Sivu 1/1

V6:n valmistus päättynyt.

Lähetetty: 09 Syys 2004, 03:08
Kirjoittaja Mirafiori
Alfa Romeon legendaaristen V6-moottorien valmistus on päättynyt Milanon Aresessa. Ensi vuonna esitellään uudet Australian Holden-GM-pohjaiset V6-Alfa-moottorit.
Perinteikkäässä Aresessa keskitytään nyt vain alfojen tuotekehitykseen, 156 ja 147 kootaan edelleen etelä-italiassa, Pomigliano D´Arcossa. Aresen 400 työntekijää on lomautettu/irtisanottu.

Lähetetty: 09 Syys 2004, 03:11
Kirjoittaja 90
no niin nyt on sitten eräs aikakausi päättynyt.. :cry:

Lähetetty: 09 Syys 2004, 04:35
Kirjoittaja niki
Tuntuu vähän oudolta nuo 400 hengen irtisanomiset/lomautukset. Eikös juuri ollut juttua, että esim. GT:tä menisi enemmän mitä pystytään valmistamaan- ja että mm. dieseleitä ei kysynnän vuoksi riitä pohjoiseen? Näinollen on varsin kummallista, että lähdetään tälle linjalle- eikö tosiaan tällekin porukalle olisi löytynyt jostain muualta hommia...

Lähetetty: 09 Syys 2004, 04:50
Kirjoittaja Mirafiori
niki kirjoitti:Tuntuu vähän oudolta nuo 400 hengen irtisanomiset/lomautukset. Eikös juuri ollut juttua, että esim. GT:tä menisi enemmän mitä pystytään valmistamaan- ja että mm. dieseleitä ei kysynnän vuoksi riitä pohjoiseen? Näinollen on varsin kummallista, että lähdetään tälle linjalle- eikö tosiaan tällekin porukalle olisi löytynyt jostain muualta hommia...
No muuttaistko sinä Milanosta töiden perässä Napoliin? :lol:
No ei vaan tosiaan perinteikäs ja alkuperäinen Alfa-tehdas Milanossa oli vuosien sijassa muuttunut tynkätehtaaksi, ja nyt se ajettiin lopullisesti alas. Pomigliano D´Arcon tehtaalla on kyllä kapasiteettiongelmia, mutta Gt: valmistus siirtynee parin vuoden kuluessa Bertonelle.
Kaikilla Fiatin tehtailla ei tosiaankaan ole tarpeeksi töitä, suurimmissa vaikeuksissa ovat Mirafiori (Thesis, Multipla, Musa, Idea, 166, Lybra ja vielä tämän sukupolven punto), Cassino (Stilo ja tuleva 194) sekä Termoli Imerese Sisiliassa (Ypsilonit ja PuntoII, ei kuitenkaan Punto III).
194 ja PuntoIII sekä ypsilonin valmistuksen keskittäminen sisiliaan auttavat asiaa mutta Mirafiori kohtalo on vielä epävarma.

Lähetetty: 09 Syys 2004, 04:59
Kirjoittaja GAMMA500
Enään ei olla niin kuin ennen.... :cry:

Lähetetty: 09 Syys 2004, 05:00
Kirjoittaja 90
ei nih gamma..nyt saa heittää lopullisesti hyvästit märille sylinterinputkille... :cry:

Lähetetty: 09 Syys 2004, 05:10
Kirjoittaja GAMMA500
Juuh 90, me entusiastit voidaan aloittaa ostoboikotti koskien uusia alfoja :)

Lähetetty: 09 Syys 2004, 05:26
Kirjoittaja RR92
No,joo asiasta sivuten.Ekana pahoittelut ja sit sama mulla!Viimeinen rover
V8 moottori valmistui tänä kesänä.
PS:Kai se pitää mukautua nykymaailmaan....

Lähetetty: 09 Syys 2004, 06:04
Kirjoittaja V6
siis onko ne tehty muka varastoon puolen vuoden tarpeet kutoskoneita?
vai myydäänkö loppuvuosi pelkästään dieseleitä :mrgreen:

Lähetetty: 09 Syys 2004, 06:19
Kirjoittaja RR92
Veikkaisin et sama ku ryövärin kannujen kanssa että joku on ostanu ne
linjat/työkalut että valmistus jatkuu...

Lähetetty: 09 Syys 2004, 14:02
Kirjoittaja Mirafiori
V6 kirjoitti:siis onko ne tehty muka varastoon puolen vuoden tarpeet kutoskoneita?
vai myydäänkö loppuvuosi pelkästään dieseleitä :mrgreen:
Kyllä, eli niitä riittää jonkun aikaa.

Re: V6:n valmistus päättynyt.

Lähetetty: 09 Syys 2004, 15:01
Kirjoittaja MKT
Mirafiori kirjoitti:Alfa Romeon legendaaristen V6-moottorien valmistus on päättynyt Milanon Aresessa.
Sniff...

Lähetetty: 09 Syys 2004, 15:33
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Mirafiori kirjoitti:Kyllä, eli niitä riittää jonkun aikaa.
Aika saatanasti niitä on tarvinnut jemmaan tehdä. Luulisi ainakin, jos saa itse vielä auton värinkin päättää.

Lähetetty: 09 Syys 2004, 16:46
Kirjoittaja 90
GAMMA500 kirjoitti:Juuh 90, me entusiastit voidaan aloittaa ostoboikotti koskien uusia alfoja :)
näin me tosi entusiastit teemme.. 8)

Lähetetty: 09 Syys 2004, 16:54
Kirjoittaja Rolle
Mä voin joinaa, ei ole vaikeeta näillä tuloilla :roll:

Lähetetty: 09 Syys 2004, 17:00
Kirjoittaja GiuliaSuper
Cuore Sportivo kirjoitti:Aika saatanasti niitä on tarvinnut jemmaan tehdä. Luulisi ainakin, jos saa itse vielä auton värinkin päättää.
Toinen juttu on, et pitäähän niitä löytyy varaosina vielä vuosien ajan! Eli mukana ollaan boikotissa. Ei oo pelkoo, et ainakaan vähään aikaan joutuis uutta autoa harkitsemaan näillä tuloilla.

Mistä?

Lähetetty: 09 Syys 2004, 20:34
Kirjoittaja 155156
Mistäs tuo tieto on kotoisin? Tuntuu vähän oudolta sikäli, että myös osa "uuden 156:n" versioista käyttää Alfa V6-moottoria.

Re: Mistä?

Lähetetty: 10 Syys 2004, 00:23
Kirjoittaja motorhead
155156 kirjoitti:Mistäs tuo tieto on kotoisin? Tuntuu vähän oudolta sikäli, että myös osa "uuden 156:n" versioista käyttää Alfa V6-moottoria.
Samaa mietin minäkin.

Suurin osa uusista alfoista taitaa olla diisselipelejä ja 2.5 v6 on kait jo poistunut virallisesti mallistosta. Pitää huomenna muistaa kysäistä vieläkö niitä on varastossa.

V6 valmistus tuskin loppuu kokonaan kun ei ainakaan GTA:n valmistusta ole missään vielä uhattu lopettaa ennen kuin uusi GTA on saatavilla (ja olisi se tyhmääkin myydä ei-oota melkein vuosi kun nykyistä tuotetta varmasti menisi kaupaksi)

Eli oma arvaus tuosta uutisesta on se että laajamittainen valmistus lopetetaan koska tarvetta suuriin sarjoihin ei ole. Tarvittavat vanhat v6 vehkeet kasattaneen jatkossa jossakin muussa tehtaassa esim 2.0 JTS koneiden sivussa :)

Lähetetty: 10 Syys 2004, 01:23
Kirjoittaja Mirafiori
Cuore Sportivo kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:Kyllä, eli niitä riittää jonkun aikaa.
Aika saatanasti niitä on tarvinnut jemmaan tehdä. Luulisi ainakin, jos saa itse vielä auton värinkin päättää.
Ei niitä hirveästi mene.... sitä paitsi Aresen varastoissa on vain moottorit, autot kootaan edelleen siellä Pomiglianossa....
Italiassa myytävistä 156:sta 90% on dieseleitä, loput 1,6 1,8 ja 2,0 litraisia, murto-osa on v6:sia...... Esim 156 2,5 V6:n näkeminen italiassa on tosi harvinainen juttu!

Lähetetty: 10 Syys 2004, 01:25
Kirjoittaja Mirafiori
Tässä uutinen kokonaisuudessaan epäilijöille Italiaksi:

TORINO (Reuters) -

Powertrain, joint venture tra Fiat e General Motors, ha comunicato oggi la messa in cassa integrazione straordinaria da ottobre di 300 persone dello stabilimento di Arese (Milano) e 400 di Mirafiori (Torino).


Il provvedimento e' legato alla fine delle produzioni del motore Torque a Mirafiori, che viene trasferito in Argentina, e del V6 ad Arese.
Per questi due motori la domanda si era estremamente ridotta e i volumi esigui "rendendo industrialmente non sostenibile la loro produzione", ha detto una fonte interpellata da Reuters.

"Una parte delle 700 eccedenze annunciate oggi potranno essere riassorbite con nuove produzioni previste", aggiunge la fonte.

A Mirafiori arriveranno mei prossimi mesi i cambi attualmente fabbricati in Turchia, circa 100.000 pezzi l'anno che faranno dello stabilimento torinese "il maggior produttore di cambi all'interno di Powertrain e per Arese e' confermata la continuita' del polo di progettazione".


La joint venture Fiat-Gm ha circa 22.000 dipendenti dislocati in 8 paesi tra Europa e Sud America, di cui circa 8.000 in Italia.

Re: Mistä?

Lähetetty: 10 Syys 2004, 01:29
Kirjoittaja Mirafiori
motorhead kirjoitti:
155156 kirjoitti:Mistäs tuo tieto on kotoisin? Tuntuu vähän oudolta sikäli, että myös osa "uuden 156:n" versioista käyttää Alfa V6-moottoria.
Samaa mietin minäkin.

Suurin osa uusista alfoista taitaa olla diisselipelejä ja 2.5 v6 on kait jo poistunut virallisesti mallistosta. Pitää huomenna muistaa kysäistä vieläkö niitä on varastossa.

V6 valmistus tuskin loppuu kokonaan kun ei ainakaan GTA:n valmistusta ole missään vielä uhattu lopettaa ennen kuin uusi GTA on saatavilla (ja olisi se tyhmääkin myydä ei-oota melkein vuosi kun nykyistä tuotetta varmasti menisi kaupaksi)

Eli oma arvaus tuosta uutisesta on se että laajamittainen valmistus lopetetaan koska tarvetta suuriin sarjoihin ei ole. Tarvittavat vanhat v6 vehkeet kasattaneen jatkossa jossakin muussa tehtaassa esim 2.0 JTS koneiden sivussa :)
Joo moottorien valmistus ei ole mitään käsityötä.... V6:n tuotanto linjat puretaan piakkoin, eikä niitä kasata minnekkään muualle....ay-liikkeet eivät sitäpaitsi sitä hyväksyisi missään nimessä....Aresen tehtaan alasajo on perusteltu sillä että kyseisiä moottoreita ei enää tarvita....

Lähetetty: 10 Syys 2004, 01:33
Kirjoittaja 90
persees** koko perustelu.. :twisted:

Re: Mistä?

Lähetetty: 10 Syys 2004, 01:35
Kirjoittaja motorhead
Mirafiori kirjoitti: ....ay-liikkeet eivät sitäpaitsi sitä hyväksyisi missään nimessä....
Taidat olla tuossa oikeassa, Italian AY liike taitaa olla hyvinkin voimissaan. Suomessa tommosen temppu tod näk onnistuis yllättävän monella alalla.

täytyypä sitten pitää kunnon hautajaiset vanhalle kutoselle ja pistää lisää rahaa possuun että olis jotain rahkeita uuteen :)

Lähetetty: 10 Syys 2004, 01:39
Kirjoittaja 155156
No Sir. Ei taivu Italia. Ei, vaikka olisi suurella fontilla, mutta vaikuttaa, että tuo homma on täysin Aresesta.

Lähetetty: 10 Syys 2004, 01:48
Kirjoittaja Curva Grande
Kääntäisin jutun niin, että V6:sen kysyntä on niin vähäistä ettei niin pienen määrän teollista tuotantoa voida ylläpitää.

Lähetetty: 10 Syys 2004, 02:15
Kirjoittaja Vittorio Jano
Mirafiori kirjoitti:Italiassa myytävistä 156:sta 90% on dieseleitä, loput 1,6 1,8 ja 2,0 litraisia, murto-osa on v6:sia...... Esim 156 2,5 V6:n näkeminen italiassa on tosi harvinainen juttu!
Niin ja esim. Britanniaan ei V6:sta ole viety enää aikoihin.

Lähetetty: 10 Syys 2004, 02:28
Kirjoittaja Rasvis
Woi wattu, sanoo Twin Sparkin omistaja. Kutonen on sentään Moottori, toisin kuin nämä suristimet :bad-words:

Jaarin, jaarin

Lähetetty: 10 Syys 2004, 19:14
Kirjoittaja 155156
Jatkan vielä epäuskoista jaarittelua aiheena "onko Alfa V6 tuotanto todellakin lopetettu". Vaikka nykyinen & tuleva 156 ei enää Alfan V6-konetta käyttäisikään, on silti edelleen tuotannossa seuraavat mallit, joissa Alfa Romeon erinomainen V6-moottori on pellin alla:

- 147 GTA 3.2 V6
- 166 2.5 V6
- 166 3.0 V6
- 166 3.2 V6
- GT 3.2 V6
- GTV 3.2 V6
- Spider 3.2 V6
- Lancia Thesis 3.2 V6

Puuttuuko joku?

ITALIASPEED.COM kertoo Alfan V6 moottorin "siirtyvän syrjään", kunhan uusi V6 (developed jointly with GM) on esitelty.

Re: Mistä?

Lähetetty: 15 Syys 2004, 07:02
Kirjoittaja Fonzarelli
V6 valmistus tuskin loppuu kokonaan kun ei ainakaan GTA:n valmistusta ole missään vielä uhattu lopettaa ennen kuin uusi GTA on saatavilla (ja olisi se tyhmääkin myydä ei-oota melkein vuosi kun nykyistä tuotetta varmasti menisi kaupaksi)

Eli oma arvaus tuosta uutisesta on se että laajamittainen valmistus lopetetaan koska tarvetta suuriin sarjoihin ei ole. Tarvittavat vanhat v6 vehkeet kasattaneen jatkossa jossakin muussa tehtaassa esim 2.0 JTS koneiden sivussa :)
Ei toi Alloytec-lohko mikään paska ole. Willo jenkkialfistina laitto artikkelin:
"Holden says it will build the Alloytec V6 in various
sizes for other GM brands, including Saab and Alfa
Romeo."

A GM brand? Nooooo!

Full article, which is quite good, is at:
http://www.theaustralian.news.com.au/co ... 32,00.html

Willo

Lähetetty: 15 Syys 2004, 18:06
Kirjoittaja 155156
"While it's difficult but possible to imagine it (Holden V6) under the bonnet of a Saab, it's inconceivable and verging on sacrilegious to conceive it as any replacement for the passionate and peaky Alfa Romeo 3.2."

Pyhänhäväistyspä hyvinkin :( . Toivottavasti siinä on edes jakopää ketjulla.

Itse itselleni vastaten: näyttäisi ketjulla olevan => http://www.holden.com.au/images/flash/a ... ntent.html

Aika hieno Flash..

Lähetetty: 08 Loka 2004, 01:48
Kirjoittaja Mirafiori
Eräs aikakausi Alfan historiassa on päättynyt.....Alfa Romeo Milanon Arese-tehtaan sulkemisesta lopullisesti tiedotti tänään Fiat Auton toimitusjohtaja Herbert Demel. Tosiasiassa tehtaan alasajo on jatkunut jo vuosia: viimeiset alfat valmistettiin Milanossa yli kaksi vuotta sitten, sen jälkeen on Milanossa valmistettu vain V6-moottoreita ja Hybridi-Multiplat.
Alfojen valmistus keskittyy Napolin Pomigliano d´arcon tehtaalle (muistattehan, Alfasud :wink: ) kokonaan, kun 166-mallin tuotanto loppuu kesällä 2005 (Mirafiorissa)
Tällä hetkellä 166:lle ei ole enää tiedossa jatkajaa, Herbert Demel sanoi että uudet Maserati-mallit korvaavat Alfan ja Lancian Lippulaivamallit (Eli Quattroportea pienempi auto?....ilmesesti...)
Säästyneet rahat käytetään mm. Kamal-konseptin saattamiseksi tuotantoon vuonna 2006. Virallisesti Alfa on kertonut tuovansa markkinoille 2 uutta autoa vuonna 2005 (157&Brera), samoin kaksi vuonna 2006 (Kamal ja Spider) sekä yhden 2007 (148)....jokerina on vielä 8 C Competizione, jonka tuotantoon tulemisesta vielä Fiat Autossa mietitään.

Kuva
:cry: :cry:

Lähetetty: 08 Loka 2004, 02:02
Kirjoittaja Rasvis
Että siis 166:n seuraajan sijasta tehdas panostaa johonkin KAMALaan citymaasturimöhkyyn? O tempora, o mores :evil:

Lähetetty: 08 Loka 2004, 05:13
Kirjoittaja 90
itkuhan tässä tulee..... :cry: :cry:

Lähetetty: 08 Loka 2004, 06:13
Kirjoittaja GTA
Maailma muuttuu ja pidot paranee, kyllä se Maseraaatti mulle kelpaa, jos Alfan hinnalla sellaisen kerran saa.

Ja löytyyhän sieltä Italiasta vielä muita perinteikkäitä V-koneita valmistavia tehtaita, näissäkin on hyvä saundi ja GTA:ta parempi kiihtyvyys: Kuva

Lähetetty: 08 Loka 2004, 07:07
Kirjoittaja niki
Todella ikävää... :cry:

Fiat auto tekee mielestäni kyllä suuren virheen lopettaessaan Alfan ja Lancian lippulaivamallit keskittäen sen puolen Maseratille. Mitä Lanciasta ja Alfasta ollaan siis tekemässä? Mielestäni Alfa tarvitsee myös 156:sta edustavamman auton mallistoon eikä tämä näytä ollenkaan hyvältä. :evil:

Lähetetty: 08 Loka 2004, 16:22
Kirjoittaja HR
Älkää itkekö ajat muuttuu. Valurautalohkoisen twnsparkin tulo oli aikanaa skandaali kun Alfoihin laitetaan Fiatin moottori, mutta kovin sekin on Alfamainen voimalähde ollut ja ainakin minulle hyvin kelvannut. Itseasiassa tuo Holden V6 vaikuttaa asialliselta perusknostruktiolta ja sopivasti säädettynä voi olla hyväkin voimanlähde tulevaisuuden Alfa Romeoihin. Se vaan on niin että jos halutaan tehdä urheilulisia autoja kohtuu hintaan ei voida takertua periteisiin kiinni ja kehittää yksipuolisesti omia konstruktioita. Tuo mallipolitiikkakin näyttää jotenkin loogiselta kun ottaa huomioon että 156:n seuraaja on isompi mitoiltaan.

Se sen sijaan mietityttää että Maserati jotenkin lähestyisi 166:sen segmenttiä. Voiko Maserati olla se mitä se on tuotannollisuuden ehdoilla. Lopputulos taitaa olla liian kallis tai sitten jonkinlainen wanabee Mase pikku Jaguaarien tyyliin. No en ole pikku Jagessa edes istunut joten huono lähteä arvostelemaan, mutta eilen kävin katsomassa erästä Rover 600:sta ja tuli kyllä vähän käytetty Honda mieleen. Halpis Maserati vai aiheuttaisi merkille inflaation.

On muuten mielenkiintoista mitenkä nuo firmojen logot joskus ennakoivat tulevaisuutta, ei ole enään aikoihin lukenut Alfan logossa Milano, eikä ollut kotimaisen tietoliikennejätin logossa nuolia ylöspäin.

Lähetetty: 10 Loka 2004, 04:24
Kirjoittaja motorhead
ei tuo 166 oikein pysty edustusluokassa kilpailemaan bemarien ja mersujen kanssa vaikka hieno auto onkin. Imago ei vaan riitä ja sen rakentaminen ei taida ihan hetkessä ja halvalla onnistua. Maseratilla on jo valmiiksi luksus imago, tarvitaan vain sopivan hintaluokan tuote.

Ihan järkevän oloinen strategia Fiatilla. Kukin keskittyy vahvuuksiinsa.

Säästyneet kehitysrahat kun voi sitten käyttää 14x ja 15x mallistojen kehittämiseen :)

Lähetetty: 21 Loka 2004, 21:33
Kirjoittaja Savo
90 kirjoitti:itkuhan tässä tulee..... :cry: :cry:
Nii-in... Mutta vielä huonomin menee (meillä) Chevrolet-miehillä. Ensi vuonna pitäis morjensaa Chevrolet Nubirat ym. :cry:

Lähetetty: 21 Loka 2004, 21:53
Kirjoittaja 90
eikös tuo nubira ollut sama asia kuin Daewoo.

Lähetetty: 21 Loka 2004, 22:56
Kirjoittaja Savo
90 kirjoitti:eikös tuo nubira ollut sama asia kuin Daewoo.
2005 alusta Daewoot nimetään euroopassa Chevroleteiksi. Tuskin Alfa vajoaa koskaan yhtä alas; toisaalta onhan meillä Arna.

Lähetetty: 22 Loka 2004, 02:43
Kirjoittaja niki
Entä sitten? Onhan Daewoota monessa maassa myyty ennenkin Chevroletin nimellä, nyt se käytäntö vaan tulee tännekin. Ihmettelen suuresti, sillä hyvin ko. automallien myynti lähti meillä käyntiin Daewoo nimestä huolimatta. En tiedä, kummalle tämä on huonompi uutinen, nykyisille Daewoo-omistajille vai Chevrolet-omistajille... :roll:

No, ainakin Daewoon hinnat tippuu ja mikäs sen mukavempaa niille, jotka ovat autonvaihtoa ajattelemassa... Myöhemmin ne onkin sitten keräilykappaleita. Saattaa tietysti olla, että uudet "Chevroletit" laskevat merkin arvostusta, tiedä häntä... Nyt mennään kuitenkin liikaa OT. Mielipiteeni tämänhetkiseen tilanteeseen Alfalla on se, että Fiatin johdolla on kyllä ihan hyvä pointti asiassa, mutta jotenkin siitä huolimatta tuntuu, että homma on menossa pusikkoon ja pahasti. Millä Alfa nostaa imagoa, jos 156 on "hienoin" auto mitä mallistosta löytyy. Säälittävää...

Lähetetty: 22 Loka 2004, 03:17
Kirjoittaja Mirafiori
niki kirjoitti:Entä sitten? Onhan Daewoota monessa maassa myyty ennenkin Chevroletin nimellä, nyt se käytäntö vaan tulee tännekin. Ihmettelen suuresti, sillä hyvin ko. automallien myynti lähti meillä käyntiin Daewoo nimestä huolimatta. En tiedä, kummalle tämä on huonompi uutinen, nykyisille Daewoo-omistajille vai Chevrolet-omistajille... :roll:

No, ainakin Daewoon hinnat tippuu ja mikäs sen mukavempaa niille, jotka ovat autonvaihtoa ajattelemassa... Myöhemmin ne onkin sitten keräilykappaleita. Saattaa tietysti olla, että uudet "Chevroletit" laskevat merkin arvostusta, tiedä häntä... Nyt mennään kuitenkin liikaa OT. Mielipiteeni tämänhetkiseen tilanteeseen Alfalla on se, että Fiatin johdolla on kyllä ihan hyvä pointti asiassa, mutta jotenkin siitä huolimatta tuntuu, että homma on menossa pusikkoon ja pahasti. Millä Alfa nostaa imagoa, jos 156 on "hienoin" auto mitä mallistosta löytyy. Säälittävää...
no ensinnäkin 156 ei tule olemaan koskaan ison alfa...samaa ei voi sanoa kuitenkaan 157:stä joka lähettää eläkkeelle sekä 156:n että 166:n. 166 saa seuraajansa aikaisintaan 2007. Todennäköisesti kuitenkin 2008 tuleva malli tulee olemaan typpiä "neliovinen coupe".

Lähetetty: 22 Loka 2004, 03:45
Kirjoittaja niki
Meinaatko ehkä jotain Quattroporten tyylistä?

Lähetetty: 22 Loka 2004, 04:26
Kirjoittaja Mirafiori
niki kirjoitti:Meinaatko ehkä jotain Quattroporten tyylistä?
kuvittele 4-ovinen 8 C :)

Lähetetty: 22 Loka 2004, 15:36
Kirjoittaja Savo
niki kirjoitti:Entä sitten? Onhan Daewoota monessa maassa myyty ennenkin Chevroletin nimellä, nyt se käytäntö vaan tulee tännekin.
Alkuperäinen pointti oli se että ei Alfalla vielä toivottoman huonosti mene, vaikka tulee paljon yhteisiä osia muiden kanssa. Huolestutaan sitten kun Kiaan laitetaan Alfan logo.

"Entä sitten?" on osuva kysymys Chevystä. Tekevät pääasiassa mielenkiinnottomia autoja Ameeriikassakin, että ei tässä Daewoo asiassa paljon muutu. Tosin ennen oli hienoa sanoa, että omistaa Chevroletin, ei ole enää pitkään.

Lähetetty: 22 Loka 2004, 17:56
Kirjoittaja niki
Tarkoitin vain, että muualla GM-Daewoota on myyty alusta alkaen Chevrolettinä... Onhan esim. Oldsmobile Aleroakin myyty Chevroletin nimellä joten siinä ei käsittääkseni ole mitään uutta, että GM myy vähemmän arvostettuja merkkejä ja malleja arvostetun merkin nimellä.

Harmi vaan, että nyt kärsii Chevroletin nimi ja pidemmän päälle "aidon" chevyn myyntikin. Toisaalta ne, jotka oikeasti automaailmaa tuntevat, tietävät, mitkä ovat aitoja Chevyjä ja mitkä ei. Ne, ketkä haluavat vain vi****lla, ovat pystyneet siihen jo ennenkin.

Täytyy tosin myöntää, että kyllä mullakin nousisi karvat pystyyn jos Fiat alkaisi myymään Stiloa Alfan nimellä, tai Lada mallejaan Fiatin tunnuksílla :roll: :mrgreen:

Lähetetty: 22 Loka 2004, 18:01
Kirjoittaja Mirafiori
niki kirjoitti:Tarkoitin vain, että muualla GM-Daewoota on myyty alusta alkaen Chevrolettinä... Onhan esim. Oldsmobile Aleroakin myyty Chevroletin nimellä joten siinä ei käsittääkseni ole mitään uutta, että GM myy vähemmän arvostettuja merkkejä ja malleja arvostetun merkin nimellä.

Harmi vaan, että nyt kärsii Chevroletin nimi ja pidemmän päälle "aidon" chevyn myyntikin. Toisaalta ne, jotka oikeasti automaailmaa tuntevat, tietävät, mitkä ovat aitoja Chevyjä ja mitkä ei. Ne, ketkä haluavat vain vi****lla, ovat pystyneet siihen jo ennenkin.

Täytyy tosin myöntää, että kyllä mullakin nousisi karvat pystyyn jos Fiat alkaisi myymään Stiloa Alfan nimellä, tai Lada mallejaan Fiatin tunnuksílla :roll:
Mitenkä Lada liittyy enää mitenkään Fiatiin???? :shock:
Mut joo ei tarvi pelätä että alfat olisivat tulevaisuudessa Fiateja, näin on ollut vähän aiemmin, (mm. 156:ssa Tipon pohjalevy), mutta esim 157:llä on täysin oma Premiumiksi kutsuttu pohjlevy, ja Fiatiin yhteistä on muutenkin erittäin vähän!

Lähetetty: 22 Loka 2004, 18:09
Kirjoittaja niki
Mirafiori kirjoitti: Mitenkä Lada liittyy enää mitenkään Fiatiin???? :shock:
Eipä enää mitenkään, kunhan heitin :wink: