Sivu 1/1

Uusi Croma viralliset kuvat!!!!

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 19:02
Kirjoittaja Mirafiori
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Näille moottoreilla lähdetään liikkeelle:
1,9 M-jet 120hv ja 150hv
2,4 M-jet 200hv
2,2 bensa 150hv
ja hiukan myöhemmin 1,8 130hv

Pituus 4,75m
lev 1,77m
kork 1,6m
:wink:

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 19:07
Kirjoittaja Epezi
Vai että palkkä farkku :roll:
Tekisivät nyt, uudistetun croman! eikä mitään farmaria

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 19:10
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ihan asialliselta vaikuttavia koneita ainakin tarjotaan. Paljonkohan tuosta 200-heppaisesta pitäisi maksaa (kovin paljoa siitä ei ainakaan tarjota, kun poismyynnin aika joskus koittaa). Ulkonäkö vaatii hetken totuttelua - ei tuo nyt maailman rumin auto ole, jos ei kauneinkaan.

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 19:23
Kirjoittaja Mirafiori
Epezi kirjoitti:Vai että palkkä farkku :roll:
Tekisivät nyt, uudistetun croman! eikä mitään farmaria
ei vaan crossover, segmentin pioneeri! :wink:
tehodieseliin vain automaatti, 6-lovinen.....
v6-motit ovat vielä huhuasteeella (niin bensa kuin diesel)

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 20:03
Kirjoittaja Rolle
Mirafiori kirjoitti:ei vaan crossover, segmentin pioneeri!
Mikä tuo on niinkuin olevinaan, joku A3 Sportback, vai tila-auto vai crosscountry mallia XC70 vai? Vaikea hahmottaa tuosta kuvasta, joskin sivuprofiili näyttää typistetyltä Lexuksen Sportcrossilta.

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 20:22
Kirjoittaja KJS
Ei ainakaan mikään A3:n kilpailija. Autohan on akseliväliltään muistaakseni yli 280.

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 20:27
Kirjoittaja Rolle
En minä kilpailijaa tarkoittanut, vaan tuota crossoveria eli tyyppiä.

Lähetetty: 17 Tammi 2005, 21:24
Kirjoittaja Mirafiori
Rolle kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:ei vaan crossover, segmentin pioneeri!
Mikä tuo on niinkuin olevinaan, joku A3 Sportback, vai tila-auto vai crosscountry mallia XC70 vai? Vaikea hahmottaa tuosta kuvasta, joskin sivuprofiili näyttää typistetyltä Lexuksen Sportcrossilta.
Crossover on yhdistelmä tila-autoa, farmaria, SUVia.....niinkuin mersun tuleva R-sarja.

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 10:45
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tämähän on vielä täysin compuutteri kuva mutta ikävää nähdä Fiatin menevän muotivirtojen mukaan. Itseä ei lämmitä nykymuotoilu. Tosin turhahan tälläistä tyhjätaskua on edes miellyttää. :cry:

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 10:53
Kirjoittaja Seiska5mma
Saa nähdä milloin 50-luvun siivet tulevat takaisin, näyttää meinaan niin vaikealta tuo toisesta automallista erottuminen nykyään.

Chryslerin ja Audin johdolla on jo päästy hävittäjämäiseen imuilma-aukkoon syylarin edessä, Bemarin 5-sarjalaisessa on säälittävä hain-evä-antenni katolla – väitän että alle viiden vuoden sisällä tulee automalli, jossa on jollain tavalla ympätty raketinomaiset siivet.

Volvon uuden, hävittäjäperse-prototyypin (Hesari, lauantai) nähtyäni sanon, että siivet tuodaan markkinoille Volvon farmarissa, jossa pystyvalot on vedetty kattolinjan yli pieniksi ulokkeiksi, kuin siiviksi. Alussa ne maskeerataan farmarin kattokiskojen taaimmaisiksi kiinnityspisteiksi, mutta se on vain alkusoittoa.

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 13:38
Kirjoittaja alfista
Jep, kyllä tuolla ajelisi jos olisi Alfakin paineiden päästelyyn. Hinta ratkaisee.

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 18:40
Kirjoittaja V6
tuulilasissa on hieman tiedot menneet sekaisin;

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=117034

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 18:46
Kirjoittaja Rolle
Miten tuossa on väärää?

On ilmeisesti neliveto, saisi sitten tulla Alfaankin.

Lähetetty: 18 Tammi 2005, 18:48
Kirjoittaja V6
dieselit ja bensat sekaisin

edit "Dieseleitäkin on tarjolla kaksi 1,9 -litrainen 120 hv sekä 2,4 -litrainen 150 hv:n moottori."

"Autoon saa 2,4 litraisen moottorin, jossa tehoa on 200 hevosvoimaa".

Lähetetty: 19 Tammi 2005, 19:21
Kirjoittaja Mirafiori
V6 kirjoitti:dieselit ja bensat sekaisin

edit "Dieseleitäkin on tarjolla kaksi 1,9 -litrainen 120 hv sekä 2,4 -litrainen 150 hv:n moottori."

"Autoon saa 2,4 litraisen moottorin, jossa tehoa on 200 hevosvoimaa".
niin ja valmistusmäärätavoite on hiukan päin honkia! :roll: :lol:
450.000 :lol:
ei edes puntoa myydä tuota määrää!

Virallinen oikea tavoite on noin 60,000, varsin maltillinen

Lähetetty: 19 Tammi 2005, 19:34
Kirjoittaja GAMMA500
Onpa aivan vitun ruma :puke:

Lähetetty: 20 Tammi 2005, 19:02
Kirjoittaja Vittorio Jano
Mirafiori kirjoitti: Crossover on yhdistelmä tila-autoa, farmaria, SUVia.....niinkuin mersun tuleva R-sarja.
Niin tai Mitsubishi Grandis?

Lähetetty: 21 Tammi 2005, 09:25
Kirjoittaja Jarno
Gamman kanssa samaa mieltä. On Fiatin muotoiluosastolla pallo pahasti hukassa. Tuo perä varsinkin on kuin petolinnulla. Muistuttaa liikaa niitä autoja joiden merkkiä ei erota ennen kuin näkee valmistajan logon.

Tuon rinnalla Nissan Primera on omaperäinen ja vielä kaunis.

Lähetetty: 21 Tammi 2005, 18:35
Kirjoittaja Mirafiori
Jarno kirjoitti:Gamman kanssa samaa mieltä. On Fiatin muotoiluosastolla pallo pahasti hukassa. Tuo perä varsinkin on kuin petolinnulla. Muistuttaa liikaa niitä autoja joiden merkkiä ei erota ennen kuin näkee valmistajan logon.

Tuon rinnalla Nissan Primera on omaperäinen ja vielä kaunis.
Primera kaunis?
vertaileppa sivuprofiileja!
mielestäni croma on erittäin onnistunut, varsinkin kun katsoo mittoja, ei uskoisi, vai mitä?
vai näyttääkö sutjakas croma 475cm pitkältä ja 160cm korkealta?

Lähetetty: 21 Tammi 2005, 18:36
Kirjoittaja Mirafiori
Sitäpaitsi Croma on giugiaron muotoilema!

Lähetetty: 21 Tammi 2005, 18:40
Kirjoittaja GAMMA500
Nokka tuo mieleen vanhan mallisen avensiksen ja perän sivuprofiili subaru foresterin, eikö? :?

Lähetetty: 21 Tammi 2005, 18:48
Kirjoittaja J. Saari
Ensimmäisessä kuvassa tuosta tulee mieleen joku japsitila-auto jenkeissä jota kuskaa lihava jenkkiäijä, ja apparin paikalla istuu hysteerinen jenkkiakka ja takapenkillä hodareita maiskuttelevia jenkkimuksuja, koko porukka matkalla disneylandiin. En tiedä mistä moinen, tällainen skenaario tuli kuitenkin ensimmäisenä kouluviikosta väsyneeseen mieleen. :roll:

Näin vanhaa cromaa jo 7 vuotta vanhempien ajossa katselleena täytyy sanoa että noissa kuvissa tuo muotoilu ei kyllä tee kovinkaan positiivista vaikutusta, vaikka verrattaisiin juuri vanhaan vastaavaan. Vaikeaahan korkean auton muotoileminen on kovin nätiksi mutta silti... Eli ilmeisesti mieluummin kyllä edelleen katselen sitä kasariräppänää jonka listat irvistävät ja jonka pelleistä metallin ydin on jo hieman päässyt esiin. :mrgreen: Mutta toivottavasti ne tärkeämmät ominaisuudet ovat kunnossa, mitä useimpiin lehtiin on potentiaalisen ostajan uskominen niin fiiu on viime aikoina tuonut ainakin yhden auton (stilon) hieman liian aikaisin ja vaillinaisena markkinoille.

Lähetetty: 21 Tammi 2005, 20:50
Kirjoittaja Rasvis
Jarno kirjoitti:Tuon rinnalla Nissan Primera on omaperäinen ja vielä kaunis.
Samaa mieltä. Tuohon Fiuden nokalle voisi vaihtaa minkä tahansa Kian tai Huyundayn merkit, näyttää kodinkoneelta.

Lähetetty: 21 Tammi 2005, 20:59
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Vaikka ei itseä mielytä niin toivon kyllä että myy hyvin, paljon ja hyvällä katteella. :lol:

Lähetetty: 22 Tammi 2005, 09:43
Kirjoittaja Mirafiori
Kuva

Kuva
Kuva

Huomatkaa kaunis ja "tärkeä" etusäleikkö

En edelleenkään ymmärrä mitä "japanialaista" näette autossa....stiloa haukuttiin liiaan saksalaiseksi. tätä liian japanilaiseksi? mikä sen saa sellaiseksi näyttämää? Takavalot? Muistuttaisin että mm mazda on kopioinut alfalta....joten se on kyllä niin että japanilaiset kopioivat ei toisinpäin! :roll: :roll: :x

Toivottavasti auto tulee suomeen....isoa dieseliä on kai turja odottaa.....sen saa vain automaatin kera...jospa toisivat tuon tehodieselin 157:n nokalla.... :roll:

Lähetetty: 22 Tammi 2005, 18:49
Kirjoittaja Vittorio Jano
Mirafiori kirjoitti:En edelleenkään ymmärrä mitä "japanialaista" näette autossa....
Porukka varmaankin tarkoittaa sitä, että Fiatin merkin tilalle voisi laittaa melkeinpä minkä tahansa logon. Fiatilla on oma, selkeä muotokieli ehkä hieman hakusessa, vaikka kyllä sivuprofiilissa tiettyjä MultiWagon-yhteyksiä olen havaitsevinani.

Uusi Croma kuuluu todennäköisesti sarjaan "luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa". Tosin omaan makuuni tuo takapuskuri on kyllä aivan liian massiivinen. Aikaisempien spyshottien mukaan sisätilat näyttivät hyviltä, onkohan niistä lopullista materiaalia olemassa?

Lähetetty: 22 Tammi 2005, 18:58
Kirjoittaja 155156
Croma nimen kierrätys on aika epä-Fiat ratkaisu. Fiatin nimethän ovat aina muuttuneet uuden mallin myötä. Croma taisi olla muuten aika OK, mutta kolaritestissä tuli aika katastrofaalinen tulos: kaikki alueet punaisella. Vuosi oli noin 1990.

Lähetetty: 22 Tammi 2005, 19:27
Kirjoittaja Alfisti
Järkyttävän raskaasti muotoiltu. Missä on se italialainen keveys ja lennokkuus? Tossa autossa kun vielä kuorman myötä hiukkasen perä painuu, niin johan on viimeisillään kolmosvasikoita odottavan lehmän näkönen.