Sivu 1/1
166 Turbo
Lähetetty: 11 Marras 2004, 00:05
Kirjoittaja Alfonso
Onkos Suomeen tuotu koskaan 166 2.0 Turboa..tai siis onko semmoista edes olemassa, oli vaan myytävänä tuolla varsinais-Suomessa
Lähetetty: 11 Marras 2004, 00:07
Kirjoittaja Rolle
Ihan selvästi on tuotu ja ihan selvästi sellainen löytyy

En tiedä onko uutena tuotu, kone lienee sama 2.0 V6 Turbo kuin GTV:ssä, jollaista esim joawestellä ja marcusV:llä on.
Lähetetty: 11 Marras 2004, 00:10
Kirjoittaja jknracing
No ainakin Lahdessa sellaista sai käydä koeajamassa noin viisi vuotta sitten!
Lähetetty: 11 Marras 2004, 07:31
Kirjoittaja 90
oulun kupeessa kempeeleessä oli jokin aika sitten myytävänä kyseinen alfa, vuosimalli taisi olla -99 tai -00..ilmeisesti mennyt kaupaksi koska autoa ei enää firman listoilla ole..

Lähetetty: 11 Marras 2004, 08:52
Kirjoittaja MKT
Turbo oli jopa maahantuojan listalla mallin alkutaipaleella. Taisi pudota pois viimeistään silloin kun tiukemmat päästömäärykset tulivat voimaan. Ei liene kovin montaa yksilöä myyty uutena - ehkä muutama zipale. Joitain yksilöitä on tullut myös käytettynä tuontiautoina.
Lähetetty: 11 Marras 2004, 09:55
Kirjoittaja Hamil
En tiennytkään 166 olevan 2.0 turboa. Minkälaiset arvot moottorista lähtee?
Lähetetty: 11 Marras 2004, 10:03
Kirjoittaja MKT
Hamil kirjoitti:En tiennytkään 166 olevan 2.0 turboa. Minkälaiset arvot moottorista lähtee?
Ulkomuistia, mutta olikohan vakiona 205 hp / 280 Nm. Vääntökäyrä turbolle tyypillinen.
Lähetetty: 11 Marras 2004, 11:52
Kirjoittaja ärrä
Type: V-6
Wet sumped
SOHC
12 valves total
2 valves per cylinder
Bore x stroke: 80.00mm × 66.20mm
Bore / stroke ratio: 1.21
Displacement: 1996 cc 121.80 cu in
Compression: 8.00:1
Fuel system: Bo Motronic ME2.1 fuel inj.
Aspiration: Turbo
Intercooler: Y
Catalytic Converter: Y
Max. output: 207.8 PS (205.0 bhp) (152.9 kW)@6000 rpm
Max. torque: 280.0 Nm (207 lbft) (28.6 kgm)@2500 rpm
Coolant: Water
Specific output: 102.7 bhp/litre
Specific torque: 140.28 Nm/litre
Performance
0-100km/h: 8.1 s
Kilometre: 28.40s
Top speed: 237 km/h
Lähetetty: 11 Marras 2004, 13:13
Kirjoittaja Hamil
Ihan pirtsakka kone

Lähetetty: 11 Marras 2004, 13:25
Kirjoittaja HR
90 kirjoitti:oulun kupeessa kempeeleessä oli jokin aika sitten myytävänä kyseinen alfa, vuosimalli taisi olla -99 tai -00..ilmeisesti mennyt kaupaksi koska autoa ei enää firman listoilla ole..

Tiedän muuten kuka sen osti

Lähetetty: 11 Marras 2004, 14:00
Kirjoittaja 90
just...ei kait vain joku Arefilainen vai olisiko ollut peräti Mr Kosamo...

Lähetetty: 11 Marras 2004, 14:12
Kirjoittaja HR
Ei ole Kosamo mutta on arefilainen ja omisti punaisen 75:en ennen.
Lähetetty: 11 Marras 2004, 14:21
Kirjoittaja 90
jeps..taidanpa tietää hänetkin sitten...
Lähetetty: 11 Marras 2004, 21:22
Kirjoittaja Italian Stallion
Tuolla on sellainen myynnissäkin.
Re: 166 Turbo
Lähetetty: 11 Marras 2004, 22:17
Kirjoittaja AAW
Alfonso kirjoitti:Onkos Suomeen tuotu koskaan 166 2.0 Turboa..tai siis onko semmoista edes olemassa, oli vaan myytävänä tuolla varsinais-Suomessa
Kävin noin kuukausi sitten kokeilemassa yksi -00 67 tkm ajettua 166 v6 turboa joka oli myytävänä hertsikassa yhdessä liikkeessä. Oli ihan kiva peli. Kyseinen auto oli myyty Deltasta uutena joten virallista tietä maahantuotu.
Lähetetty: 16 Marras 2004, 11:26
Kirjoittaja onefromnorth
Kävin kojeajamassa tuon Hyrylän Keskusauton V6 turbon noin kuukausi sitten. Hauska pirtsakka yläkireä peli. Kaupat tuli, mutta toisesta 166 Alfasta.
Tuo Zeppelinin vieressä (Oulun Markkinointikeskus) myynnissä ollut auto on muuten suomessa vasta ylimaalattu peli. Termiitit taisivat käydä sen kimppuun kyseisen autoliikkeen pihalla. Ainakin etupuskurissa oli näkyvissä pahoja valumia kun kävin autoa katsomassa. Uusi maali saattaa olla hyvä tai huono asia vähän tuurista (ja maalarista) riippuen. Itseltäni ko. auto jäi ostamatta nimenomaan tästä syystä.
Lähetetty: 16 Marras 2004, 13:57
Kirjoittaja 90
no onneksi ei kolaroinnin takia ole maalailtu..on meinaan paljon isompi miinus kun termiittien aiheuttamat naarmut...

Lähetetty: 16 Marras 2004, 15:40
Kirjoittaja onefromnorth
Totta turiset! Tosin laikkuina huonojen (lue vakuutusyhtiön maksamien) pohjatöiden takia irtoileva maaliin olisi sekin jonkinmoinen miinus. Itse ikuisena pessimistinä näin aiheesta painajaisia. Tosin kuten jo sanoin, uusi maalipinta saattaa olla hyväkin asia. Onpahan kiiltävä ja naarmuton, eikä ole parkkipaikkakolhuja.
Lähetetty: 16 Marras 2004, 18:39
Kirjoittaja Cuore Sportivo
onefromnorth kirjoitti:Tosin kuten jo sanoin, uusi maalipinta saattaa olla hyväkin asia.
Mutta vanhastakin maalipinnasta saa ammattitaitoisesti fiksaamalla hyvän. Jos löytyi valumia, niin kauheasti ei olla työhön panostettu. Olisi jäänyt ostamatta monelta muultakin.
Lähetetty: 17 Marras 2004, 07:59
Kirjoittaja 90
no tämänhän taisi kuitenkin joku ostaa...ilmeisesti ei läikät haitannut..

Lähetetty: 17 Marras 2004, 11:04
Kirjoittaja onefromnorth
Tuo työn ja erityisesti pohjatyön laadun varmistaminen on se ongelma. Jos itse teettää ja valvoo niin asia on ok. Tuon auton ostaminen tietämättä miten työ on tehdy osoittautui ylivoimaiseksi esteeksi. Oli kyllä kiinnostava kulkine. Kilometrejä muistaaksen alle 50t ja vuosimalli 1999 ellei peräti 1998.
Lähetetty: 17 Marras 2004, 11:14
Kirjoittaja 90
jeps.no kilometrit ei ainakaan päätä huimaa..maaliviat ainakin hyvä syy tinkiä hinnasta reilusti pois, ja sitten auto vain maalaukseen..
