Sivu 1/1
Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 24 Heinä 2015, 18:33
Kirjoittaja jamie
Tämän vuotuisen testin huomasin uudemmasta TM:stä.
Ihmetystä herättää se minkä vuoksi FCA:n autojen pisteet jakaantuvat niin epätasaisesti maiden välillä.
Mitattavat arvot ovat kaikille mutta ilmeisesti ei objektiivisesti arvioitavat seikat pohjautuvat koeajajien fiiliksiin tai muihin henkilökohtaisiin tuntemuksiin.
Mutta on ihme juttu että Suomi antaa 4C Spiderille 12 ja Tanska 21 pistettä eli hulppeat 9 pistettä eroa.
Ja huippuna pohjalla 696 Biposton arvio jossa Suomi antoi 2 pistettä ja Tanska 12 pistettä eli ero 10 pistettä.
Voisiko joku yrittää miten näin suuret erot ovat selitettävissä, tuntuu että ei ihan puhtaasta sattumasta kyse.
Pistetaulukot täällä
https://www.dropbox.com/sh/7mwz7rwvy796 ... no0Na?dl=0
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 24 Heinä 2015, 18:56
Kirjoittaja mattijus
Paljonko olette ostaneet mainoksia tuohon julkaisuun? Jos fiiliserot selittyisi sillä?
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 24 Heinä 2015, 19:03
Kirjoittaja jamie
Ei ainuttakaan Suomessa ja kaikissa omat lehdet - olisiko Tanskan maahantuoja ollut aktiivinen.
Mutta tuskin on koska on yhteinen Nordic organisaatio ja samoilla säännöillä mennään
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 24 Heinä 2015, 20:49
Kirjoittaja Vittorio Jano
Uusinta juttua en ole nähnyt, mutta aikaisemmista muistelisin, että muut lehdet perustavat arvionsa enemmän fiilisjuttuihin ja vastaavasti TM sitten mitattavaan dataan.
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 24 Heinä 2015, 21:04
Kirjoittaja jamie
Niinpä - ja mihinköhän ne negatiiviset FCA fiilikset sitten perustuvat ?
Ei kai siellä enää ole sitä vanhaa kaartia joka muistelee "Petojen sukua " aikaa ...
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 25 Heinä 2015, 00:17
Kirjoittaja JontteB
jamie kirjoitti:mihinköhän ne negatiiviset FCA fiilikset sitten perustuvat ?
Fiilikset on fiiliksiä. Toinen tykkä äidistä, toinen tyttärestä jne
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 25 Heinä 2015, 00:27
Kirjoittaja GreenThing
Sen päivän kun näkisi, ettei Italialaisista autoista puhuttaisi sähkövikaisina ja epäluotettavina b-luokan autoina....
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 25 Heinä 2015, 00:37
Kirjoittaja Alfissimo
Mielikuvilla ei ole mitään tekemistä FCA:n kanssa, mutta nykyorganisaatio voi yrittää muuttaa sitä vuosikymmenten aikana juurtunutta käsitystä italialaisista autoista. Todennäköisesti mainos ja kaksi ei siihen vielä riitä.
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 30 Heinä 2015, 08:45
Kirjoittaja Vittorio Jano
Sain lehden käsiini.
Loppuarvostelun kohdalla sanotaan: TM:n pisteet noudattavat alla olevan arvosanataulukon perusteella muodostunutta järjestystä, kun muiden maiden pisteytys perustuu enemmän tunteeseen. Nuo TM:n pisteyttämät osa-alueet olivat ajettavuus radalla, kierrosaika radalla, ajoasento ja istuimet, ääni sekä kiihtyvyys.
Mm. Abarth, Leon Cupra, X6M, sekä RS3 olivat autoja, jotka näyttivät jakavan mielipiteitä aika voimakkaasti. 911GT3RS oli kaikkien mielestä paras.
Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 30 Heinä 2015, 16:00
Kirjoittaja sämpy
Ja ajoasentohan TM:ssä arvioidaan sen perusteella, miten istuu saksalaisiin tottuneelle 190cm pitkälle testaajalle..
Olisipa joskus testi, miten autoa pystyy ajamaan 146cm pitkä naisihminen. Vai olikos sellainen joskus? On ollut kyllä naisväkeäkin testeissä, mutta ilmeisesti kukkakeppitoimittajien vaimoja, koska ovat olleet yli 160cm pitkiä.
Scandinavian Sportscar of the year 2015
Lähetetty: 01 Elo 2015, 12:14
Kirjoittaja Tazio
Lukaisin minäkin tuon.
Maakohtaiset erot ovat mitä ovat, lopputulokset kuitenkin mielestäni suht. ok.
Radalla kun testataan on aika paha nostaa korkealle laitteita joiden kierrosajat ovat mitä ovat. Sanon tämän siitä huolimatta, että Biposto ja 4C ovat minusta testissä olleista vehkeistä top-3 listalla.
Hämmästyttävää tuossa muuten oli se, että halpa täysin katukelpoinen sarjatuotantoauto ämpärimuovisisustalla, kottikärryn alustalla, viimevuosisadan manuaaliaskilla ja työntötankopadalla veti viivat selkään suunnilleen käsintehdyille germaaniteknologian rata-ajoon suunnitelluille helmille
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk