Sivu 1/1

Lohko/letkulämppärin käyttökysely

Lähetetty: 28 Marras 2004, 15:58
Kirjoittaja Boxer33
Olen tässä kovasti harmitellut, kun itselläni ei ole mahdollisuutta auton töpselissä pitämiseen. Lukaisin sitten artikkelin samasta aiheesta ja siinä väitettiin, että vain noin 10% suomalaisista käyttää autoa johdon perässä. Samassa yhteydessä mainittiin jo entuudestaan vanha hokema, että yksi kylmäkäynnistys vastaa n 600 km ajorupeamaa.

Rupesi kiinnostamaan, että miten on meidän Alfistien laita?

Lähetetty: 28 Marras 2004, 16:19
Kirjoittaja Roach
Työpaikalla ja kotona on pistokepaikka - muualla Alfa kovin kauaa edes seisookaan...

Lähetetty: 28 Marras 2004, 16:30
Kirjoittaja Maho
Myöskin töistä ja kotoota löytyy pistoke. Kohta löytyy myös kotiosoitteesta katos ja pistoke. Käytännössä aina käytetään kun lämpötilat putoaa alle +5.
Mielestäni sisälämppärin kanssa talvisin täyttä luxusta :wink:

Lähetetty: 28 Marras 2004, 17:12
Kirjoittaja niki
Itse olen vähän huono tuota käyttämään, kotoa löytyy, muttei työpaikan läheisyydestä. Käyttö on vähäistä senkin takia, etten kovinkaan usein tiedä, etukäteen, milloin tulee lähtö...

Lähetetty: 28 Marras 2004, 17:19
Kirjoittaja 90
aina käytän kun menee pakkasen puolelle sen verran paljon säästää kuitenkin moottoria vaikka olisi kuinka hyvät öljyt tahansa.

Lähetetty: 28 Marras 2004, 17:45
Kirjoittaja JiiPee
Jees, auto on lähes aina tolpassa kiinni niin kotona kuin työpaikallakin siis pakkasella. Sisälämppäriä käytän lähes aina jo lastenkin takia. Virrat ovat päällä noin 2 h ennen liikkeellelähtöä. Joskus kotioloissa italiatar vierailee autotallissakin (lue: kun korjataan).

Lähetetty: 28 Marras 2004, 18:55
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kyllähän noita talvella tule käytettyä. Hommasin juuri ajastinkellonkin, ettei koko yötä tarvitse autoa grillata.

Tallikin on, mutta sinne ei auto romujen sekaan sovi.

Lähetetty: 28 Marras 2004, 19:51
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Auto käynnistyy noin 6krt viikossa ja opiskelupaikassa ja kotonakaan ei ole pistoketta.Ennen lämmitin kyllä aina.Ja tulevaisuudessa kyllä.Mutta nyt ääni tuolle että ei ole mahdollisuutta.

Lähetetty: 28 Marras 2004, 20:13
Kirjoittaja EVO
Tulee käytettyä aina kun lämpötila laskee sinne +5:n alle ja töistäkin löytyy tolppa.
Alfa tosin on nyt kevääseen saakka luxus tiloissa (tallissa) ja meno jatkuu talvella tuolla Lancialla.

Lähetetty: 28 Marras 2004, 22:48
Kirjoittaja Epezi
Kyllä tulee lämppäriä käytettyä, ja jos tulee äkkilähtö niin ainankin venytetään lähtöö mahdollisimman kauan, että edes vähän lämpenisi.
Tällä hetkellä auto on tallissa, mutta kylmässä semmosessa.

Lähetetty: 29 Marras 2004, 00:15
Kirjoittaja jin
JOO..
Aina käytäntunti - pari riippuen tilanteesta; kotona kylmässä tallissa... ja töissä on lisäksi loimi päällä!
Ennen töissä ei ollut mahdollisuutta lämmitykseen ja hirvitti kyllä ne kylmäkäynnistykset, hyvin kuitenkin Alfa on aina käynnistynyt; vaikka olisi seisonut 8h -35 C, (ainakin vanhat, GTV-87 2.0 kaasutin ja ruiskut Alfa 90 ja 75TS)

Lähetetty: 29 Marras 2004, 22:56
Kirjoittaja Alfissimo
Meni ääni kohtaan aina, tosin työmaalla ei aina tule vietyä takapihalle tolpan ääreen. Sisätilalämppäri on loistava laite vit... vilutuksen ehkäisyyn, paitsi silloin kun tiedän, että sataa lunta, otan pois käytöstä.
Kylmä auto on helpompi harjata puhtaaksi, eikä sulamavedet mene joka paikkaan.

Tuo vit... vilutus- juttu oli ihan defan mainoksessa nähty :mrgreen:

Lähetetty: 30 Marras 2004, 16:16
Kirjoittaja Rasvis
Jos ulkona on pakkasta niin Seiskaviis on yön (kaksi viimeistä tuntia) tolpan nokassa, muualla se ei yleensä ole niin pitkään paikallaan että ehtisi täysin jäähtymään. Kyllä se tuntuu käyntiin lähtevän ilman tolppaakin, mutta "lämmityslaitteen" "puhallin" ei jaksa ihan pian puhaltaa tuulilasia auki. Muuten vehjas onkin palvellut talvella aika ongelmattomasti.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 20:20
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Jos vaan mahdollista niin auto on lämppärissä kiinni. Ajastin kello on laitettu sillai inttervalli jaksotukselle aamu seitsemästä ilta yhteentoista. Aina kun auto on tallissa on se myös piuhassa ja toisin sanoen aina valmis lähtöön :)

Kylä paikkoja varten mulla on kakkos piuha takapaksissa. Kaupoilla on pakko pärjätä ilman, ellei vie Anttilan tai Hansa keskuksen kellariin.