Sivu 1/1

Muista merkeistä: täst mie tykkäisin

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 08:34
Kirjoittaja alfista
Jos unohdeaan järki, hyvityshinnat ja Volvo :wink: , niin tälläisestä autosta minä tykkäisin! (Lähde: http://www.auto-motor-und-sport.de )

Kuva
Kuva

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 08:55
Kirjoittaja 90
täytyy kyllä myöntää että aika kyrväkkään näköinen peli.. :wink:
lottovoiton jälkeen tuommoista voisi harkita lukuisten italoklassikoitten viereen samaan talliin.. 8)

ja kun brittiautoista puhutaan niin tässäpä eräs brittiklassikko joka istuu allekirjoittaneen silmään erityisen hyvin..

http://www.austin-healey-club.ch/Bccm04.jpg

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 09:43
Kirjoittaja ahma
Tolla ei vissiin pääse kuin joko ihan **tunlujaa tai sitten ei ollenkaan.. Tai sitten joku on unohtanut asentaa polkimet siihen.. :mrgreen:

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 09:59
Kirjoittaja GTA
ahma kirjoitti:.. Tai sitten joku on unohtanut asentaa polkimet siihen.. :mrgreen:
Perinteet velvoittavat. Briteissä. :lol:

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 10:18
Kirjoittaja Epezi
Nyt vasta itsekin huomasin, että missäs ne polkimet on.
Joku punanen nappi siellä on, täytyy olla tarkka jalka sitä painellessa.

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 10:32
Kirjoittaja alfista
90 kirjoitti:täytyy kyllä myöntää että aika kyrväkkään näköinen peli.. :wink:
lottovoiton jälkeen tuommoista voisi harkita lukuisten italoklassikoitten viereen samaan talliin.. 8)

ja kun brittiautoista puhutaan niin tässäpä eräs brittiklassikko joka istuu allekirjoittaneen silmään erityisen hyvin..

http://www.austin-healey-club.ch/Bccm04.jpg
Yes please! Itse olen katsellut näitä, koska niitä löytyisi todella tuoreenakin:
http://www.rpiv8.com/Gallery/MG-Chris-Longo.jpg

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 10:53
Kirjoittaja 90
itsellä iskee lähinnä tuo Austin Healey 3000:n nimenomaan korin muotojen ja moottorin takia.. :)
tuossa Healeyssä on rivi kutonen ja äänet ovat avaralla putkistolla ihan omaa luokkaansa.

eikös tuossa uudemmassa MG:ssä ole käytetty sama roverin kasia joka löytyy mm rangesta..vanhoissa oli muistaakseni pienempi motti..

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 11:10
Kirjoittaja alfista
Kyllä, V8 malleja tehtiin juuri ennen vanhan mallin tuotannon loppumista. Ovat vain näköjään melko hyvissä hinnoissa tällä hetkellä. Vielä jokin aika sitten niitä mielestäni sai edullisesti... pirskatti.

Ajatuksissa siintää pieni kotikokoelma: Alfa 2000 Spider, Fiat 124 Spider, Triumph Spitfire, MG V8... Näihin ei menisi ihan omaisuuksia, mutta ehkä kaikki aika.

Edit: Esimerkki hyvästä rahantuhlauskohteesta
http://www.mobile.de/SIDOOSvHZd7-APXcAe ... 1152868285&

Edit:Edit: Hitto, olikin niin hyvä esimerkki, että pitäisi oikeastaan poistaa tuo linkki ja käydä itse hakemassa... no, olkoon.

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 11:44
Kirjoittaja tsav
Britti klassikoista itsellä oli loppusuoralla juuri Austin-Healey. Jaguar XK120 tipahti listalta hinnan takia. Austinin lisäksi loppuvalintoihin yltivät '57 Fiat 1100 Spider ja Alfa Giulietta Spider.

Kaupat tuli sitten tehtyä Alfasta, jonka seurauksena olen alkanut seuraamaan tätäkin palstaa. :wink:

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 11:44
Kirjoittaja 90
todella nätti fiude..tuommoinen olisi jo tosiaankin jotain, hinnatkaan eivät vielä päätä huimaa..tosin tuossa linkin yksilössä on nuo rumat jenkkipuskurit...

täällä kotikylällä eräällä keskikäisellä herralla on projektina Triumph spitfire GT, suoralla kutosella ja ja umpikorilla, kolmella kaksikurkuisella kaasarilla-> on meinaan kivat imuäänet.. :)

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 11:51
Kirjoittaja 90
tsav kirjoitti:Britti klassikoista itsellä oli loppusuoralla juuri Austin-Healey. Jaguar XK120 tipahti listalta hinnan takia. Austinin lisäksi loppuvalintoihin yltivät '57 Fiat 1100 Spider ja Alfa Giulietta Spider.

Kaupat tuli sitten tehtyä Alfasta, jonka seurauksena olen alkanut seuraamaan tätäkin palstaa. :wink:
asiallinen lista ja todella asiallinen
valinta tuo Alfa siitä listalta, en pistä kyllä yhtään vastaan... :wink:

Lähetetty: 14 Tammi 2005, 15:02
Kirjoittaja tsav
90 kirjoitti:asiallinen lista ja todella asiallinen
valinta tuo Alfa siitä listalta, en pistä kyllä yhtään vastaan... :wink:
Katsotaan nyt sitten minkälainen siitä tulee kun on ensin upotettu repullinen rahaa ja parin vuoden vapaa-ajat. Tuntuu nimittäin kaikki osat maksavan, mutta niitä kuitenkin saa, toisin kuin Galaxieni tapauksessa.

Tuo mobile.de:n Fiat on itseasiassa edullinen jos on puoleksikaan niin hyvässä kunnossa kuin kuvissa. Paljonkohan tuolle "arvottaisiin" veroja tullin arvonnassa.

Lähetetty: 15 Tammi 2005, 20:37
Kirjoittaja kterkkila
Köyhän miehen Mc Laren :)

No kyllä kelpais! :-D

Lähetetty: 16 Tammi 2005, 09:18
Kirjoittaja tsav
kterkkila kirjoitti:Köyhän miehen Mc Laren :)

No kyllä kelpais! :-D
Tosi köyhän miehen :lol: . Tässä Lotuksessa ei todennäköisesti ole tekniikka ja rakennettu vain nätti kori show autoksi. Tämä tosin vain arvailuna tuosta isosta vetokorvakkeesta maskissa ja sisustasta. Lotukset on kyllä oikeasti nopeita kamppeita.

Lähetetty: 16 Tammi 2005, 11:40
Kirjoittaja sataviisviis
No ei se nyt ihan köyhän miehen auto ole, onhan siinä sentään 400hv V6. Katso linkki kuvan ylä puolelta.

Lähetetty: 16 Tammi 2005, 11:52
Kirjoittaja HOTA

Lähetetty: 16 Tammi 2005, 13:42
Kirjoittaja 90
jes tuo Vector on kipeä kampe..vieläköhän noita lienee tehdään.. :)

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 07:02
Kirjoittaja tsav
sataviisviis kirjoitti:No ei se nyt ihan köyhän miehen auto ole, onhan siinä sentään 400hv V6. Katso linkki kuvan ylä puolelta.
No jos verrataan tuohon McLareniin niin nettitietojen mukaan tuotanto Lotus Exiden saa £20 - 30 000 ja McLareneiden hinnat pyörii £400 000 - 1M.

Eli kyllä voidaan hyvinkin sanoa tosi köyhän miehen McLaren.

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 15:29
Kirjoittaja Zippo
http://www.carclassic.com/html/DS98.htm

Tässä autossa on kaikki mitä voi toivoa:
Italialainen muotoilu ja ajettavuus sekä kisävireä jenkki kasi.

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 15:33
Kirjoittaja GAMMA500
Jeps, se fordin jenkkikasi onkin se ainoa häiriötekijä :)

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 15:43
Kirjoittaja alfista
tsav kirjoitti:No jos verrataan tuohon McLareniin niin nettitietojen mukaan tuotanto Lotus Exiden saa £20 - 30 000 ja McLareneiden hinnat pyörii £400 000 - 1M.

Eli kyllä voidaan hyvinkin sanoa tosi köyhän miehen McLaren.
Juuri tuo karu kisalook Exidessä kiinnostaakin. Eipä ole mitään turhaa maksettavaa... noh paitsi suomen autovero tuon mainitsemasi hinnan päälle. Saakohan tuon kilpiin suomessa.

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 15:57
Kirjoittaja 90
GAMMA500 kirjoitti:Jeps, se fordin jenkkikasi onkin se ainoa häiriötekijä :)
no ei kait se nyt mikään häiriötekijä ole..jenkkitekniikka ja italialainen muotoilu = hjyva yhdistelmä... :wink:

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 17:32
Kirjoittaja Rolle
alfista kirjoitti:Saakohan tuon kilpiin suomessa.
Eiköhän kaikki EU:n tyyppihyväksynnän omaavat autot saa kilpiin tavalla tai toisella Suomessakin. Jo ihan "tavallista" Elisea kehuttu ainakin top gearissä.

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 17:45
Kirjoittaja kterkkila
GAMMA500 kirjoitti:Jeps, se fordin jenkkikasi onkin se ainoa häiriötekijä :)
Jos mä saisin raiskata ton laitteen, niin tuon patarautakimpaleen tilalle vaihtuis alumiininen Jaguarin V12. Semmosen koneen mä joskus vielä hommaan, vaikken vielä tiedä mitä sillä edes tekisin :crazyeyes:

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 07:10
Kirjoittaja tsav
kterkkila kirjoitti:Jos mä saisin raiskata ton laitteen, niin tuon patarautakimpaleen tilalle vaihtuis alumiininen Jaguarin V12. Semmosen koneen mä joskus vielä hommaan, vaikken vielä tiedä mitä sillä edes tekisin :crazyeyes:
Taitaa mennä Panteran konehuone ahtaaksi Jagen koneella (pituus). Eikä tuossa Voortin pikkulohkossa ole mitään vikaa. On nimittäin yksi halvimmista virittää, jos siis haluaa lisäpotkua. Eikä tuo pikkulohko nyt niin painava ole. Kaikki on suhteellista. Galaxiessani 390cid isolohkossa esim. pelkkä imusarja painaa 40kg. :shock:

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 08:33
Kirjoittaja kterkkila
tsav kirjoitti:Taitaa mennä Panteran konehuone ahtaaksi Jagen koneella (pituus).
Vois se tila toki ahtaaksi käydä, jos edes sopisikaan.
tsav kirjoitti:Eikä tuossa Voortin pikkulohkossa ole mitään vikaa. On nimittäin yksi halvimmista virittää, jos siis haluaa lisäpotkua.
Ei suoranaista vikaa, mutta on se melkoisen tavallinen moottori. Vähän sama kuin vertaisi Fordin Kenttiläistä Alfan TC-perheeseen.. Jenkeissä muuten vaihtavat jonkin verran Jaguarin XJS:iin Chevyn pikkulohkoja halpojen varaosien ja käyttökustannusten vuoksi.. Pitäisköhän tiputtaa tuon 75:n kolmitonnisen tilalle vaikka Chryslerin 3.3 työntötanko V6 :silly:

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 09:05
Kirjoittaja jknracing
Voihan sinne Panteran konehuoneeseen laittaa vaikka tälläisen.

Kuva


Vähän lisää juttua projektista http://kotisivu.mtv3.fi/jalai/

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 09:52
Kirjoittaja tsav
jknracing kirjoitti:Voihan sinne Panteran konehuoneeseen laittaa vaikka täälläisen.
Kyllähän sinne voi laittaa tuollaisenkin, mutta mielestäni tuollaiset urheiluautot kannattaisi kuitenkin pitää orkkiksena. Orkiksena noin kaunis auto pitää arvonsa paremmin kuin millään koneswapilla ja senkin paukut riittää vallanmainiosti suomen hyville "urattomille" teille.

Nämä on nyt tietenkin makuasioita ja jokainen saa oman autonsa "tuunata" niinkuin parhaaksi näkee. Onnea vain projektille. Joko on suomen kilvissä?

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 10:40
Kirjoittaja 90
samaa mieltä tsavin kanssa orkkis on aina orkkis ja varsinkin kun puhutaan suhteellisen harvinaisista autoista.
mutta kyllähän tuota fordin 351:stä voisi toki remmiahtimella ryydittää.. 8)

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 20:48
Kirjoittaja jknracing
tsav kirjoitti:Joko on suomen kilvissä?
Eipä ole tietoa tuon projektin edistymisestä. Mahtaisko kyseessä olla sama Pantera joka oli esittelyssä Mobilistissa muutama vuosi sitten.

Itse olen sitä mieltä, että hienompi tuollainen auto on ihan alkuperäisessä asussaan. Mutta jos muutokset jättää sille tasolle, että auto on helposti palautettavissa alkuperäiseksi ja säästää ne orkkisosat niin miksikäpä ei.

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 21:02
Kirjoittaja GAMMA500
Juu kyllä ääni täältäkin alkuperäiselle, tarkoituksenani oli vain sanoa että muuten ihan hieno auto mutta tuo tanarin kone itseäni häiritsee hieman

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 21:05
Kirjoittaja 90
jknracing kirjoitti:Eipä ole tietoa tuon projektin edistymisestä. Mahtaisko kyseessä olla sama Pantera joka oli esittelyssä Mobilistissa muutama vuosi sitten.
juu näyttäisi kyllä aika vahvasti samalta moblan yksilöltä..
pienempi paha tuo bemarin kasi on muuten kuin jaguarin V12...
mutta kyllähän se ferrarin kone on ainoa oikea tuonne panteran konehuoneeseen jos kerta yleensä moottori pitää vaihtaa.. 8)

DeTomason takavalot AR 2000 Berlinasta

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 21:06
Kirjoittaja Coupe
Zippo kirjoitti:http://www.carclassic.com/html/DS98.htm

Tässä autossa on kaikki mitä voi toivoa:
Italialainen muotoilu ja ajettavuus sekä kisävireä jenkki kasi.
Katsokaapas tarkkaan DeTomason perää, siinä on Alfankin osia, nimittäin takavalot ovat samat kuin AR 2000 Berlinassa vai olisiko Alfa lainannut ne DeTomasolta, mene ja tiedä. Tämän totesin taannoin myös Bella italiassa.

jaa aaa

Lähetetty: 19 Tammi 2005, 21:44
Kirjoittaja bellaitalia84
jos ois vaan ajokortti joskus niin autobianchi-82 ja ford escort mk1-mk2 olisivat suomessa varmasti nättejä

tossa

Lähetetty: 19 Tammi 2005, 21:52
Kirjoittaja bellaitalia84
tälläisten autojen kyydissä lista voisin istua < taikka tietysti myöh v ajaakkin. FORD GRANADA. LADA 1200L. SAAB 900 GLE. NISSAN CEDRIC,.DATSUN CEDRIC. ALFA ROMEO 2000 GTV JA NO ONHAN NÄITÄ. LANCIA ON MYÖS KAUNIS

Lähetetty: 19 Tammi 2005, 22:37
Kirjoittaja Niko Tuomola
Mulla on tuollainen lelu tekeillä ensi kesäksi.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2221

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 00:26
Kirjoittaja jknracing
Onnea ja menestystä rojektille!

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 07:30
Kirjoittaja 90
minissä on munaa... :wink:

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 19:00
Kirjoittaja kterkkila
tsav kirjoitti: Kyllähän sinne voi laittaa tuollaisenkin, mutta mielestäni tuollaiset urheiluautot kannattaisi kuitenkin pitää orkkiksena. Orkiksena noin kaunis auto pitää arvonsa paremmin kuin millään koneswapilla ja senkin paukut riittää vallanmainiosti suomen hyville "urattomille" teille.
Noin mäkin luultavasti toimisin, jos tuommoisen käsiini saisin. Vaikkei valurautaveekasit erityisemmin sytytäkkään.

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 19:49
Kirjoittaja Niko Tuomola
90 kirjoitti:minissä on munaa... :wink:
Juu näin on :) . Meidän perheessä on noita ollut 60 luvulta lähtien ja tuosta tulee mulle eka oma . Mini on sympaattinen pikku kärry, joka on niin erilainen, kuin mikään muu. Se kai siinä viehättääkin .

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 20:42
Kirjoittaja 90
kiva vehje olisi minikin kaverilta semmoinen löytyy on tosin varustettu MG metron koneella ja melkoisilla jenkkakoneilla, pistän tähän linkin ja tuolta löytyy kyseisestä ministä kuvia cars osiosta: http://www.teamkorhonen.com/

no meikäläinen ajatteli että kunhan saa tuon lancia theman nippuun joskus niin voisi sen vaihtaa toiseen tosi sympaattiseen autoon eli kuusataseen fiudeen..semmoista on halunnut jo jonkin aikaa johtuen siitä että pompannapin kyydissä tuli istuttua polvenkorkuisena aika useasti koska isäukolta löytyi joskus 70 luvulla moinen... :)

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 20:57
Kirjoittaja Niko Tuomola
Mulla on sellainen kuussatanenkin :lol: . On vaan aika terminaali tilassa :oops:

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 23:14
Kirjoittaja 90
vai että terminaalitilassa... :-D
no joo pitäisi löytää semmonen yksilö että olisi suorilta valmis ajoon..