"Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Valvoja: Moderators
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
"Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Virkamies-suomi uhkaa kyykyttää jälleen. Ajatuksia?
"Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät nyt kovaa vauhtia, Trafi uhkaa vastaiskulla"
http://yle.fi/uutiset/jokamiehen_paasto ... la/8486593
"Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät nyt kovaa vauhtia, Trafi uhkaa vastaiskulla"
http://yle.fi/uutiset/jokamiehen_paasto ... la/8486593
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Täytyy pyytää palautuksia Trafilta CO2 perustaisesta maksusta jos on poistanut suodattimen
Tais ainakin 159:ssä olla ilmoitettu pienemmät CO2 päästöt ilman suodatinta oleviin versioihin.

Tais ainakin 159:ssä olla ilmoitettu pienemmät CO2 päästöt ilman suodatinta oleviin versioihin.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
^ Oikein!
Mitkä muuten oli 159 JTDm oikea CO2-päästöt? Eikös 159:sit ole EURO 4 (vai 5?) normisia?

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
^^ Muutoskatsatukseen vaan ja veron palautuksia odottelemaan.
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Onneksi katsastusta ohjaa EU-direktiivi, niin eipä tuolle mitään voi. Kyllähän jos savutusarvo poikkeaa siitä melkein nollasta, niin tietää et jotain on jossain sorkittu. A-katsastus ja Yle pitää joka vuosi näitä "kampanjoita" ja mitään siitä ei seuraa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Kaveri joutui uusimaan Picassoonsa tuon DPF:n ja Ebayn kautta löytyi uusi muutamalla satasella. Tiedä sitten toiminnasta, mutta ei se ainakaan tyhjä ollut, eikä vaatinut ohjelmointeja.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Joo kyllä noita netistä löytyy halvalla - kysymyshän on siitä, haluaako tuollaista vika & tukepönttöjä laittaa takaisin. Kyllähän tuon takaisin saa ilman ohjelmointeja, poisto vaatii aina softauksen.mutt kirjoitti:Kaveri joutui uusimaan Picassoonsa tuon DPF:n ja Ebayn kautta löytyi uusi muutamalla satasella. Tiedä sitten toiminnasta, mutta ei se ainakaan tyhjä ollut, eikä vaatinut ohjelmointeja.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Ja ei.Shuttle kirjoitti:Kyllähän jos savutusarvo poikkeaa siitä melkein nollasta, niin tietää et jotain on jossain sorkittu.
Savutusarvo ei tosiaankaan kerro mitään DPF:n läsnäolosta. Ei sitten yhtään mitään. Vähän tukkoinen DPF = savuarvot huitelee ajokieltoluvuissa. Ei DPF:ä lainkaan = K-arvo helposti niin lähellä nollaa kuin se vaan voi olla. Voi mennä myös ehjällä DPF:llä yhtälailla lähelle nollaa jne.
Syynä tähän on se, ettei nuo DPF-poistetut paikallaan ilman kuormaa savuta käytännössä mitään. Sitten kun ne alkaa dynolla ajamaan savuja, niin saadaan eroja aikaseksi - kun kuorman kanssa savuttaa enempi ja ainakin teoriassa kuormitettuna DPF:n kanssa savutus on vähäistä, kun taas ilman DPF:ää se on selvästi runsaampaa.
Ja se on siis teoriassa.
Käytäntö on taas käytäntö, joka joko menee noin tai sitten ei.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Ihan oikein tupaöljyn käryttäjille.



"puhun niin totta kuin osaan"
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Ois kyllä kiva tietää mitä tuloksia tulisi päästömittauksessa DPF polton yhteydessä.
Ainakin siinä "pussitestissä" jossa kerätään kaikki pakoputkesta tuleva herkku analysoitavaksi.
Tää dpf ainakin näyttää hirveän ympäristöystävälliseltä ratkaisulta
https://www.youtube.com/watch?v=9oulaV4sGxo
Ainakin siinä "pussitestissä" jossa kerätään kaikki pakoputkesta tuleva herkku analysoitavaksi.
Tää dpf ainakin näyttää hirveän ympäristöystävälliseltä ratkaisulta

https://www.youtube.com/watch?v=9oulaV4sGxo
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Mites, muutes.... jos 159 DPF on otettu pois käytöstä, voiko MES:llä tehdä pakkopolton?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Kaverilla meni toissavuoden keväällä 407 pösöstä hiukkasloukku "tukkoon" (sytytti vikavalon), merkki huolto sanoi että ainoa vaihtoehto loukun vaihto. Mepäs näppärinä poikina otettiin loukku irti ja wurthin pinelineä sumuttimella sisään ja sen jälkeen painepesuria perään, putki kiinni ja testerilä vikavalo sammuksiin. Se että toimiiko loukku 100% oikein ei tiedä mutta leimattu jo parikertaa ja vikavalokaan ei ole syttynyt, hiukkas polttojakin tehnyt normaalisti.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Näin sitä opitaan uutta. Mä luulin aina et DPF:n kanssa savutusarvot menee nollaan tai liki nollaan ja ilman ne vähän nousee, mutta kun ne saa nousta niin maan penteleesti et olisi hylättävä veto. No eipä sillä, ei sitä dieseliä tule varmaan muutenkaan hommattua ihan lähiaikoina, mut sivistyyhän tässä.Aquatica kirjoitti:Ja ei.Shuttle kirjoitti:Kyllähän jos savutusarvo poikkeaa siitä melkein nollasta, niin tietää et jotain on jossain sorkittu.
Savutusarvo ei tosiaankaan kerro mitään DPF:n läsnäolosta. Ei sitten yhtään mitään. Vähän tukkoinen DPF = savuarvot huitelee ajokieltoluvuissa. Ei DPF:ä lainkaan = K-arvo helposti niin lähellä nollaa kuin se vaan voi olla. Voi mennä myös ehjällä DPF:llä yhtälailla lähelle nollaa jne.
Syynä tähän on se, ettei nuo DPF-poistetut paikallaan ilman kuormaa savuta käytännössä mitään. Sitten kun ne alkaa dynolla ajamaan savuja, niin saadaan eroja aikaseksi - kun kuorman kanssa savuttaa enempi ja ainakin teoriassa kuormitettuna DPF:n kanssa savutus on vähäistä, kun taas ilman DPF:ää se on selvästi runsaampaa.
Ja se on siis teoriassa.
Käytäntö on taas käytäntö, joka joko menee noin tai sitten ei.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
^
No, 0.03 tais olla K-arvo tossa mun JTD:ssä, eikä ole loukkua.
Tiedän erään Foortin CDTI... DCT.. mikäikinäseniidencommonrailinytonkaan-tapauksen, jossa inssi ei suostunut piiitkään aikaan edes ajamaan autoa halliin mittaukseen.
Pelkäsi henkensä puolesta.
Enkä ihmettele.
Koko piha oli savussa (ei edes tuullut). Ja löyhkä tuli myymälän puolelle, 30m päähän kohdasta vielä niin, että se vähäinenkin tuulenvire oli viemässä savupilveä pois.
Inssi oli jo jarrudynolla säikähtänyt savumäärää ja todennut, ettei edes kuvittele ajavansa halliin autoa vielä.
Kyllä se jonkun puolisen tuntia siinä antoi koneen huutaa ja välillä vähän levätä, sitten taas huudattaa, ennenkuin ajo sisään.
Ei tainnut ekalla tai edes tokalla mennä vielä savut läpi, mutta sitten alko arvot olemaan kohdallaan.
Siinä autossa oli (ehjä) nokiloukku. Sitä oli vaan käytetty väärin - sillä siis ei oltu ajettu koskaan korkeilla kierroksilla eikä annettu koneen putsaantua. Jotkut noista on aivan mahdottoman hirmuisen tukossa kaupunkiajelun jälkeen.
No, 0.03 tais olla K-arvo tossa mun JTD:ssä, eikä ole loukkua.
Tiedän erään Foortin CDTI... DCT.. mikäikinäseniidencommonrailinytonkaan-tapauksen, jossa inssi ei suostunut piiitkään aikaan edes ajamaan autoa halliin mittaukseen.
Pelkäsi henkensä puolesta.
Enkä ihmettele.
Koko piha oli savussa (ei edes tuullut). Ja löyhkä tuli myymälän puolelle, 30m päähän kohdasta vielä niin, että se vähäinenkin tuulenvire oli viemässä savupilveä pois.
Inssi oli jo jarrudynolla säikähtänyt savumäärää ja todennut, ettei edes kuvittele ajavansa halliin autoa vielä.
Kyllä se jonkun puolisen tuntia siinä antoi koneen huutaa ja välillä vähän levätä, sitten taas huudattaa, ennenkuin ajo sisään.
Ei tainnut ekalla tai edes tokalla mennä vielä savut läpi, mutta sitten alko arvot olemaan kohdallaan.
Siinä autossa oli (ehjä) nokiloukku. Sitä oli vaan käytetty väärin - sillä siis ei oltu ajettu koskaan korkeilla kierroksilla eikä annettu koneen putsaantua. Jotkut noista on aivan mahdottoman hirmuisen tukossa kaupunkiajelun jälkeen.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: "Jokamiehen päästöhuijaukset yleistyvät, Trafi uhkaa..."
Onhan noista saatu tulemaan kipinä suihkuakin=palavaa karstaa päästöjä otettaessa. 
