12 Voltin ahdin

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

12 Voltin ahdin

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

http://www.electricsupercharger.com/

Loistava idea, selkeä toimintaperiaate, vahvat argumentit. Jos vain joskus kehtaan (varmaan suurin ongelma tämän tuotteen asennuksessa), kuuluu Alfani konehuoneesta voimakas tukankuivaajan humina. Pakkohan tarjolla olevat 5 hevosvoimaa on saada käyttöön.

Kätevä tuunari tekee tuon itse, eihän siihen tarvita kuin putki, katkaisin ja radio-ohjattavan sähkölennokin potkuri sekä moottori. Lähdenkin heti ostamaan roudarinteippiä, liimaa ja muita tykötarpeita.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuosta häristimestä on ollut ennenkin turinaa:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8 ... ight=ahdin

Saattaisipa ottaa melkoisen virran että sillä ihan oikeasti saataisiin jonkinlaisia ahtopaineita aikaan :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Aiheesta on myös käytyy kovaa kinaa joskus Rennlistillä.
Tuo Kibort kun on kuitenkin jonkin sortin rattimiehiä ja kohtuullisen tietävä rakentelijakin, niin tuskin tuo pöhötin aivan tekemätön laite on.
Haulla voitte käydä tutkimassa väittelyä ko. värkistä. Löytyy tuolta 928 osastolta.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Jaaha, vanha juttu. Uskon kyllä orastavasti periaatteeseen.

Taidan kuitenkin tyytyä laittamaan autoni konepeltiin mekanismin, joka aukaisee sen raolleen etureunasta täyskaasulla yli 60 km/h nopeuksissa. Alle rakennan konehuoneen levyisen scoopin. 15 cm rako 120 km/h vauhdissa tekee laskelmieni mukaan noin 1 Bar ahdon. 140 km/h ja 10 m/s vastatuuli lienee ahtavan noin 1,7 Barilla. En tarvitse mitään kalliita Dump Valveja tai Waste Gateja, teen konepellin aukaisumekanismin siten, että se säätyy automaattisesti ahtopaineen mukaan. Köyhän on käytettävä älyään, rahalla selviää tyhmempikin. Näin se on.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Seiska5mma kirjoitti: Köyhän on käytettävä älyään, rahalla selviää tyhmempikin. Näin se on.
naulan kantaan... :wink:

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Heti kun tuo huippuvekotin tulee myyntiin TV-SHOPpiin, niin mä tilaan niitä tusinan. Sillähän pääsee jo 60% teholisäykseen! Sitten mä ostan Green, Pipercross ja FK kartiofiltterit (+15%) ja sitten vielä K&N paneelisuodadin (+4%). Sen jälkeen hankinkin kolme teholastua (kyllä ne sinne boksiin menee kun jaksaa vaan tinata...) (Ai niin, +30%) Sen jälkeen hankinkin sitten tehoa lisäävän (ja bensankulutusta vähentävän) pakoputkenpään. (+6%)

Mihinkään Garrett/holset, Autronic/hestec, JE-pistons, Tylite ym. rojuihin en viitsi rahojani sen jälkeen sijoittaakkaan, kun ruutia pannussa on jo niin PALJON, eikä vaihdelaatikko kuitenkaan kestä yli seitsemääsataa hevosvoimaa! :mrgreen:

(Kertoo hevosmiesten tietotoimisto.)

Edit. Tietääkö kukaan, että täyttääkö tuo vinkeä elektroninen "ahdin" myös henkilökohtaisen veroilmoituksen?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin