Koeajomatkat huoltojen yhteydessä?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Koeajomatkat huoltojen yhteydessä?

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Tuli tuosta audijutusta mieleen, että mikäs teillä muilla on ennätys huollon yhteydessä tehdyssä koeajossa? Minulla oli nimittäin nyt ilmestynyt 13km mittariin sellaisessa yhteydessä jossa ei oikeastaan tehty mitään koeajoa vaativaa... Tuntuu aika paljolta tuo kyllä ja pistää ihmettelemään. Tästä ehkä jatkoa huomenna (tarkemmilla yksityiskohdilla ja liikkeen nimillä tai ilman) kunhan selkiää mitä ihmettä oikein oli tehty. :crazyeyes:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuli ostettua '99 Porin ensimmäinen 156 V6. Jäänyt vaan mieleen, että sillä oli ajettu 36km ennen luovutusta. Yleinsähän uusissa autoissa ei ole 15 kilsaa enempää.
Olisikohan fiksaajat tms. käyneet kenkimässä. :roll:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noita töitä tehneenä. Yleensä ajolenkki huollonyhteydessä (meillä) oli n.5km. Jos asiakas oli valittanut jotain erikoista, kolahtelua, sivuääniä, ohjautumista, moottorinlämpötilaa yms. niin ajoa saattoi sitten tulla vaikka 20km, joskus enemmänkin. Lisäksi täytyy tunnustaa että vaikka meilläkin oli tietty lenkki joka ajettiin niin jos oli jotain asioita (pikaisia siis) niin lenkki saattoi vaihtua vaikka kaupankautta (munkit :oops: ) meneväksi. Itse en kokenut GM:n tuotteilla mitään revitys haluja (tosin oudon ihanaa oli ajaa poliisiautoja ja nähdä ihmisten toimia). En kyllä myöhemmin Mazda, Pösö ja Jagge akselillakaan. Mutta eipä ne mitään tuntoja inhon ulkopuolelta antaneetkaan. :lol: Tosin kerran sain korjata Maseratin laturin ja sillä tuli luvan kanssa ajettua ja nautittua. Mutta ei mitään revittelyä. Olisin saanut viedä sen Helsinkiinkin mutta se juttu on jo niin kaukana aiheesta. Mutta ei se sitä tosiasiaa korjaa että kyllä niillä revitellään ja korjaukset on pääasiassa syvältä. En veisi ja maksaisi koskaan, ainakaan että en metrinpäästä tarkkailisi joka työvaihetta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Ruostesuojauksen aikana oli tullut 14kilsaa lisää. 50e sain hyvitystä hintaan kun vittuilin asiasta, todisteena oli mittarista kännykällä napattu kuva ennen auton jättämistä pajalle.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Sama idioottimaista revittelyä tapahtuu koeajoilla. Vauhdin hyväksyn mutta auton rääkkääminen rääkkämisen ilosta..... :evil:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuli tossa mieleen, kun kävin ekaa 155sta koeajamassa/ostamassa lauttasaaressa niin myyjä sanoi että anna koneen lämmetä ja sen jälkeen saat polkea niin paljon ku jaksat :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

KHN
Viestit: 53
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 22:58
Car(s): Barchetta, X1/9, 850 Sport Coupe, Coupe 20VT, Testarossa
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

Kerran kymmenkunta vuotta sitten eräässä kulkineessa oli mystinen sähkövika; sammui yllättättävästi silloin tällöin ja sitten vartin päästä lähti taas käyntiin. Kun määräaikaishuolloissa vikaa ei löytynyt, annettiin asiakkaalle sijaisauto ja korjaamon sähkäri otti tämän onnettoman tapauksen jokapäiväiseen käyttöönsä. Kolmantena aaamuna biili stumppasi aamuruuhkaan ja mies syöksyi yleismittareineen konehuoneeseen. Vika saatiin korjattua lopullisesti eli koeajoamatka oli siis riittävän pitkä. Mieluummin mä näen että mun auto on kunnolla koeajettu ja viat korjattu, kun vaan puolihuolimaton kierros kävelyvauhtia hallin ympäri.

Kyllä mä ymmärrän että nuoret kollit haluaa kokeilla nopeampien autojen rajoja, mutta onko se pakko tehdä asiakkaiden autoilla. Useilla merkeillä käytetään harvinaisemmat mallit koeajokiertueella melkeinpä kaikilla Suomen jälleenmyyjiillä. Voisiko huoltohenkilökunta käydä polkemassa turhat paineet pihalle oman organisaation omistuksessa olevilla autoilla ja suorittaa sitten asiakkaan autoilla vain tarvittavat asialliset koeajolenkit. Vai onko asennevammat niin syvällä että kaikkia autoja pitää revitellä ja yrittää rikkoa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:En veisi ja maksaisi koskaan, ainakaan että en metrinpäästä tarkkailisi joka työvaihetta.
Taitaa vaan kyttääminen ärsyttää asentajia aika tavalla? Muistaisin nähneeni jonkun raskaan kaluston pajan seinällä tämäntyyppisen kyltin:

"HINNASTO
Normaali veloitus 50€/h
Jos haluat valvoa työn suorittamista, 100€/h
Jos haluat osallistua työhön, 200€/h"

:mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

No kyllä täällä lappeessa ainakin on kohtalaisen kokoisella korjaamolla (ei merkki korjaamo) on tuollaiset lätkät että ethän painosta työntekijöitä. Itse käytin siellä auotani kerran korjauksessa. Halusin käydä kesken rempan kattomassa mitä kone oli syönyt kun siitä avattiin jakopää, mutta kun työt olivat myöhässä niin eivät antaneet jäädä odottelemaan että olisin nähnyt koneen osina. Sanoin vielä sekä työnjohtajalle, että työmiehelle että en ole täällä hiillostamassa vaan haluan nähä koneen osina, ja että hän voi tehdä ihan omaan tahtiinsa ja pitää taukkonsa miten huvittaa, mutta ei käynyt silti. Noh minä sitten läksin pois enkä ole sen jälkeen vienyt autoani sinne. Täytyy taas huomauttaa, ettei mene turhaksi mustamaalaamiseksi, että työ tuli suoritetuksi hyvin ja nopeasti=halvalla jos vrt Tiippanan lupaamaan hintaan. Ainut että laturinhihna jäi löysälle ja ne kiristivät sen pultin niin tiukkaan etten saanut itse sitä lenkillä auki. He itse sitten kiristivät sen ja samalla opin miten lenkkiä jatketaan toisella lenkillä :-D

ja tuossa koeajossa voi mielestäni käyttää jarkeä. Tottakai ne munkit voi käydä hakemassa koeajon yhteydessä, ei se auto siitä kärsi , kunhan vaan ajetaan asiallisesti ja jossain määrin järkeviä matkoja. :-D
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kyttäävä ja kommentoiva asiakas oli ärsyttävin varsinkin ku urakka painaa itseä ja asiakas kuvittelee maksavansa tauoista yms. mutta eipä silloin tule asentajalle mieleen mikään vilunki.
Minusta mitään oikeutta ei ole siihen jos asiallisesti vain seuraa työtä että sen vois kieltää. Pistäkää nätimpi puolisko viemään niin hallin pojat oikeen oottaa että jäis katsomaan... :lol:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Itse aioin tästä lähtien vaatia ja maksaa täyden tuntihinnan täydestä tunnista ajoa. Ajakoon niin perkeleesti, kunhan minun ei tarvitse hakea - ja tuoda autoa takaisin sen takia, ettei se toimi. On meinaan kokemusta ei-koeajosta ja tarpeeksi.

Onhan "koeajaeluissa" tietysti huonot puolensa.

Vastaa Viestiin