Tehoista ja painoista (V6:n valmistus päättynyt -topicista

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

saisivatkohan ne ton alfa 8c:n moottorin edes tuotantoon kun se itse auto taitaa jäädä proto mappiin..
siinä tais olla 400hp v8 :)
Ois ton uuden GTA:n kone siinä.. ei tarvis enään heittää kuin ahdin ja vähän virititystä..

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

motorhead kirjoitti:saisivatkohan ne ton alfa 8c:n moottorin edes tuotantoon kun se itse auto taitaa jäädä proto mappiin..
siinä tais olla 400hp v8 :)
Ois ton uuden GTA:n kone siinä.. ei tarvis enään heittää kuin ahdin ja vähän virititystä..
8 C:hen olisi tulossa Maseratin V8-moottori...

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Mirafiori kirjoitti:8 C:hen olisi tulossa Maseratin V8-moottori...
Mutta varmaan alfa sitäkin olisi säätänyt 'alfamaiseksi'. Sääli jos tuo auto jää tulematta...

omaan makuuni V8 sopisi kyllä paremmin GTA:nkin persoonallisuuteen. Enemmän muskelia jo ajatustasolla. noita V8 moottoreita on ilmeisesti jo joillain merkeillä (BMW?) ilmestymässä valikoimiin..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onhan BMW:llä ollut V8 valikoimassa jo kohta kymmenen vuotta..
eli beemerin suhteen mistään uutuudesta ei ole kyse...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ennemmin pienempi kone ahdettuna kuin tuollainen autobahn möhkäle keulalla. Tai no jos etuvetoisena pysyy niin sama kai se mikä siellä keulalla on :?

Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..samaa mieltä rollen kanssa...uusi M5:n voi olla melko kovakulkuinen..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Ei siis mitään uutta. Eihän Alfalla ole aikoihin (koskaan?) ollut tarjota Bemarille M-sarjan haastajaa. Mutta ehkä tulevaisuudessa.

BMW:n strategiaanhan kuuluu, että turbot kuuluvat vain dieseleihin - muuten luotetaan vapaastihengittävään voimaan. Peukku ylös sille, takavedon käyttö mahdollistaa isotkin koneet.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

BMW:n strategiaanhan kuuluu, että turbot kuuluvat vain dieseleihin
Nythän on tosin alkanut kuulua huhuja, joiden mukaan myös BMW on alkanut kehittämään turbotekniikkaa bensakoneisiinsa (M3, 330 ja jatkossa muu mallisto). Tekniikan kehittyessä turbon eduista on kuitenkin tullut kiistattomat, ainakin kulutuksen suhteen.

Tulevat ympäristömääräyksethän vuonna 2008 (TM mukaan) määrittävät autovalmistajan malliston keskikulutuksen kuuden litran korville. Tässä siis diesel-moottoreilla lienee suuri rooli, mutta bensakoneidenkin kulutusta on radikaalisti tiputettava. Itse näen tässä yhtälössä lähinnä mahdollisuutena: iso teho + pieni kulutus = turbo ??
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:
Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Miamissa kesällä tuli vastaan uusi 7-sarjan bemari. Pakko oli vilkuilla mallimerkkiä perässä, jossa luki 760, ja sivuissa oli pienet kirjaimet V12.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Maho kirjoitti:
Rolle kirjoitti:
Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Miamissa kesällä tuli vastaan uusi 7-sarjan bemari. Pakko oli vilkuilla mallimerkkiä perässä, jossa luki 760, ja sivuissa oli pienet kirjaimet V12.
Ei kai se mukien määrä vielä autoo tee?? :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ensimmäinen V-12 mylly taisi olla beemerissä jo vuonna -87 vai oliko se -88..itse on tullut ajeltua -96 mallisella 750:llä...muikea peli..jos olis vara pitää niin tuommoinen olisi pihassa..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho kirjoitti:Miamissa kesällä tuli vastaan uusi 7-sarjan bemari. Pakko oli vilkuilla mallimerkkiä perässä, jossa luki 760, ja sivuissa oli pienet kirjaimet V12.
Jep noitahan löytyy, kuten jo 90 mainitsi. Ajattelin lähinnä näitä "tykkimalleja" johon aikaisemmin viitattiin.
alfa 156 v6 kirjoitti:Ei kai se mukien määrä vielä autoo tee
No eeei, mutta tuo V10 ja 500 heppaa on jotain ihan muuta kuin vapari kutonen reilulla kahdella sadalla :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti: No eeei, mutta tuo V10 ja 500 heppaa on jotain ihan muuta kuin vapari kutonen reilulla kahdella sadalla :?
jeps..se on jo ns muskelia..ja tehot sen kuin nousee E28 M5= 286hv, E34 M5= 315hv/340hv, E39 M5= 400hv ja nyt E60 M5 =500hv..tehot likituplaantuneet eka sukupolvesta..

no toivotaan että alfaltakin tulee vielä jotain vastaava joskus tarjolle vaikkei märkiä sylinterinputkia enää kutosissa olisikaan..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jeps bemarikin alkoi kehittämään turbonelosia samoin mersu on kait siirtymässä kompuroista turboihin alkavat vissiin tulevalla tekniikalla olemaan jo siedettävällä tasolla ilman .. moisia viiveitä,kun nämäkin merkit niitä alkavat käyttämään.
Uskoisin että GTVn korvaaja tulee olemaan jollain ahdetulla tai 8 koneella jatkossa ja takaveto.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minun puolestani tuo yleinen tehonlisäystrendi voisi vaikka pysähtyä, kunhan vastaavasti autot alkaisivat nykyisen lihomiskehityksen sijaan keventyä. Kovaa pitäis päästä mutta järkevällä kulutuksella -> painoa pois ja mutka pakosarjaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Rasvis puhuu mun suullani :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Se on vain niin että typerän kaltaiset autot ei varmaan kiinnosta niitä joilla on oikeasti rahaa ostaa se 500 heppanen laitos. Ko. herrat/naiset ostavat porkken tai fefen.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

90 kirjoitti:ensimmäinen V-12 mylly taisi olla beemerissä jo vuonna -87 vai oliko se -88..itse on tullut ajeltua -96 mallisella 750:llä...muikea peli..jos olis vara pitää niin tuommoinen olisi pihassa..
Sitä tuohta tarvitaankin jonkin verran pitämään 750 pihassa. Huvittavaa et uus 407 painaa n 2000kg, ei mitään mieltä! Yhdyn rasviksen mielipiteeseen tässä asiassa!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ei nyt kahta tonnia sentään, 1400-1590kg näyttäs olevan
:wink:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Jep niinpä näyttää olevan ! Aikasemmin katoin saman nettisivun ni siellä oli ihan eri lukemat! Nyt ne on näköjään korjanneet tiedot.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

OT
Ritmo Abarth (n. 920kg) ja edes 500hv kuulostais jo hauskalta...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Se on vain niin että typerän kaltaiset autot ei varmaan kiinnosta niitä joilla on oikeasti rahaa ostaa se 500 heppanen laitos. Ko. herrat/naiset ostavat porkken tai fefen.
Eipä niin. Mutta tarkoitinkin tavallisten kuolevaisten versiota nopeasta autosta, jolla olisi ihan oikeasti varaa ajaakin. Sellaista, johon meikälläkin voisi olla 5-10 vuotta käytettynä varaa.

TypeRä on varmaan muuten kiva peli, mutta äänieristys saisi (kuulemma) olla parempi. Ei kai se duffeli voi niin paljoa painaa ettei sitä voisi nopeammassakin autossa käyttää?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:TypeRä on varmaan muuten kiva peli, mutta äänieristys saisi (kuulemma) olla parempi.
Ja sitten kun se on parempi niin valitetaan että pitäisi painaa vähemmän jne. Tuota minä hain takaa, että aika harvassa on sitten ne ostajat jotka haluaa sen ämmän 1200 kiloisena ilman mitään.

CSL:ssähän on munaa kun ilmastointi ja stereot ovat lisävarusteita, mutta ilmaisia :mrgreen: Tuo kikotinhan painaa ainakin 100kg vähemmän kuin orkkis mm. ohuempien lasien takia. Enää puuttuu se 150ke.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minun puolestani tuo yleinen tehonlisäystrendi voisi vaikka pysähtyä, kunhan vastaavasti autot alkaisivat nykyisen lihomiskehityksen sijaan keventyä. Kovaa pitäis päästä mutta järkevällä kulutuksella -> painoa pois ja mutka pakosarjaan.
Voi olla vaikea toteuttaa koska nykyiset kolariturvallisuusstandardit ovat niin kovat. Jopa jalankulkijoitten turvallisuudella kolarissa on hirvittä vaikutus autojen designiin. Omasta mielestäni jalankulkijoitten saaminen pois autojen tieltä olisi käytännöllisempi lähestymistapa ongelmaan.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Toisaalta valmistustekniikkakin on kehittynyt (suurlujuusteräksen ja kevytmetallien käyttö, eri ainevahvuudet eri paikoissa, jäykkyydeltään paremmin optimoidut rakenteet), joten kuvittelisin, että näillä voitaisiin kompensoida turvarakenteiden painoa.

Mieleen tuli kakkosautoni muutaman vuoden takaa, BMW 320i -88. Omapaino 1170 kiloa siitä huolimatta, että kori oli aikalaisekseen kuin kassakaappi ja painoa lisäsivät patarautakuutonen, kardaani ja perämurikka. Eikö tuollaisesta voisi tehdä modernilla tekniikalla ja korirakenteilla varustettua versiota?

Tiedetään, eihän sitä ostaisi kukaan (muu) :?
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Toisaalta valmistustekniikkakin on kehittynyt (suurlujuusteräksen ja kevytmetallien käyttö, eri ainevahvuudet eri paikoissa, jäykkyydeltään paremmin optimoidut rakenteet), joten kuvittelisin, että näillä voitaisiin kompensoida turvarakenteiden painoa.
kyllä sillä voidaan kompensoida mutta ei riittävästi (painoa alentavasti), esim 155 vs 156 ei paljon painoeroa ole. Jos sitten halutaan todella kevyttä se alkaa sitten maksamaan aivan liikaa. Toinen vaihtoehto on rakentaa autoja ilman mitään lisävarusteita mutta ne taas eivät käy kaupaksi niin hyvin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onhan tuota ainakin joku yrittänyt: omapaino 1050 kiloa, keskimoottori ja jäykkiä rakenteita vaativa avokatto.

Kuva

Tuohon nähden etuvetoinen Alfa Spider 1370 kilollaan ja veltommalla korillaan vaikuttaa toivottoman läskiltä :(
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt on keskustelu keskittynyt noihin bemareihin :roll: BTW: Mitä yhteistä on BMW:llä ja kondomilla, noh molemmissa on mulkku sisässä.
Ookkei ookkei tuli katteltua vähän uutisvuotoo :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Moderaattorit vetää kilpaan OT:a. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Fiksattu :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Fonzarelli
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24

Viesti Kirjoittaja Fonzarelli »

Rolle kirjoitti:Ennemmin pienempi kone ahdettuna kuin tuollainen autobahn möhkäle keulalla. Tai no jos etuvetoisena pysyy niin sama kai se mikä siellä keulalla on :?

Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Poijjaat hei,...onhanniillä koipussissa se 3.5 V10 350hv ja 350nm. Kivoja lukemia ja vielä paineilmaventtiileillä...ei varmaan tule tuotantoon (suurempaan)

Tutti 10 cilindri e valvole pneumatico

P. Iero Lankia, kerettiläinen kepun harhaanjohtaja

Vastaa Viestiin