Sivu 1/1

Kuka tunnustaa???

Lähetetty: 09 Tammi 2005, 18:57
Kirjoittaja bomber
Kävin tuolla Muukkosella eilen ja siellä oli 156:nen moottorin vaihdossa. 2,5 litranen pois ja kolme litranen tilalle... Uteliaisuuttani vain tiedustelisin kenen mahtaa olla???

Lähetetty: 09 Tammi 2005, 18:59
Kirjoittaja KJS
Ikävä kyllä ei oo mun :(

Lähetetty: 09 Tammi 2005, 19:02
Kirjoittaja Sixgear
Erään palstaveljenhän se, harmi vaan ettei oma.

Lähetetty: 09 Tammi 2005, 19:08
Kirjoittaja A2K
siitä kyl ois kiva nähä kuvia.. :mrgreen: meinaakoha muuten ruveta virittämään. :twisted:

Lähetetty: 09 Tammi 2005, 19:10
Kirjoittaja bomber
Ei siinä vielä mitään nähtävää ollu... purettu vasta pakosarjat ja johdot...

Lähetetty: 09 Tammi 2005, 19:54
Kirjoittaja m.sa
Jos omistaja ilmoittautuu niin olis kiva tietää paljonko tuollainen muutos tulee suunnilleen maksamaan noin liikkeessä tehtynä. 3-tonnisen kait käy 2,5l:n vaihteisto. Ja mitä muuta siihen pitää vaihtaa? Osa sähköistä?!

Lähetetty: 09 Tammi 2005, 20:01
Kirjoittaja Sixgear
Syksyllä kyselin Muukkoselta tuota projektia. Alle 100000km ajettu 3litran pannu josta on kutiteltu +250hv ja johon ois vaihdettu jakopään hilut tulis maksamaan alle 4000e asennettuna. 2.5 ois menny vaihdossa mutta niin pitkälle ei päästy paljonko siitä olis hyvitetty.

Lähetetty: 10 Tammi 2005, 09:26
Kirjoittaja Carajillo
Täällä kolahti.

Alkuun ei ainakaan isompia virityksiä tulossa, vapaavirtaussuodin ja chippaus, ehkä myös katista taaksepäin vaihtoon. Tuo 3 litrainen kaiketi putoaa sellaisenaan 2.5:n tilalle, ECU pitää päivittää ja sen saa hoidettua tuolla chippauksella. Itse en ole tämän viri-alan profeettoja, mutta kerron lisää sen mitä ymmärrän kun projekti valmistuu.

Laitan myös fotoja albumiin, vaikka ei se pannuhuone taida siitä paljoa ulkoisesti muuttua.

Uusi kone on 8tkm ajettu, ja hinta arviolta 4500-5000 euroa töineen. Vaihtokoneesta ei paljoa hyvitystä odotettavissa, varsinkaan ilman jakohihnaa :? ...

Eli, kun konetta joka tapauksessa ollaan vaihtamassa niin samalla 3 litranen keulalle. Itse en moista olisi keksinyt mutta Muukkoselta annettiin vinkki.

Alusta on toistaiseksi tehtaan alkuperäinen.

Lähetetty: 10 Tammi 2005, 15:15
Kirjoittaja Epezi
Carajillo kirjoitti:Eli, kun konetta joka tapauksessa ollaan vaihtamassa
Mites tuolla 2.5:lle kävi?
Jos jakohihna puuttuu, niin voisin päätellä että on remmi korkannut.
Kerroppa vaan lisää...

Lähetetty: 12 Tammi 2005, 13:52
Kirjoittaja Carajillo
116tkm ajettu hihna petti. Monia asiaan liittyvää yksityiskohtia voisi spekuloida, mutta lopuksi syy löytyy kyllä ihan itsestä :oops: .

Eli parempiakin säästökohteita kuin hihnanvaihtokulut löytyy, jos ei sitä nyt muuten kuin kantapään kautta usko...

Lähetetty: 12 Tammi 2005, 15:08
Kirjoittaja Mikko S.
Ymmärsinkö siis oikein, että autoon ei oltu vielä kertaakaan vaihdettu jakohihnaa???

Lähetetty: 12 Tammi 2005, 15:19
Kirjoittaja Carajillo
Kyllä oikein ymmärsit :wink:

Lähetetty: 12 Tammi 2005, 15:46
Kirjoittaja KJS
Joillakin on paukkunut hihna jo ennen ensimmäistä määräaikaa eli 60 tkm.

Lähetetty: 12 Tammi 2005, 15:53
Kirjoittaja kumimuumi
Carajillo.... onkos se sun alfa hopea????

Lähetetty: 12 Tammi 2005, 15:59
Kirjoittaja V6
KJS kirjoitti:Joillakin on paukkunut hihna jo ennen ensimmäistä määräaikaa eli 60 tkm.
Ihan viisaalta näyttää tuo vaihtovälin puolitus oma vaihdettiin 80 kympissä ja oli vielä ihan uuden näköinen, tosin ensimmäisenä sieltä taitaa pettää kiristäjä tai joku hihnapyörä. Tuo 120 alkaa kyllä olemaan jo liikaa .
2 litraisessa kannattaa kylllä pitää tiukasti kiinni noista väleistä

nim vaihto edessä kuukauden sisällä :wink:

Lähetetty: 12 Tammi 2005, 16:04
Kirjoittaja Carajillo
kumimuumi kirjoitti: onkos se sun alfa hopea????
Jep. Minä se olen, se ikuinen moottorin etsijä... :shock:

Lähetetty: 12 Tammi 2005, 18:53
Kirjoittaja KJS
Aika pahasti OT, mutta huomasin albumistasi, että on hyvin oivallettu tuo keskiäänen paikka :wink:

Lähetetty: 13 Tammi 2005, 09:04
Kirjoittaja MKT
V6 kirjoitti: Ihan viisaalta näyttää tuo vaihtovälin puolitus oma vaihdettiin 80 kympissä ja oli vielä ihan uuden näköinen, tosin ensimmäisenä sieltä taitaa pettää kiristäjä tai joku hihnapyörä. Tuo 120 alkaa kyllä olemaan jo liikaa .
2 litraisessa kannattaa kylllä pitää tiukasti kiinni noista väleistä
Vaihtovälin puolitus alkuperäisestä 120 tkm:sta on ehdottoman tärkeää lancia-pohjaisissa neloskoneissa. Max 60 tkm. 24-tappisen V6sen hihna kestää kyllä enemmän. Voisi kai kertoa oman kokemuksen eli 98 tkm (ja viisi vuotta) ajettu hihna oli ehjä, taivuttaessa tosin huomasi että joistain kohdista hampaiden juuressa oli havaittavissa voimakasta kulumista. Hihnan kumi oli kovettunut selvästi. Tämä ei ole se ongelmakohta vaan kuten "V6" kirjoitti hirttää kiristäjä todennäköisesti ensimmäisenä. Minulla se piti jo auton ulkopuolellekin kuuluvaa "kahnausta" ja irrallaan pyöriteltäessä se pyöri todella takkuisesti. Eli pari tuhatta kilsaa lisää ja kiristimen laakeri olisi leikannut kiinni ja polttanut jakohihnan poikki.

Lähetetty: 13 Tammi 2005, 09:38
Kirjoittaja kumimuumi
Carajillon tarina onkin hieman erilainen... Kolmosella täydestä laulusta nokkahihna poikki, se siis mystisesti katosi koko konehuoneesta, maantieltä ja ojista.. :crazyeyes: Sitä siis ei löytynyt mistään!! Toinen kone tilattiin italiasta, mutta eräs ruudinkeksijä ex-ystäväni orivedeltä ei sitä ikinä toimittanut. Saitkos muuten jo oravan nahkoja takas? Mutta, NYT, nyt on tooosi hyvä meininki.. Etkä sitten pirussa tule mun turbojullea tiputtelemaan ens kesänä, :roll: tai no, jos nyt uutta aihiota mistään taas löytyy.............. :shock:

Lähetetty: 13 Tammi 2005, 09:54
Kirjoittaja 155TS
kumimuumi kirjoitti: tai no, jos nyt uutta aihiota mistään taas löytyy.............. :shock:
Kiinnostaisiko valkoinen -82 Giulietta. Olisi yksi ylimääräinen josta voisin luopua....ehkä :wink:

Kuva

Lähetetty: 13 Tammi 2005, 09:59
Kirjoittaja 90
juu tuosta 155 TS.n yksilöstähän olisi hyvä rakennella
giulietta turbodelta replica...

ohessa kuva aidosta yksilöstä:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1536

Lähetetty: 13 Tammi 2005, 11:48
Kirjoittaja kumimuumi
HEIHEI...SEIS.... ei #%"kele mitään giuliettaa enää, yhden paalasin parista markasta ulos tieltä, ja se kyllä piisaa... tuo auto on tällä hetkellä sielä heinolan lähellä varaosina. Sellainen metalliruskea(kuulemma 2kpl tullut sen värisenä suomeen). Samalla kaverilla, joka myi omaa juliettaa lehdessä 147:na.... siis pörssissä. Kuvia on tosin kehitettynä, jos saadaan jotenkin skannattua laitetaan nekin tänne. Mutta tuo valkoinen... siis värinä... se on ihan parasta mitä voi olla. Olisko kellään esim. 75 myynnissä 2.0?? tai jotain... Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis..... :? :? :roll:

Lähetetty: 13 Tammi 2005, 11:56
Kirjoittaja alfista
Carajillo kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti: onkos se sun alfa hopea????
Jep. Minä se olen, se ikuinen moottorin etsijä... :shock:
Noh, onko jo ajokokemuksia? Miltä maistuu 3.0 litrainen vakio-156:ssa?

Lähetetty: 15 Tammi 2005, 20:58
Kirjoittaja 155TS
kumimuumi kirjoitti:Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis..... :? :? :roll:
Ei siitä paljoa tarvi maksaa. Riippuu mitä haluat mukaan. Kärry on tällä hetkellä Lammilla mökin pihassa ja en ole varma pääseekö sinne autolla tällä hetkellä.

Lähetetty: 02 Helmi 2005, 20:58
Kirjoittaja Sixgear
Mitenhän tämä projekti päättyi? Kiinnostaa kiinnostaa 8)

Lähetetty: 02 Helmi 2005, 22:09
Kirjoittaja AAW
kumimuumi kirjoitti: Mutta tuo valkoinen... siis värinä... se on ihan parasta mitä voi olla. Olisko kellään esim. 75 myynnissä 2.0?? tai jotain... Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis..... :? :? :roll:
Tällainen vai?

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 09:22
Kirjoittaja Carajillo
Rosvo kirjoitti:Mitenhän tämä projekti päättyi? Kiinnostaa kiinnostaa 8)
Samoin, puntit tutisten odottelen "ensitapaamista".

Paketti on nyt Muukkosella about kasassa, eli 166:sta nypätty 3-litrainen suostui istumaan 156:n nokalle. Tarkempaa tietoa siitä kuinka paljon kenkälusikkaa sille piti näyttää, en vielä tiedä. Laitan lisäinfoa kun olen Alfan noutanut, vielä reilu viikko pitää odotella että pääsen Muukkosella käymään.

Odottavan aika on pitkä... Tai no... :drinking:

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 09:39
Kirjoittaja 90
no enpä usko että ongelmia olisi ollut koska konehan on periaatteessa täysin sama eli ulkosia eroja tuskin on..

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 11:17
Kirjoittaja MKT
90 kirjoitti:no enpä usko että ongelmia olisi ollut koska konehan on periaatteessa täysin sama eli ulkosia eroja tuskin on..
Jep, pitäisi mennä "heittämällä" paikalleen.

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 10:54
Kirjoittaja Sixgear
Miten kulukee isolla pannulla?

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 11:09
Kirjoittaja Seiska5mma
Carajillo kirjoitti: Tarkempaa tietoa siitä kuinka paljon kenkälusikkaa sille piti näyttää, en vielä tiedä.
Suosittelen vahvasti, että tutkit sovituksen ja asennuksen laadun tarkasti itse, kun saat auton pajalta. Vaadi, että auto koeajetaan kunnolla ennen luovutusta.

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 12:22
Kirjoittaja 90
juu kulkupuoli kiinnostaisi myös täällä..erityisesti vertailu alkuperäisen koneen suhteen..

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 11:58
Kirjoittaja Carajillo
Vajaan viikon ajon jälkeen voisi perstuntumalta veikata että alavääntöä on tullut enemmän kuin pelkkä laskutoimitus 3.0/2.5 -> +20% antaisi olettaa. Harmi vaan että sulaa tietä ei tahdo löytyä mistään että pääsisi kokeilemaan tosissaan kiihtyvyyttä paikaltaan. "Lentävien lähtöjen" perustella voi todeta että potkua on aivan per.....sti, varsinkin kun alla on tehtaan alkuperäinen alusta joka tykkää keventää nokkaa kiihdytettäessä -> pito karkaa ja kitkat on pian muisto vain.

Jahka tiet sulaa ja saa kesäpyörät alle niin sitten näkee paremmin miten kulkee.

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 13:11
Kirjoittaja jiiässä
Millanen operaatio mahtaa muutoskatsastus olla..vai meinaatko edes tehdä.. :-D ?

tarviiko jarruja päivittää gta kokoon tai vastaavaa...

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 11:44
Kirjoittaja burtsi
Onko uutta kerrottavaa koneenvaihtoprojektin tiimoilta??? :lol:

Saitko muutoskatsastettua, oliko ongelmia ja mitä lopulta vaihto maksoi?

Lähetetty: 19 Kesä 2005, 21:06
Kirjoittaja liekki
burtsi kirjoitti:Onko uutta kerrottavaa koneenvaihtoprojektin tiimoilta??? :lol:

Saitko muutoskatsastettua, oliko ongelmia ja mitä lopulta vaihto maksoi?
Muistui vain mieleen kyseinen ketju. :wink:

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 22:51
Kirjoittaja Tommo
Onkohan tähän Carajillon projektiin uudempaa tietopäivitystä?

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 13:43
Kirjoittaja Carajillo
Tommo kirjoitti:Onkohan tähän Carajillon projektiin uudempaa tietopäivitystä?
Ei ole kummempia tapahtunut, pitäisi muistaa penkittää joskus. Putkisto on nykyään CSC:n 156 GTA:lle tarkoitettua mallia, ja katti jokin "kisa-versio". Muuten alusta ja muut hilut vakio tavaraa.

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 22:39
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Mites pito kuivilla keleillä piisaa? Torsenia kehiin :-D