saisivatkohan ne ton alfa 8c:n moottorin edes tuotantoon kun se itse auto taitaa jäädä proto mappiin..
siinä tais olla 400hp v8
Ois ton uuden GTA:n kone siinä.. ei tarvis enään heittää kuin ahdin ja vähän virititystä..
motorhead kirjoitti:saisivatkohan ne ton alfa 8c:n moottorin edes tuotantoon kun se itse auto taitaa jäädä proto mappiin..
siinä tais olla 400hp v8
Ois ton uuden GTA:n kone siinä.. ei tarvis enään heittää kuin ahdin ja vähän virititystä..
Mirafiori kirjoitti:8 C:hen olisi tulossa Maseratin V8-moottori...
Mutta varmaan alfa sitäkin olisi säätänyt 'alfamaiseksi'. Sääli jos tuo auto jää tulematta...
omaan makuuni V8 sopisi kyllä paremmin GTA:nkin persoonallisuuteen. Enemmän muskelia jo ajatustasolla. noita V8 moottoreita on ilmeisesti jo joillain merkeillä (BMW?) ilmestymässä valikoimiin..
Rolle kirjoitti:Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Ei siis mitään uutta. Eihän Alfalla ole aikoihin (koskaan?) ollut tarjota Bemarille M-sarjan haastajaa. Mutta ehkä tulevaisuudessa.
BMW:n strategiaanhan kuuluu, että turbot kuuluvat vain dieseleihin - muuten luotetaan vapaastihengittävään voimaan. Peukku ylös sille, takavedon käyttö mahdollistaa isotkin koneet.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
BMW:n strategiaanhan kuuluu, että turbot kuuluvat vain dieseleihin
Nythän on tosin alkanut kuulua huhuja, joiden mukaan myös BMW on alkanut kehittämään turbotekniikkaa bensakoneisiinsa (M3, 330 ja jatkossa muu mallisto). Tekniikan kehittyessä turbon eduista on kuitenkin tullut kiistattomat, ainakin kulutuksen suhteen.
Tulevat ympäristömääräyksethän vuonna 2008 (TM mukaan) määrittävät autovalmistajan malliston keskikulutuksen kuuden litran korville. Tässä siis diesel-moottoreilla lienee suuri rooli, mutta bensakoneidenkin kulutusta on radikaalisti tiputettava. Itse näen tässä yhtälössä lähinnä mahdollisuutena: iso teho + pieni kulutus = turbo ??
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
ensimmäinen V-12 mylly taisi olla beemerissä jo vuonna -87 vai oliko se -88..itse on tullut ajeltua -96 mallisella 750:llä...muikea peli..jos olis vara pitää niin tuommoinen olisi pihassa..
Maho kirjoitti:Miamissa kesällä tuli vastaan uusi 7-sarjan bemari. Pakko oli vilkuilla mallimerkkiä perässä, jossa luki 760, ja sivuissa oli pienet kirjaimet V12.
Jep noitahan löytyy, kuten jo 90 mainitsi. Ajattelin lähinnä näitä "tykkimalleja" johon aikaisemmin viitattiin.
alfa 156 v6 kirjoitti:Ei kai se mukien määrä vielä autoo tee
No eeei, mutta tuo V10 ja 500 heppaa on jotain ihan muuta kuin vapari kutonen reilulla kahdella sadalla
Rolle kirjoitti: No eeei, mutta tuo V10 ja 500 heppaa on jotain ihan muuta kuin vapari kutonen reilulla kahdella sadalla
jeps..se on jo ns muskelia..ja tehot sen kuin nousee E28 M5= 286hv, E34 M5= 315hv/340hv, E39 M5= 400hv ja nyt E60 M5 =500hv..tehot likituplaantuneet eka sukupolvesta..
no toivotaan että alfaltakin tulee vielä jotain vastaava joskus tarjolle vaikkei märkiä sylinterinputkia enää kutosissa olisikaan..
jeps bemarikin alkoi kehittämään turbonelosia samoin mersu on kait siirtymässä kompuroista turboihin alkavat vissiin tulevalla tekniikalla olemaan jo siedettävällä tasolla ilman .. moisia viiveitä,kun nämäkin merkit niitä alkavat käyttämään.
Uskoisin että GTVn korvaaja tulee olemaan jollain ahdetulla tai 8 koneella jatkossa ja takaveto.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Minun puolestani tuo yleinen tehonlisäystrendi voisi vaikka pysähtyä, kunhan vastaavasti autot alkaisivat nykyisen lihomiskehityksen sijaan keventyä. Kovaa pitäis päästä mutta järkevällä kulutuksella -> painoa pois ja mutka pakosarjaan.
Se on vain niin että typerän kaltaiset autot ei varmaan kiinnosta niitä joilla on oikeasti rahaa ostaa se 500 heppanen laitos. Ko. herrat/naiset ostavat porkken tai fefen.
90 kirjoitti:ensimmäinen V-12 mylly taisi olla beemerissä jo vuonna -87 vai oliko se -88..itse on tullut ajeltua -96 mallisella 750:llä...muikea peli..jos olis vara pitää niin tuommoinen olisi pihassa..
Rolle kirjoitti:Se on vain niin että typerän kaltaiset autot ei varmaan kiinnosta niitä joilla on oikeasti rahaa ostaa se 500 heppanen laitos. Ko. herrat/naiset ostavat porkken tai fefen.
Eipä niin. Mutta tarkoitinkin tavallisten kuolevaisten versiota nopeasta autosta, jolla olisi ihan oikeasti varaa ajaakin. Sellaista, johon meikälläkin voisi olla 5-10 vuotta käytettynä varaa.
TypeRä on varmaan muuten kiva peli, mutta äänieristys saisi (kuulemma) olla parempi. Ei kai se duffeli voi niin paljoa painaa ettei sitä voisi nopeammassakin autossa käyttää?
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:TypeRä on varmaan muuten kiva peli, mutta äänieristys saisi (kuulemma) olla parempi.
Ja sitten kun se on parempi niin valitetaan että pitäisi painaa vähemmän jne. Tuota minä hain takaa, että aika harvassa on sitten ne ostajat jotka haluaa sen ämmän 1200 kiloisena ilman mitään.
CSL:ssähän on munaa kun ilmastointi ja stereot ovat lisävarusteita, mutta ilmaisia Tuo kikotinhan painaa ainakin 100kg vähemmän kuin orkkis mm. ohuempien lasien takia. Enää puuttuu se 150ke.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minun puolestani tuo yleinen tehonlisäystrendi voisi vaikka pysähtyä, kunhan vastaavasti autot alkaisivat nykyisen lihomiskehityksen sijaan keventyä. Kovaa pitäis päästä mutta järkevällä kulutuksella -> painoa pois ja mutka pakosarjaan.
Voi olla vaikea toteuttaa koska nykyiset kolariturvallisuusstandardit ovat niin kovat. Jopa jalankulkijoitten turvallisuudella kolarissa on hirvittä vaikutus autojen designiin. Omasta mielestäni jalankulkijoitten saaminen pois autojen tieltä olisi käytännöllisempi lähestymistapa ongelmaan.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Toisaalta valmistustekniikkakin on kehittynyt (suurlujuusteräksen ja kevytmetallien käyttö, eri ainevahvuudet eri paikoissa, jäykkyydeltään paremmin optimoidut rakenteet), joten kuvittelisin, että näillä voitaisiin kompensoida turvarakenteiden painoa.
Mieleen tuli kakkosautoni muutaman vuoden takaa, BMW 320i -88. Omapaino 1170 kiloa siitä huolimatta, että kori oli aikalaisekseen kuin kassakaappi ja painoa lisäsivät patarautakuutonen, kardaani ja perämurikka. Eikö tuollaisesta voisi tehdä modernilla tekniikalla ja korirakenteilla varustettua versiota?
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Toisaalta valmistustekniikkakin on kehittynyt (suurlujuusteräksen ja kevytmetallien käyttö, eri ainevahvuudet eri paikoissa, jäykkyydeltään paremmin optimoidut rakenteet), joten kuvittelisin, että näillä voitaisiin kompensoida turvarakenteiden painoa.
kyllä sillä voidaan kompensoida mutta ei riittävästi (painoa alentavasti), esim 155 vs 156 ei paljon painoeroa ole. Jos sitten halutaan todella kevyttä se alkaa sitten maksamaan aivan liikaa. Toinen vaihtoehto on rakentaa autoja ilman mitään lisävarusteita mutta ne taas eivät käy kaupaksi niin hyvin.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Nyt on keskustelu keskittynyt noihin bemareihin BTW: Mitä yhteistä on BMW:llä ja kondomilla, noh molemmissa on mulkku sisässä.
Ookkei ookkei tuli katteltua vähän uutisvuotoo
Rolle kirjoitti:Ennemmin pienempi kone ahdettuna kuin tuollainen autobahn möhkäle keulalla. Tai no jos etuvetoisena pysyy niin sama kai se mikä siellä keulalla on
Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Poijjaat hei,...onhanniillä koipussissa se 3.5 V10 350hv ja 350nm. Kivoja lukemia ja vielä paineilmaventtiileillä...ei varmaan tule tuotantoon (suurempaan)
Tutti 10 cilindri e valvole pneumatico
P. Iero Lankia, kerettiläinen kepun harhaanjohtaja