Sivu 1/1
Näin käynnistät saksalaisen
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 22:50
Kirjoittaja Seiska5mma
Olen viime aikoina korjannut kauppakassiani - tai sitä autoa, minkä pitäisi toimia kun Alfaa ei. Se kun ei vaan käynnisty ja jos käynnistyy, niin ei kuitenkaan käy. Eilen illalla kevyen iltarempan jälkeen luulin taas kerran, että auto toimisi aamulla töihin lähtiessäni. Kone kävi kuin singeri ja starttasi laakista. Mutta eihän se paska aamulla edes luvannut. Yleensä se käynnistyy, mutta sammuu samaan risteykseen noin 200 metrin päähän paikasta A. Korjaamollakin on käyty ja lasku maksettu.
Töitten jälkeen huomasin jo ruuhkabussia turhaan odotellessani, että nythän on pimein ja vittumaisin keli muutamaan kuukauteen. Kotiin päästyäni odottelinkin kylmän rauhallisesti, että tuuli yltyisi vielä enemmän ja vesi lentäsi vaakasuorassa eikä vain sinne päin.
Kello 21:00 kaikki oli kohdallaan. Otin huonoimman taskulampun ja lyhyimmän takin (selkä paljaana jos kumartuu pellin alle) ja lähdin tien varteen kokeilemaan, että onko vika sähkönsaannissa. Kaasarin alipaineletkuja oli tullut rassattua siinä missä hermojakin. Toistin aamun käynnistysproseduurit, eikä paska odotetusti käynnistynyt. Ihan sama, tarkoitus olikin vain ruuvata tulppa irti, lyödä se venttilikopan päälle ja katsoa, että näkyykö kipinää.
Hyvin näkyi, kone käynnistyi laakista kolmella pytyllä.
Re: Näin käynnistät saksalaisen
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 23:16
Kirjoittaja Ottimo
Ei saa naurattaa noin kauheesti, tulee vatsalihakset kipeeksi...
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 23:19
Kirjoittaja niki
Ei saisi nauraa näille, mutta -taas kerran- on vain pakko
Täytyy varmaan siirtyä japseihin jos haluaa, että auto on aina ajokunnossa
Lähetetty: 15 Joulu 2004, 23:36
Kirjoittaja 90
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 07:06
Kirjoittaja motorhead
kiitos nauruista
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 07:10
Kirjoittaja HOTA
Polje polje kyllä se siitä iloksi muuttuu
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 08:39
Kirjoittaja JiiPee
Heh, heh, iloisena aloitin työpäiväni näillä jutuilla. Vatsalihakset(?) ovat kipiät.
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 09:24
Kirjoittaja EVO
Kuulosti aika mielenkiintoiselta...
Kylläpäs piristi taas tätäkin aamua...
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 09:28
Kirjoittaja Rolle
Jos ei vielä *ituta tarpeeksi niin minä olen viimeiset 1½ vuotta käynnistänyt omaa vastaavaa vessaa ihan vaan avaimesta kääntämällä
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 14:10
Kirjoittaja mikkilj
Pistetääs nyt tässä sitten sitä helpotustakin. Kyllä ihtellä oli tuossa keväällä hiukan ongelmia saada 2-litranen käyntiin. Joutu ihan 4-5 kertaa yrittämään ennekuin bensapumppu sai kaasareiden kohokammioihin menovettä ja wanhus hyrähti käyntiin 6 kuukauden seisomisen jälkeen...
Mutta, ei voi ymmärtää miten nämä vastoinkäymiset sattuu näille muutamalle mestarille.
- J
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 14:13
Kirjoittaja 90
no luulisin että vastustaa se muillakin mutta eivät vain lausu sitä julki...
Re: Näin käynnistät saksalaisen
Lähetetty: 17 Joulu 2004, 21:27
Kirjoittaja alfa 156 v6
Seiska5mma kirjoitti:Yleensä se käynnistyy, mutta sammuu samaan risteykseen noin 200 metrin päähän paikasta A.
tarkoitus olikin vain ruuvata tulppa irti, lyödä se venttilikopan päälle ja katsoa, että näkyykö kipinää.
Hyvin näkyi, kone käynnistyi laakista kolmella pytyllä.
Putkisto tukossa/ jäässä?? no ei kai jäässä näillä keleillä, mutta jos tukossa
Hengittää tulpan reiän kautta kun otit tulpan pois... luulemma
Lähetetty: 19 Joulu 2004, 23:24
Kirjoittaja Seiska5mma
Tuosta ei jumalauta ota selvää, sammuu milloin sammuu. Sähkövika.
Tulipahan seuraavakin koettua ajoin paskan Länsi-Helsinkiin, jonne se tietenkin sammui. Työnsin paskan läheiselle rakennustyömaalle. On sentään ilkivaltavakuutus. Ei muuta kun bussilla kohti itää, kankkunen siivitti matkaa.
Sunnuntaina sitten hakemaan paskaa takaisin kotipihalle. Matkaa taitaa olla noin 30 kilometriä suuntaansa. Eno oli vetoauton ratissa ja hoki, että tämä on hullua. Sanoin, että kyllä moottoritellä saa vetää jos on hätä. Räntää tuli vaakasuoraan, oli pimeää kuin perseessä ja autoja pyyhki ohi tuhatta ja sataa. Ilmoitin, että tyyttään kaksi kertaa jos pitää pysähtyä.
Ei muuta kun 80 lasiin ja menoks. Viimeisillään oleva akku luovutti pian, hätävilkut sammuivat ja saman tien myös pyyhkiät. Paskaa lensi ruudulle niin perkeleesti, että pää piti saada vähän äkkiä ulos ikkunasta että näki jotain. Turvavyöt irti, muuten ei venynyt ulos asti. Eno painoi kaasua ja pelkäsi poliiseja, yritti pysyä muun liikenteen mukana. Sohjoa lensi silmiin niin että itku oli tulla. Mutta ei se hiekka ja ne irtonastat vaan se helvetimoinen kylmyys. Lakki oli missä lie lattialla ja päätöksistä vastaava kaljupää alkoi jäätyä. Hapuilin turhaan lakkia ja kosla heilui kaistalta toiselle.
Sinnittelin avopäin viimeiseen asti ja ajattelin, että nyt on pakko antaa ne kaksi äänimerkkiä. Huomasin, että tyytty toimii akulla. Plan B. Taustavalottoman kännykän käyttäminen auton ulkopuolella roikkuen lyhensi elämääni parilla vuodella, mutta yritin sitäkin, painelin sokkona nappeja ja soitin Mairelle (anoppi), eikä Masalle, joka oli seuraavana kännykän listassa. En kerta kaikkiaan nähnyt mitään. Luovuin merkinantoyrityksistä, moikkasin 20 cm päässä ajavaa autoa ja päätin olla suomalainen ja sinnitellä vielä ainakin 5 km. Hetken helvetin jälkeen oli pakko alkaa rynkyttää jarruilla niin että äijä tajuaisi ryhmittyä tien sivuun ja jarruttaa. Pää oli haljeta.
Eno pomppasi autosta ja alkoi heti huutamaan että vittuako jarrutat kun vauhti on päällä. Sopersin naama ravassa että lakki ... lakki perkele.
Lakki päässä alkoi hengissä pysyminen tuntumaan mahdolliselta, pystyin jälleen keskittymään olennaiseen eli silmien räpyttelyyn ja keskiviivan seuraamiseen. Tosin elämän pituisen kehätien loppupäässä sitä ei näkynyt, koska idässä oli jo talvi ja lumi maassa.
Ei koskaan enää.
Lähetetty: 19 Joulu 2004, 23:34
Kirjoittaja motorhead
Lähetetty: 20 Joulu 2004, 07:36
Kirjoittaja Savo
Oletko ajatellut kirjan kirjoittamista? Tuolla sanan hallinnalla on maine ja mammona pian oven takana.
Lähetetty: 20 Joulu 2004, 10:00
Kirjoittaja Epezi
no ei huhhuh... vähän repeilin
anteeks ny, mutta vahingonilo on paras ilo
Lähetetty: 20 Joulu 2004, 18:58
Kirjoittaja Rasvis
Suolaa haavoihin; Oma Seiskaviis ei kaipaa kuin bensaa tankkiin ja silloin tällöin tilkan öljyä koneeseen, ja niillä eväillä juoksee min. sata kilsaa päivässä
*kop kop*
Lähetetty: 22 Joulu 2004, 20:42
Kirjoittaja motorhead
kuinka tulikin tämä tarina mieleen kun tänään illalla lähdin käymään asioilla.
Ulkona kova tuuli sekä vesisade ja parkkipaikalla joku onnellinen nikkaroi jotain baijerilaisen konehuoneessa. Sama kaveri sääti siellä vielä kun palasin reissulta.
Itse kastuin melkein läpimäräksi jo pelkästään tankatessa kun vettä tuli lähes vaakatasossa ajoittain.
käytetty saksalainen auto on näköjään vain tosi miehiä varten
Rispektit Seiska5mma:lle..