Missään ei noin ole lukenut, eikä tuollaista varmaa tule tapahtumaan, mutta rupesi asia eilen mietityttämään lukiessani AutoItalian juttua Lancian upeista ralliautoista. Minun mielestäni Lanciaa varten olisi markkinarako Suomessa. Ai miten niin?
Lancia toisi italialaisista autoista pitäville yhden vaihtoehdon lisää. Hieman arkinen Fiat ei miellytä kaikkia ja AR:n mallisto on varsin suppea - Lancia täyttäisi aukot komeasti.
Laadukkaiden pikkuautojen luokkaan löytyisi Ypsilon, joka muuten Euroopassa myy esim. Miniä paremmin. Myös pieni tila-auto Musa saattaisi löytää laatutietoisia ostajia.
Suunnilleen 156:n kokoinen Lybra olisi sekin kiinnostava, vaikka ei tyhjää paikkaa täyttäisikään. Lippulaiva Thesiksestä olikin jo juttua toisaalla. Siinä olisi todellinen edustusauto niille, joille edes 166 ei riitä.
Lopuksi; isoperh(/s)eiset voisivat sijoittaa euronsa tila-auto Phedraan.
Ainoa ongelma taitaa olla siinä, että kukaan ei kuitenkaan noita ostaisi. V70 riittää suomalaiselle perusjäpittäjälle.
Lancia takaisin Suomeen?
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Lancia takaisin Suomeen?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Lancia takaisin Suomeen?
Valitettavasti tuo lienee tottaVittorio Jano kirjoitti:Ainoa ongelma taitaa olla siinä, että kukaan ei kuitenkaan noita ostaisi. V70 riittää suomalaiselle perusjäpittäjälle.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Lancia takaisin Suomeen?
Juurikin näin. Reilun 10 prossan myynninlisäys vuoden ekalla kvartaalilla saattaisi kuitenkin viitata valoisampaan tulevaisuuten? Y:n varassa merkki pitkälti taitaa kuitenkin sinnitellä ja jatkokin ihan kokonaisuudessakaan ei taida olla mikään itsestäänselvyys. Mirafiori?155156 kirjoitti: Eipä taida Lancia kovin hyvin myydä kuin Italiassa, ja sielläkin lähinnä Ypsilon. Roomassa Thesis on todella yleinen, mutta kyseessä lienee valition käytössä olevia edustusautoja tms.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Lancia takaisin Suomeen?
Lancian jatko on itsestäänselvyys. Lancian on viime vuosina vain pitänyt muuttaa strategiaansa kun urheilullisuus on keskitetty Alfalle. (valitettavasti)Vittorio Jano kirjoitti:Juurikin näin. Reilun 10 prossan myynninlisäys vuoden ekalla kvartaalilla saattaisi kuitenkin viitata valoisampaan tulevaisuuten? Y:n varassa merkki pitkälti taitaa kuitenkin sinnitellä ja jatkokin ihan kokonaisuudessakaan ei taida olla mikään itsestäänselvyys. Mirafiori?155156 kirjoitti: Eipä taida Lancia kovin hyvin myydä kuin Italiassa, ja sielläkin lähinnä Ypsilon. Roomassa Thesis on todella yleinen, mutta kyseessä lienee valition käytössä olevia edustusautoja tms.
Ypsilon myy tänä vuonna noin 90.000, Musan tavoite on 30.000-40.000
Lybran tuotanto lakkaa ensi vuoden kesällä.
Thesis on säästöliekillä, jokaisesta myydystä autosta Fiat häviää 5.000-6.000 euroa, tässä taloustilanteessa se on hankala juttu. Myynti nykyisellään 5.000, tavoitteessa ei olla mm. edellämainitusta johtuen, ja mm. siitä että Thesis-projektin ei pitänyt kokonaisuudessaan olla täällainen (mm. alkuperäissuunnitelmista on leikattu SW, coupe, v8-malli, ja markkinointia)....mutta....Thesiksen tarkoitus olikin nimenomaan kohottaa imagoa.
Uusia malleja virallisesti tulossa 2008-2009 uusi Thesis, Ypsilon ja Phedra.
Sitten on vielä vahvistamattomat tietoni suunnitteilla olevasta uudesta C-segmentin autosta, ja mahdollisesti 157:n pohjalevylle tulevasta Lybran seuraajasta, ja jopa Crossoverista. Uusi Delta voisi tulla vuonna 2006.
Deltastahan (siis italkon) tuo maahantuonti on kiinni....