14.8. THE CLOSEST LOOK YET jne.
Viimeinen kappale moottoreita koskien ei ole kovin kivaa luettavaa. Lukee liian monesti Opel

Valvoja: Moderators
Officer Cartman kirjoitti:Kyllä nuo ovat jo ihan oikeita kuvia. Lisää löytyy vaikka täältä.
Tuo kengurumaan Ooppelin (siis Holdenin) moottori lienee ihan käypäinen.
No kehitys kehittyy ja ovathan uudet koneet aina vaan teknisesti parempia. Kauhukuva päässä on vain että joku lippis-gti-astra ajaa valoissa vierellä ja juuri ylähaivenet kasvattanut Keravan kovin kuski moikkaa kokien yhteenkuuluvuutta auton samanlaisesta moottorista johtuen. Krääh.Vittorio Jano kirjoitti: GM:n koneet...Ei mahda mitään, tällaista tämä nykyään on. Uskon kyllä, että Italian pojat saavat puhallettua mukaan omaa henkeään. Teholukemat ainakin vaikuttavat vähintäänkin riittäviltä.
tuolla logiikalla gm on tosi liemessä kun se käyttää fiatin dieseleitäGAMMA500 kirjoitti:Kyllä joku on pahasti fiatilla mennyt pieleen jos kyseisen kokoinen valmistaja ei voi tehdä itse kokonaan omia moottoreita. No talousjutuistahan se tietysti johtuu mutta kuitenkin
Tämä lause ei kyllä mahdu päähäni. Pakko uusia? GM:n moottorit ainoa järkevä vaihtoehto? No morjes.Mirafiori kirjoitti:v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
Juu. Mikäs merkki se on, joista hihnat paukahtelevat vielä moninkertaisesti useammin kuin Alfoista.GiuliaSuper kirjoitti:Ketjut vaan takas niin hyvä tulis koneista...
Olen kyllä tässä ihan samaa mieltä. Kun katsoo tehoja, kulutusta yms. seikkoja niin ei tuo vanha V6 ole enää kovin kilpailukykyinen. Tekniikka yms. kehittyy koko ajan, eikä Alfa saa jäädä jälkeen. GM:n kanssa sovittu yhteistyö tuo huomattavia säästöjä. Henk.koht mulle on täysin yksi ja sama, onko moottori GM:n tekele, kunhan Alfa saa siihen sitä omaa spirittiä sekoitettua... Niin kauan kun koneissa on kilpailukykyiset ominaisuudet ja hyvät äänet, en ole huolestunut, vaikka se olisi kenen tahansa suunnittelema laitos. Siinä vaiheessa kun Alfan moottori alkaa kuulostamaan Opelin Ecoteciltä, alan miettimään merkin vaihtoaMirafiori kirjoitti: v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
jos näitä ei ala pikkuhiljaa ilmestymään Alfan mallistoon niin voipi sanoa hyvästit AlfalleGAMMA500 kirjoitti:Epäilen juuri että tuplaturbot jää haaveeksi, pitihän 164:kin tulla tuplaturbolla ja nelivedolla....ei oo tullut vastaan. Ja 3.5 litranen neliveto 156 taitaa olla kanssa unohdettu. Kuin myös brera jne.... onhan näitä
nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....niki kirjoitti:Olen kyllä tässä ihan samaa mieltä. Kun katsoo tehoja, kulutusta yms. seikkoja niin ei tuo vanha V6 ole enää kovin kilpailukykyinen. Tekniikka yms. kehittyy koko ajan, eikä Alfa saa jäädä jälkeen. GM:n kanssa sovittu yhteistyö tuo huomattavia säästöjä. Henk.koht mulle on täysin yksi ja sama, onko moottori GM:n tekele, kunhan Alfa saa siihen sitä omaa spirittiä sekoitettua... Niin kauan kun koneissa on kilpailukykyiset ominaisuudet ja hyvät äänet, en ole huolestunut, vaikka se olisi kenen tahansa suunnittelema laitos. Siinä vaiheessa kun Alfan moottori alkaa kuulostamaan Opelin Ecoteciltä, alan miettimään merkin vaihtoaMirafiori kirjoitti: v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...![]()
Sitten on vielä tämä tapaus pohjalevy, joka on Saabin ja Alfan yhteiskehitelmä- toivottavasti saavat siitä tarpeeksi "alfamaisen"...
Kyllä 400 hv 3.2 V6 kuulostaa mielestäni uskottavalta- onhan kylkeen viritelty tuplaturbo... Eikös GTA:ta saa myös astetta pienemmällä 260 hv koneella, joten hinta tuskin nykyisestä nousee ainakaan merkittävästi...
niin no en usko että fiatilla olisi hirveästi käyttöä v6 lohkoille....GAMMA500 kirjoitti:Onha se Alfa ennenkin onnistunut tekemään ihan omat moottorit tai sitten tekisivät fiat-konsernin kanssa yhteiset lohkot ja kannet omaa tuotantoa. Odotettavissa on Ferrarin valtakauden päättyminen tähän vuoteen formuloissa, ensi vuoden autoon joutuu uuden moottorin kehittelemään niin järkevin vaihtoehto on tietysti joku holdenin tai isuzun moottoreista. Eikös jossain lukenut että 3.0 diesel olisi isuzun tai VM:n (toivottavasti jälkimmäinen)
Juuri tätä tarkoitin, olen monen kanssa keskustellut, joka on harkinnut vähän suorituskykyisemmän auton ostoa ja Alfa on tippunut listalta siinä vaiheessa kun aletaan vertaamaan esim. BMW:n ja Alfan vastaavien kutoskoneiden kulutuslukemia.Mirafiori kirjoitti:nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....
Tuossa olet ihan oikeassa, eli alfa on ollut osittain itsenäinen talousyksikkö, eli sillä on omat tulot ja menot...mutta on selvää että fiat on pumpannut alfaan lisärahaa, koska se uskoo siihen tosissaan.....niki kirjoitti:Mirafiori kirjoitti:nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....
Alfa taitaapi olla nykyään itse täysin vastuussa siitä, miten rahansa käyttävät- eikä Fiatilta pahemmin almuja heru. Varmasti Fiatin uutuusmallien kehittely syö emoyhtiöltä ihan tarpeeksi varoja- eikä Alfa GT:n, Crosswagonin, 157/158? ja monien muiden mallien kehittelykään varmasti ihan halpaa ole ollut. Uusi pohjalevykään ei tule tässä vaiheessa kuin Alfaan, koska GM päätti, että se on aivan liian kallis...
OT:n puolelle menee, mutta BMW teki pari kallista virhettä, sinäänsä Roverin osto ei ollut huono juttu, olisivat hetken vaan vielä odottaneet, mutta sijoittajat kun ovat aina niin hätäisiä...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Roverin ostosta taisi tosin tulla kallis harharetki.
Jaa.niki kirjoitti:Eräs huolestuttava juttu BMW:n kohdalla on se, että Banglen johdolla on uudet mallit muotoiltu niin "haluttavasti", että monet vanhat BMW-fanaatikot ovat vaihtaneet merkkiä hyvinkin liukkaasti...
Jos BMW:ssä olisi vaikkapa Opelin moottorit niin merkinvaihtonopeutta voisi vain kuvitellaniki kirjoitti: Eräs huolestuttava juttu BMW:n kohdalla on se, että Banglen johdolla on uudet mallit muotoiltu niin "haluttavasti", että monet vanhat BMW-fanaatikot ovat vaihtaneet merkkiä hyvinkin liukkaasti...
Eiköhän sille käyttöä löytyisi esimerkiksi Lancioissa ja nykyisten 5-sylinteristen tilalle Fiatilla? Ehkäpä isoimmat kutoset kelpaisivat myös Maseratin nokalle ja ainahan voisi myydä kovalla rahalla niitä GM:lleMirafiori kirjoitti: niin no en usko että fiatilla olisi hirveästi käyttöä v6 lohkoille....
vanhat kunnon Alfan kuutoskoneet ovat perua vuodelta 68!
Itse kyllä pidin enemmän 500 sarjan edellisen painoksen ulkonäöstä, mutta tosiaan. Makuasioista ei voi kiistellä. Tunnen vain useamman BMW tyypin, joilla on ollut sama merkki jo toistakymmentä vuotta. Nyt kuitenkin merkki vaihtuu... Itsekin olen kyllä samaa mieltä siinä asiassa, että ulkonäkö vaati voimakasta uudistusta mutta ei ehkä ihan tällaista.. 600 sarjalaisen perä on ihan hirveä; Top Gearin Jeremy Clarksonkin totesi suurinpiirtein, että suunnittelija taisi kuolla ennen kuin ehti perää muotoilemaan joten jotain oli pakko keksiä..Cuore Sportivo kirjoitti: Jaa.
Esim. E39 oli hintaisekseen niin mitäänsanomattoman ja persoonattoman näköinen kuin auto vain voi olla. E60 taas on mielestäni arvoisensa näköinen, todella onnistunut. Samoin uusi 600 -sarjalainen.
Kyllähän Bangle muutti ulkonäköä kohtuullisen voimakkaasti, mutta se oli tarpeen.
Toivottavasti alfistit eivät ole yhtä typeriä...GAMMA500 kirjoitti: Jos BMW:ssä olisi vaikkapa Opelin moottorit niin merkinvaihtonopeutta voisi vain kuvitella
No sitten voi jo vaikka nukkua pois..90 kirjoitti:kyllä sekin joskus loppuu käsiin, entäspäs sitten kun ei enää ole kuin opel koneisia alfoja...
Sitten pidät varmaan Avensiksestakin, yhtä persoonattomia molemmat.Niki kirjoitti:Itse kyllä pidin enemmän 500 sarjan edellisen painoksen ulkonäöstä..