi yleensä ole, jos yhtään siedettävästi pidetyn yksilön hankkii, hinta ainakin kohdillaan. Vanhemmissa johonkin -05 saakka tuntuu olevan enempi sähkövikaa ja ajotietokone vinkuu aika usein kaikenlaista herjaa, ei sinänsä estä ajoa mutta kyllähän se nyppii pidemmän päälle. Uudemmissa taisi maahantuoja hokata rasvailla konehuoneen liittimiä jo uutena.
Pahuksen kiva auto ajaa tuollaiseksi, mutta onhan se alfaan verrattuna aika muovinen laatikko. Jopa 1.2 on yllättävän toimiva moottori tuon kokoiseen autoon.
Re: Fiat Stilo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 11:09
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Juu. Käytännössä markkinoilla on 1,4 ja 1,6 bensoja ja sitten 1,9 jtd ( 120hv eli jotenkin vanhempaa/laiskempaa kuin Alfoissa)
Ajokilometrit jäänee hiukka alle 15tkm/vuosi. Remontointi onnistuu ja helpottuukin kun on sitten kaksi autoa käytettävissä. Tosin innostus remontointiin vähenemässä, aika tuntuu valuvan aina jonnekkin.
Lähinnä lasten harrastuksia, kauppareissua ja vaimon työssäkäyntiä. Espacen tietokone antaa yleensä keskinopeudeksi, tankkausten välissä, n.45km/h. Loimaahan on pieni pitäjä joten ruuhka-ajoa ei täällä kerry. Espacekin suoriutuu 11L/100km +/- 0,5L. 1-2 kertaa/kk jotain reissun tynkään kauemmas. Harrastus turnauksia ja asiointeja. Tuon kilsamäärän kanssa pohdin että kannattaako diesel ja varsinkin sen hieman isompi hankinta hinta.
Lisäksi tuon rasitteeksi tulee vanhimman tytöt ajo-opettaminen.
Onko tuo facelift (2007) käytännössä vain pikku kosmetiikkaa? Vain maski ja verhoilua? Vai kannattaako sitä arvostaa rahallisestikkin. En löytänyt selkeää listaa tai faktaa muutoksista.
Re: Fiat Stilo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 12:44
Kirjoittaja Kivijärvi
Stiloa minäkin luulin toiseksi autoksi joku vuosi sitten ostavani, mutten oikein syttynyt kun Stilo-farkun dieselinä ajoin. Ei se paha ajolleen ollut, muttei oikein hyväkään. Perusasiat ajoasennosta lähtien vähän tökki, vaikka olisin 3- tai 5-ovisen ulkonäöstä tykännytkin. Ihan heittona vaan, mutta samalla rahalla saa(nee) Fiatilta Lineoita bensana ja dieselinä. Jotenkin tykkäsin koeajolla enemmän fiiliksestä. Sisältäkin laadukkaamman/modernimman tuntuinen, ajolleen parempi/herkempi/kettärämpi, penkki hyvä toisin kuin Stilossa ja ajoasento/ergonomia ylipäätään ok. Molemmissa nastamelua on liikaa luokkiinsa nähden. Tossa Lineassahan on muistaakseni tosi iso kontti sedaniksi. Linean 90hp diesel on vähän oudompi keissi kuin saman moottorin köyhäinversio (75hp) Viissatasessa. Tehokkaampi potkii ok, mutta vasta kahden tonnin päälle ja on sen alle täysin kuollu. Hintelämpi versio vetää 1500 kiekasta jo, vaikka voimapotku jääkin vastaavasti laimeaksi. Mutta kulutus jää kyllä oikeassakin ajossa vähälle, alta viiden. Linean 77hp bensasta ei kokemusta, mutta saman FIRE:n 16v/95hp versio on 500L:n kopassa todella mieto, joskin nöyrä tapaus. T-jet turbonahan Linea olisikin varsinainen piilosportti!
Re: Fiat Stilo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 13:10
Kirjoittaja Gasolina
Tyttärellä on 1,6 koneinen 3-ovinen Stilo muistaakseni vuodelta 2006, kilometrejä ~85t. Ainoa isompi, ei kallis, mutta työläs remontti oli, kun kytkinakselin stefa päästi öljyt kytkimeen. Stefa on asennettu sisältä päin eli laatikko piti halkaista vaihtoa varten. Ei siinä paljon muuta remonttia ole tainnut olla, hihna on vaihdettu kertaalleen. Minun mielestä kiva ja tukeva auto, kone on pirteämpi kuin Alfan 105hp 147:ssa.
Re: Fiat Stilo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 13:32
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Kyllähän Linea nostaa hintatasoa, tosin vuosimallitkin tuorentuvat. Mutta olisiko järkevää tosiaan sijoittaa se "touhutonni" ja ottaa Linea. Kyllähän tuonne peräkonttiin varmasti se lätkäkassikin menee.
Stilosta, taas kerran, mukava kuulla että Esson höpinöitä paljon.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 13:59
Kirjoittaja Jakke
Se meidän yksilö oli semmonen 1,2 koneella oleva kolmiovinen, tais olla vuosimallia -04. Sen verran pitää vielä koneesta sanoa, että varsin pieniruokainen se oli ja kuljetti ainakin kolmiovista koppia ihan riittävästi kaupunkipöristelyyn.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 14:41
Kirjoittaja Vode
Mulla on ollut molemmat, Stilo 3d 1.2 16v bensa padalla ja Linea 1.2 16v Mjet diesel. Stiletto on leveyssuunnassa tilavempi sisältä mutta Lineassa on takana jalkatilaa enemmän. Tavaratilaa Lineassa on hyvin mutta koska kontti on iso ja auto pienehkö, kontin täyttö/purku on vähän hankalaa ihan takapenkkien selkänojista lähtien. Käytännössä jotuuu sukeltamaan konttiin kokonaan niin että jalat irtoo maasta, näin ainakin tämmönen savolainen 178cm tappi.
Stilon vioista vois varmaan kirjoittaa paksun kirjan mutta 1.2/1.4 ja JTD -koneiset on niitä vähävikaisempia voimalinjan osalta. 1.6:ia vaivaa puolien tuho joita saa aina silloin tällöin vaihtaa ja toisekseen tossa 1.6 padassa on joku lapsus käynyt joka tekee sen että 200tkm haminoilla alkaa öljy maistumaan oikein urakalla (muistaakseni männän helmat liian lyhyet). 1.8 joka on sama kuin alfan patakin ja sitä vaivaa sama että se kai on vähän tarkka siitä öljystä mitä sille syöttää. Samoin ollut bugeja ton 1.8:n ecuissa joka on hitachin tekele jolloin auto on toiminut vähän miten sattuu, kuulema vika kaikissa ecuissa että uuden vaihto ei välttämättä muuta tilannetta. Farkkuja eritoten vaivaa ne takapään puslat joten kannattaa sellaisen koeajolla vetää kunnolla jostain hidastetöyssystä yli. Jos takaa kuuluu kolinaa niin se on sitten 800e remontti. Akun kunto on jostain syystä erityisen tarkka noissa stiletoissa ja heikko varaus arpoo läjittäin hauskoja vikakoodeja. Niin ja samat airbag liitinten viat kuin alfoissakin löytyy penkkien alta etc. Ainiin ja kannattaa katsoa etujouset että onko jousi poikki. Noista menee jousia aika herkästi poikki jota varten on yksi trafin takasinkutsukin tehty jolloin on asennettu semmonen jousen katkeamissuoja siihen jousen alaosaan joka itseasiassa ei auta siihen että jos jousi katkee niin renkaan puhkeaminen on mahdollinen. Viallisia (liian heikkoja) jousia ei tietenkään kampanjassa vaihdettu...
Linea on ihan ketterän oloinen, käytännössä samanlainen ajettava kuin Grande Punto vaikka akseliväliä onkin pidennetty. Mä tykkäsin ajella, vähän meteliä renkaista tulee mutta tuo pieni diesel on ihan ripsakka kun sillä tottuu ajamaan. Noista miten ne 1.2 Mjetit kulkee on sitten kahta versiota: Softapäivitettyjä ja ilman. Kun alkaa kiihdyttää 1750rpm kohtalla tulee kaikki 200Nm vääntö peliin niin silloin ecussa on vanha softa. Jos taas se menee koko kierrosalueen tasaisen tappavasti niin sitten se on sofatattu uuteen versioon. Kumpaakin ajanut ja imho se uudempi softa on "tylsä ajaa", tuntuu ettei oo papua yhtään. Samoin noissa 150tkm+ dieseleissä kannattaa huomoida että vaikka se onkin ketjukone, se ketju venyy. Omassa ketjun rallatus alkoi 140tkm kohdalla häiritä niin että vaihdoin sen. 200tkm se varmaan menee tehtaan ketjulla ainakin mutta äänimaailma voi häiritä jotain. 1.4 fire kone lineassa on sama mitä muissakin fiiateissa, ei hirveästi mitään pahaa sanottavaa. Vähän vaan laiska tossa kopassa se 77hp. 120hp Tjet sitten taas on ihan eri laite, muistelen että dynolla vakiosoftallakin on menty 130-140hp asti että teholukemat on jännästi paljo paremmat mitä paperilla pitäisi. Koneesta riippumatta kannattaa näissäkin katsoa etujouset (omassa meni molemmat etuset) sekä jäähdytysjärjestelmän vuodot. Syyläreitä ja vesipumppuja on vaihdeltu kun ne on alkanut vuotaa.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 14:44
Kirjoittaja sämpy
Nyt mennään pahasti mutuilun puolelle, mutta aistimus että Lineat olisi tehty Turkissa ja niissä ollut korin kanssa ongelmia? ruostetta ja huonoa sovitustyötä ja pikkuvikoja? Maalaus vajaa, tiivisteet söi loputkin? Tosin eipä noita ole hirveästi Suomessa että vaikea sanoa kaiken kattavasti, yksilöstä riippuu ja varmaan selviää kurkkaamalla oviaukkoihin jne.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 15:00
Kirjoittaja Vode
^Juu Lineat on tehty Turkissa mutta omassa ei ollut mitään tommosia vikoja eikä niissä mitä itse ajoin. Jollain kuulema oli lähtenyt kylkilista irti mutta kaikki tommosethan varmaan korjattiin takuuaikana kuntoon jos sellaisia oli.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 15:23
Kirjoittaja Aquatica
Lineaa ja vanhempaa Stiloa ('03?) ajaneena voin sanoa, että Stilo hävisi 100-0. Penkki surkea, ajettavuus kanssa mitä oli.
Linea sentään oli oikein kiva perusvehjes, k.o yksilö taisi olla 1.4litrasella bensalla. Varsin huoleton peli, mitä nyt öhm... Muistaakseni 80tkm nurkilla alkoi syömään vähän öljyä.
Appiehdokkaalla moinen oli ja tilava, yllättävän mukava ja toimiva perusauto.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 17:38
Kirjoittaja mattijus
1.6 liiterinen Stilo on yksi hirveimmistä autoista, millä on koskaan ajanut. En muista vuosimallia, jotain niitä ensimmäisiä kuitenkin.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 17:48
Kirjoittaja Vode
No en tiedä kumman penkit paremmat on kun kummatkin on omalla tavallaan aika onnettomia. 3d stilon penkki mun mielestä oli huonompi kuin 5d/sw siksi koska siinä oli se taitto mekanismi. 147:n jakkarat muuten menee suoraan Stiloon mikä on ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Ajotuntuma on ehkä inasen Lineassa mun mielestä parempi koska siinä on hydraulinen ohjaustehostin vielä. Stilon tehostin on aina sähköinen ja ajotuntuma jää vähän etäiseksi mutta Stilo on myös samalla matalampi ja siinä istuu matalammalla niin mutkatiellä se tuntuu istuvan paremmin tiessä.
Itsekkin kotteroa taas kattellut niin yhtenä vaihtoehtona pitäisin 5d/sw Stiloa jos vastaan tulisi sillä 1.9 150hp JTDm-koneella. Mutta tuskin niitä hirveesti suomessa on kun ei kuulunut maahantuontiohjelmaan. 140/150hp dieseleitä löytyy kyllä saksasta.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 18:08
Kirjoittaja Aquatica
Itseasiassa Stilon penkki oli karmein koskaan kokemani. 110-ladassa kaikin puolin parempi fiilis ja se sentään on rehellisesti KARMEA.
Kyseessä oli muuten nimenomaa SW, jossa keula on vielä matalampi kuin 159:ssä pitkähköllä keulaylityksellä. Se raapii aina ja joka paikassa.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 19:21
Kirjoittaja Albertolli
Lineasta sen verran, että penkit kaatamalla kyytiin mahtuu pidempää tavaraa kun tuohon V70 Volleen...
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 19:43
Kirjoittaja Vode
^Aika vaikea uskoa mutta kuulostaa että on kokeiltu. Linean lastaamisen miinus vielä se että reikä takakontin ja takapenkin välillä on niin pieni että ei mahdollista kovin isojen kappaleiden kuljettamista takakontissa kun ne ei mahdu siitä reiästä sisään.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 19:49
Kirjoittaja Kivijärvi
Tässä on joku nokittelun maku jo tässä keskustelussa, joten..
Ehkäpä kakkosautoksi voisi Fiateista miettiä Bravoakin. Nekin ovat aika halpoja siihen nähden mitä tarjoavat. Ajolleen se on jees, parempi kuin GP/Linea/Stilo. Mulla oli Nuova Delta 3½ vuotta ja ihan tykkäsin. Teknisen serkun ero Bravoon oli aikasta pieni loppujen lopuksi, Bravon koeajoin aikoinaan 1.9- ja 1.6 Multijeteillä. Pienempi on parempi kokonaisuutena ja tarjoaa paljon vastinetta rahalle. Minulla ei ollut Deltan kanssa mitään ongelmia sen 100tkm aikana pl. EGR-venttiilin jumi ja katkennut etujousi. Joku puhui, että Bravo/Delta pohjaa Stilon evo-pohjalevylle, joten jousirikot kuuluu asiaan..

Minusta Bravo ja etenkin Delta ovat onnistuneimpia Fiatin autoja aikoihin. Itse arvostan korkeammalle kuin Alfa Giuliettaa. Jotenkin solidimpi ja robustimpi, etenkin Deltana.
Cromakin on ollut mielessäni, mutta jotenkin valjuksi se on jäänyt ja sopivan moottorin suhteen jäi epäselväksi mikä olisi kannattanut hankkia (Opelin 1.8 bensa varmaan). Mutta ajolleen varmaan ok ja tilaa riittää. Monesta paikasta lukenut, että se jos joku on aliarvostettu suhteessa ominaisuuksiinsa.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 20:27
Kirjoittaja DaViega
Kummitädillä on Linea, bensa (taisi olla juurikin 1,4) ja manuaali. Perinteiset: Lukot jäätyy talvella... Katsastukseta tämä on menny kuulema aina ekalla rykäsyllä, vaikka huolto onkin lähinnä pesua ja pakolliset toimenpiteet. Tuosta hajosi vaihdelaatikko, ei tarkkaa tietoa mitä kävi, mutta ilmeisesti meni joku laakeri astetta kriittisemmin seurauksin... vaihtolaatikolla korjautettiin.
En ole tuota edes ajannut, mutta liikkuu ihan pelkällä pyhällä hengellä.
Re: Fiat Stilo/Linea
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 21:03
Kirjoittaja willez
Kerran vaihtanut noi Stailon taka-akselin korihelat. Taka-akselin rakenne on erittäin yksinkertainen, on ns. "halvin tarjous voittaa"-malli. Vanha ruosteinen kulmarauta,jossa renkaat päissä

Taka-akselin raapasee alle tuntiin irti,mutta sen kanssa kikkailu prässillä on oma taiteensa laji. Kaksi äijää tarvitaan tietysti kannattelemaan. Vanhat saa pois pilleillä ja hakkaamalla apinan tavalla joka puolelle. Uudet prässätään sitten paikalleensa. Itselle jäänyt varsin vastenmielinen kuva stiloista (johtuu varmasti ammatista). "Aina" pelkkiä murheita ja tuo lampunvaihto on kuin yksi iso vitsi. Purat kaiken ja siltikin runkopalkki on edessä ja "kaikki on paskana" kun pääset käsiksi lamppuihin.
Muistaakseni Fiat myönsikin,että Stilo oli bravo/bravan jälkeen täys emämunaus ja pahoittelivat asiakkaille tätä. Sittenhän tuli taas Bravot jne takaisin...
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 22:44
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Lisätään nyt vielä sitten Bravo, ensimmäisiä lähtee alle 5000e.
Meillä oli vm.99 Clio, vkl koeajossa kun kävin mun nosturilla. Tuosta vaimo totesi että ihan liian pieni. Itse viihdyin jo tuossa ja lätkä kassi meni perälootaan.
Jos lähtökriteereitä ois 2500-5000e ja alle 200tkm ajettu, 2004 uudempia. Aiemmin katselin alle 3000e autoja, muuten samat kriteerit niin Stilo ja Nubira olivat ne "ainoat".
Jos tuon hintahaitarin levittää 5000e niin onko Fiat vielä kilpailukykyinen? Nythän tuolta pompsahtaa nuo Bravotkin. Sattuneista syistä on autojen koeajot jääneet vuosiksi välistä. Eli en ole ajanut Fiatin Regataa uudempaa. Tai Ducatolla juu. Yritin tuossa googlella hahmotella.
-Panda toivottoman pieni.
-Punto on 99-Clion kokoluokkaa.
-Linea ei tuo kuin peräkontin Puntoon.
-Grande Punto on jo isompi, Lineaa pienemmällä tavaratilalla.
-Stilo lähes Grande Punto kokoinen mutta farkkuna tietysti tavaratilaltaan suurempi.
-Bravo sisätiloiltaan isoin mutta peräkontti lähes Grande Punton kokoluokkaa.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 22:50
Kirjoittaja Shuttle
http://www.nettiauto.com/fiat/bravo/6957631 tuosta ei kyllä hinta/laatu enää parane. Sporttibravo, automaatti-ilmastoinnilla ja ihan ok näköinen, inan yli 100tkm ajettu ja hintaa inan reilu 5ke. Jos olisi oikeasti tarvetta autolle, hakisin tuon pois. Itse tykkäsin muutenkin tuosta uudesta Bravosta enemmän kuin Giuliettasta mitä tulee ajamiseen ja sisätilojen ilmeeseen. Giulietta on vähän "jotain sinne päin", kun taas Bravo on viimeistä yksityiskohtaa myöden siisti. Penkit on jees, valaistut sisäovenkahvat on ainakin tuossa hintaluokassa aika preeeeeemiumia ja muutenkin auto kaikkineen on aika jepa. Takalootaan menee lätkäkassikin.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 23:02
Kirjoittaja palkus
Eikö tuo linea ole juurikin pidemmällä akselivälillä ja kontilla varustettu grande punto. Stilon ei luulis olevan pienenpi, ainakin leviämpi se on.
Filarossa oli joku perushinta ~450,-noille taka-akselin puslille n. vuosi sitten.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 23:42
Kirjoittaja m.sa
Tää on hyvä keskustelu kun on vähän itsellä samoja ajatuksia. Tosin meillä on nyt Brava

Topicin aloittajalla on ollut Espace, mutta nyt kävisi pienempi muttei liian pieni. Kelpaisiko Focus C-Max? Menisi kriteereihin, jos käy muukin kuin italialainen.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 00:15
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Meillä ollut tuo Espace useamman vuoden. On se Grand malli niin tilaa pisaa. Nyt tytön ajo-opetus vaatisi manuaalin. Sekä lisääntyneet päällekkäiset menot ja harrastukset, toisen auton. Eli Espace jäisi n.2000-4000km/vuosi ja tälle uudelle hankinnalle 10-16tkm (mitä sitten tuore kortille vielä rullaileekaan). Plussaa ois edulliset käyttömenot. Ruosteremontteja en kaipaa, mekaaniikkaa voin kyllä itsekkin korjailla. Tietysti rajansa silläkin. Enimmäkseen kyläajoa. Riittävän tilava mutta ei ehkä pakosta farkku. Ja tosiaan autoliikkeet ja autojen koeajot kaukaista historiaa. Nykyään ei kuvasta osaa arvioda tiloja eikä luokat ole niin selkeät ku 80/90 luvuilla. On tullut tila ja minitila autoa. Ulkonäkö paineita tulee naisväeltä. Itsellä ollut nyt autoissa 15v että ei ole uusia autoja tullut lainkaan tutkailtua. Viimeisin uuden auton koeajo tais olla 156 esittely kun sen viininkin sai. Rehellisesti ei ole kiinnostanut eikä uusien osto ole koskaan ollut realistista.
Vuosia sen piti olla Alfa. Nyt ei käyttöautolla ole väliä. Se on tuonut tuon runsauden ongelman. Sitten kun netistä alkaa kaiveleen niin mitään uskalla ostaa kun jokaisessa on selvää että joku merkkivika siellä lymyilee. Suorituskyvyllä ei nyt ole mitään väliä. Eikä merkillä. Tosin töissä oli Nubira ja se ei ole kyllä vielä listalla ollut. Kia ja Hyundai tuntuvat vielä oudoilta. Mutta en ole tainnut koskaan olla noiden sisäpuolella.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 01:13
Kirjoittaja Riccardo
Unohtaisin kyllä nuo Fiatit heti jos luotettavaa autoa naisväelle etsii. Ja olen joskus jo aikaisemminkin muistaakseni maininnut täällä että Fiat Stilo on loukkaus Italian sanaa "tyyli" kohtaan. Kapea ja korkea ei ole ikinä kaunista. Varsinkin farmari on... Huhuh. Ja aikamoisia vikapaukkuja täällä foorumilaisten pienellä otoksella jo löytyy.
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/7089571
Siitä omalta kylältä sinkkikorinen käyttöautojen ykkönen. Tuoreilla iskareilla ja jarruilla, ilmastointikin täytetty. Ei jakohihnamurheita eikä porsi vesipumput. Omassa RAV4:ssä alkuperäinen vesipumppu ollut nyt 346 tkm ja matka jatkuu... ei ole muuten ensimmäistäkään niveltäkään vaihdettu eikä mitään moottorin apulaitteita ja alkuperäinen ketju koneessa.
Kauppalehden takasivulla on viime aikoina ollut ilmoitusta "ostetaan kaikki Toyotat vuosimallista riippumatta". Kyllä automiehet täällä(kin) tietävät miksi tilalla ei ole esim. Fiat tai Citikka...
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 04:13
Kirjoittaja Streider
Riccardo kirjoitti:http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/7089571
Siitä omalta kylältä sinkkikorinen käyttöautojen ykkönen. Tuoreilla iskareilla ja jarruilla, ilmastointikin täytetty. Ei jakohihnamurheita eikä porsi vesipumput. Omassa RAV4:ssä alkuperäinen vesipumppu ollut nyt 346 tkm ja matka jatkuu... ei ole muuten ensimmäistäkään niveltäkään vaihdettu eikä mitään moottorin apulaitteita ja alkuperäinen ketju koneessa.
Itse löisin vähän lisää rahaa pottiin tuohon Corollaan verrattuna ja ostaisin muutaman vuoden uudemman Accordin. Tässä taloudessa on ollut uudesta asti -07 Accord 2.0i Sport Tourer, kilometrit lähestyy 340tkm rajapyykkiä. Huolto-ohjelman mukaisesti 20tkm välein huollettu ja haettu joka vuosi leima ilman huomautuksia. Yhtään vikaa tai ominaisuutta ei ole ollut ja edelleen tehtaan palikoilla mennään, mitä nyt jarrulevyt meni tuossa jossain välissä vaihtoon mutta noilla kilsoilla ihan ymmärrettävää. En keksi järkevämpää sijoitusta näin jälkikäteen, tuota varmempaa ja perusmukavaa autoa ei tähän hätään tule mieleen. Farkussa on tilaa ja ajettavuus on ihan "muutaman" pykälän edellä Toyotaa. Sivuhuomina on muuten todettava että huonompia valoja en kyllä muista nähneeni kuin mitä tuon kopan Corollassa on. Luotettava peli varmasti, ei siinä mitään, mutta jos vähän laittaa lisää rahaa ja ostaa muutaman vuoden tuoreemman Accordin niin kyllä saa paljon enemmän vastinetta rahalle. Ja tuo 155hp mylly on ollut perustarpeisiin varsin riittävä ja liikuttaa Accordia mukavasti vaikka olisi tavaraakin kyydissä, keskikulutus on pyörinyt siinä 7.3-8.2l/100km välillä. Toki noilla Hondilla on tuossa +5000€ hintaluokassa ajettu järjestäen yli 200tkm, mutta omien kokemusten perusteella ei tarvitse metrejä pelätä. Samat sanat noin muuten kuin RAV4 kohdalla, ketjukone, kaikki palikat orkkista ja tosiaan perushuoltojen lisäksi vain jarruremppa tehty.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 06:23
Kirjoittaja Albertolli
Grande Punto (ja Punto evo) häviää Linealle myös tehostimen osalta. Lineassa aito oikea ja pienemmissä sisarissaan sähköinen.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 06:26
Kirjoittaja Aquatica
Alfistipohjoosesta kirjoitti:
-Linea ei tuo kuin peräkontin Puntoon.
-Grande Punto on jo isompi, Lineaa pienemmällä tavaratilalla.
Tuota noin.
Sekä Grande puntoa (***), että Lineaa ajaneena ja molempiin tavaraa kuormanneena kehtaan sanoa:
Linea on isompi.
Linea myös perustuu nimenomaa Grande Punton pohjalevyyn, mutta pituutta on kasvatettu.
Edessä on tilaa hyvinkin kookkaalle tyypille ja kyllä sinne taaksekin sellainen täyskasvuinen mies vielä mahtuu, suhteellisen mukavasti?
Linea:
Pituus/Leveys/Korkeus
4560/1730/1494 milliä.
GP:
Pituus/Leveys/Korkeus
4030/1687/1490 milliä.
Grande Punto on siis ulkomitoiltaan jonkin verran pienempi; puoli metriä lyhyempi, 4 senttiä kapeampi ja vielä 4milliä matalampi.
Linean tavaratila 500litraa (takapenkin kaatamalla enemmän), GP:n 275litraa (takapenkin kaatamalla 1030)
Että niin
Tavarankuljetuksen osalta Linean kompastuskivi on tuo reikä, josta puhuttu täällä. Ikean iso taulu ei mahtunut kyytiin siksi, että kontin reunat oli hölmön muotoset. Muutoin olisi mahtunut ihan heittämällä...
*** =
GP:tä ajoin sen verran, että siirsin sinne rengassarjan kyytiin ja ajoin asiakkaalle. Tiivis oli tunnelma.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 06:47
Kirjoittaja sämpy
Mielipide on kuin mulkku. Jokaisella miehellä on sellainen ja haluaa tuoda sen esiin
Unohtu tosiaan Stilosta kahva/lukkoviat talvella. Kahvojen vaijerit jumii ja lukkomekanismit oven sisältä kans jumittaa, että saattaa avata ikkunat kun avaa ovet. Molemmat ihan voideltavia ja lukkopesän ja kahvan saa irti ovea purkamatta, mutta kunnon voitelu vaatii oven purkamisen joka nykyautossa tietenkin hiukan isompi homma.
Stilon takapuslat muuten irrotetaan niin, että napautetaan sisäosa eli kumi pois lähtee helpolla ja sitten sahataan ulkokooli halki ja otetaan pois. Uus prässillä tilalle, mutta ei sitä vanhaa kannata millään prässillä pois yrittää. Kellotin viimeksi kauanko meni mutta unohdin jo. Olisiko ollut 4 tuntia siitä kun auto tuli pihaan siihen että oli taas pyörillään. pihalla tunkin kanssa.
Oma otanta voi mennä yksilövikoihin, mutta 03:ssa pirusti harmia ja 05:ssa ei juuri mitään. Tosin se 03:nkin alkaa olla jo melko huoleton, kun tyyppiviat on laitettu. En kyllä ihmettele yhtään että tavan tallaajalle voi tulla melko paska fiilis, kun lukot reistaa ja varoituspaneeli huutaa koko ajan. Jarrutkin voi joutua huoltamaan ympäri autoa siinä vaiheessa kun auton arvo on 500€. Mikään ongelma tuon jarrut ei ole, mutta ihan 20 vuotta eivät pelaa ilman perushuoltoa. Kässärisysteemi on ihan fiksu, normaali mäntäputsaus ja voitelu riittää.
Niin Lineasta muistelen että ainakin alkupään autoissa oviaukoissa oli kätkössä paikkoja joissa ei maalia ollenkaan ja ovien ulkopinnan tiivisteet hankasi loputkin maalit että alkoivat piilosta ruostumaan. Jälkimarkkinointi ei toiminut tuossa asiassa lainkaan. En tiedä kuin yhden yksilön joten ihan mahdoton sanoa muusta laadusta mitään.
Bravo voi olla ihan jees, aika vähän niistäkin kokemusta. Yllätyn jos ajotuntuma tosiaan niin erilainen kuin Stilossa, kun alusta liki sama. Oppivatko ohjelmoimaan ohjauksenkin kuntoon. Korkean näköinen sekin on.
Alfassa saa huonommat pellit ja enemmän vikoja ynnä moottorimurheet, siispä itse hankin sellaisen enkä Stiloa.
Ja ainahan voi hankkia... Albean!!

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 07:44
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Itselle oli aikanaan ehdotonta että italo. Sitten yllättäen sain ostettua Alfetta Sedanin. Siitä lähti ehdoton Alfa fanaattisuus. Käytännössä se ei loppunut mutta lainsäätäjä päätti että 6 hengen perhettä ei Alfaan pakata. Sitten hankinta raja tipahti eurooppaan ja toisaalta nuo tietyt merkit ovat halpoja käytettyinä. Rellu ollut vuosia, 300tkm mittarissa ja me ajettu 120tkm. Eikä ole "kop kop" ollut mitään kuluvien osien ulkopuolelta rikki. Kuskin penkki on kyllä mulle ihan sopimaton. Tai uskoisin niin, Alfoissa ei ollut koskaan mitään puutumisia mutta tuossa tulee pitkillä taipaleilla puutumista. Aasinsillan kautta on nyt tultu tilanteeseen että itselle ei enää väliä mikä merkki alla on. Auto muuttunut pakolliseksi pahaksi. Paitsi tuo harrastepirssi.
Renault Meganeitahan näyttää saavan edullisesti. Itsellä tuon Espacen (Matran valmistama) myötä ollut hyvät kokemukset mutta ei mitään tietoa Meganesta.
Hintaa on niin helppo hilata ylöspäin. Itse tajusin että viikko sitten vkl oli 1000e Clio ja mietittiin sitä. Sitten päätettiin 2500e ja nyt katselen jo 5000e autoja. Ja te vielä ootte nostamassa.
Eli täytynee se raja pitää 4000e kohdin. Talolainaa pari vuotta ja lapset kasvaa=menotkin.
Corollaan ainoa kosketus työkaverin kautta. Eipä ole nosturilla paljoa näkynyt. Toisella oli se vanhempi Accord, ei isompia vikoja mutta uskomattomin yllätys tuli etulevyjen vaihdossa. Vaati napojen purkamisen. Siis myös laakereiden uusimisen. Netti tehnyt auton valinnasta pahan. Ennen riitti oma fiilis. Sillä ei pysty enää valitseen kun mikään uus auto ei nosta fiiliksiä.
Linean ongelma ollut alkujaan kosmeettinen, maalin irtoaminen. Mutta muuttuu pahemmaksi jos ei ole mitenkään hoidettu? Onko noissa vm.04-07 Fiateissa, tai muissa "halpamerkeissä" ruoste ongelmia?
Autoliikkeistä, laitoin eilen aamupäivällä n.20 sähköpostia, tyyliin:"Mikä on auton tiukka hinta 3v rahoituksella, ilman vaihtoautoa?" 3kpl selkeitä vastauksia, yksi kokonaishinta mutta ei kk/erää, 2 kpl soita ja tule käymään vastaus. Muista ei kuulunut mitään. Yksi selkeistä vastauksista lisäsi rehellisesti Stilosta että nyt tilanne että 3.vaihde ei pysy päällä ja hinta oli alempi. Tuota Espacea ostaessa oli kehäkolmosen autoliikkeessä ns.käyrä korkealla kun puhelimessa sovittu kaupat ja ko.liikkeen mukaan heidän Espacessaan oli vain normaaleja käytön jälkiä. Ja koko sisusta oli revitty ja täysin sotkussa mitä ei olisi saanut siivottua. Tyhjä reissu siis, Kuusamosta sitten löydettiin ja ostettiin.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 08:09
Kirjoittaja savijo-r
Ja sitten on vielä lippulaiva Croma.
Tämä osui silmiin paikallisella:
http://www.nettiauto.com/fiat/croma/7064896
Mahtuu hintahaarukkaan helposti, hyvät varusteet ja isossa autossa on ison auton kyyti kun vertaa näihin pienempiin Fiateihin.
Kilometritkin varmaan lisääntyy taloudessa jos nuoriso on saavuttamassa ajokortti-iän. Onhan näitä toki bensojakin.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 08:15
Kirjoittaja h_lauri
Cromasta kandee tsiigata etujouset ja takapää. Multa katkes oikea etu ja takapäähän piti vaihtaa kuluvaa osaa parilla tonnilla. Kilsoja oli noin 106 t. Muuten oli oikein huoleton peli, 2,2 -litrasessa venyvä ketju, muistanko oikein?
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 08:17
Kirjoittaja Jakke
Muistelenko ihan väärin, vai tuliko Stiloon vm. -04 eteenpäin jotain päivitystä alustaan? Muistelen lukeneeni, että on parempia kuin alkupään Stilot ajo-ominaisuuksiltaan. Mun mielestä se meidän -04 oli jopa ihan jämäkän oloinen. Sitäpaitsi sanokaa mitä sanotte, mutta kolmiovinen Stilo on mun silmissä hyvännäköinen auto. Muut korimallit toki ihan kamalia.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 08:35
Kirjoittaja -HH-
Italianojen ongelma on monesti just se että niitä hoidetaan niin ettei korolla- ja folkkarimiehet luule että se olisi oma

. Ja tietty päälle vielä se että jälkimarkkinointiosasto ei ole toimininut niin kuin Tojotalla. Ei voi kyllä kuin nostaa hattua siitä että miten se Tojotolla on tuntunut aina toimivan, autoista ja asiakkaista pidetään oikeesti huolta ja välttämättähän omistaja ei tosiaan edes tiedä että miten paljon autoa on huollon yhteyksissä korjailtu.
Mutta ei meillä ainakaan italiaanojen kanssa ole ollut tuskaa normikäytössä mutta niitä onkin huollettu säännöllisesti ja pidetty niin että niitä kehtaa omaksi sanoa. Ja mahdolliset viat on pyritty laittaa oikeesti kuntoon eikä vaan menty yli sieltä mistä aita on matalin. Jos auton remppoja miettii ajatuksella että ei kannata enää mukamas tehdä kun maksaa auton hinnan niin ollaan kyllä siinä tilanteessa että parempi ostaa sitten vaan fillari ja hyvät lenkkarit, sekä ajella julkisilla. Valitettavasti vaan auton ylläpito maksaa aina, ja onhan halvemmassa autossa se että arvonalenema ei ole samaa luokkaa kuin uudessa eli kyllähän sen remppaa rahaakin silloin pitäisi saada kulua enemmän...

Tuottava sijoitus auto on harvoin, iso rahareikä sen sijaan kyllä.
Hauskintahan noissa tuntuu tosiaan monesti olevan se että ketkä pitää italiaanoja normikäyttöön sopimattomina niin niillä itsellä ei ole niitä käytössä edes koskaan ollut vaan ne on sukulaisilla/tutuilla/naapureilla

.
Mä näkisin ennen kaikkea että autoa ostaessa kandee ostaa sellainen joka on oikeesti kunnossa, ja siitä on pidetty myös huolta. Tai sitten tekee sen peruskunnostuksen heti hankinnan jälkeen, ostaa vaan hyväkorisen yksilön. Näin nyt meillä on viime vuosina toimittu, kaikki ostokset ovat tulleet kotiin köydenjatkona tai trailerilla

. Jos vanhempi (ja halvempi

) kelpaa niin joku 1.2:nen Brava voisi olla yllättävän hyvä ratkaisu, ei näytä tylsältä kuten Stilo ja varmaa ja yksinkertaista tekniikka. Ja tavaratila on yllättävän tilava ja iso luukku sinne, sekä perhekäytössä kyllä ne takaovet on iso plussa. Noita tuntuu löytyvän yllättävän hyväkorisia (toki esmes Mareat tuntuu olevan pohjaltaan hirveitä pommeja, ja kyllä niitä on noissa pikkusiskoissakin) ja toi 16v-Fire on kyllä mukavan perusvarma kone. Alustaltaahan tossa ei varsinaisesti muuta kompastuskiveä ole kuin ne takatukivarsien laakeroinnit kuten yleensäkin Tipo-perillisissä, Stilossahan rakenne on eri ja siellä se kuluva paikka on se pusla. Oon kyllä ymmärtänyt että ei se Stilossakaan mikään tuskanen homma ole jos on siihen oikeanlainen työkalu, ja toki se että tietää mitä tekee. Tosin itse sitä ei ole tullut vaihdettua kun sellaista autoa ei ole vielä pihaan tullut.
Nuova-Cromasta tosiaan kuulunut pääasiasa hyvää, ilmeisen helppo myös huollon tekemisen kannalta eli tilaa on kohtuullisen hyvin. Ajoltaan se oli about samanlainen kuin vanhakin, ohjaustuntuma tosiaan ei ollut yhtä hyvä kuin vanhassa. Ja itseä siinä häiritsee muutamat yksityskohdat kuten ulkonäkö ja virtalukon sijoitus. Hinnaltaan ne on kyllä todella sopivia, ja kun miettii miten paljon autoa sillä rahalla saa...
Tosiaan noissa tän vuosituhannen italiaanoissa on tullut ongelma jousien katkeamisen muodossa, taitavat käyttää jotain saksalaista alihankkijaa niissä

. Niissähän nuo murheet on tuntuneet olla jo aika pitkään. Meillä olevassa pikku-Lankisestakin sai jouset vaihtaa kun yksi päätti katketa, onneksi huomasi ennen kuin rikkoi renkaan. Toki siitäkin tuli rempalla parempi kuin kuin ennen kun Eibachien myötä siihen autoon tuli todella hyvä suunnanvakaavuuskin.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 08:47
Kirjoittaja Tazio
Riccardo kirjoitti: Unohtaisin kyllä nuo Fiatit heti jos luotettavaa autoa naisväelle etsii.
...
^ja tämä:
Riccardo kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/7089571
Kauppalehden takasivulla on viime aikoina ollut ilmoitusta "ostetaan kaikki Toyotat vuosimallista riippumatta". Kyllä automiehet täällä(kin) tietävät miksi tilalla ei ole esim. Fiat tai Citikka...
ovat minusta kyllä lumiharjan käyttöön verrattava rike. Bannia, ja heti
Famiglia Nuvolarin päässä on naisväki kyllä ajellut Lancia/Fiat/Alfa Romeo merkkisillä vuodesta '93 vuoteen '13 kaikki ajonsa (keskimäärin noin 15 kiloa vuodessa) jääden tielle kerran. Pakasta vedetyn Bravan termostaatti hirtti joskus '98.
Eli kuten tuossa alempana joku toteaakin, mielipiteet ovat kuin mulkut
Itse aiheesta: Linean alkusarjassa oli kyllä jotain pohjan pintaruosteongelmaa. Fiatforumilla oli kaveri jonka laite tuosta kärsi.
Täältä kuitenkin ääni sekä Linealle (hydraulinen o-tehostin) että Stilolle.
Oma perversio on 3-ovinen, pikkukoneella ja 6-lovisella laatikolla. Saisi kepittää riittävästi
-Tazio
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 08:48
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Työkalut ja nosturi löytyy. Myös aikatauluttaminen helpompaa kun ois kaks autoa. Onko noissa malli tai vm eroja jos haluaa obd kautta mennä? Tuo Espace ois ongelmallinen mutta onneksi työkaveri osti niitä 3kpl ja hommas Renault Clip laitteen.
Stilosta tuo facelift, onko tietoa parannuksista? Fiat ryhmän dieselit luotettavia? Croman 2.2 tullut fiilis että janoinen eli Croma kannattaa dieselinä.
Vaimo heitti, tunnetusti ehdottomasti, 2004> ja <200tkm
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 08:58
Kirjoittaja h_lauri
Croma 2,2 automaatilla vei kehä I - tuusulanväylä ja pari kilsaa katuajoa semmoiset 12 l/100 km ruuhka-aikana. Aikaistin töihinmenoa 30 min ja kulutus putos kymppiin. Maantiellä tais mennä 8 l/100 km, mutta kyyti oli leppoisaa ja persaus kesti ajaa pysähtymättä Nivalasta Kauniaisiin.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 09:31
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tuo ajo-opetus nyt vaatii manuaalin ja kytkimen.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 09:44
Kirjoittaja Vode
Tuossa kun joku mainitsi siitä että Stilo ollut Fiatille irvikuva ja vikaantuva auto niin kyllä mun -98 156 v6 alfaan sai lapioida paljon enemmän osia aikanaan kunnes vaihdoin 3d stilo 1.2:een jolla ajoin tuplasti kilometrejä (noin 130tkm) ja kokoaikana en muuta tehnyt stiloon kuin vaihdoin boschin map-anturin, eteen ja taakse jarrupalat + normi öljynvaihdot ja kaksi jakohihnanvaihtoa. Mun halvin auto tähän mennessä jos lasketaan e/100km. Mutta autothan on yksilöitä mutta silti sanoisin että suurin syy miksi Fiattia pidetään epäluotettavana on se että niitä ei vaan huolleta mistä tuolla ylempänä juttua pariinkin kertaan. Toyotahan tekee (ainakin täällä mutkilla) niin että asiakas kun vie auton huoltoon niin samalla käytetään auto leimalla => kumma juttu että toyotilla on hyvät katsastustilastot jos samana päivänä auto ollut huollossa. Fiateilla vaan ajetaan leimaan jotta saadaan vikalista huoltoa varten
Noi uudemmat fiiatit ei nykysin niin herkkiä taida olla ruostumaan. Itsellä nyt ollut marea, stilo ja linea eikä niitä ole tarvinut hitsailla. Eturenkaiden takaa helmasta kyllä huomaa jos autolla on ajettu hiekkateillä paljon ja roiskeläppiä ja/tai kiveniskuteippiä ei ole ollut niin siitä lähtee sitten maalit komeesti kuorimaan mutta tuohan nyt koskee ihan kaikkia automerkkejä ja malleja.
Noista Bravoista kannattaa huomioida että ainakin 150hp tjetissä on muuten M32 laatikko joissa ollut paljon ongelmia että kannattaa koeajolla käydä 5 ja 6 vaihteella isolla tiellä tekemässä kiihdytyksiä => jos jollottaa niin aski entinen. Samaa opelin tekemää askia vissiin alffoissakin käytetty, en tiedä miksi olen kuullut/lukenut että ongelmia olisi ollut vain Bravoissa ja tuli mieleen että onko sama aski aina Tjeteissä, myöskin siis Lineassa.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 09:51
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
OK. Itse olin, jonkin aikaa, autoliikkeessä joka edusti mm.Peugeottia ja Mazdaa. Tuolloin ainakin Peugeotin huollot oli "halpoja ja nopeita" ja Mazdalla hitaita ja kalliita. Mm.jarrut purettiin edestä ja takaa joka huollossa. Ei siis tarkistettu vaan purku, puhdistus, rasvaus ja tarvittavat uudet osat. Joten osa jutuista voi selittyä huolloista. Toyotallahan ainakin ollut oma koulu joka käyty ennen Toyota haalarin pukemista. Asenteet ja huollon pituus vaikuttaa paljon katsastuksen onnistumisiin.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 10:25
Kirjoittaja h_lauri
Tuskin se 2,2 manuaalina paljoa vähempää vie kuin a ja kuskihan siinä suurin syyllinen on, jos kulutus on kova.

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 11:08
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Juu, en tarkoittanut sitä vaikka noinhan se tulkitaan. Mutta automaattimalli ei nyt käy. Oli enemmän välikommentti.
Eli 2.2 bensan kulutus vs 1.9 jtd kulutus. Ja se 13tkm niin dieseli taitaa mennä halvemmalla? Ois tosin elämäni eka diesel. Sellaista ei pitänyt koskaan hommata.

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 13:21
Kirjoittaja jmi
90-luvun bravat/bravot ovat aika pommin varmoja autoja. Isälläni oli 1.2 brava 10 vuotta ja ainut vaihdettu nivel oli raidetangonpää.
Ovenkahvat hajoavat, joten ne vaihdettiin ja maalattiin korin väriin.
Muuten vaan perushuoltoa, suosittelen!! Ohjaus ei vanhojen fiatien croma/tipo tasolle nouse, mutta muuten hyvä.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 14:11
Kirjoittaja Shakal
Miksi ei 147 1.6TS 5door?
Meidän perheen kauppakassina (3hlö+koira) ja mahdumme erittäin hyvin. Sen lisäksi yksinajellessa on oikein hauskaa
Jos ei ole tuttu niin voin tulla sinne lähikylään vaikka näyttämään.
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 16:11
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Ai juu. Viis ovisena. Voihan tuota ehdottaa. Tässä en tee valintaa vaan vain ehdotuksia. Koska valinnalla voi saada vain haukut, ei kehuja.

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 16:35
Kirjoittaja Shakal
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ai juu. Viis ovisena. Voihan tuota ehdottaa. Tässä en tee valintaa vaan vain ehdotuksia. Koska valinnalla voi saada vain haukut, ei kehuja.

Plussina:
+se on alfa
+tilat on mielestäni riittävät, aikuiset ei ole takapenkillä valittanut ahtautta
+takapenkit kaatuu jolloin kuljetustilaa melko hyvin
+moottori on todella miellyttävä
+se on alfa
+se on alfa
Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 17:49
Kirjoittaja Streider
Lopulta tähänkin asiaan löytyy vain yksi vastaus, joka täyttää kaikki kriteerit:
http://www.nettiauto.com/fiat/multipla/7061175 tai vaihtoehtoisesti dieselinä
http://www.nettiauto.com/fiat/multipla/6248719
+ Sympaattinen
+ Tilaa on
+ Italialainen
+ Edullinen
+ Ei tule koko ajan samanlaisia vastaan