Sivu 1/2

Uusi iso Fiat (194)

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 03:24
Kirjoittaja Mirafiori
Nämä kuvat on otettu tällä viikolla Cassinon tehtaan lähistöltä:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
194 käyttää vectra/signumin pohjalevyä ja sen akseliväli on 280cm, kok. pit noin 475cm. Myyntiin se tulee heti ensi vuoden alussa, ja ainakin aluksi vain farmarina, myöhemmin ehkä myös viisiovisena.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 03:54
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Tuotahan voisi luulla Lada 110:n seuraajaksi, upea!

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 04:15
Kirjoittaja Rolle
:lol: Vaikea sanoa mitään koon puolesta kuvista mutta näyttäisi enemmän Stilolta, no saattaahan se olla jonkun mielestä iso.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 04:53
Kirjoittaja niki
Cuore Sportivo kirjoitti:Tuotahan voisi luulla Lada 110:n seuraajaksi, upea!
:? En kyllä tossa 110:ä näe, muistuttaa enemmänkin Stiloa ja Puntoa (niinkuin pitääkin) Tuohan on kuin Punto/Stilo-yhdistelmä, jota on paisutettu ja venytetty.. Vähän möhkö-fiilis...

Ei sinäänsä, varmaan parempi kuin ei mitään, mutta kyllä vieläkin Marean/Bravo/a:n ulkonäkö iskee paljon paremmin kuin tuo nykyinen volkkarimuotoilu. :roll:

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 05:03
Kirjoittaja Rasvis
Cuore Sportivo kirjoitti:Tuotahan voisi luulla Lada 110:n seuraajaksi, upea!
Olenko ainoa jonka mielestä tuo lause on "vähän" ristiriitainen? :lol:

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 05:55
Kirjoittaja Maho
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Tuotahan voisi luulla Lada 110:n seuraajaksi, upea!
Olenko ainoa jonka mielestä tuo lause on "vähän" ristiriitainen? :lol:
Jos sieltä perästä vaan puuttui tämä :puke:

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 06:11
Kirjoittaja niki
Maho kirjoitti: Jos sieltä perästä vaan puuttui tämä :puke:
Tuskinpa... :lol:

Toisaalta kyllä mun mielestä varsinkin HB-malli on LADAKSI ihan tyylikkään näköinen, mutta en kyllä laittaisi keulalle Alfan tai edes Fiatin merkkiä vaikka mikä olisi...

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 06:19
Kirjoittaja Giri
Cuore Sportivo kirjoitti:Tuotahan voisi luulla Lada 110:n seuraajaksi
Jep, samaa mieltä. Varsinkin takaa katsottuna kyseessä on ilmiselvä Ladan kopio - aivan kaamea ilmestys. Toivottavasti se johtuu vain maskeerauksesta...

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 06:33
Kirjoittaja Rasvis
niki kirjoitti:Toisaalta kyllä mun mielestä varsinkin HB-malli on LADAKSI ihan tyylikkään näköinen
Hyi prkl mikä täysjyväsämpylä :puke: Vanhassa saippuarasiamallisessa nappisilmä-Laatokassa on sentään ajatonta tyyliä.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 06:37
Kirjoittaja Rolle
niki kirjoitti:Toisaalta kyllä mun mielestä varsinkin HB-malli on LADAKSI ihan tyylikkään näköinen
Pakko olla samaa sarkasmia kuin Scuoren lauseessa, ei kukaan voi ajatella noin.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 06:40
Kirjoittaja Jappe
Täh? Ei Scuoren lauseessa ole mitään sarkasmia.
Scuore tykkää Ladoista.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 07:11
Kirjoittaja niki
Rolle kirjoitti:
niki kirjoitti:Toisaalta kyllä mun mielestä varsinkin HB-malli on LADAKSI ihan tyylikkään näköinen
Pakko olla samaa sarkasmia kuin Scuoren lauseessa, ei kukaan voi ajatella noin.
:lol: :mrgreen: :silly:

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 07:30
Kirjoittaja Cuore Sportivo
niki kirjoitti:Toisaalta kyllä mun mielestä varsinkin HB-malli on LADAKSI ihan tyylikkään näköinen..
Ei saatana. :shock: Toivottavasti tuo oli vitsi. Jos ei, niin selkääsi sietäisit saada. :twisted:
Rasvis kirjoitti:Vanhassa saippuarasiamallisessa nappisilmä-Laatokassa on sentään ajatonta tyyliä.
Asiaa! Nappisilmä on yksi autohistorian onnistuneimpia tuotteita.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 07:46
Kirjoittaja niki
No vitsihän tuo oli, mutta pakko puolustella saman konsernin tuotetta :lol: Eikös niissä vanhemmissa Alfoissa käytetty samaa terästä ja koppaladassa Fiatin osaamista?

:mrgreen:

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 14:02
Kirjoittaja Mirafiori
no takavetoladat olivat Fiat 124:sia ladan keulamerkillä, no, oma moottori ja jotain muuta pientä eroa nillä on.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 14:23
Kirjoittaja 90
juu...moottorin lisäksi eroina taisi olla mm silloisen neuvostoliiton oloihin muunneltu jousitus eli maavara oli korkeampi kuin fiudessa..

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 16:25
Kirjoittaja niki
Mirafiori kirjoitti:no takavetoladat olivat Fiat 124:sia ladan keulamerkillä, no, oma moottori ja jotain muuta pientä eroa nillä on.
Äidin ystävättärellä on alkuperäinen 124 ja on täydellisessä kunnossa vielä tänäkin päivänä. Ostettu uutena ja ajettu päivittäin. Vieläkin ihan käyttöautona joten ihan kelpo pelejä ovat...

Jos noita uusia Fiateja vertaa vanhempiin, niin kyllä niistä mielestäni puuttuu jotain... Ehkä se on sitä tunnetta... :roll: Olen nähtävästi väärässä, koska Stilon myynnin kasvu tänä vuonna on ollut lähes 300%... Tämä on siis Suomessa, eikä tietenkään kuvasta maailmanlaajuista menestystä.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 17:10
Kirjoittaja HR
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
niki kirjoitti:Toisaalta kyllä mun mielestä varsinkin HB-malli on LADAKSI ihan tyylikkään näköinen
Hyi prkl mikä täysjyväsämpylä :puke: Vanhassa saippuarasiamallisessa nappisilmä-Laatokassa on sentään ajatonta tyyliä.
Samaa mieltä. Sitähän voisi melkein luulla Fiiatiksi

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 17:44
Kirjoittaja Abarth
Ruma on, niinkuin muutkin uudet fiiatit.

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 22:28
Kirjoittaja Mergy
Itselle tulee ekana mieleen jatkettu punto :x

Lähetetty: 23 Heinä 2004, 22:38
Kirjoittaja niki
Mergy kirjoitti:Itselle tulee ekana mieleen jatkettu punto :x
Niin tuli ensin mullakin, mutta tossahan se viimeinen lasi on peitetty, mikä tekee vähän sitä vaikutelmaa. Kun teippaukset otetaan pois, ulkonäkö vähän muuttuu...

Lähetetty: 24 Heinä 2004, 17:36
Kirjoittaja Mirafiori
niki kirjoitti:
Mergy kirjoitti:Itselle tulee ekana mieleen jatkettu punto :x
Niin tuli ensin mullakin, mutta tossahan se viimeinen lasi on peitetty, mikä tekee vähän sitä vaikutelmaa. Kun teippaukset otetaan pois, ulkonäkö vähän muuttuu...
odottakaa, niin näette että Giugiaro kyllä osaa....pininfarinan vastaavahan ehti lähes tuotantoon vuonna 2003, mutta auto päätettiin laittaa uusiksi... 194 edustaa fiatin uutta designia, jota mm. 199 (punto III) jatkaa ensi vuonna, jos olette nähneet 199:n spyshotseja ymmärrätte kyllä mitä tarkoitan....fiat haluaa takaisin menettämänsä markkinajohtajuuden b-segmentissä euroopassa.

Lähetetty: 24 Heinä 2004, 18:20
Kirjoittaja Savo
Mirafiori kirjoitti:jos olette nähneet 199:n spyshotseja
Mistä kannattaa etsiä?

Lähetetty: 24 Heinä 2004, 21:15
Kirjoittaja GAMMA500

Lähetetty: 26 Heinä 2004, 06:23
Kirjoittaja Mirafiori
juuri niitä, kiitos

Lähetetty: 26 Heinä 2004, 22:31
Kirjoittaja Savo
Toivottavasti takavalot päätyvät tuotantomalliin, sillä olisi upeaa jos siipiautot palaisivat takaisin :)

Lähetetty: 26 Loka 2004, 20:20
Kirjoittaja Mirafiori
Kuva
Kuva
Kuva

Lähetetty: 27 Loka 2004, 02:24
Kirjoittaja niki
UPEA! Wau mitkä sisätilat, tyylikäs muotoilu, ei mitään kulmikasta ja radikaalia 3ov stilon tyyliin. Tuollainen miullekin!!

ja mitä maksaa? :mrgreen:

Lähetetty: 27 Loka 2004, 06:30
Kirjoittaja Abarth
Ja Corollan keula... :?

Lähetetty: 27 Loka 2004, 07:17
Kirjoittaja pietro
Ja kattokaas ny. Kyllä Fiaatista perkele saadaan kaljakorin paikka renkaan ja rungon välistä pois, mutta Alfa on edelleen mallia kuuauto. Kyllä sieppaa.

Toki toi on varmaan lastattu täyteen apulantasäkkejä tjms, kun noin maata hipoo.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 08:00
Kirjoittaja 90
no kyllähän tuo menettelee mutta keula on tosiaan kuin corollasta repäisty... :? sisältä ihan jees..

Lähetetty: 27 Loka 2004, 09:32
Kirjoittaja Jarno
Toyota Avensis tuli farmarin kuvasta mieleen. Ei hyvä.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 11:15
Kirjoittaja Vittorio Jano
Sisätilat näyttävät oikein muikeilta ja ulkokuorikin varsin linjakkaalta. Keula on todellakin hieman Corollamainen ja takavaloista mieleen tulee joku Mazda, mutta eihän näitä yhtäläisyyksiä kai oikein välttääkään voi - ellei sitten tee uutta Multiplaa...

Saapa nähdä, kuinka kauppa täällä volvolandiassa alkaa käymään. Pahoin pelkään, että ainakaan jälleenmyyntiarvon vuoksi ei isoa Fiiua kannata ostaa.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 11:46
Kirjoittaja alfista
Todella siisti kun vertaa edelliseen hyllytettyyn versioon! Unohtavatko kaikki automerkit vuorollaan sedanit? Sivuprofiilista saisi helposti kuviteltua myös porrasperän linjat.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 12:22
Kirjoittaja Tazio
Ciao,

Hmm, edelleen vaikea sanoa miltä
tuo oikeasti luonnossa näyttää.
Tuo uusi Fiat keula nyt on iso miinus,
toisaalta on IMO italialaisempi kuin germaanikopio
stilo.
Itse odotan innolla

-Tazio

Lähetetty: 27 Loka 2004, 16:20
Kirjoittaja niki
Abarth kirjoitti:Ja Corollan keula... :?
No voi hemmetti :shock: tarkemmin katsottuna se tulee kyllä mieleen.

Yäk. :mrgreen:

Mutta sisältä on kyllä todellakin mieleen, eikä peräkään pahalta näytä.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 18:28
Kirjoittaja Mirafiori
Corollan keulalla ei ole mitään tekemistä keulan kanssa, kun näette aikanaan kunnon kuvat olette samaa mieltä....ottakaa huomioon että valkoinen ei ole parsa mahdollinen väri, ja autosta puuttuvat yksityiskohdat (etupuskurikaan ei ole todellinen), mielenkiintoinen on myös tuo kromattu säleikkö!

Lähetetty: 27 Loka 2004, 18:47
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Eipä tuo näytä mun mielestä yhtään miltään, niin kuin ei muutkaan Fiatit, muutamaa mallia lukuunottamatta. :roll:

Lähetetty: 27 Loka 2004, 20:13
Kirjoittaja Rolle
Mikäs bussin ratti tuolla on? Ainakin samassa kulmassa..

Fiat on italialainen corolla, näytti se siltä tai ei.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 20:31
Kirjoittaja Mirafiori
Rolle kirjoitti:Mikäs bussin ratti tuolla on? Ainakin samassa kulmassa..

Fiat on italialainen corolla, näytti se siltä tai ei.
aika rumasti sanottu....moni bemari-mies taas sanoisi että alfa on puettu fiat (ja osittain onkin oikeassa ei siinä mitään, se osoittaa tosin vain ettei paljon autoista tiedä)

Lähetetty: 27 Loka 2004, 20:37
Kirjoittaja Cuore Sportivo
No ei nämä uudet fiiut kyllä tojotaa kummosempia ole.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 20:51
Kirjoittaja V6
fiat on kyllä ollut aika alamaissa 80 luvun jälkeen joka taas johtuu että mitään uutta ei ole tullut pitkään aikaa ja viimeisimmätkin mallit on "munittu" sähköisellä ohjauksella. Kilpailukyky ei enää riitä pitäisi jotain uuttakin esitellä välillä, tosin nyt on tulossa 4wd ym

Lähetetty: 27 Loka 2004, 20:53
Kirjoittaja Rolle
Mirafiori kirjoitti:moni bemari-mies taas sanoisi että alfa on puettu fiat (ja osittain onkin oikeassa ei siinä mitään, se osoittaa tosin vain ettei paljon autoista tiedä)
Yritätkö nyt viitata siihen etten tiedä fiiatista mitään ja se on oikeasti corolla puettu fiiatin vaatteisiin? Bemarimies on siinä suhteessa väärässä ettei alfa ole samanlainen kuin fiat, oli siinä sitten osittain samoja osia tai ei.

Fiat lienee massa/arkiauto siinä missä toyotakin, siihen tässä itse viittasin. Sitä ei tosin välttämättä näe italialaisten silmälasien läpi. Voin toki olla väärässäkin, joten kerro ihmeessä millä tavalla fiat on erilainen kuin toyota? Stilossa saattaa olla surkeampi ohjaus ja yleisesti huonompi laatu mutta muitakin eroja löytynee..?

Lähetetty: 27 Loka 2004, 21:29
Kirjoittaja Mirafiori
en tarkoittanut että corolla olisi fiatmainen enkä varsinkaan toisin päin....tuo yhdennäköisyys kyllä katoaa paremmissa kuvissa, kuten sanoin etupuskuri on tietokoneella tehty....
no nuo mainitsemasi asiat ovat varsin objektiivisia...stilo on hyvä auto.

on aika sokeata haukkua fiatia ja pitää samalla alfasta....tosiasia on se että fiat on pelastanut alfan ja se että 156 on tipon pohjalevyllä ei anna aihetta sanoa alfaa puetuksi fiatiksi...mutta alfa on kuitenkin osa Fiat Auto kokonaisuutta, alfa ei ole enää riippumaton,

Lähetetty: 27 Loka 2004, 21:31
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Onko joku Fiatia haukkunut?

Lähetetty: 27 Loka 2004, 21:45
Kirjoittaja GAMMA500
Mirafiori kirjoitti:se että 156 on tipon pohjalevyllä,
Olikohan tästä aiemminkin puhetta, eikö 155 ollut tipon pohjalevyllä ja 254cm akselivälillä?

Lähetetty: 27 Loka 2004, 21:54
Kirjoittaja V6
siis oikeasti tuolla .tun pohjalevyllä ei ole mitään väliä mistä se on kotoisin vaan mitä sen ympärille on kyhätty

Lähetetty: 27 Loka 2004, 22:00
Kirjoittaja niki
Rolle kirjoitti:Mikäs bussin ratti tuolla on? Ainakin samassa kulmassa..

Fiat on italialainen corolla, näytti se siltä tai ei.
Eihän tuon Largen ratista saa bussin rattia tekemälläkään! Mistä ihmeestä tuollainen tuli mieleen? Kyllä on bussissa hieno ratti, jos tuota sellaisena pidät :wink:

Italialainen Corolla? :shock: En osaa kyllä tuotakaan sulattaa. Mallit ovat täysin eri planeetalta... Kannattaa käydä ajelemassa kummallakin jollei muuten usko :roll:

Onneksi jälkikäteen selvensit, että tarkoitit asiakassegmenttiä, jolle autot ovat suunniteltu, niin kyllä tuolloin periaatteessa voi nimitystä käyttää... Tosin vertaaminen corollaan on ilkeästi sanottu, Stilo kun ei ole mikään "kansanauto", joka ostetaan että ollaan tasoissa naapurin kanssa. Pikemminkin italialainen järkiauto.
Cuore Sportivo kirjoitti:No ei nämä uudet fiiut kyllä tojotaa kummosempia ole.
Hintakin sen jo kertoo. Katsopa Corollan ja Stilon hintaeroa ja mieti uudelleen. Stilossa saa enemmän varusteita pienemmällä sijoituksella ja multiwagonin kohdalla reippaasti tilaakin. Toyotasta saa maksaa samoilla varusteilla huomattavasti enemmän. On kyllä totta, että osa Fiatin identiteetistä katosi Stilon myötä. Bravo/Brava ja Marea tuntuivat "italialaisemmilta". Jos pelkästään ominaisuuslistaa ja hintaa tarkkailee, on Stilo huomattavasti Corollaa järkevämpi ostos. Stilo on myös vaihtoehtona paljon Corollaa persoonallisempi. Toki esimerkiksi ohjausta haukutaan (kuten Corollassakin), mutta mitä olen Stilon omistajilta kuullut, niin ohjauksesta oppii pidemmän päälle pitämään.En tosin tarkoita, että itse pitäisin tunnottoman kevyestä ohjauksesta.
Mirafiori kirjoitti: on aika sokeata haukkua fiatia ja pitää samalla alfasta....tosiasia on se että fiat on pelastanut alfan ja se että 156 on tipon pohjalevyllä ei anna aihetta sanoa alfaa puetuksi fiatiksi...mutta alfa on kuitenkin osa Fiat Auto kokonaisuutta, alfa ei ole enää riippumaton,
Harvinaisen samaa mieltä. Onnistuisiko mallien suunnittelu ja toiminnan jatkaminen, jos Fiat pistäisi nyt kaiken yhteistyön yms. poikki? Enpä usko.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 22:19
Kirjoittaja Rolle
Mirafiori kirjoitti:on aika sokeata haukkua fiatia ja pitää samalla alfasta....tosiasia on se että fiat on pelastanut alfan ja se että 156 on tipon pohjalevyllä ei anna aihetta sanoa alfaa puetuksi fiatiksi...mutta alfa on kuitenkin osa Fiat Auto kokonaisuutta, alfa ei ole enää riippumaton,
En oikein ymmärrä miten Alfa ja Fiat on samanlainen vain sen takia että on sama omistaja? Samaa kuin sanoisi että vaikkapa Mini ja BMW ovat yksi ja sama asia.. Ja kuten Scuore jo tuossa ihmetteli niin mitenkä tässä on Fiattia haukuttu? Eikös se olisi hyvä asia jos joku pitäisi sitä samana kuin corolla, kyllä myynti sujuisi :P

Kerrotaan vielä selvällä suomenkielellä että Fiat ei säväytä millään tavalla, siinä ei ole mitään mikä minun silmissä erottaisi sen muista corollanissaneista ainakaan positiivisessä mielessä. Kuten niki jo sen mainitsi "Pikemminkin italialainen järkiauto.", ja kun Toyota on japanilainen järkiauto joka sentään on tunnettu laadusta niin en näe että olisivat kovinkaan kaukana toisistaan. Se että auto on "järkiauto" ei tee siitä yhtään sen pornompi. Jos joku lehmä tulee vastaan ja sanoo että sillä on talo ja rahat kunnossa niin ei se tee siitä sen pantavampi, vaikkakin moni ilmeisesti kävisi laittamassa sitä koska se on järkevä.
Eihän tuon Largen ratista saa bussin rattia tekemälläkään! Mistä ihmeestä tuollainen tuli mieleen?
Jos olisit sisälukutaitoinen huomaisit että puhun ratin kulmasta enkä ulkonäöstä.
Onnistuisiko mallien suunnittelu ja toiminnan jatkaminen, jos Fiat pistäisi nyt kaiken yhteistyön yms. poikki? Enpä usko.
Miten tämä nyt tähän keskusteluun liittyy? Eihän se muuta itse autoja mitenkään kuka niitä rahoittaa. Vai menikö jokin minulta ohi? Eli jos oletetaan että fiat pistäisi rahavirrat kiinni niin fiat onkin yhtäkkiä hyvä auto? Ei nyt ei mene kaaliin..

Aah nyt päästiin vauhtiin pitkästä aikaa, kunnon väittelyä ei saa aikaiseksi kuin omista mielipiteistä/mieltymyksistä.

Lähetetty: 27 Loka 2004, 22:34
Kirjoittaja niki
Rolle kirjoitti: Jos olisit sisälukutaitoinen huomaisit että puhun ratin kulmasta enkä ulkonäöstä.
Sisälukutaidossani ei tietääkseni ole mitään vikaa, toki tuon käsitin. Ihmettelin vaan, että miten ihmeessä sulle tuollainen juolahti mieleen? Oletko ammatiltasi bussikuski, vai? :wink:
Rolle kirjoitti: Miten tämä nyt tähän keskusteluun liittyy? Eihän se muuta itse autoja mitenkään kuka niitä rahoittaa. Vai menikö jokin minulta ohi? Eli jos oletetaan että fiat pistäisi rahavirrat kiinni niin fiat onkin yhtäkkiä hyvä auto? Ei nyt ei mene kaaliin..

Aah nyt päästiin vauhtiin pitkästä aikaa, kunnon väittelyä ei saa aikaiseksi kuin omista mielipiteistä/mieltymyksistä.
Kyllä muuttaa, itseasiassa erittäin paljon. Ilman Fiatia Alfa olisi varmasti hyvin erilainen tänään, jos olisi ollenkaan olemassa. Emoyhtiö kuitenkin sanelee pitkälti miten homma toimii. Fiat on vielä ollut varsin avoin, mutta luulen, että uusi toimitusjohtaja tulee vaatimaan merkkien yhtenäistämistä huomattavasti nykyistä tiukemmin. Toisinsanoen, niinkuin Demel haastattelussa sanoi, "edes italialainen autofirma ei tarvitse 44 erilaista äänitorvea". Samalla tavalla kuin Jaguar ja Ford, tulee Fiat tulevaisuudessa varmasti lisäämään yhtenäisiä osia automalleissa parantaakseen kannattavuutta ja yhtäkkiä jotkin Alfat ja Fiatit saattavat olla yllättävän pitkälti samoja autoja, toivottavasti ei kuitenkaan mennä yhtä pitkälle kuin Honda ja Infiniti tai Toyota ja Lexus. Kommentti liittyi pääasiassa siihen, onko Alfa samanlainen kuin Fiat ja onko Fiat italian Corolla.