Uusi "156"

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Uusi "156"

Viesti Kirjoittaja 155156 »

http://www.italiaspeed.com

14.8. THE CLOSEST LOOK YET jne.

Viimeinen kappale moottoreita koskien ei ole kovin kivaa luettavaa. Lukee liian monesti Opel :( .

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Onko nämä nyt edelleen jotain photoshoppeja vai? Takakahvoja tulee ehkä vähän ikävä, mutta tuossa alimmaisessa peräkuvassa nuo linjat vaikuttavat sopivan agressiivisilta. Ylemmästä ei voi oikein sanoa mitään, sen verran epämääräinen tuo kuva on.

Mihin muuten tuo antenni on häipynyt tuossa ylemmässä kuvassa? Jotain huijausta taas..

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Kyllä nuo ovat jo ihan oikeita kuvia. Lisää löytyy vaikka täältä.

Tuo kengurumaan Ooppelin (siis Holdenin) moottori lienee ihan käypäinen.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

wtf, jatkossa alfa == opel ?? :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:
Seuraava uudempi auto on varmaan sitten bemari, niillä on sentään omat hyvät koneet eikä mitään outsourcattua demarikulkineen voimanlähdettä.

Alkaa olla merkkiuskollisuudelle kovin kova pala.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Näyttää aika valmiilta, niin tietysti pitääkin sillä ensi kevääseen ei ole paljoa aikaa ja vuodesta 1997 aikaa on jo mennyt reippaasti. Silti 156 näyttää edelleen erittäin freesiltä ja eipä tuo uusikaan taida hassumpi olla. Onneksi koko kasvaa niin siitä saattaa tulevaisuudessa olla perheautoksi :wink:

Opel / GM / Saab / Holden näkyy todellakin tekstissä vähän turhan usein. Toivottavasti Alfan koneisiin saadaan omaa persoonallisuutta riittävästi. Kirpaisee kyllä jos wanha_kunnon_V6 menee historiaan :cry: Edellisen kerran kirpaisi kun alunelonen vaihtui Fiat/Lancia-lohkoon. Vaikka 16V-koneet ovatkin hienoja pakkauksia niin silti ketjuvetoisessa twincam-koneessa oli oma erityinen fiiliksensä. Ja luotettavuudessahan parempaa konetta ei ole. Nykyiset neloskoneet ovat melko heikkoja tapauksia.

Saabeissahan (9-3) on muuten nyt Alfan 1.9 dieselit. Trollhättanilaiset olisivat saaneet puolestani pitää ooppelin koneet.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Officer Cartman kirjoitti:Kyllä nuo ovat jo ihan oikeita kuvia. Lisää löytyy vaikka täältä.

Tuo kengurumaan Ooppelin (siis Holdenin) moottori lienee ihan käypäinen.

kyllä alukone ketjulla tehoakin tulee olemaan mukavasti kunhan alfan ingenjöörit pääsee sitä hiukan ropaamaan lisää
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Kyllä se niin on, ettei enää nykyään Alfan kaltaisella valmistajalla ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä yhteistyötä, ellei sitten halua erikseen rypeä talousvaikeuksissa. Toinen vaihtoehto olisi tietysti segmentoitua vahvasti palvelemaan pienen erikoisautoja harrastavan (varakkaan) ostajakunnan tarpeita. Tämä tie olisi tietysti teoriassa mahdollinen, mutta käytäntö osoittaa , että autoteollisuuden trendi toinen.

Kyllä se Luigi keinot keksii.., tuli ne osat sitten mistä tahansa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Kyllä joku on pahasti fiatilla mennyt pieleen jos kyseisen kokoinen valmistaja ei voi tehdä itse kokonaan omia moottoreita. No talousjutuistahan se tietysti johtuu mutta kuitenkin

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jaahas, nyt alkaa jo näyttämään lopulliselta. Varsin maltilliseltahan uudistuminen vaikuttaa ainakin noiden otosten perusteella. Toisaalta olisin odottanut jotakin rohkeampaa, toisaalta taas on hyvä että 156:n onnistunut perusmuoto säilytetään. Takaovien kahvojen olisin suonut pysyvän piilossa ja voihan olla, että näin tulee käymäänkin - ei sitä etukäteen kaikkea paljasteta. Officer cartmanin postaamassa linkissä oleva musta auto näyttää muuten jotenkin Citroën Xantialta...

Perheellisenä otan ilolla vastaan myös kasvaneet mitat, vaikka suuria laivoja yleensä vierastankin. GM:n koneet...Ei mahda mitään, tällaista tämä nykyään on. Uskon kyllä, että Italian pojat saavat puhallettua mukaan omaa henkeään. Teholukemat ainakin vaikuttavat vähintäänkin riittäviltä.

Kunhan SW tulee kauppaan, niin...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Vittorio Jano kirjoitti: GM:n koneet...Ei mahda mitään, tällaista tämä nykyään on. Uskon kyllä, että Italian pojat saavat puhallettua mukaan omaa henkeään. Teholukemat ainakin vaikuttavat vähintäänkin riittäviltä.
No kehitys kehittyy ja ovathan uudet koneet aina vaan teknisesti parempia. Kauhukuva päässä on vain että joku lippis-gti-astra ajaa valoissa vierellä ja juuri ylähaivenet kasvattanut Keravan kovin kuski moikkaa kokien yhteenkuuluvuutta auton samanlaisesta moottorista johtuen. Krääh.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Uusi "156"

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Tässä tuli ainakin virhe, 166:n akseliväli on 2700 mm.
"The wheelbase itself has been increased from 2,595 mm to 2,675 mm, larger than that of the flagship Alfa 166 model. "
Tiedä näistä kuvista sitten kuinka paljon niihin pitäis luottaa, perä on minusta liian samankaltainen 156:n kanssa, takavalotkin pitäs kyllä erottua enemmän omikseen. Odotellaanpa vielä. :roll:
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Kustaa
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Löytyisiköhän öljynpainemittaria mittaristosta, pikkufeatureista se voisi olla kiva lisä, jota 156:ssa ei ole.

Typeränä aloittelinkin uuden ketjun pääareenalla tästä aiheesta iltapäivällä, eipä tullut mieleen tsekata täältä löpinää-osastosta, minne aihe paremmin kyllä sopiikin.

Juza
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
Car(s): 2019 C 43 AMG & 2015 Dodge Durango
Paikkakunta: Des Moines

Viesti Kirjoittaja Juza »

" the taillights are positioned in round chromed accents positioned behind semi-clear red lenses. "

Lexus-valot Alfassa? :?

No, ainakin GTA vaikuttais maukkaalta (400 hp). Toki tuo tehonnousu saa varmaan myös hinnaltaan sen karkaamaan kaukaisemmaksi unelmaksi..

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Itseäni ei tuo GM tuossa hirveästi huoleta, luotan alfan osaamiseen moottorien rukkaamisessa. Saavat näköjään revittyä vanhastakin V6:sesta 400hp irti.
Kun vain noissa uusissa pääsis eroon noista hihnavirityksistä.

Enemmän huolestuttaa tuo fyysisen koon kasvaminen, pelkään että se saattaa vaikuttaa hintatasoon noissa pienemmissäkin versioissa. Toivottavasti on varaa edes tuohon 2.2 versioon, vaikka varovainen toive olis tuo 260hp v6.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mä muuten arvioisin että moottorit ei ihan noin mahtavan tehoisia ole. Tuskin tulee 400hv versiota ihan lähivuosina, ei olis eka alfa mikä tulee hieman odotettua laimeampana

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

GAMMA500 kirjoitti:Kyllä joku on pahasti fiatilla mennyt pieleen jos kyseisen kokoinen valmistaja ei voi tehdä itse kokonaan omia moottoreita. No talousjutuistahan se tietysti johtuu mutta kuitenkin
tuolla logiikalla gm on tosi liemessä kun se käyttää fiatin dieseleitä :roll: :lol:
joka tapauksessa karu totuus on että noin 90% italiassa myydyistä 156:sta on diesel-koneella.
v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ketjut vaan takas niin hyvä tulis koneista...näyttää sivusta mukavan linjakkaalta jossain kuvis...mut aika reilusti samaa kun nykyisessäkin! Epäilen noiden koneiden puolesta, että ei ainakaan 400 heppasta tulisi!
Mut mene ja tiedä!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mirafiori kirjoitti:v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
Tämä lause ei kyllä mahdu päähäni. Pakko uusia? GM:n moottorit ainoa järkevä vaihtoehto? No morjes.

Kaiken kruunaisi vielä ne Lexus -valot.
GiuliaSuper kirjoitti:Ketjut vaan takas niin hyvä tulis koneista...
Juu. Mikäs merkki se on, joista hihnat paukahtelevat vielä moninkertaisesti useammin kuin Alfoista. :crazyeyes:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onha se Alfa ennenkin onnistunut tekemään ihan omat moottorit tai sitten tekisivät fiat-konsernin kanssa yhteiset lohkot ja kannet omaa tuotantoa. Odotettavissa on Ferrarin valtakauden päättyminen tähän vuoteen formuloissa, ensi vuoden autoon joutuu uuden moottorin kehittelemään niin järkevin vaihtoehto on tietysti joku holdenin tai isuzun moottoreista. Eikös jossain lukenut että 3.0 diesel olisi isuzun tai VM:n (toivottavasti jälkimmäinen)

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Vähän oudolta tuntuu, et Holdenilta tulis 60 asteinen V6. Eiköhän se Alfan lohko mene ennemmin Holdenin käyttöön, siis "yhteinen" lohko.

Ai niin ja onhan uusissa Opeleissa/Saabeissa Fiatin 1.9 diesel...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Hyviltähän nuo Holdenin V6:n speksit näyttää! Alfan omat kannet ja pakosarjaksi jotain muuta kuin valurautaa, niin kyllä tuolla herkkähipiäisempikin Alfisti ajaa. Kunhan eivät vaan laita sitä konetta alumiinin väriseksi maalatun kornin muoviplätyn alle piiloon.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Tavasinko oikein tuota artikkelia, siinä sanotaan että tuo holden v6 olis ketjullinen?

huoltovälit näyttäis lyhenevän: "major service intervals are 15,000km or every nine months"

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

motorhead kirjoitti:Tavasinko oikein tuota artikkelia, siinä sanotaan että tuo holden v6 olis ketjullinen?

huoltovälit näyttäis lyhenevän: "major service intervals are 15,000km or every nine months"
tuollahan se lukee aikaisemmassa postauksessani :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mirafiori kirjoitti: v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
Olen kyllä tässä ihan samaa mieltä. Kun katsoo tehoja, kulutusta yms. seikkoja niin ei tuo vanha V6 ole enää kovin kilpailukykyinen. Tekniikka yms. kehittyy koko ajan, eikä Alfa saa jäädä jälkeen. GM:n kanssa sovittu yhteistyö tuo huomattavia säästöjä. Henk.koht mulle on täysin yksi ja sama, onko moottori GM:n tekele, kunhan Alfa saa siihen sitä omaa spirittiä sekoitettua... Niin kauan kun koneissa on kilpailukykyiset ominaisuudet ja hyvät äänet, en ole huolestunut, vaikka se olisi kenen tahansa suunnittelema laitos. Siinä vaiheessa kun Alfan moottori alkaa kuulostamaan Opelin Ecoteciltä, alan miettimään merkin vaihtoa :wink:

Sitten on vielä tämä tapaus pohjalevy, joka on Saabin ja Alfan yhteiskehitelmä- toivottavasti saavat siitä tarpeeksi "alfamaisen"...

Kyllä 400 hv 3.2 V6 kuulostaa mielestäni uskottavalta- onhan kylkeen viritelty tuplaturbo... Eikös GTA:ta saa myös astetta pienemmällä 260 hv koneella, joten hinta tuskin nykyisestä nousee ainakaan merkittävästi...
Ammattina autokauppa

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Epäilen juuri että tuplaturbot jää haaveeksi, pitihän 164:kin tulla tuplaturbolla ja nelivedolla....ei oo tullut vastaan. Ja 3.5 litranen neliveto 156 taitaa olla kanssa unohdettu. Kuin myös brera jne.... onhan näitä

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

GAMMA500 kirjoitti:Epäilen juuri että tuplaturbot jää haaveeksi, pitihän 164:kin tulla tuplaturbolla ja nelivedolla....ei oo tullut vastaan. Ja 3.5 litranen neliveto 156 taitaa olla kanssa unohdettu. Kuin myös brera jne.... onhan näitä
jos näitä ei ala pikkuhiljaa ilmestymään Alfan mallistoon niin voipi sanoa hyvästit Alfalle :twisted: jos meinaa pärjätä kilpailussa niin on pakko tuoda tehokkaita malleja. Ellei sitten keskity aivan kauppakassi luokkaan.
esim uusi M5nen tulee V10lla ja uusi M3nen taitaa tulla V8silla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

niki kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti: v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
Olen kyllä tässä ihan samaa mieltä. Kun katsoo tehoja, kulutusta yms. seikkoja niin ei tuo vanha V6 ole enää kovin kilpailukykyinen. Tekniikka yms. kehittyy koko ajan, eikä Alfa saa jäädä jälkeen. GM:n kanssa sovittu yhteistyö tuo huomattavia säästöjä. Henk.koht mulle on täysin yksi ja sama, onko moottori GM:n tekele, kunhan Alfa saa siihen sitä omaa spirittiä sekoitettua... Niin kauan kun koneissa on kilpailukykyiset ominaisuudet ja hyvät äänet, en ole huolestunut, vaikka se olisi kenen tahansa suunnittelema laitos. Siinä vaiheessa kun Alfan moottori alkaa kuulostamaan Opelin Ecoteciltä, alan miettimään merkin vaihtoa :wink:

Sitten on vielä tämä tapaus pohjalevy, joka on Saabin ja Alfan yhteiskehitelmä- toivottavasti saavat siitä tarpeeksi "alfamaisen"...

Kyllä 400 hv 3.2 V6 kuulostaa mielestäni uskottavalta- onhan kylkeen viritelty tuplaturbo... Eikös GTA:ta saa myös astetta pienemmällä 260 hv koneella, joten hinta tuskin nykyisestä nousee ainakaan merkittävästi...
nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

GAMMA500 kirjoitti:Onha se Alfa ennenkin onnistunut tekemään ihan omat moottorit tai sitten tekisivät fiat-konsernin kanssa yhteiset lohkot ja kannet omaa tuotantoa. Odotettavissa on Ferrarin valtakauden päättyminen tähän vuoteen formuloissa, ensi vuoden autoon joutuu uuden moottorin kehittelemään niin järkevin vaihtoehto on tietysti joku holdenin tai isuzun moottoreista. Eikös jossain lukenut että 3.0 diesel olisi isuzun tai VM:n (toivottavasti jälkimmäinen)
niin no en usko että fiatilla olisi hirveästi käyttöä v6 lohkoille....
vanhat kunnon Alfan kuutoskoneet ovat perua vuodelta 68!

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mirafiori kirjoitti:nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....
Juuri tätä tarkoitin, olen monen kanssa keskustellut, joka on harkinnut vähän suorituskykyisemmän auton ostoa ja Alfa on tippunut listalta siinä vaiheessa kun aletaan vertaamaan esim. BMW:n ja Alfan vastaavien kutoskoneiden kulutuslukemia.

Alfa taitaapi olla nykyään itse täysin vastuussa siitä, miten rahansa käyttävät- eikä Fiatilta pahemmin almuja heru. Varmasti Fiatin uutuusmallien kehittely syö emoyhtiöltä ihan tarpeeksi varoja- eikä Alfa GT:n, Crosswagonin, 157/158? ja monien muiden mallien kehittelykään varmasti ihan halpaa ole ollut. Uusi pohjalevykään ei tule tässä vaiheessa kuin Alfaan, koska GM päätti, että se on aivan liian kallis...

Jostain on säästöä haettava, enkä kyllä tosissani tarkoittanutkaan, että uudet moottorit olisi jotenkin verrattavissa vanhoihin Ecotecceihin tms. En kyllä muutenkaan käsitä, mitä merkitystä sillä on, että moottori on Opelin emoyhtiön suunnittelema. Periaatekysymys? (koska 96 esitellyssä B-sarjan Vectrassa paukkui hihnat jatkuvasti - ei ole riittävä perustelu).

Tottakai kaikki uusi "pelottaa" kun ei tiedetä mitä tuleman pitää ja kyllähän moni tosi-alfisti vihaa mm. Opelia yms. vastaavia kuin ruttoa... oma mielipiteeni on paljon suvaitsevampi, vaikka Alfa tekee kyllä historiallisen valinnan lähtiessään käyttämään GM:n moottoreita. Näin se tosin on jokaisella autovalmistajalla- kaikki käyttävät yhteisiä voimanlähteitä, joten jos olisin Fiatin johtoportaassa, olisin kyllä tehnyt täysin saman ratkaisun. BMW nyt on niitä viimeisiä kapinallisia- mutta kuinka kauan?
Ammattina autokauppa

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

niki kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....

Alfa taitaapi olla nykyään itse täysin vastuussa siitä, miten rahansa käyttävät- eikä Fiatilta pahemmin almuja heru. Varmasti Fiatin uutuusmallien kehittely syö emoyhtiöltä ihan tarpeeksi varoja- eikä Alfa GT:n, Crosswagonin, 157/158? ja monien muiden mallien kehittelykään varmasti ihan halpaa ole ollut. Uusi pohjalevykään ei tule tässä vaiheessa kuin Alfaan, koska GM päätti, että se on aivan liian kallis...
Tuossa olet ihan oikeassa, eli alfa on ollut osittain itsenäinen talousyksikkö, eli sillä on omat tulot ja menot...mutta on selvää että fiat on pumpannut alfaan lisärahaa, koska se uskoo siihen tosissaan.....
toisaalta Fiat Auton uusi toimitusjohtaja Sergio Marchionne on juuri päättänyt sulauttaa Alfa Romeo Business Unitin takaisin emoyhtiöön,(säästösyistä) joten alfan itsenäisyys vähenee.... mikä on toisaalta valitettavaa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

niki kirjoitti:BMW nyt on niitä viimeisiä kapinallisia- mutta kuinka kauan?
Ilmeisen kauan, firmahan on jo pitkään tahkonnut melkoista tulosta. Roverin ostosta taisi tosin tulla kallis harharetki.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Roverin ostosta taisi tosin tulla kallis harharetki.
OT:n puolelle menee, mutta BMW teki pari kallista virhettä, sinäänsä Roverin osto ei ollut huono juttu, olisivat hetken vaan vielä odottaneet, mutta sijoittajat kun ovat aina niin hätäisiä... :roll: Roverin maahantuonti muuten käynnistyy taas Suomessa, siinä on sitä meininkiä, josta Delta voisi ottaa oppia Lancian maahantuonnin kanssa... Varmaan niitäkin muutama kaupaksi menisi, ainakin lehdet ovat kehuneet Lancian uusia malleja varsin ylistävin sanoin

Eräs huolestuttava juttu BMW:n kohdalla on se, että Banglen johdolla on uudet mallit muotoiltu niin "haluttavasti", että monet vanhat BMW-fanaatikot ovat vaihtaneet merkkiä hyvinkin liukkaasti...
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Eräs huolestuttava juttu BMW:n kohdalla on se, että Banglen johdolla on uudet mallit muotoiltu niin "haluttavasti", että monet vanhat BMW-fanaatikot ovat vaihtaneet merkkiä hyvinkin liukkaasti...
Jaa.
Esim. E39 oli hintaisekseen niin mitäänsanomattoman ja persoonattoman näköinen kuin auto vain voi olla. E60 taas on mielestäni arvoisensa näköinen, todella onnistunut. Samoin uusi 600 -sarjalainen.
Kyllähän Bangle muutti ulkonäköä kohtuullisen voimakkaasti, mutta se oli tarpeen.

Kelpuuttaisin mielelläni tällaisen perheenkuljetusvälineeksi tulevaisuudessa, tallissa kun odottelisi Alfa (sillä aidolla Alfan kutoskoneella) viikonloppuja..

Kuva

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

niki kirjoitti: Eräs huolestuttava juttu BMW:n kohdalla on se, että Banglen johdolla on uudet mallit muotoiltu niin "haluttavasti", että monet vanhat BMW-fanaatikot ovat vaihtaneet merkkiä hyvinkin liukkaasti...
Jos BMW:ssä olisi vaikkapa Opelin moottorit niin merkinvaihtonopeutta voisi vain kuvitella :mrgreen:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mirafiori kirjoitti: niin no en usko että fiatilla olisi hirveästi käyttöä v6 lohkoille....
vanhat kunnon Alfan kuutoskoneet ovat perua vuodelta 68!
Eiköhän sille käyttöä löytyisi esimerkiksi Lancioissa ja nykyisten 5-sylinteristen tilalle Fiatilla? Ehkäpä isoimmat kutoset kelpaisivat myös Maseratin nokalle ja ainahan voisi myydä kovalla rahalla niitä GM:lle :mrgreen: ei tietenkään alfaherkuilla

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti: Jaa.
Esim. E39 oli hintaisekseen niin mitäänsanomattoman ja persoonattoman näköinen kuin auto vain voi olla. E60 taas on mielestäni arvoisensa näköinen, todella onnistunut. Samoin uusi 600 -sarjalainen.
Kyllähän Bangle muutti ulkonäköä kohtuullisen voimakkaasti, mutta se oli tarpeen.
Itse kyllä pidin enemmän 500 sarjan edellisen painoksen ulkonäöstä, mutta tosiaan. Makuasioista ei voi kiistellä. Tunnen vain useamman BMW tyypin, joilla on ollut sama merkki jo toistakymmentä vuotta. Nyt kuitenkin merkki vaihtuu... Itsekin olen kyllä samaa mieltä siinä asiassa, että ulkonäkö vaati voimakasta uudistusta mutta ei ehkä ihan tällaista.. 600 sarjalaisen perä on ihan hirveä; Top Gearin Jeremy Clarksonkin totesi suurinpiirtein, että suunnittelija taisi kuolla ennen kuin ehti perää muotoilemaan joten jotain oli pakko keksiä..

Kuva

keski-euroopassa ihmiset ovat jopa lähettäneet BMW:lle kirjeitä, joissa vaaditaan Banglen eroa...
GAMMA500 kirjoitti: Jos BMW:ssä olisi vaikkapa Opelin moottorit niin merkinvaihtonopeutta voisi vain kuvitella :mrgreen:
Toivottavasti alfistit eivät ole yhtä typeriä... :roll: :wink:
Viimeksi muokannut niki, 16 Elo 2004, 19:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Toivottavasti alfistit eivät ole yhtä typeriä...
No eihän tuo varmasti entiselle Opel -miehelle kova pala ole. Minua vistottaa jo pelkkä ajatuskin.
Tämän uudistuksen jälkeen en uutta Alfaa enää osta, se on varma.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No nyt löytyi tekosyy vannoutuneimmallekin alfistille vaihtaa merkkiä, ainakin juttujen perusteella.

"En olisi ikinä vaihtanut merkkiä mutta kun alfassa on nykyään sama vesipumppu kuin ooppelissa"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mutta jos se scuore pysyy vanhemissa alfoissa..vaikka olihan se sitäkin vastaan vielä jokin aika sitten... :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei kai merkistä ole kukaan ajatellut luopua. Ei mielestäni ole yhtään hullumpi ajatus ostaa Bemari käyttöautoksi, ja Alfa viikonloppupirssiksi.
Onhan tuossa pihassa nytkin molemmat.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:mutta jos se scuore pysyy vanhemissa alfoissa..vaikka olihan se sitäkin vastaan vielä jokin aika sitten...
No kuka tässä on puhkiruostuneista 75:sta puhunut. :wink:
Muutaman vuoden ikäinen GTA talliin...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä sekin joskus loppuu käsiin, entäspäs sitten kun ei enää ole kuin opel koneisia alfoja...

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Spekulaatiot jyllää. Oletteko muuten kuulleet, että valmet osallistuu ensikaudella F1:siin Koneen hissin moottorilla?? :lol:

Alfa = Alfa vaikkakin GM:n koneella. Itse odottelen vielä vähän aikaa, että virallinen julkistus saapuu ja sitten kaupoille.
On kivaa kun on kivaa

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Hommataanpas aidot Alfa romeot kaikki eli ARNAt :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:kyllä sekin joskus loppuu käsiin, entäspäs sitten kun ei enää ole kuin opel koneisia alfoja...
No sitten voi jo vaikka nukkua pois..
Niki kirjoitti:Itse kyllä pidin enemmän 500 sarjan edellisen painoksen ulkonäöstä..
Sitten pidät varmaan Avensiksestakin, yhtä persoonattomia molemmat. :wink: Noh, makuasioita.
Tässä maailmassa ei saisi mitään mullistavia uudistuksia tehdä. Meganet, Yaris Versot ym. erilaisen näköiset autot tyrmättiin samantien. Sama juttu näiden Bemareiden kohdalla.
Mulle on ihan sama, mitä mieltä Jeremy Clarksonit on mistäkin autosta, ei vaikuta omaan mielipiteeseeni.
Ajoin juuri eilen uuden 645i:n perässä, ja on se ihan eri vehje mitä kuvissa..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no uudet BMW:t ovat aika syvältä muotoilun suhteen, ainoat muotoilultaan hyvännäköiset bemut nykyään ovat nykyinen 300-sarja sekä uusi 600 sarjan coupe..

hhmm..ei kait bmw:tä minnekkään ole tyrmätty, onhan se kasvattanut luxus autojen kategoriassa myyntiä ihan kivasti ja syönyt mersulta markkinaosuutta koko ajan..taitaa olla ainoa saksalainen autonvalmistaja joka tekee kunnolla voittoa tällähetkellä.. :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:hhmm..ei kait bmw:tä minnekkään ole tyrmätty..
Ei, tarkoitinkin vain näitä kommentteja ulkonäöstä.
Hyvinhän noita uusia Bemareita myydään, ei siinä mitään..

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

:-D Aikas monenlaisia mielipiteitä tuo uusi malli aiheuttaa. Mutta alfa on tunne-auto eli kaikenlaista reaktiota on varmaan odotettavissa...

Samoin kuin nikillä niin itselleni on ihan sama mitä ja kenen palikoita alfassa. Koeajojen jälkeen tulee sitten ratkaisut ostanko vai en.

Eli uusista alfoista odotan erityisesti 2.2 ja V6 260hp malleja. Jos tuntuu yhtä hyvältä/paremmalta kuin nykyinen niin tapahtuu ostotoimenpide.
Nykyisessä sama juttu, ei ollut mikään järkivalinta vaan tunne saneli.

Jos tuo purismi olis mun kriteeri niin olis jäänyt 156 ostamatta, kun siinä on fiatin pohja ja sähkötvermeetkin on jostain saksasta, varmaan samalta alihankkijalta kuin ooppelin.. :-D

Bemarikin on tunneauto, eli en ikinä osta vaikka tekevät kuinka hyvän niin kauan kuin vain valinnanvaraa on.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Jos uudet koneet ovat parempia kuin esim. nämä nykyiset JTS koneet niin mikäs siinä olkoon vaikka Valmetilta.

Vastaa Viestiin