Katsoin ekakerralla että on jakoketjun koppa tuossa etureunassa mutta taitaakin olla liian kapea sellaiseksi.Tosin ei tuolla takapäässäkään mitään näy. Jos ei sitten siellä piileskele tummat jakohihnanpyörät.
99% todennäköisyydellä tuo moottori on rakennettu F3:sen moottorista. Ainakin jakopää on samanlainen, siis hihnakäyttöinen. Sitä en muista onko F3:ssa imu & pakopuoli noin päin.
Elikkäs jostain tämän tyylisestä.
Viimeksi muokannut jknracing, 07 Tammi 2005, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90 kirjoitti:mihinkäs myllyyn se tuo F3 motti sitten perustuu?
Tuo F3:sen kone perustuu 8V Twin Sparkkiin. Suurin ero ulospäin on tuo hammashihnakäyttöinen jakopää. Muistaakseni enemmän tietoa löytyy "tuning & modyfing Alfa Romeo TC engines" kirjasta.
Tuon rata75:sen kone sitten näyttikin olevan kotoisin BTCC 155:sta.
Elikkäs perustuu Fiatin lohkoon?
jknracing kirjoitti:
Tuon rata75:sen kone sitten näyttikin olevan kotoisin BTCC 155:sta.
Elikkäs perustuu Fiatin lohkoon?
Vai oliko niin että BTCC 155:n moottorin suunnitteli fiatin porukka (abarth) mutta moottori perustuu alfa romeo 164 turbon valurautalohkoon ja sylinterikansi oli 155 Q4:sta. Lähteessäni mainitaan että sama yhdistelmä oli myös Fiat Tipo Formula 3 moottorissa... Sylinterikansi käännetty tuon 180 astetta jotta imu ja pako vaihtaa paikkansa ja hengittää paremmin. Iskunpituus-poraussuhde oli neliö eli 86mm x 86mm.