Fiat-konsernin uutuuksia 05-06
Lähetetty: 30 Loka 2004, 14:17
Terve,ajattelin pistää tähän seuraavat varmat ja vähemmän varmat italialaisuutuudet vuosina 05-06...
2005:
-Fiat 199 (Punton seuraaja)syksyllä myyntiin näillä näkymin...
-Fiat 194 (uusi d-segmentin crossoverin ja tilafarmarin sekoitus), myyntiin tod.näk kesäkuussa
-Fiat Panda Suv
-Alfa 939 (156 seuraaja), sw n.3 kk myöhemmin kuin sedan, joka esitellään italiassa kesäkuussa tai syyskuussa
-Alfa 939 c (Gtv:n seuraaja)
-Alfa 147 4x4 (kesä 05)
-Fiat Dobló restyling
Lisäksi 166, seicento, lybra jäävät pois tuotannosta ilman varsinaista seuraajaa välittomästi
2006
Alfa Spider
Alfa Kamal Suv
Alfa 8 C competizione (?, tästä riidellään fiatissa, ferrari-taustainen Fiatin Hallituksen pj Montezemolo ei oikein haluaisi Ferrarille sisäistä haastajaa...
Fiat Suv (yhteistyössa Suzukin kanssa, valmistus unkarissa)
Fiat Trepiuno (retro 5OO) (vähän viela epävarma?)
Stilon seuraaja mahdollisesti jo vuoden 06 puolella
Lancia takaisin C-segmenttiin, Uusi Delta siis jo ehkä vuonna 06
Lybran seuraajan suunnittelu alkanut uudestaan, tod.näk 939:n premium pohjalevylle....
Vielä tuosta premium-pohjalevystä....sehän on alunperin Gm-pohjainen, Alfa alkoi jatkamaan sen kehitystä Saabin kanssa, mutta saab luopui siitä koska se tuli sille liaan kalliiksi...joten tämä hieno ja kallis E-segmenttiin tarkoitettu pohjalevy jäi euroopassa pelkästään Alfalle....939:lle on siis lyhennetty tätä pohjalevya (aks.väli 280,5cm) , mutta siis 166:n seuraaja voitaisiin tehdä samalle levylle....tässä siis syy, miksi 156:n seuraajan kehitys on tullut maksamaan n. 1 miljardi (esim Gt:n kehitys 140 milj.) ja alkuperäisestä aikataulusta on myöhästytty noin 2 vuotta. Ennen Gm- sopimuksia 157/158/Giulian piti olla valmis 2003, sitten se päätettiin tehdä Gm- epsilon/large-pohjalevylle (2004), ja vielä vuoden se myöhästyí kun kori päätettiin piirtää uudelleen (Giugiaron Brera sai tämän aikaan, 939:han on Giugiaron piirtämä, alkuper. suunnitelmat olivat sisäisia Centro stilen linjoja) ja tehdä Premium pohjalevylle. Seurauksena on se että 939:n suunnittelu on tullut erittäin kalliiksi, ja se tulee olemaan ainoa D-segmentin auto joka käyttää E-segmentin levyä maailmassa. Paineet auton menestykselle ovat siis Fiatissa todella kovat...
2005:
-Fiat 199 (Punton seuraaja)syksyllä myyntiin näillä näkymin...
-Fiat 194 (uusi d-segmentin crossoverin ja tilafarmarin sekoitus), myyntiin tod.näk kesäkuussa
-Fiat Panda Suv
-Alfa 939 (156 seuraaja), sw n.3 kk myöhemmin kuin sedan, joka esitellään italiassa kesäkuussa tai syyskuussa
-Alfa 939 c (Gtv:n seuraaja)
-Alfa 147 4x4 (kesä 05)
-Fiat Dobló restyling
Lisäksi 166, seicento, lybra jäävät pois tuotannosta ilman varsinaista seuraajaa välittomästi
2006
Alfa Spider
Alfa Kamal Suv
Alfa 8 C competizione (?, tästä riidellään fiatissa, ferrari-taustainen Fiatin Hallituksen pj Montezemolo ei oikein haluaisi Ferrarille sisäistä haastajaa...
Fiat Suv (yhteistyössa Suzukin kanssa, valmistus unkarissa)
Fiat Trepiuno (retro 5OO) (vähän viela epävarma?)
Stilon seuraaja mahdollisesti jo vuoden 06 puolella
Lancia takaisin C-segmenttiin, Uusi Delta siis jo ehkä vuonna 06
Lybran seuraajan suunnittelu alkanut uudestaan, tod.näk 939:n premium pohjalevylle....
Vielä tuosta premium-pohjalevystä....sehän on alunperin Gm-pohjainen, Alfa alkoi jatkamaan sen kehitystä Saabin kanssa, mutta saab luopui siitä koska se tuli sille liaan kalliiksi...joten tämä hieno ja kallis E-segmenttiin tarkoitettu pohjalevy jäi euroopassa pelkästään Alfalle....939:lle on siis lyhennetty tätä pohjalevya (aks.väli 280,5cm) , mutta siis 166:n seuraaja voitaisiin tehdä samalle levylle....tässä siis syy, miksi 156:n seuraajan kehitys on tullut maksamaan n. 1 miljardi (esim Gt:n kehitys 140 milj.) ja alkuperäisestä aikataulusta on myöhästytty noin 2 vuotta. Ennen Gm- sopimuksia 157/158/Giulian piti olla valmis 2003, sitten se päätettiin tehdä Gm- epsilon/large-pohjalevylle (2004), ja vielä vuoden se myöhästyí kun kori päätettiin piirtää uudelleen (Giugiaron Brera sai tämän aikaan, 939:han on Giugiaron piirtämä, alkuper. suunnitelmat olivat sisäisia Centro stilen linjoja) ja tehdä Premium pohjalevylle. Seurauksena on se että 939:n suunnittelu on tullut erittäin kalliiksi, ja se tulee olemaan ainoa D-segmentin auto joka käyttää E-segmentin levyä maailmassa. Paineet auton menestykselle ovat siis Fiatissa todella kovat...