Sivu 1/1

DeLorean

Lähetetty: 26 Touko 2003, 18:10
Kirjoittaja pulukka
Meinasipa eilen leuka nyrjähtää kun Joensuussa vilahti vastaan ihka oikea DeLorean kuin suoraan Paluu Tulevaisuuteen -leffasta. Harva auto saa tuolla tavalla niskakarvat pystyyn kuin tuo surullisen kuuluisa alumiinihirvitys, joka silti saa jopa oman Alfan tuntumaan ah niin tylsältä ja harmaalta. Lieneekö nuita muualla päin suomea!?! :crazyeyes:

Päihittääköhän DeLorean Alfan pikku- ja vähän isompienkin vikojen määrässä. Konepellin eli alumiinin alla tuossa on vissiin Volvon kutoskone josta irtoaa kapiset 130 hp. Taitaa kuitenkin liikahtaa tuollakin myllyllä jos koko auto on alua eikä paina paskaakaan...

Eihän sillä sais varmaan edes pillua kun tytöt kattelis että onpa juipilla ruma auto :lol:

TAHTOO SILTI DELOREANIN!!!

http://www.delorean.com/

Lähetetty: 26 Touko 2003, 19:05
Kirjoittaja 155TS
Eikös se kori ole ruostumatonta terästä ja kone on renaultin tai oikeataan PSA, jota myös volvo käytti. Nykyään vissiin jo aika arvokkaita pelejä.

Lähetetty: 26 Touko 2003, 19:07
Kirjoittaja HOTA

Lähetetty: 26 Touko 2003, 22:07
Kirjoittaja 155TS
Niin, oliko se suomen kilvissä. Jos oli, niin se on varmaan suomen ainoa.

Lähetetty: 26 Touko 2003, 23:42
Kirjoittaja 90
jännä vekotin tuo de lorean sormenjäljetkin jäävät näkyviin.... :)
pitäisi löytymän suomesta ainakin kaksi kappaletta näin muistelisin
taanoin Mobilistista lukeeneeni... :)
PSA:n ja Volvon käyttämä 2.8 V6-moottori on kyllä täysin alitehoinen tuohon koriin.... :)

Moottori

Lähetetty: 27 Touko 2003, 00:44
Kirjoittaja Jakke
Moottori on ns. PRV-engine, eli Peugeotin, Renaultin ja Volvon yhteistyössä kehittämä 90 asteinen V6. Sama peruskonstruktio löytyi mm. allekirjoittaneen aiemmin omistamasta Peugeot 605 3.0:sta. Tästä moottorista on olemassa jumalattoman monta eri tehoversiota ja venttiilien määräkin vaihtelee. Mulla oli 170 heppainen 12v versio, mutta jotenkin muistelen että De Loreanista oli kutiteltu enempi tehoja. Sinänsä hyvä että moottori on juuri se, muuten kai De Lorean olis aika mahdoton auto harrastepelinä. Menepä AD-varaosaan ja kysy DeLoreanin virranjakajaa :D (ps. siihen käy sama kuin kolmelitraiseen 164:ään).

Lähetetty: 27 Touko 2003, 02:14
Kirjoittaja Rasvis
Ainakin Mobile tarjosi DeLoreanin tehoksi 150 hepokattia. Onhan sekin sentään enemmän kuin monen muun senaikaisen PRV-kutosen lukemat, esmes kaasutinkoneinen 2,7l Pösö 604 SL tarjosi ronskit 136 konia :lol: Volvo sentään sai 760 GLE:n 2,8-litraisesta ruiskupadasta revittyä tajuttomat 156 hepoa.

Sopii tietty muistaa, että samanikäisessä GTV6:ssa on suunnilleen Volvon verran tehoa, tosin hiukan pienemmästä iskutilavuudesta.

Tehot

Lähetetty: 27 Touko 2003, 03:19
Kirjoittaja Jakke
Nojoo... Tässä koneen speksit. Ei kovin hääppöiset :D

Type: Light-alloy 90deg V6 with two overhead camshafts
Displacement: 2.85 Liters
Bore & Stroke: 91x73mm
Block type: Light alloy with cast-iron cylinder liners
Cylinder heads: Light alloy cross flow with hemi-chambers
Cooling system: Water/Ethylene Glycol
Fuel System: Bosch K-Jetronic C.I.S. Fuel Injection
Ignition System: Bosch Electronic Breakerless
Emission Control: Lambda Sond/catalytic. Unleaded fuel

Max Horse power: 130 @ 5500 rpm
Max Torque: 153 ft LB @ 2750 rpm

Lähetetty: 27 Touko 2003, 03:22
Kirjoittaja Jakke

Lähetetty: 27 Touko 2003, 05:02
Kirjoittaja tv
Eikös auton valmistukseen liittynyt jotain hämäryyksiä? Projektin vetäjä myi kokaiinia tms. rahoittaakseen auton kehitystä (vai muistanko ihan väärin)?

Lähetetty: 27 Touko 2003, 07:51
Kirjoittaja 90
tv kirjoitti:Eikös auton valmistukseen liittynyt jotain hämäryyksiä? Projektin vetäjä myi kokaiinia tms. rahoittaakseen auton kehitystä (vai muistanko ihan väärin)?
oikein muistat..äijän nimihän oli Jhon De Lorean..auton valmistusta oli tarkoitus rahoittaa noilla huumekaupoilla rahojen loputtu...
taisi vaan käry käydä ja häkki heilahtaa.... :)