Sivu 1/1

Lähetetty: 10 Syys 2004, 02:44
Kirjoittaja motorhead
saisivatkohan ne ton alfa 8c:n moottorin edes tuotantoon kun se itse auto taitaa jäädä proto mappiin..
siinä tais olla 400hp v8 :)
Ois ton uuden GTA:n kone siinä.. ei tarvis enään heittää kuin ahdin ja vähän virititystä..

Lähetetty: 10 Syys 2004, 02:59
Kirjoittaja Mirafiori
motorhead kirjoitti:saisivatkohan ne ton alfa 8c:n moottorin edes tuotantoon kun se itse auto taitaa jäädä proto mappiin..
siinä tais olla 400hp v8 :)
Ois ton uuden GTA:n kone siinä.. ei tarvis enään heittää kuin ahdin ja vähän virititystä..
8 C:hen olisi tulossa Maseratin V8-moottori...

Lähetetty: 10 Syys 2004, 04:56
Kirjoittaja motorhead
Mirafiori kirjoitti:8 C:hen olisi tulossa Maseratin V8-moottori...
Mutta varmaan alfa sitäkin olisi säätänyt 'alfamaiseksi'. Sääli jos tuo auto jää tulematta...

omaan makuuni V8 sopisi kyllä paremmin GTA:nkin persoonallisuuteen. Enemmän muskelia jo ajatustasolla. noita V8 moottoreita on ilmeisesti jo joillain merkeillä (BMW?) ilmestymässä valikoimiin..

Lähetetty: 10 Syys 2004, 05:05
Kirjoittaja 90
onhan BMW:llä ollut V8 valikoimassa jo kohta kymmenen vuotta..
eli beemerin suhteen mistään uutuudesta ei ole kyse...

Lähetetty: 10 Syys 2004, 05:26
Kirjoittaja Rolle
Ennemmin pienempi kone ahdettuna kuin tuollainen autobahn möhkäle keulalla. Tai no jos etuvetoisena pysyy niin sama kai se mikä siellä keulalla on :?

Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..

Lähetetty: 10 Syys 2004, 14:29
Kirjoittaja 90
jeps..samaa mieltä rollen kanssa...uusi M5:n voi olla melko kovakulkuinen..

Lähetetty: 10 Syys 2004, 16:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
Rolle kirjoitti:Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Ei siis mitään uutta. Eihän Alfalla ole aikoihin (koskaan?) ollut tarjota Bemarille M-sarjan haastajaa. Mutta ehkä tulevaisuudessa.

BMW:n strategiaanhan kuuluu, että turbot kuuluvat vain dieseleihin - muuten luotetaan vapaastihengittävään voimaan. Peukku ylös sille, takavedon käyttö mahdollistaa isotkin koneet.

Lähetetty: 10 Syys 2004, 16:43
Kirjoittaja Alfetta&156
BMW:n strategiaanhan kuuluu, että turbot kuuluvat vain dieseleihin
Nythän on tosin alkanut kuulua huhuja, joiden mukaan myös BMW on alkanut kehittämään turbotekniikkaa bensakoneisiinsa (M3, 330 ja jatkossa muu mallisto). Tekniikan kehittyessä turbon eduista on kuitenkin tullut kiistattomat, ainakin kulutuksen suhteen.

Tulevat ympäristömääräyksethän vuonna 2008 (TM mukaan) määrittävät autovalmistajan malliston keskikulutuksen kuuden litran korville. Tässä siis diesel-moottoreilla lienee suuri rooli, mutta bensakoneidenkin kulutusta on radikaalisti tiputettava. Itse näen tässä yhtälössä lähinnä mahdollisuutena: iso teho + pieni kulutus = turbo ??

Lähetetty: 10 Syys 2004, 17:35
Kirjoittaja Maho
Rolle kirjoitti:
Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Miamissa kesällä tuli vastaan uusi 7-sarjan bemari. Pakko oli vilkuilla mallimerkkiä perässä, jossa luki 760, ja sivuissa oli pienet kirjaimet V12.

Lähetetty: 10 Syys 2004, 17:49
Kirjoittaja alfa 156 v6
Maho kirjoitti:
Rolle kirjoitti:
Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Miamissa kesällä tuli vastaan uusi 7-sarjan bemari. Pakko oli vilkuilla mallimerkkiä perässä, jossa luki 760, ja sivuissa oli pienet kirjaimet V12.
Ei kai se mukien määrä vielä autoo tee?? :?

Lähetetty: 10 Syys 2004, 18:05
Kirjoittaja 90
ensimmäinen V-12 mylly taisi olla beemerissä jo vuonna -87 vai oliko se -88..itse on tullut ajeltua -96 mallisella 750:llä...muikea peli..jos olis vara pitää niin tuommoinen olisi pihassa..

Lähetetty: 10 Syys 2004, 19:44
Kirjoittaja Rolle
Maho kirjoitti:Miamissa kesällä tuli vastaan uusi 7-sarjan bemari. Pakko oli vilkuilla mallimerkkiä perässä, jossa luki 760, ja sivuissa oli pienet kirjaimet V12.
Jep noitahan löytyy, kuten jo 90 mainitsi. Ajattelin lähinnä näitä "tykkimalleja" johon aikaisemmin viitattiin.
alfa 156 v6 kirjoitti:Ei kai se mukien määrä vielä autoo tee
No eeei, mutta tuo V10 ja 500 heppaa on jotain ihan muuta kuin vapari kutonen reilulla kahdella sadalla :?

Lähetetty: 10 Syys 2004, 20:24
Kirjoittaja 90
Rolle kirjoitti: No eeei, mutta tuo V10 ja 500 heppaa on jotain ihan muuta kuin vapari kutonen reilulla kahdella sadalla :?
jeps..se on jo ns muskelia..ja tehot sen kuin nousee E28 M5= 286hv, E34 M5= 315hv/340hv, E39 M5= 400hv ja nyt E60 M5 =500hv..tehot likituplaantuneet eka sukupolvesta..

no toivotaan että alfaltakin tulee vielä jotain vastaava joskus tarjolle vaikkei märkiä sylinterinputkia enää kutosissa olisikaan..

Lähetetty: 10 Syys 2004, 21:28
Kirjoittaja V6
jeps bemarikin alkoi kehittämään turbonelosia samoin mersu on kait siirtymässä kompuroista turboihin alkavat vissiin tulevalla tekniikalla olemaan jo siedettävällä tasolla ilman .. moisia viiveitä,kun nämäkin merkit niitä alkavat käyttämään.
Uskoisin että GTVn korvaaja tulee olemaan jollain ahdetulla tai 8 koneella jatkossa ja takaveto.

Lähetetty: 10 Syys 2004, 21:31
Kirjoittaja Rasvis
Minun puolestani tuo yleinen tehonlisäystrendi voisi vaikka pysähtyä, kunhan vastaavasti autot alkaisivat nykyisen lihomiskehityksen sijaan keventyä. Kovaa pitäis päästä mutta järkevällä kulutuksella -> painoa pois ja mutka pakosarjaan.

Lähetetty: 11 Syys 2004, 04:07
Kirjoittaja Jappe
Rasvis puhuu mun suullani :wink:

Lähetetty: 11 Syys 2004, 05:38
Kirjoittaja Rolle
Se on vain niin että typerän kaltaiset autot ei varmaan kiinnosta niitä joilla on oikeasti rahaa ostaa se 500 heppanen laitos. Ko. herrat/naiset ostavat porkken tai fefen.

Lähetetty: 11 Syys 2004, 06:54
Kirjoittaja GiuliaSuper
90 kirjoitti:ensimmäinen V-12 mylly taisi olla beemerissä jo vuonna -87 vai oliko se -88..itse on tullut ajeltua -96 mallisella 750:llä...muikea peli..jos olis vara pitää niin tuommoinen olisi pihassa..
Sitä tuohta tarvitaankin jonkin verran pitämään 750 pihassa. Huvittavaa et uus 407 painaa n 2000kg, ei mitään mieltä! Yhdyn rasviksen mielipiteeseen tässä asiassa!

Lähetetty: 11 Syys 2004, 07:00
Kirjoittaja GAMMA500
ei nyt kahta tonnia sentään, 1400-1590kg näyttäs olevan
:wink:

Lähetetty: 11 Syys 2004, 07:08
Kirjoittaja GiuliaSuper
Jep niinpä näyttää olevan ! Aikasemmin katoin saman nettisivun ni siellä oli ihan eri lukemat! Nyt ne on näköjään korjanneet tiedot.

Lähetetty: 11 Syys 2004, 08:30
Kirjoittaja jknracing
OT
Ritmo Abarth (n. 920kg) ja edes 500hv kuulostais jo hauskalta...

Lähetetty: 11 Syys 2004, 17:32
Kirjoittaja Rasvis
Rolle kirjoitti:Se on vain niin että typerän kaltaiset autot ei varmaan kiinnosta niitä joilla on oikeasti rahaa ostaa se 500 heppanen laitos. Ko. herrat/naiset ostavat porkken tai fefen.
Eipä niin. Mutta tarkoitinkin tavallisten kuolevaisten versiota nopeasta autosta, jolla olisi ihan oikeasti varaa ajaakin. Sellaista, johon meikälläkin voisi olla 5-10 vuotta käytettynä varaa.

TypeRä on varmaan muuten kiva peli, mutta äänieristys saisi (kuulemma) olla parempi. Ei kai se duffeli voi niin paljoa painaa ettei sitä voisi nopeammassakin autossa käyttää?

Lähetetty: 12 Syys 2004, 01:06
Kirjoittaja Rolle
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:TypeRä on varmaan muuten kiva peli, mutta äänieristys saisi (kuulemma) olla parempi.
Ja sitten kun se on parempi niin valitetaan että pitäisi painaa vähemmän jne. Tuota minä hain takaa, että aika harvassa on sitten ne ostajat jotka haluaa sen ämmän 1200 kiloisena ilman mitään.

CSL:ssähän on munaa kun ilmastointi ja stereot ovat lisävarusteita, mutta ilmaisia :mrgreen: Tuo kikotinhan painaa ainakin 100kg vähemmän kuin orkkis mm. ohuempien lasien takia. Enää puuttuu se 150ke.

Lähetetty: 12 Syys 2004, 03:05
Kirjoittaja tv
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minun puolestani tuo yleinen tehonlisäystrendi voisi vaikka pysähtyä, kunhan vastaavasti autot alkaisivat nykyisen lihomiskehityksen sijaan keventyä. Kovaa pitäis päästä mutta järkevällä kulutuksella -> painoa pois ja mutka pakosarjaan.
Voi olla vaikea toteuttaa koska nykyiset kolariturvallisuusstandardit ovat niin kovat. Jopa jalankulkijoitten turvallisuudella kolarissa on hirvittä vaikutus autojen designiin. Omasta mielestäni jalankulkijoitten saaminen pois autojen tieltä olisi käytännöllisempi lähestymistapa ongelmaan.

Lähetetty: 12 Syys 2004, 03:17
Kirjoittaja Rasvis
Toisaalta valmistustekniikkakin on kehittynyt (suurlujuusteräksen ja kevytmetallien käyttö, eri ainevahvuudet eri paikoissa, jäykkyydeltään paremmin optimoidut rakenteet), joten kuvittelisin, että näillä voitaisiin kompensoida turvarakenteiden painoa.

Mieleen tuli kakkosautoni muutaman vuoden takaa, BMW 320i -88. Omapaino 1170 kiloa siitä huolimatta, että kori oli aikalaisekseen kuin kassakaappi ja painoa lisäsivät patarautakuutonen, kardaani ja perämurikka. Eikö tuollaisesta voisi tehdä modernilla tekniikalla ja korirakenteilla varustettua versiota?

Tiedetään, eihän sitä ostaisi kukaan (muu) :?

Lähetetty: 12 Syys 2004, 03:40
Kirjoittaja V6
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Toisaalta valmistustekniikkakin on kehittynyt (suurlujuusteräksen ja kevytmetallien käyttö, eri ainevahvuudet eri paikoissa, jäykkyydeltään paremmin optimoidut rakenteet), joten kuvittelisin, että näillä voitaisiin kompensoida turvarakenteiden painoa.
kyllä sillä voidaan kompensoida mutta ei riittävästi (painoa alentavasti), esim 155 vs 156 ei paljon painoeroa ole. Jos sitten halutaan todella kevyttä se alkaa sitten maksamaan aivan liikaa. Toinen vaihtoehto on rakentaa autoja ilman mitään lisävarusteita mutta ne taas eivät käy kaupaksi niin hyvin.

Lähetetty: 12 Syys 2004, 04:03
Kirjoittaja Rasvis
Onhan tuota ainakin joku yrittänyt: omapaino 1050 kiloa, keskimoottori ja jäykkiä rakenteita vaativa avokatto.

Kuva

Tuohon nähden etuvetoinen Alfa Spider 1370 kilollaan ja veltommalla korillaan vaikuttaa toivottoman läskiltä :(

Lähetetty: 12 Syys 2004, 05:08
Kirjoittaja Epezi
Nyt on keskustelu keskittynyt noihin bemareihin :roll: BTW: Mitä yhteistä on BMW:llä ja kondomilla, noh molemmissa on mulkku sisässä.
Ookkei ookkei tuli katteltua vähän uutisvuotoo :mrgreen:

Lähetetty: 12 Syys 2004, 09:15
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Moderaattorit vetää kilpaan OT:a. :mrgreen:

Lähetetty: 12 Syys 2004, 17:09
Kirjoittaja Rasvis
Fiksattu :wink:

Lähetetty: 15 Syys 2004, 07:16
Kirjoittaja Fonzarelli
Rolle kirjoitti:Ennemmin pienempi kone ahdettuna kuin tuollainen autobahn möhkäle keulalla. Tai no jos etuvetoisena pysyy niin sama kai se mikä siellä keulalla on :?

Bemariinhan tulee jo V10 että sen puoleen alfa on auttamattomasti perässä..
Poijjaat hei,...onhanniillä koipussissa se 3.5 V10 350hv ja 350nm. Kivoja lukemia ja vielä paineilmaventtiileillä...ei varmaan tule tuotantoon (suurempaan)

Tutti 10 cilindri e valvole pneumatico

P. Iero Lankia, kerettiläinen kepun harhaanjohtaja