Sivu 1/1

Omat osat

Lähetetty: 27 Loka 2015, 17:10
Kirjoittaja Virtsu
Tuntuvat jotkut korjaamot suhtauvan nihkeästi asiakkaan tuomiin osiin. Tietääkö kukaan kelpaako kehutulle autohuolto Ljungvistille "omat osat".

Re: Omat osat

Lähetetty: 27 Loka 2015, 22:14
Kirjoittaja hjpp
Kelpaa.

Re: Omat osat

Lähetetty: 28 Loka 2015, 20:13
Kirjoittaja _rico
Kelpaa yleensä, mutta silloin saattaa takuu asiat olla vähän kinkkisempiä..

Re: Omat osat

Lähetetty: 29 Loka 2015, 09:14
Kirjoittaja SP
Nihkeyteen on syynsä. Esimerkkinä tilanne jossa asiakas tuo omat osat mukana, osat ovatkin jostain syystä sopimattomia niin korjaamolla on pahimmillaan yksi nosturi pois vahvuudesta ja koska asiakkaan osat ovat sopimattomia niin siitä se tarpeeton hässäkkä syntyy. Ensin yritetään saada asiakas kiinni ja selvittää saako korjaamo hankkia oikeat osat vai hoitaako asiakas ne itse, tätä tilannetta voi jokainen miettiä myös korjaamon kannalta. Jos korjaamo olisi hankkinut osat niin vaihto sopiviin hoituu huomattavasti helpommin ja asiakas saa mahdollisesti autonsa sovitusti huollosta... Toki varaosakauppa on osa korjaamon tuottoa myös :wink:

Re: Omat osat

Lähetetty: 29 Loka 2015, 09:32
Kirjoittaja Aquatica
^
Eiköhän se suurin syy ole takuuasiat. Käytännössä.
Asiakkaan osat = artisti maksaa, jos hajoaa. Koska korjaamo voi aina sanoa, että "sorry, sun omat osat. Työlle takuu, mut osissa vika" (vaikka olis asennusvirhe. On vaan vähän mahdoton todistaa.)

Korjaamolle helpompi hankkia itse osat (saada kate), tehdä työ (saada kate) ja toivoa, että kestää = voittoa hyvin, jos homma toimii ja jos menee ketuiksi, niin ei oo pelkkää tappiota. Myöskin selvää, että kuka maksaa ja mitä ja kenelle. Tai näin ainakin useimmiten.

Re: Omat osat

Lähetetty: 29 Loka 2015, 13:34
Kirjoittaja hjpp
Kysymys olikin, että kelpaako ne Ljungqvistille. Aina on kelvannut eikä takuu ole ollut probleema.

Re: Omat osat

Lähetetty: 29 Loka 2015, 17:27
Kirjoittaja Jarsan
SP kirjoitti:Nihkeyteen on syynsä. Esimerkkinä tilanne jossa asiakas tuo omat osat mukana, osat ovatkin jostain syystä sopimattomia niin korjaamolla on pahimmillaan yksi nosturi pois vahvuudesta ja koska asiakkaan osat ovat sopimattomia niin siitä se tarpeeton hässäkkä syntyy. Ensin yritetään saada asiakas kiinni ja selvittää saako korjaamo hankkia oikeat osat vai hoitaako asiakas ne itse, tätä tilannetta voi jokainen miettiä myös korjaamon kannalta. Jos korjaamo olisi hankkinut osat niin vaihto sopiviin hoituu huomattavasti helpommin ja asiakas saa mahdollisesti autonsa sovitusti huollosta...
Selkeästi tiedät mistä puhut. +1