FIAT-GM LIITTO PÄÄTTYY.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

FIAT-GM LIITTO PÄÄTTYY.

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Tänään GM tiedotti että se maksaa Fiatille 1,55mrd€ put-option-sopimuksen mitätöinnistä ja palauttaa Fiatille jäljellä olevat 10% Fiat Auton osakkeista.

Yhtiöiden välinen yhteistyö kuitenkin jatkuu. Fiat ja Gm omistavat esim kummatkin 50% Fiat-Gm-powertrain yhtiöstä, joka mm- tuottaa moottoreita ja vaihteistoja.


Eli Fiat Auto pysyy Fiatin käsissä, toisin kuin esim Tuulilasi on antanut ymmärtää.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Excellent news!!! :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä, ja tuskin se 1,55mrd euroa haittaa ainakaan tekee.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Rolle kirjoitti:Kyllä, ja tuskin se 1,55mrd euroa haittaa ainakaan tekee.
Saahan sillä maksettua Schumin alkavan kauden palkan :?
Alfaholismia vuodesta 2001

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: FIAT-GM LIITTO PÄÄTTYY.

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Vaikea tietysti arvioida päätöksen lopullista merkitystä mutta kyllä se posiitiviselta tosiaan tuntuu.
Asiaa sivuten voip olla että kohta on Alfa-diesel myös Cadillacissa. Että miten niinkö? No kun Saabin tehtailla Trollhättanissa alkaa "EurooppaCadillacin" valmistus ja yksi mainittu moottorivaihtoehto oli 1.9 litran diesel.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mitenkäs kävi 93:n saabin valmistuksen kanssa, onkos 166:lla mitään hajua tästä? siirtyikö saksaan kuten aikaisemmin huhuiltiin, entäpäs opel vectran valmistus jäikö saksaan vai siirtyiköö trollaan..

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

90 kirjoitti:mitenkäs kävi 93:n saabin valmistuksen kanssa, onkos 166:lla mitään hajua tästä? siirtyikö saksaan kuten aikaisemmin huhuiltiin, entäpäs opel vectran valmistus jäikö saksaan vai siirtyiköö trollaan..
No ei ole päätöstä vielä tullut, viimeisimpien huhujen mukaan saksalaiset olisivat viemässä voittoa tässä kisassa. Tuo Cadillacpäätöskin on niin tuore että sitäkään ei ole ehditty juuri kommentoida ja analysoida.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: FIAT-GM LIITTO PÄÄTTYY.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

166 kirjoitti:No kun Saabin tehtailla Trollhättanissa alkaa "EurooppaCadillacin" valmistus ja yksi mainittu moottorivaihtoehto oli 1.9 litran diesel.
:shock: Ja minä kun luulin että Jaguar 2,0D farmari kuulosti naurettavalta.
- Epäkelpokeräilijä -

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:Kyllä, ja tuskin se 1,55mrd euroa haittaa ainakaan tekee.
se on toisaalta iso summa toisaalta ei....tänä vuonna Fiatin on maksettava lainoja takaisin eräälle pankkiryhmälle 3mrd....muuten velat muuttuvat yhtiön osakkeiksi....

vertailun vuoksi 159:n kehityskustannukset ovat miljardin euron luokkaa....(esim Gt:n 140milj.)

Vastaa Viestiin