Sivu 1/1
Lähetetty: 07 Tammi 2005, 11:49
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tässä tulee vietettyä sadepäivää koneella.

Niin törmäsin tähän..
http://www.alfa75.info/Enginebay%20-%20 ... 20IMSA.MPG
Erikoinen Alfan kone noin yleensäkkin mutta ku tuossa on lisäksi pako/imupuoli vaihtanut osia.
Lähetetty: 07 Tammi 2005, 11:52
Kirjoittaja 90
no juu mutta entäpäs jos kone onkin vain pyöräytetty toisinpäin..
häijyn näköinen auto kyllä on olisiko IMSA 75..
EDIT:hups no lukihan se jo tuossa otsikossakin..

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 11:58
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Katsoin ekakerralla että on jakoketjun koppa tuossa etureunassa mutta taitaakin olla liian kapea sellaiseksi.Tosin ei tuolla takapäässäkään mitään näy. Jos ei sitten siellä piileskele tummat jakohihnanpyörät.
Lähetetty: 07 Tammi 2005, 12:23
Kirjoittaja jknracing
99% todennäköisyydellä tuo moottori on rakennettu F3:sen moottorista. Ainakin jakopää on samanlainen, siis hihnakäyttöinen. Sitä en muista onko F3:ssa imu & pakopuoli noin päin.
Elikkäs jostain tämän tyylisestä.

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 12:28
Kirjoittaja 90
mihinkäs myllyyn se tuo F3 motti sitten perustuu?
Lähetetty: 07 Tammi 2005, 12:30
Kirjoittaja V6
Lähetetty: 07 Tammi 2005, 13:34
Kirjoittaja jknracing
90 kirjoitti:mihinkäs myllyyn se tuo F3 motti sitten perustuu?
Tuo F3:sen kone perustuu 8V Twin Sparkkiin. Suurin ero ulospäin on tuo hammashihnakäyttöinen jakopää. Muistaakseni enemmän tietoa löytyy "tuning & modyfing Alfa Romeo TC engines" kirjasta.
Tuon rata75:sen kone sitten näyttikin olevan kotoisin BTCC 155:sta.
Elikkäs perustuu Fiatin lohkoon?
Lähetetty: 07 Tammi 2005, 14:21
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tuolla on projekti kuvia ja vissiin tulossa lisää. Konetta ei vaan vielä näy.
http://62.58.172.77/challenge/opbouw2005/albums.php
Ja huom.Giulia rakentajat.Kaaret yms kuvaa myös Giuliaan

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 17:26
Kirjoittaja BSTR
jknracing kirjoitti:
Tuon rata75:sen kone sitten näyttikin olevan kotoisin BTCC 155:sta.
Elikkäs perustuu Fiatin lohkoon?
Vai oliko niin että BTCC 155:n moottorin suunnitteli fiatin porukka (abarth) mutta moottori perustuu alfa romeo 164 turbon valurautalohkoon ja sylinterikansi oli 155 Q4:sta. Lähteessäni mainitaan että sama yhdistelmä oli myös Fiat Tipo Formula 3 moottorissa... Sylinterikansi käännetty tuon 180 astetta jotta imu ja pako vaihtaa paikkansa ja hengittää paremmin. Iskunpituus-poraussuhde oli neliö eli 86mm x 86mm.
Lähetetty: 07 Tammi 2005, 17:37
Kirjoittaja GAMMA500
Onkos tuo 164 turbon lohko sama kuin theman ja integralen ja 155 q4:en?
Lähetetty: 07 Tammi 2005, 18:54
Kirjoittaja 90
jeps kyllä sen pitäisi olla sama fiat/lanciapohjainen mitä myös pieneen erään 164.sta asenettiin..