Sivu 1/1

Ford - huolto "asiakas on mulkku"

Lähetetty: 04 Marras 2004, 21:42
Kirjoittaja Mika
Autonsa huoltoon tuonut näki vahingossa varaustietonsa:
"Asiakas on mulkku"

Närkästynyt kuluttaja vaatii korvausta siitä, että hänet tamperelaisen autoliikkeen tietokannassa oli luokiteltu hankalaksi asiakkaaksi.

Tässä jutussa myös:
Autoliike myöntää virheen
Riitaa auton huoltokustannuksista
Korvaukseksi ilmainen huolto


Tällaisen Mondeon omistaminen kävi paitsi kalliiksi, aiheutti myös pahan miehen. (PENTTI RÖNKKÖ)

Tuttuun autoliikkeeseen asioimaan tullut asiakas vilkaisi uteliaisuuttaan vastaanottotiskillä lojunutta listaa kyseisenä päivänä huoltoon tulevista autoista. Tyrmistys oli melkoinen, kun oman nimen perään oli lisätty huomautus "ASIAKAS ON MULKKU".

* Kysyin henkilökunnan edustajalta, ovatko heidän kaikki asiakkaansa tällaisia. Hän oli pahoillaan ja sanoi, että on ollut puhetta ennenkin, ettei tällaista saisi olla, tuohtunut mies kertoo.

Hän vaati omista tiedoistaan tulosteen, jossa näkyy henkilökunnan tekemä "lisämaininta" asiakasnumeron, auton mallin, rekisterinumeron ja muiden virallisten tietojen joukossa.

* Se ei ollut vain paperiin sutaistu huomautus, vaan se oli tallennettu tietokoneelle nimeni kohdalla.

Autoliike myöntää virheen
Asiakas on saamastaan kohtelusta loukkaantunut ja harkitsee oikeustoimia.

* Olen "rahoittanut" liikkeen toimintaa yli 35 000 eurolla, mikä käsittää uuden auton hankinnan ja sen myöhemmät huollot. Monien mielestä olisin siis kelpo asiakas, vai kuinka?

Tampereella toimivan Auto-Kivitila Oy:n toimitusjohtaja Riitta Kivitila myöntää tapahtuman todeksi.

* Lisähuomautus on subjektiivinen yhden henkilön näkemys jostain asiakkaastamme. Talo ei tällaista informaatiota levitä, Kivitila kiirehtii vakuuttamaan.

* Se on ollut sisäisessä paperissa, jonka työnjohtaja on antanut toiselle työnjohtajalle.

Kivitilan mukaan asiaa selvitetään autoliikkeen sisällä parhaillaan. Hän vakuuttaa, että muista asiakkaista vastaavia huomautuksia ei ole kirjattu.

Riitaa auton huoltokustannuksista

* En koe itseäni millään tavalla vaikeaksi ihmiseksi, mutta olen oppinut senkin, että koska syy ei ole minun, minulla on oikeus vaatia oikeutta, asiakas sanoo.

Hän viittaa viime kevään erimielisyyksiin, joista hän uskoo maineensa saaneen. Auto-Kivitila Oy:sta vuonna 2001 ostamastaan Ford Mondeo dieselistä hajosi lisälämmitin viime keväänä, mikä aiheutti asiakkaalle 700 euron laskun.

Puolitoista kuukautta myöhemmin rikkoutuivat vetoakselin nivelet, ja tiedossa oli samansuuruinen menoerä.

Sitä asiakas ei enää ollut valmis maksamaan, sillä hän oli selvittänyt kyseessä olevan valmistusvirheen.

* Melkoisen taistelun jälkeen, juuri ennen valitusta kuluttajavalituslautakuntaan, autoliike tuli vastaan, ja jouduin maksamaan ainoastaan 15 prosenttia summasta, asiakas kertoo.

* Taustoja en tunne, mutta maahantuoja ilmoittaa valmistusvirheistä suoraan asiakkaalle, toimitusjohtaja vastaa.

Korvaukseksi ilmainen huolto
Asiakas on esittänyt autoliikkeelle 5 000 euron korvausvaatimuksen.

* Siitä olen valmis vielä neuvottelemaan. Toistaiseksi minulle on tarjottu ainoastaan ilmaista huoltoa, mutta minä kun en sellaiseen paikkaan mene enää uudestaan. Heille tämä maksaa vähintään yhden asiakassuhteen päättymisen, mies toteaa.

Autoalan Keskusliiton toimitusjohtaja Pentti Rantala on tapauksesta hyvin hämmästynyt.

* Alalla on viime vuosina todella voimakkaasti investoitu henkilöstön kouluttamiseen ja asiakaspalveluun. Missään tapauksessa tämä ei ole normaalia autokauppiaan käytöstä, hän läksyttää ja vaatii asian selvittämistä liikkeen sisällä.

* Sitä en tosin tiedä, riittääkö tuollainen tänä päivänä irtisanomisperusteeksi.

SANNI GRAHN


http://www.iltalehti.fi/2004/11/04/2364995_uu.shtml

More info from himself
Linkki suomi24 sivustolle

Lähetetty: 04 Marras 2004, 22:56
Kirjoittaja Ltn
Kyllä toi nyt vähän huvitusta ainakin minussa herätti kun tuli netti-iltis tuossa päivän aikana avattua :)

Lähetetty: 04 Marras 2004, 23:21
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Taitaa se oikeastikin hieman mulkku olla (toivottavasti ei multa nyt alja korvauksia pyytämään). :mrgreen: Ei täyspäinen ihminen tuosta niin suurta hernettä jaksaisi imaista, että alkaisi viiden tonnin korvauksia kinumaan. Ehkä pientä kommenttia voisi antaa..

Deltan hinnoittelulla olisin jo ilmaiseen huoltoon erittäin tyytyväinen.

Lähetetty: 04 Marras 2004, 23:25
Kirjoittaja Alfissimo
Jos mies on kerran mulkku, niin pitäähän asiasta muitakin varoittaa :mrgreen: .
Tietävät toimia sen mukaan, jos vaikka parantaisi palvelua "kaikesta vinkuvan" asiakkaan tapauksessa.

Uhkasi asiakassuhteen päättymisellä, vaihtaisikohan johonkin "laatumerkkiin" :lol: .

Edit: Mulkku mikä mulkku, kun kerran tuollaisesta valittaa, kuten Scuore jo mainitsikin.

Lähetetty: 04 Marras 2004, 23:30
Kirjoittaja alfdats
Alfissimo kirjoitti:Jos mies on kerran mulkku, niin pitäähän asiasta muitakin varoittaa :mrgreen: .
Tietävät toimia sen mukaan, jos vaikka parantaisi palvelua "kaikesta vinkuvan" asiakkaan tapauksessa.

Uhkasi asiakassuhteen päättymisellä, vaihtaisikohan johonkin "laatumerkkiin" :lol: .
Jos olisit huollattamassa bilikaasi ja näkisit moisen huomautuksen oman
autosi huoltomääräyksessä nii olisitka yhä edelleen tuota mieltä 8) 8) 8)
Fordista muuttaminen muuhunmerkkiin onkai sama kuin siirtyminen laa-
tumerkkiin :) :) :) :)

Lähetetty: 04 Marras 2004, 23:34
Kirjoittaja Alfissimo
Jos joku huoltoliike on moisen maininnan minusta tehnyt, niin samapa tuo. Kai olen sen sitten ansainnutkin 8) .
alfdats kirjoitti:Fordista muuttaminen muuhunmerkkiin onkai sama kuin siirtyminen laa-
tumerkkiin
My point :wink: .

Lähetetty: 04 Marras 2004, 23:40
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Aivan.
Jos joku jaksaa alkaa pyytämään korvauksia tuollaisesta, ja itkee vielä lehdillekin, niin...

Ei mua hetkauta, vaikka jonkun mielestä mulkku olisinkin.. Mikä voi olla hyvinkin todennäköistä. :mrgreen:

Lähetetty: 04 Marras 2004, 23:56
Kirjoittaja Alfissimo
Ei kaikkia aina tarvitse miellyttää, ei mulla yöunet mene vaikka joku ei minusta henk. koht. pitäisikään.

Lähetetty: 05 Marras 2004, 00:03
Kirjoittaja GAMMA500
Veikkaanpa että monella teillä menisi herne nenuun jos sama sattuisi deltassa :-D . Tulisi varmaan tehtyä kaikki mahdollinen millä voi kostaa. Tuossahan oli vielä tapeltu takuukorjauksista josta tuo mulkun leima ilmeisesti tuli, siinäkin mielessä alfistien pitäisi olla helppo samaistua jos on mennyt valittamaan alatukivarsien vioista tai katkenneista nokkaremmeistä :-D

Lähetetty: 05 Marras 2004, 13:44
Kirjoittaja jiiässä
Jos olisit huollattamassa bilikaasi ja näkisit moisen huomautuksen oman
autosi huoltomääräyksessä nii olisitka yhä edelleen tuota mieltä
Fordista muuttaminen muuhunmerkkiin onkai sama kuin siirtyminen laa-
tumerkkiin
Ite kirjottasin siihen paperiin lisäyksen että iso sellanen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

...mitenhän hemmo ylipäätään oli alkanut kaivella niitä papereita, ei kovin asiallista käytöstä ole sekään... :?

Lähetetty: 05 Marras 2004, 22:03
Kirjoittaja GAMMA500
Se luki tietokoneen näytöllä. Aika helpostihan sen näkee siinä nojaillessa

Lähetetty: 05 Marras 2004, 22:37
Kirjoittaja Toronado
Voihan sitä jokainen kuvitella omalle kohdalleen,että kannat ensin liikkeeseen 35 tonnia jonka jälkeen saisit vielä kuulla olevasi mulkku.Ei perkele!
En minäkään kyllä tuollaista ihan ilmaiseksi nielisi.

Lähetetty: 05 Marras 2004, 22:54
Kirjoittaja Bones
Joo ei jösses ensin ostellaan tavaraa monen tonnin edestä ja tituleerataan mulkuksi.. eli vaativaksi asiakkaaksi :)
No jos sitten ollaan mulkku niin tittelin mukaisesti paskaa niskaan oikeen kunnon lapiolla moiselle liikkeelle!

Lähetetty: 05 Marras 2004, 23:04
Kirjoittaja jknracing
jiiässä kirjoitti:
Jos olisit huollattamassa bilikaasi ja näkisit moisen huomautuksen oman
autosi huoltomääräyksessä nii olisitka yhä edelleen tuota mieltä
Fordista muuttaminen muuhunmerkkiin onkai sama kuin siirtyminen laa-
tumerkkiin
Ite kirjottasin siihen paperiin lisäyksen että iso sellanen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

...mitenhän hemmo ylipäätään oli alkanut kaivella niitä papereita, ei kovin asiallista käytöstä ole sekään... :?
Taidat itse olla pieni sellainen, kun noin ajattelet.

Muokkaampa vähän: Jos olisin ostanut suht' uuden mondeon ja nämä yrvät ittuilis samaan tahtiin selkeistä tyyppivioista, niin olisin mennyt käymään kyseisessä puljussa jo mailan kanssa. Luultavasti nekin idiootit osais käyttäytyä seuraavaa asiakasta kohti huomattavasti paremmin.

P.S. Mitä tekisit jos itse ostaisit 600 euroa maksavan tallentavan DVD-soittimen ja se lopettaisi levyjen toistamisen kahden viikon käytön jälkeen. Laitteen myynneessä liikkeessä sitten vain todettaisiin, että remonnti maksaa XXX euroa, mutta saa saat ilmaisen laitteen puhdistuksen kahden vuoden päästä?

Lähetetty: 05 Marras 2004, 23:11
Kirjoittaja niki
Ihme hommaa :shock: Kyllä meilläkin on vaikeita vakio-asiakkaita, joista myymäläpäällikkö yleensä etukäteen varoittaa, mutta silloinkin sävy on sellainen, että "ko. asiakas saattaa olla hieman hankala"...

Itse en kyllä ostaisi ko. liikkeestä enää koskaan yhtään mitään, jos saisin tietää, miksi minua liikkeessä kutsutaan. Joku raja sentään...Eipä kyllä huoltotiskin tyypit näytä yhdessäkään liikkeessä siltä (varsinkaan Deltassa), että olisivat oikeita asiakaspalvelijoita. Välillä meinaan asentajatkin (jotka tiskillä käyvät) palvelevat paljon paremmin/ystävällisemmin.

Toisaalta meillä on firman pääliikkeessä jumalaton liikennemerkki palvelutiskillä, jossa lukee "aivojen käyttö sallittu" :mrgreen:

Lähetetty: 06 Marras 2004, 11:40
Kirjoittaja Cotson
Paha tällaiseen on mennä mitään sanomaan kun ei tiedä millaisella asenteella kaveri on asioitaan ko. liikkeessä hoitanut, liikkeen versiota tapahtumista tulemme tuskin koskaan kuulemaan. Aika megalomaanisen herneen jannu on kuitenkin vetänyt nenäänsä kun on useisiin lehtiin, keskustelupalstoille ja televisioon tarinaansa jakanut. Puhumattakaan tuosta 5000:n korvausvaatimuksesta. Vai kiinnostaakohan enemmän vaan julkisuudessa paistattelu...

Tuo huomautuskaan tuskin on mikään liikkeen virallinen kanta vaan jonkun asentajan/asiakaspalvelijan vitutuksissaan kirjoittama kommentti. Itse olisin todennäköisesti kysäissyt virkailijalta että ovatko tuollaiset kommentit yleisiäkin ja laittanut puljun toimitusjohtajalle mailia aiheesta. Tietty jos palvelu on muutenkin tökkinyt niin samalla ilmoittanut että vaihdan firmaa. Kyllä noita Ford-liikkeitä suomessa ihan tarpeeksi on.

Mutta minä olenkin tällainen nössö joka ei osaa puolustaa kunniaansa :wink:

Lähetetty: 06 Marras 2004, 11:50
Kirjoittaja V6
joku muukin ihmettelee ko liikettä

http://www.tuotoi.net/juha/fi_0_1_1053493027.htm

Lähetetty: 06 Marras 2004, 14:41
Kirjoittaja Seiska5mma
Tuli mieleen tuosta toisesta, samaan firmaan kohdistuneesta jutusta: olen aina ollut sitä mieltä, että väärät asenteet peritytyvät firmoissa kuin mikä tahansa ihmiskunnan sukuvika, paitsi että kusipäisyys ei firmoissa jätä väliin yhtään yksilöä tai sukupolvea. Rekrytointi ottaa itsensä kaltaisia henkilöitä sisään, ja satunnaiset, seulan läpi pääseet hyvät tyypit lähtevät pian omasta tahdostaan muualle. Menestymistä se ei sinänsä haittaa, bisnes on bisnestä niin kauan kuin sitä riittää.

Lähetetty: 06 Marras 2004, 16:37
Kirjoittaja motorhead
oisko n. vuosi sitten ollut soneralla pikku skandaali kans kun kävi ilmi että asiakkaiden liittymien DNS nimiin oli sävelletty kaikkea kivaa?
tais olla homot, mulkut sun muuta sanat yhdistelmineen käytetty..

en tiedä sitten oliko heillä kyse satunnaisesta nimeämisestä vai vaihtoivatko noita sen mukaan kuinka paljon asiakas helpdeskissä valitti :)

Lähetetty: 06 Marras 2004, 16:56
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Käypäs joku kuumana. :lol:

Olen edelleen sitä mieltä, että tuskin tuo mulkku -sana on sinne huvikseen laitettu. Nuo huoltokustannusriidat jne. on jokaisessa autoliikkeissä ihan arkipäivää, ei varmasti ole ko. liikkeen ainoa tapaus. Jos muista asiakkaista ei vastaavaa mainintaa löytynyt, niin uskon syyn olevan ihan muualla.

Tuttuun autoliikkeeseen asioimaan tullut asiakas vilkaisi uteliaisuuttaan vastaanottotiskillä lojunutta listaa kyseisenä päivänä huoltoon tulevista autoista.

Olen jiiässän kanssa samaa mieltä. Ei tuokaan kovin fiksua käytöstä.

Ihmisiä asiakaspalvelijatkin ovat, ei ole ihme jos menee hermot vaikeaan asiakkaaseen. Parempi olisi silti, että käyttäisivät lisänimityksiä siten, ettei asiakas saa siitä kuulla, välttyisivät tällaisilta jupakoilta.

Lähetetty: 07 Marras 2004, 09:31
Kirjoittaja Seiska5mma
Karvalakkiteoriani toimii - Suomi24-palvelusta:

EX KIVITILAN TYÖNTEKIJÄ

SEN VERRAN VOIN VALOTTAA KYSEISEN YRITYKSEN TOIMINTAA ETTÄ EN YHTÄÄN IHMETTELE TOLLAISTA ASIAKKAIDEN HAUKKUMISTA KOSKA ESIMERKIKSI OSALLA TYÖNTEKIJÖISTÄ ON TAPANA VITTUILLA SUORAAN TOISILLE TYÖNTEKIJÖILLE JOKA ASIASTA VAIKKA EI OLIS MITÄÄN AIHETTAKAAN!! TÄYTYYPÄ MYÖNTÄÄ ETTEN OO IKINÄ OLLUT MISSÄÄN VASTAAVASSA TYÖPAIKASSA JOSSA YHTEISHENKI ON OLLUT NIIN ALHAISTA!!!

JOTEN OLI ONNI ETTEN JÄÄNYT PITKÄKSI AIKAA SINNE. PUOLUSTUKSEKSI TÄYTYY SANOA ETTÄ OSA PORUKASTA OLI KYLLÄ TOSI MUKAVAA PORUKKAA!


http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0005258416

Lähetetty: 08 Marras 2004, 02:31
Kirjoittaja Mika
Jokaiseen paikkaan tuppaa oleen se yksi mollaaja/kateellinen...

Lähetetty: 09 Marras 2004, 11:50
Kirjoittaja jiiässä
Taidat itse olla pieni sellainen, kun noin ajattelet.
Se on aika todennäköstä... :lol:

kun osaan nähdä myös sen homman toisen puolen, oon ite ollut työnjohtajana tiskin takana, mutta en silti tollasia kirjoitellut yhtään mihinkään vaikka kuinka hankala asiakas olisi ollut.

...mutta jos itelle kävisi noin missä tahansa liikkeessä niin osaisin kyllä olla vielä tavallista hankalampi tapaus, sitä lähinnä tarkotin pikku lisäyksellä siihen paperiin.. :twisted:

eikä koskaan ole pelkoa että ikinä asioisin kyseisen kivitilan kanssa missään asioissa ellei ole aivan pakko...en ole kauheesti hyvää sanaa kuullut liikkeestä millään tapaa.

pahinta varmaan se mitä yksi kaveri puhui on että jotkut asentajat eivät auta toisiaan hommissaan vaikka toinen apua tarttis, kertoo jotain paikan hengestä.. :crazyeyes: