Sivu 1/1

Koeajomatkat huoltojen yhteydessä?

Lähetetty: 30 Joulu 2004, 17:53
Kirjoittaja Sassicaia
Tuli tuosta audijutusta mieleen, että mikäs teillä muilla on ennätys huollon yhteydessä tehdyssä koeajossa? Minulla oli nimittäin nyt ilmestynyt 13km mittariin sellaisessa yhteydessä jossa ei oikeastaan tehty mitään koeajoa vaativaa... Tuntuu aika paljolta tuo kyllä ja pistää ihmettelemään. Tästä ehkä jatkoa huomenna (tarkemmilla yksityiskohdilla ja liikkeen nimillä tai ilman) kunhan selkiää mitä ihmettä oikein oli tehty. :crazyeyes:

Lähetetty: 30 Joulu 2004, 17:59
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Tuli ostettua '99 Porin ensimmäinen 156 V6. Jäänyt vaan mieleen, että sillä oli ajettu 36km ennen luovutusta. Yleinsähän uusissa autoissa ei ole 15 kilsaa enempää.
Olisikohan fiksaajat tms. käyneet kenkimässä. :roll:

Lähetetty: 30 Joulu 2004, 18:49
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Noita töitä tehneenä. Yleensä ajolenkki huollonyhteydessä (meillä) oli n.5km. Jos asiakas oli valittanut jotain erikoista, kolahtelua, sivuääniä, ohjautumista, moottorinlämpötilaa yms. niin ajoa saattoi sitten tulla vaikka 20km, joskus enemmänkin. Lisäksi täytyy tunnustaa että vaikka meilläkin oli tietty lenkki joka ajettiin niin jos oli jotain asioita (pikaisia siis) niin lenkki saattoi vaihtua vaikka kaupankautta (munkit :oops: ) meneväksi. Itse en kokenut GM:n tuotteilla mitään revitys haluja (tosin oudon ihanaa oli ajaa poliisiautoja ja nähdä ihmisten toimia). En kyllä myöhemmin Mazda, Pösö ja Jagge akselillakaan. Mutta eipä ne mitään tuntoja inhon ulkopuolelta antaneetkaan. :lol: Tosin kerran sain korjata Maseratin laturin ja sillä tuli luvan kanssa ajettua ja nautittua. Mutta ei mitään revittelyä. Olisin saanut viedä sen Helsinkiinkin mutta se juttu on jo niin kaukana aiheesta. Mutta ei se sitä tosiasiaa korjaa että kyllä niillä revitellään ja korjaukset on pääasiassa syvältä. En veisi ja maksaisi koskaan, ainakaan että en metrinpäästä tarkkailisi joka työvaihetta.

Lähetetty: 30 Joulu 2004, 20:02
Kirjoittaja Sixgear
Ruostesuojauksen aikana oli tullut 14kilsaa lisää. 50e sain hyvitystä hintaan kun vittuilin asiasta, todisteena oli mittarista kännykällä napattu kuva ennen auton jättämistä pajalle.

Lähetetty: 30 Joulu 2004, 20:24
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Sama idioottimaista revittelyä tapahtuu koeajoilla. Vauhdin hyväksyn mutta auton rääkkääminen rääkkämisen ilosta..... :evil:

Lähetetty: 30 Joulu 2004, 20:29
Kirjoittaja V6
tuli tossa mieleen, kun kävin ekaa 155sta koeajamassa/ostamassa lauttasaaressa niin myyjä sanoi että anna koneen lämmetä ja sen jälkeen saat polkea niin paljon ku jaksat :mrgreen:

Lähetetty: 30 Joulu 2004, 22:43
Kirjoittaja KHN
Kerran kymmenkunta vuotta sitten eräässä kulkineessa oli mystinen sähkövika; sammui yllättättävästi silloin tällöin ja sitten vartin päästä lähti taas käyntiin. Kun määräaikaishuolloissa vikaa ei löytynyt, annettiin asiakkaalle sijaisauto ja korjaamon sähkäri otti tämän onnettoman tapauksen jokapäiväiseen käyttöönsä. Kolmantena aaamuna biili stumppasi aamuruuhkaan ja mies syöksyi yleismittareineen konehuoneeseen. Vika saatiin korjattua lopullisesti eli koeajoamatka oli siis riittävän pitkä. Mieluummin mä näen että mun auto on kunnolla koeajettu ja viat korjattu, kun vaan puolihuolimaton kierros kävelyvauhtia hallin ympäri.

Kyllä mä ymmärrän että nuoret kollit haluaa kokeilla nopeampien autojen rajoja, mutta onko se pakko tehdä asiakkaiden autoilla. Useilla merkeillä käytetään harvinaisemmat mallit koeajokiertueella melkeinpä kaikilla Suomen jälleenmyyjiillä. Voisiko huoltohenkilökunta käydä polkemassa turhat paineet pihalle oman organisaation omistuksessa olevilla autoilla ja suorittaa sitten asiakkaan autoilla vain tarvittavat asialliset koeajolenkit. Vai onko asennevammat niin syvällä että kaikkia autoja pitää revitellä ja yrittää rikkoa.

Lähetetty: 31 Joulu 2004, 07:03
Kirjoittaja Rasvis
Alfistipohjoosesta kirjoitti:En veisi ja maksaisi koskaan, ainakaan että en metrinpäästä tarkkailisi joka työvaihetta.
Taitaa vaan kyttääminen ärsyttää asentajia aika tavalla? Muistaisin nähneeni jonkun raskaan kaluston pajan seinällä tämäntyyppisen kyltin:

"HINNASTO
Normaali veloitus 50€/h
Jos haluat valvoa työn suorittamista, 100€/h
Jos haluat osallistua työhön, 200€/h"

:mrgreen:

Lähetetty: 31 Joulu 2004, 08:09
Kirjoittaja Ana M
No kyllä täällä lappeessa ainakin on kohtalaisen kokoisella korjaamolla (ei merkki korjaamo) on tuollaiset lätkät että ethän painosta työntekijöitä. Itse käytin siellä auotani kerran korjauksessa. Halusin käydä kesken rempan kattomassa mitä kone oli syönyt kun siitä avattiin jakopää, mutta kun työt olivat myöhässä niin eivät antaneet jäädä odottelemaan että olisin nähnyt koneen osina. Sanoin vielä sekä työnjohtajalle, että työmiehelle että en ole täällä hiillostamassa vaan haluan nähä koneen osina, ja että hän voi tehdä ihan omaan tahtiinsa ja pitää taukkonsa miten huvittaa, mutta ei käynyt silti. Noh minä sitten läksin pois enkä ole sen jälkeen vienyt autoani sinne. Täytyy taas huomauttaa, ettei mene turhaksi mustamaalaamiseksi, että työ tuli suoritetuksi hyvin ja nopeasti=halvalla jos vrt Tiippanan lupaamaan hintaan. Ainut että laturinhihna jäi löysälle ja ne kiristivät sen pultin niin tiukkaan etten saanut itse sitä lenkillä auki. He itse sitten kiristivät sen ja samalla opin miten lenkkiä jatketaan toisella lenkillä :-D

ja tuossa koeajossa voi mielestäni käyttää jarkeä. Tottakai ne munkit voi käydä hakemassa koeajon yhteydessä, ei se auto siitä kärsi , kunhan vaan ajetaan asiallisesti ja jossain määrin järkeviä matkoja. :-D

Lähetetty: 31 Joulu 2004, 10:23
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Kyttäävä ja kommentoiva asiakas oli ärsyttävin varsinkin ku urakka painaa itseä ja asiakas kuvittelee maksavansa tauoista yms. mutta eipä silloin tule asentajalle mieleen mikään vilunki.
Minusta mitään oikeutta ei ole siihen jos asiallisesti vain seuraa työtä että sen vois kieltää. Pistäkää nätimpi puolisko viemään niin hallin pojat oikeen oottaa että jäis katsomaan... :lol:

Lähetetty: 02 Tammi 2005, 14:12
Kirjoittaja Seiska5mma
Itse aioin tästä lähtien vaatia ja maksaa täyden tuntihinnan täydestä tunnista ajoa. Ajakoon niin perkeleesti, kunhan minun ei tarvitse hakea - ja tuoda autoa takaisin sen takia, ettei se toimi. On meinaan kokemusta ei-koeajosta ja tarpeeksi.

Onhan "koeajaeluissa" tietysti huonot puolensa.