Ajopopot

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

ahma

Ajopopot

Viesti Kirjoittaja ahma »

Mulle on jostain jäänyt mielikuva että "ajovarusteita" rajaavan liikennelain pykälä ja sen tulkinta kieltäisi ajamiseen epäkelvolliset jalkineet, kuten sandaalit, avokkaat ja piikkarit? Onko näin vai muistanko vaan väärin..
156 2.0 TS ['98]

Hamil

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Viimeeksi kun sain ylinopeudesta sakot (viime kesänä) niin ei ollut muuta jalassa kuin sandaalit.

Konstaapeli sitten kysyi, että mitkäs ajokengät noi on?
Vastasin vaan, että en mä niillä radalle lähtiskään.

Olin ihan varma, että nyt alkaa kirjottamaan lisää mutta ei.

Kysymykseen vastaus:
En tiedä :-D
On kivaa kun on kivaa

MarcusV
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Mitä, eikös sukkasiltaan saakaan ajaa??
Joskus kesäsin on oikein mukavakin ajaa ilman kenkiä :D
Talvella myös villasukat on mukavat, ihan oikeasti :D

jarski

Viesti Kirjoittaja jarski »

kerran sain sakot stopin läpiajosta huomasin seriffit liian myöhään oli "puukengät" jalas menin nazienkoppiin paljainjaloin pikkasen ne ihmetteli ku oli huhtikuu ja räntäkeli :mrgreen:

Vittorio Jano
Moderator
Car(s): Mégane+Mii=265hv

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sukulaismies ajeli joskus kultaisella 80-luvulla kelomökiltä rinteelle laskettelumonot jalassa. Itse syyllistyn kesäisin sandaalien käyttöön myös autoillessa - pääasia kuitenkin lienee, ettei niiden kanssa käytä sukkia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Itse syyllistyn kesäisin sandaalien käyttöön myös autoillessa - pääasia kuitenkin lienee, ettei niiden kanssa käytä sukkia.
:mrgreen:

Eihän sellaisista kunnolla jaloissa kiinni olevista "sporttisandaaleista" luulisi olevan mitään harmia? Itsekin pidän sellaisia usein kesällä ja kyllä ne ovat ajaessa pelanneet siinä kuin muutkin kengät.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minä olen joskus ajanut jääkiekkoluistimilla teräsuojat paikallaan :oops:

Curva Grande

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Sandaaleilla ja avojaloin ajamisen ongelmana on yllättävät jarrutustilanteet. Sandaalin tällääminen nopeasti vain yhdelle polkimelle ei ole ihan ongelmatonta. Ja mitenhän onnistuu maksimijarrutehon saaminen paljaalla jalalla painamalla; ikävältä ainakin tuntuu.

Curva Grande

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Ja vastauksena kysymykseen. Muistaakseni sellaista pykälää ei ole jossa nimenomaisesti asiasta jotain sanottaisiin vaan sääntö tulee tieliikennelain 3 §:n 1 momentista jossa todetaan jotenkin niin että tienkäyttäjän tulee noudattaa olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sandaalit ei ole ongelma mutta avojaloin en kyllä ajaisi montaa metriä ellei ole joku automaatti hehtaarin polkimilla.

Tosiaankin voisi sakottaa sandaali-sukat yhdistelmästä, lienee vakavampi rikos kuin avojaloin ajaminen.

Jappe
Car(s): GTV 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kipsi vasemmassa jalassa ajaminen oli ensin uskomattoman hankalaa,mutta äkkiäkös siihenkin tottui :mrgreen:
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin