Sivu 1/1
Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 10:47
Kirjoittaja sami_r
Tämmöistä kirjoitti:
http://www.ajovalo.net/Koeajot/AlfaGT.html
Saittihan sisältää yhden henkilön subjektiivisiin kokemuksiin perustuvia arvosteluja joten sikäli niihin voi suhtautua hieman epäillen. Minusta positiivista arvostelussa oli se, että kritisoidaan eikä vain suitsuteta (kuten monella lehdellä on tapana). Sen sijaan aika moni kritiikin kohde olisi vaatinut vankkoja perusteluita, joita ei aina löytynyt.
Meinaan, oli muutama aika paksu väite kuten että 3.2V6 ei ole sopiva jokapäiväiseen käyttöön (GTA-miehet voinevat "vahvistaa"

) tai ettei GT:hen mahdu kunnolla 185-senttinen istumaan. Mitähäntä kokeilin niin hyvin mahtui, tosin olenkin vain 183

. Tai että suorituskyky on 2.0 Focuksen luokkaa - noh, en tiedä kun en ole ao. Fordia ajanut.
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 12:15
Kirjoittaja Hamil
Ei tainnut ajovalot olla kirjoittajalla päällä
No ihan asiallinen arvostelu mutta en nyt kaikkea menisi allekirjoittamaan...
Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 12:24
Kirjoittaja Mergy
sami_r kirjoitti:
tai ettei GT:hen mahdu kunnolla 185-senttinen istumaan. Mitähäntä kokeilin niin hyvin mahtui, tosin olenkin vain 183.
Joo, varsin mielenkiintoista kommenttia.
Itse olen 187cm ja kivasti mahduin istumaan... sen sijaan koeajotilaisuudessa huomasin että kovin lyhyillä henkilöillä oli ongelmia, koska jakkaraa ei saanut kovin lähelle rattia jolloin oli vaikeuksia ylettyä polkimille.
Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 14:24
Kirjoittaja Vittorio Jano
sami_r kirjoitti:
Meinaan, oli muutama aika paksu väite kuten että 3.2V6 ei ole sopiva jokapäiväiseen käyttöön
Ei olekaan, jos ei ole varaa tankata.
sami_r kirjoitti:ettei GT:hen mahdu kunnolla 185-senttinen istumaan
192-senttinen mahtuu kyllä. Mutta jos tuo 185-senttinen marjanpoimija oli samalla 200-kiloinen?
sami_r kirjoitti:Tai että suorituskyky on 2.0 Focuksen luokkaa
No tuskinpa se ainakaan kaukana on - siis tuo JTS. Mutta miksi 2-litraisen Alfan pitäisi hakata muiden merkkien
kaikki mallit?
Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 16:05
Kirjoittaja Rolle
Vittorio Jano kirjoitti:192-senttinen mahtuu kyllä. Mutta jos tuo 185-senttinen marjanpoimija oli samalla 200-kiloinen?
Luultavasti, mutta eiköhän se ole journalistin elämäntehtävä vääristää asioita mahdollisimman paljon silti valehtelematta.
Toinen vaihtoehto on tietty että kaveri ei löytänyt korkeudensäätöä tai sit hän käyttää vieläkin istumatyynyä niinkuin alle kouluikäiset.
Mukava kuitenkin kuulla että sinne saattaisi mahtua 188cm, GTV:hen kun se ei ollut mahdollista..
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 16:25
Kirjoittaja sallimato
Just joo. Kerkesin kirjoittaa jo hirveän purnauksen kaikesta mahdollisesta tuossa artikkelissa, kun iexplorer päätti kaatua ja tuhota tuotokseni. Ehkä parempi niin, oli sen verran vihaista tekstiä.
Lyhyesti sanoen ei kaverilla ole oikein tiedot kohdillaan.
Kaikkein hauskin oli ehkä "kokonaisuutenakin Alfa Romeo on reipasta vauhtia saavuttamassa muita merkkejä laatuvaikutelmassa.", samalla kun viitataan mm. Mazdaan, mikä on hirveimpiä muovileluja, mitä olen pitkään aikaan nähnyt.

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 16:58
Kirjoittaja Vittorio Jano
Rolle kirjoitti:Mukava kuitenkin kuulla että sinne saattaisi mahtua 188cm, GTV:hen kun se ei ollut mahdollista..
GTV on tosi tiukka sisältä. GT:ssä saattaa tosiaan tukka hipoa kattoa mutta itse ainakin istun yleensä sen verran kasassa, että en tuota ongelmaa havainnut.
Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 17:04
Kirjoittaja Sassicaia
sami_r kirjoitti:Meinaan, oli muutama aika paksu väite kuten että 3.2V6 ei ole sopiva jokapäiväiseen käyttöön (GTA-miehet voinevat "vahvistaa"

No ei varmaan olekaan, kun siinä on tehoja tiputettu vielä 10 heppaa siitäkin vähästä mitä GTAssa
Vakavasti ottaen, en keksi muuta estettä jokapäiväiselle käytölle kuin kulutuksen, mutta ei kai noita ihan samanlaiseen käyttöön kukaan ostakaan kuin 1,0 micraa?
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 17:55
Kirjoittaja sallimato
Just joo, ei kaikki menny ihan yks-yhteen mullekaan.
Perheautoksi Mazda RX-8 on parempi valinta.
Siis tämä vai?:
http://www.familycar.com/RoadTests/Mazd ... terior.jpg
Ainoa missä RX8 GT:n voittaa on päätila. Toi taakse jatkuva keskikonsoli ei ainakaan lisää tilaa ja tekee siitä ehdottomasti 2+2:n. Myöskään 30 litraa pienempi kontti ei näitä ominaisuuksia paranna. Ainoana etuna on noi "itsemurhaovet".
Kaasupolkimen välitys...
Minä tyhmä kun luulin, että kyseessä on vain vaijeri, mutta että nykyään siellä on oikein välityspyörät matkassa...Näin se kehitys kehittyy.
Jos 3,2-litrainen on samankaltainen kuin 156 GTA:ssa...
Taustat tarkistamalla saisi selville, että GT:n 3.2:ssa on 10 heppaa vähemmän. Tosin ei kai tämä niin merkittävä ero olekaan.
Istuin on lisäksi sijoitettu käsittämättömän korkealle...Näkyvyyden autosta voi luokitella kohtuulliseksi. Niin keula kuin perä jäävät näkymättömiin.
Elikkä ensin vittuillaan siitä, että istuin on liian korkealla ja sitten purnataan siitä, että keulaa ei näe??
GT:hen tottumaton pitää suorituskyvyn ensivaikutelmaa hyvänä. Todellisuudessa suorituskyky on aivan samalla tasolla kuin hiljattain ajamassani 2,0-litraisessa Focuksessa.
Siis GT huijaa tottumatonta kuskia? Elikkä onko se suorituskyky nyt sitten oikeasti hyvä vaiko eikö? Pitääkö lukijan etsiä Focuksen arvostelu, saadakseen selville kirjoittajan mielipiteen suorituskyvystä?
GT:n moottorivalikoimassa on selkeä aukko moottorille, joka vastaisi urheilullisen auton ostajan toiveita. Jos 3,2-litrainen on samankaltainen kuin 156 GTA:ssa, se ei ole oikea valinta jokapäiväiseen käyttöön. Lisäksi se on varsin kallis ja ilmoitettu kulutus on 4 litraa korkeampi kuin 2,0-litraisessa
Mitä urheilullisen auton ostaja sitten toivoo? Onko nyt näin, että se 240 hv on liikaa "urheilulliselle autolle"? Kallis ja kulutus korkeampi? Kyllä todellisessa maailmassa sekä kulutus että hinta nousee, kun tehotkin tekevät niin. (No ok, ehkä poikkeus kulutuksen suhteen, jos vastaavaan malliin asennetaan fööni.)
Alfa Romeo on reipasta vauhtia saavuttamassa muita merkkejä laatuvaikutelmassa.
Löytyihän se sieltä. Pahoittelen häiriötä, pakko oli päästä purkamaan. Mielelläni avautuisin kasvotusten kyseisen kirjoituksen tekijälle.

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 18:06
Kirjoittaja Rasvis
Mergy kirjoitti:sen sijaan koeajotilaisuudessa huomasin että kovin lyhyillä henkilöillä oli ongelmia, koska jakkaraa ei saanut kovin lähelle rattia jolloin oli vaikeuksia ylettyä polkimille.
Taisivat sitten olla naisimmeisiä tai pygmejä? Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia ajoasennon kanssa, pituutta markka seitenkuus sulka päässä

Lähetetty: 07 Helmi 2005, 18:47
Kirjoittaja Hamil
Siis tässähän on klassinen tapaus peruskateudesta suomalaisittain.
Kun mulla itselläni on perus kansan auto joka ei erotu massasta kirveelläkään niin kirjoitetaan sitten puuta heinää ja muutama vesiperä sellaisista menopeleistä joita salaa työpaikan vessassa toivotaan.
Voin lyödä vaikka miljoonan vetoa, että tässä meillä on liikenteessäkin sellainen liikennepoliisi joka ajaa ohituskaistaa ja valvoo ettei kukaan pääse ohitse ja jos pääsee niin sitten vilkutetaan pitkiä.
Mä olen kipeänä kotona ja ihan sekaisin joten jos tässä ei kovin paljon järkeä ollut niin pahoitteluni. Mutta onkohan tämä sama kaveri joka hesarissa kehuu niitä ranskalaisia kulttuuri elokuvia jossa vedetään maissipaskat kattilaan ja itketään pienuuden suurutta ja suuruuden pienuutta??
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 18:58
Kirjoittaja 155156
sallimato kirjoitti:Minä tyhmä kun luulin, että kyseessä on vain vaijeri, mutta että nykyään siellä on oikein välityspyörät matkassa...
Potikalla (eli sähköisesti) nyky-Alfoissa kaasua painellaan.
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 19:59
Kirjoittaja sallimato
Jeps. Hieman "hetkessä" kirjoitettu tuo koko posti. Siltikään en "välityksiä" allekirjoita.

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu
Lähetetty: 07 Helmi 2005, 23:48
Kirjoittaja Mergy
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Taisivat sitten olla naisimmeisiä tai pygmejä? Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia ajoasennon kanssa, pituutta markka seitenkuus sulka päässä

Naisimmeisiä hyvinkin =)
Lähetetty: 08 Helmi 2005, 14:45
Kirjoittaja Nelli
Ja lisää avautumista
Jousitus oli 156:een perustuvia ennakko-odotuksia parempi, mutta mukavaksi sitä ei mitenkään voi kehua
Koska Alfa on muka ollut mukava, alusta on suunniteltu hieman erilaiseen käyttöön kun jossain Tojotassa.
Jostakin syystä kitkarenkaat ulvoivat hiljaisessa nopeudessa kuin nastat. Rengasäänet ovat kokonaisuutena normaalia keskiluokan tasoa
Ja sekö on auton vika, häh? Onhan mullakin tosi hiljanen auto, nastat vaan pitää aivan karseeta meteliä, se johtuu siis renkaista, ei autosta.
Moottorin ääni on kuuluva, mutta sivistynyt.
Jotain hyvää on kaveri sentään löytäny.
No, onneks tähän on totuttu. Monesti olen joutunu tokasemaan kun joku joku arvostelee Alfaa että "Kateellisten panettelua". Siihen yleensä loppuu vinoilu.
http://www.ajovalo.net/Koeajot/156GTA.html Tuossa on muuten 156 GTA:n koeajo parin vuoden takaa.
Lähetetty: 08 Helmi 2005, 15:02
Kirjoittaja EVO
GTA:n testissä sanottua...
Kytkimen ja vaihteiden käyttäminen on nimittäin poikkeuksellisen hankalaa. Kytkin on myös raskas. Pohjassa pitäminen liikennevaloissa käy työstä
Heh, onko sitä pakko sitten pitää koko ajan pohjassa...?? Kannattaisi mennä salille vetämään jalkakyykkyä tai ostaa nissan micra...aika urpo tuo kaveri!
Lähetetty: 08 Helmi 2005, 15:09
Kirjoittaja alfa 156 v6
Nelli kirjoitti: Koska Alfa on muka ollut mukava, alusta on suunniteltu hieman erilaiseen käyttöön kun jossain Tojotassa.
Totta, muttei tojolootankaan alusta koskaan erityisen mukava ole ollut....
Lähetetty: 08 Helmi 2005, 18:27
Kirjoittaja Nelli
Itse asiassa näyttäis että kaveri keksii jotain valittamista kaikista vähänkään erikoisemmista autoista joita on koeajanut. "ei ole tilat kuin perheautossa" sanoo hän.
No, harva Alfa tai Jagge on perheautoks suunniteltukaan

Lähetetty: 08 Helmi 2005, 18:48
Kirjoittaja Sassicaia
EVO kirjoitti:GTA:n testissä sanottua...
Kytkimen ja vaihteiden käyttäminen on nimittäin poikkeuksellisen hankalaa. Kytkin on myös raskas. Pohjassa pitäminen liikennevaloissa käy työstä
No on tavallisen heikko kaveri tai kädetön ja jalaton kun meillä ei ole vaimokaan koskaan valitellut, että olisi muka hankalaa vaihdella tai painaa kytkintä.
Lähetetty: 08 Helmi 2005, 19:02
Kirjoittaja Ricambi
Nelli kirjoitti:Itse asiassa näyttäis että kaveri keksii jotain valittamista kaikista vähänkään erikoisemmista autoista joita on koeajanut. "ei ole tilat kuin perheautossa" sanoo hän.
No, harva Alfa tai Jagge on perheautoks suunniteltukaan

No ei oikein näinkään voi sanoa. Olen juuri neliovisia Alfoja ostellut koska niihin tosiaan mahtuu perhe melko hyvin ja samalla voi sitten välillä nauttia ajo-ominaisuuksista

. Voi hyvin sanoa Alfoista että ovat ns. monikäyttöisiä.
Lähetetty: 09 Helmi 2005, 16:33
Kirjoittaja Nelli
Se oikeastaan riippuu ihmisten koosta, meillä esim faija (183cm) ei varmasti olis sopinu pikku-Alfan (33) takapenkille kun meikäläisellekin (170 cm) se oli vähän ahdas. Nykyiseen kyllä tuntuu sopivan isompikin ihminen taakse.
Ja sitä en sano etteikö Alfaan koko perhe sovi, en ole perheellinen joten kokemukset on vähissä, mutta Alfa ei kuitenkaan taida olla ensisijaisesti perheauto.
Onhan noita meilläkin ollut, silloin kun olin pieni, Alfasud ja tais se Giuliakin olla meikäläisen olemassaoloaikana vielä

ja hyvin sovittiin.
Ja nuo aiemmat viestithän oli ihan puhtaasti tuuletusta, joskus nyppii mokomat kaikkitietävät umpikateelliset pienim******t puupäät.
Lopetan avautumisen täältä tähän
Olen kyllä samaa mieltä tuosta monikäyttöisyydestä, ihmeen isoja kuormia tuolla pikkusella sai siirrettyä, tällä isolla en olekaan vielä kokeillut.
Lähetetty: 09 Helmi 2005, 17:07
Kirjoittaja Vittorio Jano
Nelli kirjoitti:mokomat kaikkitietävät umpikateelliset pienim******t puupäät.
Mitäs vikaa meissä pienimunaisissa on?