Sivu 1/4
Alfa Saksasta?
Lähetetty: 06 Kesä 2003, 04:00
Kirjoittaja tzrp
Onko kokemusta Alfan tuonnista Saksasta tai Ruotsista? Ajattelin tuoda tai tuottaa Alfa GTV:n, vuosimallia 95-99, Suomeen. Kannattaako? Mitä kuluja? Ilmeisesti vakio 29%(*1,22) vastaavan Alfan hinnasta, joka on ??? Riittääkö parikymmentä tuhatta?
Onko jollain kokemusta vastaavasta?
t-Tomas
Lähetetty: 06 Kesä 2003, 04:33
Kirjoittaja BSTR
Itse laskeskelin ja katselin noita, kun työkaveri lähti kaverinsa kanssa hakemaan vain yhtä autoa. Olisivat tuoneet mullekin jos olisin halunnut, mutta ei alfan tuonti oikein kannata rahallisesti. Tietenkin sieltä saa helpommin sellaisen erikoismallin kuin haluaa. Esim. v6 gtv:tä ei käytettynä eikä uutenakaan näytä suomesta saavan. Sen veroprosentti onkin sitten enemmän ihmetystä aiheuttava kuin kaksilitraisen, joita tällä hetkelläkin on delta-autossa myynnissä.
En nyt muista tarkkoja laskelmia, mutta 25 tonnia taisi tulla 2000 vuosimallin spiderin hinnaksi veroineen jos saksasta hakee. Toisaalta delta-autossa oli pääsiäistä ennen 10 tkm ajettu 2001 vuosimalli hintaan 30 tonnia, eli eipä juuri olisi kannattanut hakea. Ainakaan verrattuna noihin tusinatuontibemareihin.
Pitää katsoa mihin hinnat asettuu ja verotuskäytäntö vakiintuu niin ehkä ensi keväänä olisi hakureissu edessä.
Lähetetty: 06 Kesä 2003, 17:23
Kirjoittaja tzrp
totta - olisi järkevää odotella ja katsoa, miten tämä autoveropelleily saadaan päätökseen - mikäli saadaan - mutta totuus on, että kaasujalkaa kutkuttaa ja järki jäätyy kun ajattelen mahdollisuutta saada alle oma gtv.
niinpä jatkan samalla linjalla - ja kysyisin seuraavaa: saksan mobile.de-sivustoilla löytyy kaksilitraista gtv-alfaa esimerkiksi vm 1996 ja hintaan noin 8000 euroa. tällainen voisi toimia - haluaisinkin tietää, mikä lienee suomessa vastaavan auton arvo - eli se hinta, jonka mukaan tulli verottaa. pyöriikö se jossain 20T euron tuntumassa tuon ikäisellä? sehän tarkoittaisi noin 7000 e verot ja alvit päälle, siis jotain kuudentoistatuhannen pintaan.
mistä saisi tietoa suomalaisten gtv:ien hintatasosta, siis nimenomaan tuonikäisistä? mistä tulli saa saman tiedon? miten niille voi todistaa omat lukunsa?
tomas
Lähetetty: 06 Kesä 2003, 17:32
Kirjoittaja Rasvis
Suomi-GTV:t ovat niin vähissä, että tuskin niille voi määrittää mitään yleistä hintatasoa. Luulisin, että vero määräytyy verrokkiauton, esmes BMW 300 Coupen, mukaan. Sinänsä Alfaa kohtaan epäoikeudenmukaista, että kyllähän se Bemwee sentään säilyttää arvonsa paremmin ja Alfan veroista muodostuisi näin suhteettoman suuret.
Itselläkin on kovasti poltellut GTV 24veen hakeminen, vaan tämänhetkinen talous ei mitenkään anna myöten. Toivotaan, että vuoden päästä olisi paremmat ajat. Jos käväiset Saksassa shoppailemassa niin kerro ihmeessä kokemuksia!
Lähetetty: 06 Kesä 2003, 19:11
Kirjoittaja Zenery
Minua taas himottaisi käydä hakemassa joku vanhempi Spideri,mitähän niistä joutuisi maksamaan veroa (jos auto olisi vaikka 25 vuotias)
Lähetetty: 06 Kesä 2003, 19:44
Kirjoittaja BSTR
tzrp kirjoitti:mistä saisi tietoa suomalaisten gtv:ien hintatasosta, siis nimenomaan tuonikäisistä? mistä tulli saa saman tiedon? miten niille voi todistaa omat lukunsa?
Yksi työkaveri toi juuri muuttoautona 97 gtv:n kaksilitraisena. Kestää kuulemma jonkin aikaa ennenkuin autoveropäätös on valmis. Joskus aiemmin kun autovista.fi vielä toimi katselin autotyyppihaulla gtv:iden alkuperäisiä ovh hintoja, ja muistaakseni hinta oli käsittämätön 350 tuhatta mk tms. näin mikäli muistan oikein.
Lähetetty: 06 Kesä 2003, 19:59
Kirjoittaja rim
Viime helmikuussa vilahti GTV ja Spider Deltan sivuilla hinnastossa:
-GTV 2,0 TS Lusso # 33500 €
-Spider 2,0 TS Lusso # 35000 €
Enää ei ole, mutta näistä ehkä näkee suuntaa
Lähetetty: 06 Kesä 2003, 22:21
Kirjoittaja tzrp
suomiauto lienee siis jossain kolmenkymmenen tonnin liepeillä? järjetön hintahan se on; veroa tulisi siis kymppitonnin luokkaa.
mikä onkaan odotettavissa oleva verotuspolitiikan vakiintuminen? olisiko ensi keväänä paremmat hinnat? löysääkö valtio laillistettua ryöstelyään? syntyykö tännekin kahden hintatason käytäntö, kuten esimerkiksi ruotsissa?
katsellaan!
Lähetetty: 09 Kesä 2003, 05:42
Kirjoittaja BSTR
sataviiskuus kirjoitti:Viime helmikuussa vilahti GTV ja Spider Deltan sivuilla hinnastossa:
-GTV 2,0 TS Lusso # 33500 €
-Spider 2,0 TS Lusso # 35000 €
Enää ei ole, mutta näistä ehkä näkee suuntaa
Tiedä tuota, mitä erikoisherkkuja viime viikolla delta-autossa konalassa olleissa oli, mutta kummankin hinta oli yli 38 tuhatta euroa....
Lähetetty: 09 Kesä 2003, 16:09
Kirjoittaja rim
En tiedä onko hinnat oikeat. Ko. hinnat oli ehkä viikon Deltan sivuilla, jonka jälkeen hävisivät eikä ole sen jälkeen näkynyt.
Lähetetty: 28 Kesä 2003, 16:24
Kirjoittaja Vittorio Jano
Eilen bongasin hopeanharmaan, siirtokilvillä varustetun Spiderin Taka-Töölössä. Oli sitä viimeistä edellistä takavetoversiota mustasta muovista väännetyillä spoilerihökötyksillä. Kiva kesäauto silti, eikä varmaan edes maksaisi maltaita. Sitten viisikymppisenä...
Lähetetty: 08 Syys 2003, 07:40
Kirjoittaja spider88
Vittorio Jano kirjoitti:Eilen bongasin hopeanharmaan, siirtokilvillä varustetun Spiderin Taka-Töölössä. Oli sitä viimeistä edellistä takavetoversiota mustasta muovista väännetyillä spoilerihökötyksillä. Kiva kesäauto silti, eikä varmaan edes maksaisi maltaita. Sitten viisikymppisenä...
Taisi olla meikäläisen -88 Quadrifoglio Verde, jonka bongasit. Toin tuliaisena työkomennukselta Ranskasta. Loistava kesäauto. Mahtava alusta erityisesti mutkateille. Nyttemmin Suomen kilvissä. Veroja joutui maksamaan n. 2500 €. On tullin mukaan tullut muutama maahan tänä kesänä. Helmoihin ja takaspoileriin silmä kyllä tottuu
http://www.geocities.com/paposteneri/ALFAS.html
Lähetetty: 09 Tammi 2005, 13:02
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Mitäs kokemusten mukaan menee euroja tuollaisen 164:sen tuomisessa? Jos Mobilessa ollut jo kuukausia vaikkapa 4000e niin ymmärtävätkö tinkimisen päälle? Tietty veroja ja muita kuluja. Missä luokassa ne on käytännössä ja kannattaako itse lähteä pyörimään paikanpäälle vai antaa toimeksiantona? Noissa V6:ssa on vissiin harkittava tarkoin kannattaako lähteä ajamaan vaihdattamatta heti siellä hihnaa. Joten silloin korjaamo pitäis löytää ja siihen varattava aikaa.
Lähetetty: 09 Tammi 2005, 14:26
Kirjoittaja Giri
Alfan etsimisessä Saksasta tai muualta keski-euroopasta on se huono puoli että jos löytää muutaman hyvän yksilön niin ne ovat sitten ainakin meikäläisen tuurilla ihan eri puolilla maata. Tuntuu riskaabelilta lähteä katsomaan jotain netissä hyvältä näyttävää yksilöä ja ottaa yksisuuntainen lentolippu jonnekin koska nettikuvat eivät kyllä paljasta läheskään kaikkea ja pariin yksilöön tutustuttuani olen tullut siihen tulokseen, että sakemannin silmissä hyvä yksilö voi olla täysi romu oman mittapuun mukaan. Mersun yms. hakijat löytävät 20km:n säteeltä vaikka kuinka monta potentiaalista yksilöä, jotka voi päivän aikana kiertää.
Lähetetty: 09 Tammi 2005, 17:50
Kirjoittaja ärrä
Pelkän netti-ilmoituksen perusteella en suosittelisi autoa ostamaan. Niin Saksassa kuin Suomessakin ilmoituksissa kerrotaan vain hyvät puolet. Esimerkiksi oma autoni löytyi vasta vajaan puolen vuoden tiiviin etsiskelyn tuloksena (paikan päällä), ja vaatimuksina oli vain hyväkuntoinen vähän ajettu 3-litrainen 164 Super tai Q4. Etsintäalue noin 300 km:n säteellä Stuttgartista. Testattuja oli ...paljon.
Hylätyt autot olivat yksinkertaisesti huonoja: vaihdelaatikko ei toiminut, ruostetta, moottori ei toiminut kunnolla, surkea sisustuksen kunto, huoltokirja hukassa, myyjä ei tiennyt mistään mitään, omat rakennelmat... Yksinkertaisesti suurin osa oli sellaisessa kunnossa, että niillä oli vain ajettu, jos jokin katkaisija tai laite oli mennyt rikki, niin niitä ei vain ollut korjattu tai vaihdettu. Hyvät kuvat oli nettiin kaikista saatu, ja ko. autoja kehuttiin...
Lähetetty: 10 Tammi 2005, 07:37
Kirjoittaja tsav
Zenery kirjoitti:Minua taas himottaisi käydä hakemassa joku vanhempi Spideri,mitähän niistä joutuisi maksamaan veroa (jos auto olisi vaikka 25 vuotias)
Vanhoja kohdellaan yhdenmukaisesti muiden kanssa. Eli autovero on n.30% vastaavan suomihinnasta. Jos auto on '57 tai vanhempi tuo autovero ja ALV on 0€ . Meidän väliaikainen autovero alettiin perimään 1.1.58, joten sitä vanhemmissa autoissa ei ole autoveroa jäljellä (kun ei ole koskaan maksettukaan. Jos auto tulee eu:n ulkopuolelta (esim USA) niin autosta pitää maksaa tulli ja ALV.
Itse toin syksyllä '57 Spiderin Hollannista ja vuosimalliin vaikutti osaltaan tuo verokohtelu. Minun tapauksesta lisää kotisivullani.
Re: Alfa Saksasta?
Lähetetty: 10 Tammi 2005, 09:41
Kirjoittaja JRA
tzrp kirjoitti:Onko kokemusta Alfan tuonnista Saksasta tai Ruotsista? Ajattelin tuoda tai tuottaa Alfa GTV:n, vuosimallia 95-99, Suomeen. Kannattaako? Mitä kuluja? Ilmeisesti vakio 29%(*1,22) vastaavan Alfan hinnasta, joka on ??? Riittääkö parikymmentä tuhatta?
Onko jollain kokemusta vastaavasta?
t-Tomas
Kokemusta on GTV:n vm. -02 tuonnista. Pistä tarkentavat kysymykset vaikka privaattina niin vastailen.
Lue nyt ensiksi tämä viestiketju:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3906
Lähetetty: 10 Tammi 2005, 11:52
Kirjoittaja 1300ti
CARF lähetti joululahjana il Biscionen ohessa listan Suomeen 2004 tuotujen Alfa Romeoiden veropäätöksistä, kannattaa tutkia se läpi. Spiderimme oli muuten edukkain malliaan
Lähetetty: 10 Tammi 2005, 12:15
Kirjoittaja Have
Parin vuoden päästä, jolloin auton vaihto on taas ajankohtainen, voisi harkita tosissaan GT:n hankkimista keski-euroopan autuaammilta automailta. Nythän noiden hinnat näyttävät lähtevän jostain 22ke tienoilta.
Laittakaahan ihmeessä tänne noita hakukokemuksia JRA:n tyyliin jos haette/haetutatte autoja Saksasta.
Lähetetty: 10 Tammi 2005, 12:25
Kirjoittaja Vittorio Jano
1300ti kirjoitti:CARF lähetti joululahjana il Biscionen ohessa listan Suomeen 2004 tuotujen Alfa Romeoiden veropäätöksistä
Löytyyköhän tuota mistään sähköisessä muodossa?
Lähetetty: 10 Tammi 2005, 13:02
Kirjoittaja Rolle
Vittorio Jano kirjoitti:Löytyyköhän tuota mistään sähköisessä muodossa?
Siitä puuttui tooodella monta tuotua alfaa, mistä lie ottaneet tietonsa.
Tullin sivuilta löytyy kaikki listat, ja jos vain tiettyjä autoja haluaa hakea niin
ottoauto auttaa, joskin tuo uusi haku ei ole yhtä hyvä kuin vanha.
Lähetetty: 08 Joulu 2005, 10:35
Kirjoittaja JiiPee
Mitenkäs Alfa 147 2.0 TS ? Ei ole yhtään veropäätöstä tullin listoilla eikä carf.fi:ssä, vai enkö osaa lukea ? Onko tosiaan niin, ettei 147:n tuominen kannata missään mielessä vai kiikastaako asia jostakin muusta ? Mielipiteitä ja faktaa kaivataan.
Lähetetty: 08 Joulu 2005, 11:09
Kirjoittaja markkul
Alfaa en hakenut, mutta itse tulin reisusta maanataina Fordin kanssa
Kun kerta voi niin mainostetaan:
http://personal.inet.fi/cool/mlinnoskiv ... saksa.html
Eli tuolla on juttu aiheesta, ei tosin käsittele kovin syvällisesti itse rekisteröintiä.
Lähetetty: 08 Joulu 2005, 11:23
Kirjoittaja alfista
Jees tuo (jutussa esiintyvä) Sierran inertiakytkin on koko perkele. On etsitty porukalla vikaa rata Sierrasta kun konttiin rysäytetyt renkaan laukaisi sen mokoman katkaisimen.
Lähetetty: 08 Joulu 2005, 11:34
Kirjoittaja HR
JiiPee kirjoitti:Mitenkäs Alfa 147 2.0 TS ? Ei ole yhtään veropäätöstä tullin listoilla eikä carf.fi:ssä, vai enkö osaa lukea ? Onko toisiaan niin, ettei 147:n tuominen kannata missään mielessä vai kiikastaako asia jostakin muusta ? Mielipiteitä ja faktaa kaivataan.
Meillä mietittiin kakkosautoksi 147 1.6 TS:än tuontia, mutta kun melkein samaan hintaan löytyy autoja suomestakin niin asia jäi siihen. Kun Suomessa noita saa alkaen 15000e ja Saksassa vastaavan hinta on 8000 ja siihen verot ja hakukulut päälle niin ero jää marginaliseksi. Sen sijaan 146:a on tuotu jokunen, mikä oli myös harkinnassa.
Lähetetty: 08 Joulu 2005, 14:04
Kirjoittaja R@gdoll
Joku diesel-versio voisi olla "järkevä" tuontivaihtoehto. Niitä ei ole paljon suomessa, mutta tekniikka kuitenkin aika tuttua. Onkohan 147:ja täällä dieselinä ollenkaan?
Lähetetty: 08 Joulu 2005, 14:45
Kirjoittaja 90
tuossapas huokea diesel alfa vaikka ikää kyllä on ja kilsojakin jo jonkin verran takana mutta hinta ainakin on kohdillaan..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=536955
Lähetetty: 08 Joulu 2005, 14:58
Kirjoittaja Boxer33
R@gdoll kirjoitti:Joku diesel-versio voisi olla "järkevä" tuontivaihtoehto. Niitä ei ole paljon suomessa, mutta tekniikka kuitenkin aika tuttua. Onkohan 147:ja täällä dieselinä ollenkaan?
Eikös tässä joku palstalainen vasta selaisen uutena ostanut? Vai muistanko aivan väärin.
Sunnittelin itsekin alunperin tuollaisen 147 dieselin hakemista, mutta kun vertailin hintoja ja tarjontaa, niin päädyin 156 farkkuun sillä isommalla koneella.. Vielä kun saisi selvyyden tuosta omasta varallisuudesta ja pääsis hakureissuun
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 07:41
Kirjoittaja 116
Jos budjetti on tiukka kannattaa laskea mukaan kaikki "sivukustannukset" esim katasastus maksaa noin 150 Eur, ajolupa 14 Eur jne. Sitten pitää vielä olla tarkkana että saa kaikki tarvittavat paperit joka kuuluu olla mukana kun menet katsastamaan. Kun minä hain 75.sen ruotsista niin katsastus mies väitti että tarvitsisin paperin joka todistaa akselipainot, paperin olisin saanut Deltasta semmoseen hintaan kuin 200 Eur... No sitä nyt loppujen lopuksi ei tarvinnut ollakaan noin vanhaan autoon (tarttee olla vasta kuin auto on 98 mallinen tai uudempi).
Minulla kesti tasan 3 kuukautta saada veropäätös eli yhtä kauan kuin ajolupa oli voimassa. Sitten auto pitää tullata 5 päivän sisällä tuontin jälkeen, ja katsastaa 10 päivän kuluttua (pyhäpäivät lasketaan mukaan).
Tullin kotisivussa voit käydä katsomassa veropäätöksiä, ja niitten perusteella laske se verosumma sinnepäin ainakin.
/Kaj
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 18:00
Kirjoittaja Rolle
Ja käyttöauton kohdalla useimmiten tarvii vielä talvirenkaat ja lohkolämppärin.
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 18:03
Kirjoittaja Cuore Sportivo
90 kirjoitti:hinta ainakin on kohdillaan..
1300!?
Tuossa autossa on pakko olla jotain hämminkiä.
Jaah, se onkin varmaan tax-free kun ei ole suomessa. On se silti edullinen.
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 18:04
Kirjoittaja Rolle
Sieltä tuonti tänne kaikkine papereineen ja verot päälle niin enpä tiedä..
E: Kato joo muistin/luin väärin
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 18:20
Kirjoittaja 90
tuosta 155.sta sen verran että ilmoituksessahan on paikkakunnaksi mainittu nurmijärvi ja maininta että auto hollannista eikä hollannissa joten olettaisin että auto on jo suomessa..
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 18:25
Kirjoittaja Rasvis
Kyllähän tuollainen on usein ollut parkissa kylänraitilla. Ei mikään erityisen siistin näköinen yksilö, aika kattava kokoelma ovikolhuja.
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 18:50
Kirjoittaja 90
no kyllä tuohon hintaan jo jokusen kolhun sulattaakin vaikka verohan tietenkin tulee vielä päälle mutta missähän kunnossa sitten tekniikka lienee..voipi olla että sanomista löytyy..
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 19:25
Kirjoittaja Rolle
Näyttäisi olevan sillä pikkukiisselillä, onko se sitten hyvä vai huono asia en tiedä.
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 19:32
Kirjoittaja mattijus
Mites jonkun wanhan (1981) mallisen GTV6 hakeminen Saksasta, onko porukalla käsitystä miten pommeja noi on? Tuntuisi alkaen mallit sattuvan 2-3 ke haarukkaan.
Lähetetty: 09 Joulu 2005, 20:21
Kirjoittaja 90
itse ole noista vanhoista gtv/gtv6:sta sitä mieltä että halvimmat ovat saksassakin täysiä pommeja/raatoja, tästä allekirjoittaneelta löytyy jopa hieman ns suorankäden ja ominsilminkin nähtyä faktaa/tietoa, koskien varsinkin kolari/ruostekorjauksia.
ei noita enää halvalla saa oikein mistään jos hyvästä yksilöstä puhutaan, suht hyvät pikkuvikaiset lähtevät n 4000€:sta ylöspäin ja huippuyksilöt asettuvat tuonne 7000€:n yläpuolelle ja alle 100tkm ajetut ja täydellisen historian omaavat jopa yli 10000€n asti , tästä voisi päätellä sen verran että ovat suomessa pikkasen aliarvostettuja mikä toisaalta on aina tietenkin ostajan onni, tosin täällä tarjonta helvetin pientä koskien ainakin kuusimukista mallia..
länsinaapurista noitakin löytyy, joten ei välttämättä kannata kovin kaukaa hakea..
vasta oli parikin kiinnostavaa yksilöä myynnissä:
punainen yhdellä uudesta ollut ja n 180tkm ajettu myynnissä hintaan 55000kr mikä euroina tekee n5800€
sitten oli violetiksi maalattu(yäk) ja lievää ruostevikaa omaava mutta lievästi piristetyllä koneella oleva hintaan 20000kr=n 2200€, tämä meni melko äkkiä kaupaksi.
Lähetetty: 10 Joulu 2005, 12:03
Kirjoittaja BSTR
Meikä toi alfa 147 1.6:n heinä-elokuun vaihteessa saksasta. Kilpa-autoksihan tuo oli tarkoitus hakea. Etelä-saksasta tanskan ja ruotsin kautta ajellessa alkoi oikeasti mietityttää että pitäisikö se kuitenkin rekisteröidä katukäyttöön kun tuntui olevan niin hyvässä kunnossa ja hieno auto ajaa vakionopeuden säätimineen ja dualzone ilmastointeineen. Kulutuskin tuntui kohtuullisesta verrattuna GTA:n kulutukseen. Tehoa riitti autobahnallakin ajamiseen riittävästi. Verrattuna tuolla reissulla alla olleeseen 5 tkm ajettuun ford focus 1.6:een alfa oli aivan eri maata. Kiihtyi vitosellakin
Tuli pariin otteeseen laskeskeltua verot yms. Vielä kun tuo ostamani yksilö oli hieman keskimääräistä kalliimpi johtuen sen erinomaisesta kunnosta, olisi ero suomesta ostettuun ollut niin pieni että päätös oli melko helppo loppujen lopuksi.
Alfa on muihin autoihin verrattuna niin edullinen suomessa versus saksassa ettei oikein kannata tuoda.
Lähetetty: 10 Joulu 2005, 13:47
Kirjoittaja gYdEbUh
Paljonkohan tuosta about -91 164 turbosta saisi? kun en ole suomessa ikinä yhtäkään myynnissä nähnyt
Lähetetty: 11 Joulu 2005, 09:44
Kirjoittaja teuhka
90 kirjoitti:
länsinaapurista noitakin löytyy, joten ei välttämättä kannata kovin kaukaa hakea..
Kävin vähän läpi Ruotsissa myynnissä olevia GTV-mallisia ja vaikuttaa siltä, että autoja on tuotu paljon Saksasta. Innostuin kovasti parista yksilöstä, joissa kerrottiin ettei ole ajettu talvella "aldrig vinterkörd" tms.
Jos on tuollainen ilmaisu, niin ovat Saksan tuonteja.
Hintataso on kohtuullinen, esim. GTV 3.0 V6 -99 ajettu 93 tkm (kaikilla herkuilla mm nahkat, tupla zenderputket kahdella ulostulolla, remmit vasta vaihdettuna) lähtisi varmaan 10.000 eurolla - vai onko tuo kohtuullinen kun pannaan veroa n. 6000 euroa? Ainakin noutokustannukset olisivat alhaiset.
Lähetetty: 11 Joulu 2005, 09:57
Kirjoittaja Rasvis
Ei kyllä kuusi tonnia mahda riittää veroihin. Kesäkuussa tullatusta -98 24v:stä on maksettu seitsemän ja puoli tonnia ja syyskuussa -96 3.0 12v Spiderista 6300,-.
Lähetetty: 11 Joulu 2005, 17:13
Kirjoittaja JiiPee
Noh, entäpä alfan tai muun auton tuonti Virosta? Eipä olisi ainakaan matkakulut hurmaavat kuten ruotsin suunnastakaa. Onko kenelläkään kokemuksia Viron tuonneista ?
Lähetetty: 13 Joulu 2005, 11:57
Kirjoittaja gYdEbUh
gYdEbUh kirjoitti:Paljonkohan tuosta about -91 164 turbosta saisi? kun en ole suomessa ikinä yhtäkään myynnissä nähnyt
Ketää kiinnostaa? kyseessä kuitenkin kiistatta yksi halutuinpia myllyjä 164:n
Lähetetty: 02 Syys 2006, 12:32
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tuosta Spider ideasta ei nyt tunnu pääsevän irti. Kannattaako Saksaan poiketa jos Suomesta saa Spider Serie 4:sen n.15000e? Hyvä kuntoisen. Ja paljonkohan säästäis jos "tyytyisi" vanhempaan korimalliin?
Lähetetty: 02 Syys 2006, 13:34
Kirjoittaja KauGoH
JiiPee kirjoitti:Noh, entäpä alfan tai muun auton tuonti Virosta? Eipä olisi ainakaan matkakulut hurmaavat kuten ruotsin suunnastakaa. Onko kenelläkään kokemuksia Viron tuonneista ?
kaveri toi viime syksynä 96 urabus impreza gt:n virosta täydellisellä huoltokirjalla!!! hyvin on toiminut vaikka kilometrejä tullut reippaasti, ei ainakaan itselläni huonoa sanottavaa, näillä kokemuksilla!!!
Lähetetty: 02 Syys 2006, 14:40
Kirjoittaja Topi
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tuosta Spider ideasta ei nyt tunnu pääsevän irti. Kannattaako Saksaan poiketa jos Suomesta saa Spider Serie 4:sen n.15000e? Hyvä kuntoisen. Ja paljonkohan säästäis jos "tyytyisi" vanhempaan korimalliin?
Minulla on sellainen käsitys, että todella hyvä maksaa Saksassa enemmän kuin Suomessa. Tämä siksi, että Suomessa ei oikeastaan kukaan ole valmis oikeasti maksamaan laadusta. Täällä sitten taas varaosakasa (saks. Teileträger) maksaa melkein saman kuin hyvä. Mobiiliosastolla tuntuu olevan sama homma; joku tekee kovan työn entisöinnissä ja kun mieli tekee uutta projektia, ei vanhasta haluta täällä maksaa käypää hintaa ja niinpä laite myydään Ruotsiin/Saksaan/Jenkkeihin.
Esimerkiksi Alfisti.netin Oldtimer-foorumilla mielipide tuntuu olevan, että alta kahdentoista ei ole toivoakaan saada hyvää Fastbackia, hiinä ja hiinä saako kympillä irti soivan Gummilippen (Serie 3).
Mielestäni (siis nimenomaan täysin omasta mielestäni) 15000 Serie 4 Spideristä on kovahko hinta, paitsi jos oikeasti tietää auton olevan käytännössä virheetön ja haluaa tosissaan sen ostaa. Tällöin taas on turha muilta mielipiteitä kysellä. Tällä hetkellä vilkaistuna Mobilen kalleimmat Serie 4:t tulisivat tosin Suomeen tuotuna tuota kalliimmiksi.
Spiderin kaltaiset erikoisautot ovat kuitenkin siinä määrin yksilöitä, että matkan päästä on vaikea arvioida tilannetta ja auton hintaa. Hyvin pitkälti kyse on siitä, kuinka pahasti ostaja autoa haluaa.
Muuten takapotku-Spider on niin hyvä idea, että ei siitä kannata edes pyrkiä irti.
-Topi Kuusinen
Lähetetty: 02 Syys 2006, 16:07
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Noiden liikkuminen on niin vähäistä että hintataso on "arvailua". Onko kellään tietoa suomalaisesta autoliikkeestä jossa olisi takaveto Spideri seisomassa? Kun tulisi suoralla kaupalla niin tuollaisen kaupitteluun "kyllästynyt" liike voisi luopua sellaisesta syyshintaan.
Toki noita mobilen hintoja olen katsellut. Ei ole ihan käsitystä tuosta veron yms. osuudesta. On tietty päätöksiä esim.Carfin sivuilla mutta ovat jo aika vanhoja päätöksiä. Ja mikä on sitten lopputulos valitusten jälkeen? Ja eikö tuota vanhempien mallien verotus käytäntöä muutettu.
Lähetetty: 02 Syys 2006, 17:08
Kirjoittaja Silvio
Eikö edelleenkään ketään arveluta se entä jos tilanne??? Ainakin uudempaa ostaessa.. Et sakemanneista saa mitään takuita,ja jos saat niin omalla kustannuksella viet sinne,oot muutaman päivän pois töistä jne. Ja sitä paitsi se hinta ei todellakaan muutaman kuuleman perusteella välttämättä ole edes halvempi,kun kaikki kulut lasketaan... Toki esim. gtv:n haku saksasta voi olla ok, koska niitä ei yksinkertaisesti täällä ole! Kävi juuri kuten arvelin kolmisen vuotta sitten: Autojen tuontihan on todellakin romahtanut alkuinnostuksen jälkeen. Osaa ne ihmiset sittenkin laskea
Lähetetty: 02 Syys 2006, 17:12
Kirjoittaja Vieras
Annan tietää jos jossain vaiheessa tullaan takaisin Suomeen asumaan, kun voidaan tuoda kaksi muuttoautoa mukana, mutta tarvitaan vain yksi itselle, niin voidaan (kai) tuoda jollekkin jotain kiinnostavaa tilauksena