Sivu 1/1
Ranskan 2004 katsastustilasto - Alfa 156 ja 166 mukana
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 13:23
Kirjoittaja GTA
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 13:40
Kirjoittaja V6
ranskassa ei vissii myydä audi a4sta eikä 70 sarjan volvoa ?
muuten tulos aika samaa mitä muissakin listoissa. 166sen tulos ehkä hieman yllätti ?
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 18:43
Kirjoittaja Rasvis
...eli 156:ssa on reilut kaksi kertaa niin paljon katsastuksessa havaittuja vikoja kuin "idioottivarmassa" Toyota Avensiksessa. Voi hurja.
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 20:38
Kirjoittaja Ricambi
Tämä kyllä kiinnitti huomion että mersu oli häntäpäässä
. Kai se on uskottava ettei mersujen vioista suureen ääneen puhuta
. Niin, ruosteenestofirmoilla on hyvä kuvasarja uudehkosta mersusta joka on joutunut ruostepeikon hyökkäyksen kohteeksi, siinä "kruppinteräs" on paperia
.
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 20:48
Kirjoittaja R@gdoll
Minun mielestä nuo katsastustilastot eivät sano välttämättä auton viattomuudesta paljon mitään... Korjauksien määrä yms. tieto olisi paljon kuvaavampaa. harvemmin sitä uudemmissa autoissa käydään hakemassa vikalistaa konttorilta ennen pajoitusta... viat korjataan yleensä silloin kun ne ilmenee. Jotkut väljät nivelet, liian kuluneet jarrulevyt huono käkkäri korostuu katsastuksissa, jotka ovat vain normaaleja kulumisesta ym. käytöstä aiheutuvia vikoja, joita ei välttämättä normaaliajossa huomaa.
Tuolla on vielä muutama vikalista:
UK, takuuseen korjattuja kamppeita edit: auton merkkiä klikkaamalla saa tarkempia tietoja esille ihan mallikohtaisesti
Saksan katsastuslistoja
Aikamoista hajontaa monella merkillä ja mallilla jos vertailee noita listoja. Alfalla kuitenkin tasaisen varma tulos.
Eli aika kriittisesti saa suhtautua moisiin. Toisekseen meidä olosuhteet ja autojen käyttö on hieman erilaista kuin keskieuroopassa, joten viatkin on hieman erilaisia.
Nuo kun saisi julkiseksi kaikki korjaamojen takuu- ym. korjaukset merkki- ja mallikohtaisesti, saisi aika hyvän kuvan tyyppivioista ja määristä.
Näistä nettikeskusteluista saa kyllä tyypillisimmistä vioista jonkinlaisen kuvan, kun kommentteja tulee ympäri maailmaa... Monesti vaan viat tulee hieman ylikorostuneeksi vaikka käytännössä ei mitään isompaa ongelmaa olisikaan.
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 21:18
Kirjoittaja GTA
Tsekkasin nuo linkkien takana olleet saitit pikapikaa. Saksan katsastustilastot oli jollain pelottavaa kieltä puhuvalla sivulla, josta en ymmärtänyt yhtään mitään, mutta jos ne listatut prosentit kertoi samaa kuin nuo Ranskan prosentit, niin aika samansuuntainenhan tuo tulos on. Paitsi että 3-sarjan bemari on saksassa aika risa laite
.
Ilmeisesti nuo sakutilastot oli yhteenveto kaikenikäisistä autoista? Ei pelkästään uudehkoista? Vai?
Brittitilasto oli vetänyt merkit yhteen malleista välittämättä - ihan kuin se jotain kertoisi. Jessus sentään, nykymaailmassa tehtaita on siellä ja täällä ja jos valmistusmaan kulttuurista aiheutuvat erot tilastoissa hävittää, niin mitä siitä tulee? Poliittisesti korrekti tilastoharha. Audi ja Alfa oli kumpikin päässyt worst performer listalle, ja vauxhall oli top 10:ssä. Vauxhall, eli britti-Opel Lucaksen sähköillä? Salli mun nauraa.
Brittiparat. Ehkä ne on tuon tilastonsa ansainneet?
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 21:32
Kirjoittaja GTA
R@gdoll kirjoitti:Minun mielestä nuo katsastustilastot eivät sano välttämättä auton viattomuudesta paljon mitään... Jotkut väljät nivelet, liian kuluneet jarrulevyt huono käkkäri korostuu katsastuksissa, jotka ovat vain normaaleja kulumisesta ym. käytöstä aiheutuvia vikoja, joita ei välttämättä normaaliajossa huomaa.
Näinhän se on, mutta ehkä tuosta tilastosta voi päätellä jotakin merkkihuollon toiminnan laadusta, kun monet nelivuotiaat autot käyvät vielä pääsääntöisesti merkkiliikkeissä huollettavina? Kuluneet jarrulevyt ja v*turallaan olevat saastepäästöt (suurin osa hylyistä johtui näistä) ei pitäisi katsastuksessa yllättää, jos huolto-organisaatio toimii niinkuin sen pitäisi. Mutta tietysti näissä tilastoissa on mukana omatoimiasentajien ja tankiin pensaa tyylisten omistajien aiheuttamat hylyt. Joissa niissäkin voi olla todella paljon hajontaa merkkikohtaisesti.
Itse kuitenkin uskon, että ne uudehkot automallit joiden hylkyprosentti on puolet pienempi kuin jonkun toisen, ovat ihan oikeasti paremmin kasaan ruuvattuja jo tehtaalla. Joka taas ei kerro yhtään mitään siitä, että onko sillä hyvin ruuvatulla autolla hauska ajaa.
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 21:57
Kirjoittaja R@gdoll
GTA kirjoitti:Brittitilasto oli vetänyt merkit yhteen malleista välittämättä - ihan kuin se jotain kertoisi.
Siitähän sai mallit eriteltyä, kun klikkasi merkkiä ja valitsi alasvetovalikosta mallin.... tuossa brittien listassa on ajatusta, mutta uskottavuus on tosiaan kyseenalainen.
Itse kuitenkin uskon, että ne uudehkot automallit joiden hylkyprosentti on puolet pienempi kuin jonkun toisen, ovat ihan oikeasti paremmin kasaan ruuvattuja jo tehtaalla. Joka taas ei kerro yhtään mitään siitä, että onko sillä hyvin ruuvatulla autolla hauska ajaa.
Näihän se tiivistettynä on... noista ei ole suurtakaan hyötyä kuin sellaiselle, joka haluaa kulkea paikasta A paikkaan B mahdollisimman vähällä vaivalla avainta vääntämällä ilman suurempia huoltoja.
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 22:09
Kirjoittaja R@gdoll
GTA kirjoitti:Tsekkasin nuo linkkien takana olleet saitit pikapikaa. Saksan katsastustilastot oli jollain pelottavaa kieltä puhuvalla sivulla, josta en ymmärtänyt yhtään mitään...
TUOSSA taitaa olla saksankielinen vastine tuolle tsekki?- versiolle. Siinä prosentit on jaoteltu autojen iän mukaan useampaan kategoriaan.
Lähetetty: 06 Helmi 2005, 22:34
Kirjoittaja V6
R@gdoll kirjoitti:GTA kirjoitti:Tsekkasin nuo linkkien takana olleet saitit pikapikaa. Saksan katsastustilastot oli jollain pelottavaa kieltä puhuvalla sivulla, josta en ymmärtänyt yhtään mitään...
TUOSSA taitaa olla saksankielinen vastine tuolle tsekki?- versiolle. Siinä prosentit on jaoteltu autojen iän mukaan useampaan kategoriaan.
tsekki on 2004 (siitäkin löytyy iän mukaan jaoteltuna >
http://news.auto.cz/main.php?article=1572) tuo sakemanni on 2005