Ford - huolto "asiakas on mulkku"
Lähetetty: 04 Marras 2004, 21:42
Autonsa huoltoon tuonut näki vahingossa varaustietonsa:
"Asiakas on mulkku"
Närkästynyt kuluttaja vaatii korvausta siitä, että hänet tamperelaisen autoliikkeen tietokannassa oli luokiteltu hankalaksi asiakkaaksi.
Tässä jutussa myös:
Autoliike myöntää virheen
Riitaa auton huoltokustannuksista
Korvaukseksi ilmainen huolto
Tällaisen Mondeon omistaminen kävi paitsi kalliiksi, aiheutti myös pahan miehen. (PENTTI RÖNKKÖ)
Tuttuun autoliikkeeseen asioimaan tullut asiakas vilkaisi uteliaisuuttaan vastaanottotiskillä lojunutta listaa kyseisenä päivänä huoltoon tulevista autoista. Tyrmistys oli melkoinen, kun oman nimen perään oli lisätty huomautus "ASIAKAS ON MULKKU".
* Kysyin henkilökunnan edustajalta, ovatko heidän kaikki asiakkaansa tällaisia. Hän oli pahoillaan ja sanoi, että on ollut puhetta ennenkin, ettei tällaista saisi olla, tuohtunut mies kertoo.
Hän vaati omista tiedoistaan tulosteen, jossa näkyy henkilökunnan tekemä "lisämaininta" asiakasnumeron, auton mallin, rekisterinumeron ja muiden virallisten tietojen joukossa.
* Se ei ollut vain paperiin sutaistu huomautus, vaan se oli tallennettu tietokoneelle nimeni kohdalla.
Autoliike myöntää virheen
Asiakas on saamastaan kohtelusta loukkaantunut ja harkitsee oikeustoimia.
* Olen "rahoittanut" liikkeen toimintaa yli 35 000 eurolla, mikä käsittää uuden auton hankinnan ja sen myöhemmät huollot. Monien mielestä olisin siis kelpo asiakas, vai kuinka?
Tampereella toimivan Auto-Kivitila Oy:n toimitusjohtaja Riitta Kivitila myöntää tapahtuman todeksi.
* Lisähuomautus on subjektiivinen yhden henkilön näkemys jostain asiakkaastamme. Talo ei tällaista informaatiota levitä, Kivitila kiirehtii vakuuttamaan.
* Se on ollut sisäisessä paperissa, jonka työnjohtaja on antanut toiselle työnjohtajalle.
Kivitilan mukaan asiaa selvitetään autoliikkeen sisällä parhaillaan. Hän vakuuttaa, että muista asiakkaista vastaavia huomautuksia ei ole kirjattu.
Riitaa auton huoltokustannuksista
* En koe itseäni millään tavalla vaikeaksi ihmiseksi, mutta olen oppinut senkin, että koska syy ei ole minun, minulla on oikeus vaatia oikeutta, asiakas sanoo.
Hän viittaa viime kevään erimielisyyksiin, joista hän uskoo maineensa saaneen. Auto-Kivitila Oy:sta vuonna 2001 ostamastaan Ford Mondeo dieselistä hajosi lisälämmitin viime keväänä, mikä aiheutti asiakkaalle 700 euron laskun.
Puolitoista kuukautta myöhemmin rikkoutuivat vetoakselin nivelet, ja tiedossa oli samansuuruinen menoerä.
Sitä asiakas ei enää ollut valmis maksamaan, sillä hän oli selvittänyt kyseessä olevan valmistusvirheen.
* Melkoisen taistelun jälkeen, juuri ennen valitusta kuluttajavalituslautakuntaan, autoliike tuli vastaan, ja jouduin maksamaan ainoastaan 15 prosenttia summasta, asiakas kertoo.
* Taustoja en tunne, mutta maahantuoja ilmoittaa valmistusvirheistä suoraan asiakkaalle, toimitusjohtaja vastaa.
Korvaukseksi ilmainen huolto
Asiakas on esittänyt autoliikkeelle 5 000 euron korvausvaatimuksen.
* Siitä olen valmis vielä neuvottelemaan. Toistaiseksi minulle on tarjottu ainoastaan ilmaista huoltoa, mutta minä kun en sellaiseen paikkaan mene enää uudestaan. Heille tämä maksaa vähintään yhden asiakassuhteen päättymisen, mies toteaa.
Autoalan Keskusliiton toimitusjohtaja Pentti Rantala on tapauksesta hyvin hämmästynyt.
* Alalla on viime vuosina todella voimakkaasti investoitu henkilöstön kouluttamiseen ja asiakaspalveluun. Missään tapauksessa tämä ei ole normaalia autokauppiaan käytöstä, hän läksyttää ja vaatii asian selvittämistä liikkeen sisällä.
* Sitä en tosin tiedä, riittääkö tuollainen tänä päivänä irtisanomisperusteeksi.
SANNI GRAHN
http://www.iltalehti.fi/2004/11/04/2364995_uu.shtml
More info from himself
Linkki suomi24 sivustolle
"Asiakas on mulkku"
Närkästynyt kuluttaja vaatii korvausta siitä, että hänet tamperelaisen autoliikkeen tietokannassa oli luokiteltu hankalaksi asiakkaaksi.
Tässä jutussa myös:
Autoliike myöntää virheen
Riitaa auton huoltokustannuksista
Korvaukseksi ilmainen huolto
Tällaisen Mondeon omistaminen kävi paitsi kalliiksi, aiheutti myös pahan miehen. (PENTTI RÖNKKÖ)
Tuttuun autoliikkeeseen asioimaan tullut asiakas vilkaisi uteliaisuuttaan vastaanottotiskillä lojunutta listaa kyseisenä päivänä huoltoon tulevista autoista. Tyrmistys oli melkoinen, kun oman nimen perään oli lisätty huomautus "ASIAKAS ON MULKKU".
* Kysyin henkilökunnan edustajalta, ovatko heidän kaikki asiakkaansa tällaisia. Hän oli pahoillaan ja sanoi, että on ollut puhetta ennenkin, ettei tällaista saisi olla, tuohtunut mies kertoo.
Hän vaati omista tiedoistaan tulosteen, jossa näkyy henkilökunnan tekemä "lisämaininta" asiakasnumeron, auton mallin, rekisterinumeron ja muiden virallisten tietojen joukossa.
* Se ei ollut vain paperiin sutaistu huomautus, vaan se oli tallennettu tietokoneelle nimeni kohdalla.
Autoliike myöntää virheen
Asiakas on saamastaan kohtelusta loukkaantunut ja harkitsee oikeustoimia.
* Olen "rahoittanut" liikkeen toimintaa yli 35 000 eurolla, mikä käsittää uuden auton hankinnan ja sen myöhemmät huollot. Monien mielestä olisin siis kelpo asiakas, vai kuinka?
Tampereella toimivan Auto-Kivitila Oy:n toimitusjohtaja Riitta Kivitila myöntää tapahtuman todeksi.
* Lisähuomautus on subjektiivinen yhden henkilön näkemys jostain asiakkaastamme. Talo ei tällaista informaatiota levitä, Kivitila kiirehtii vakuuttamaan.
* Se on ollut sisäisessä paperissa, jonka työnjohtaja on antanut toiselle työnjohtajalle.
Kivitilan mukaan asiaa selvitetään autoliikkeen sisällä parhaillaan. Hän vakuuttaa, että muista asiakkaista vastaavia huomautuksia ei ole kirjattu.
Riitaa auton huoltokustannuksista
* En koe itseäni millään tavalla vaikeaksi ihmiseksi, mutta olen oppinut senkin, että koska syy ei ole minun, minulla on oikeus vaatia oikeutta, asiakas sanoo.
Hän viittaa viime kevään erimielisyyksiin, joista hän uskoo maineensa saaneen. Auto-Kivitila Oy:sta vuonna 2001 ostamastaan Ford Mondeo dieselistä hajosi lisälämmitin viime keväänä, mikä aiheutti asiakkaalle 700 euron laskun.
Puolitoista kuukautta myöhemmin rikkoutuivat vetoakselin nivelet, ja tiedossa oli samansuuruinen menoerä.
Sitä asiakas ei enää ollut valmis maksamaan, sillä hän oli selvittänyt kyseessä olevan valmistusvirheen.
* Melkoisen taistelun jälkeen, juuri ennen valitusta kuluttajavalituslautakuntaan, autoliike tuli vastaan, ja jouduin maksamaan ainoastaan 15 prosenttia summasta, asiakas kertoo.
* Taustoja en tunne, mutta maahantuoja ilmoittaa valmistusvirheistä suoraan asiakkaalle, toimitusjohtaja vastaa.
Korvaukseksi ilmainen huolto
Asiakas on esittänyt autoliikkeelle 5 000 euron korvausvaatimuksen.
* Siitä olen valmis vielä neuvottelemaan. Toistaiseksi minulle on tarjottu ainoastaan ilmaista huoltoa, mutta minä kun en sellaiseen paikkaan mene enää uudestaan. Heille tämä maksaa vähintään yhden asiakassuhteen päättymisen, mies toteaa.
Autoalan Keskusliiton toimitusjohtaja Pentti Rantala on tapauksesta hyvin hämmästynyt.
* Alalla on viime vuosina todella voimakkaasti investoitu henkilöstön kouluttamiseen ja asiakaspalveluun. Missään tapauksessa tämä ei ole normaalia autokauppiaan käytöstä, hän läksyttää ja vaatii asian selvittämistä liikkeen sisällä.
* Sitä en tosin tiedä, riittääkö tuollainen tänä päivänä irtisanomisperusteeksi.
SANNI GRAHN
http://www.iltalehti.fi/2004/11/04/2364995_uu.shtml
More info from himself
Linkki suomi24 sivustolle