Sivu 1/1

Kyllä vanteissa kokoa olla pitää...

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 19:22
Kirjoittaja mml
Jo on pojalla autossa vanteet :shock:

http://www.alfa-forum.com/galerie/displ ... =17&pos=30

Tunnustaako joku täällä kotosuomessa laittaneensa omaansa tuota kokoluokkaa olevat kevymiinit?

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 19:31
Kirjoittaja Rasvis
Jannuhan kommentoi siinä alareunassa ettei koko olekaan 19" vaan vaivaiset 18" 8) Kasitoistasilla taitaa ajella useampikin palstalainen.

Re: Kyllä vanteissa kokoa olla pitää...

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 19:51
Kirjoittaja Sassicaia
mml kirjoitti:Tunnustaako joku täällä kotosuomessa laittaneensa omaansa tuota kokoluokkaa olevat kevymiinit?
Mulla on vaan 18", mutta kerran Konalan DA:n pihalla seisoskeli hopeanvärinen 156, jossa oli 19" rillat alla. Harmi kun ei tullut tarkemmin katsottua mikä oli rengaskoko, jos saattaisi jossain vaiheessa tulla ajankohtaiseksi päivittää vähän isompiin pyöriin :mrgreen:

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 19:59
Kirjoittaja Sixgear
18" kiekot pyörii mullakin kesäisin.

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 20:13
Kirjoittaja Carlos
Yhden GTA:n olen livenä nähnyt 19" ja oli HIANO :mrgreen:

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 20:24
Kirjoittaja Epezi
Mun silmään ei oikeen iske semmonen, että on isot vanteet ja sitten milli kumia ympärillä. Esim. noi kuvassa olevat on mielestäni liian isot, itse tykkään eniten jostain 16' tai 17':sta
Tosin saattaa 18':set olla taas paremman näköiset kuin 15'
No joo, mutta mielipiteeni tuli kuitenkin varmaan ilmi, elikkä ei se koko vaan se tyyli :mrgreen:

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 21:06
Kirjoittaja Sassicaia
Carlos kirjoitti:Yhden GTA:n olen livenä nähnyt 19" ja oli HIANO :mrgreen:
Mitkäs vanteet siinä oli ja satutko muistamaan rengaskokoa?

Nimimerkki joka kesä isommat pyörät.

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 21:11
Kirjoittaja Sixgear
Taitaa olla palstaveli HANUlla toi GTA 19" kiekoilla?

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 21:20
Kirjoittaja -Tomi-
Mun mielipiteeni on, että 15-16" vanteet + vähintään 55 sarjaiset renkaat yllään on varmasti hyvät ajaa ja etenkin paremmat kuin 18".. Mutta tod. on 18" vanteet ja 40 sarjalaiset renkaat komiamman näköiset, kuin jotkin 15" vanteet perus 195/65 renkain, ne kun näyttää vähän papalta :lol:
nm. 18" vanteet tilauksessa :-D

Lähetetty: 16 Helmi 2005, 21:28
Kirjoittaja Carlos
Oliskohan rengastus ollu 235/35 19"
Vanteet oli ISOT :mrgreen: :wink:

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 08:49
Kirjoittaja HANU
GTA:n rengastus on 235/35 19" ja vanteet kuuspualaset Team Dynamicsit
Pikkusen vielä alustan päivitystä, niin sitten on OK!

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 09:38
Kirjoittaja Sassicaia
Mikäs on Hanun vanteiden leveys ja ET?

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 09:53
Kirjoittaja HANU
Leveys on 7,5 tuumaa ja ET on räätälöity speciaalina ja on muistaakseni 42.

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 10:01
Kirjoittaja HANU
GTA:han ei mee mikä tahansa 19" vanne fantastisten Brembon etujarrusatuloden takia, 18" vanteen kanssa ei ole niitä ongelmia ja tulipa koitettua vannemestarin kanssa, että 15" kilpavannekin sopii! vakio 15" vannetta on turha koitella.

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 14:50
Kirjoittaja Sassicaia
Ei muuten mene mikä tahansa 18" eikä varmaan 17" vannekaan, ET pitää olla luokkaa 35 ja vanteen puolat kokonaisuudessaan aika ulkokehällä, etteivät ota jarrusatuloihin kiinni.

Onks ne 6-puolaset TD:n K2:t, asiallisen näköinen vanne ja varmaan suht kevytkin? Veikkaan kyllä että ET on alle 40, ehkä max 37? Mulla on 23 ja ei jää paljoa väliä jarrusatuloihin, tosin vannekin on 8" leveä.

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 15:28
Kirjoittaja OL
Mitä isompi, sitä isompi... 8)

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 19:47
Kirjoittaja HANU
Vanteet on K2:t, mut ei ne kevyet oo. Ei se mun ET arvailuni paljon oo pielessä kun ne vanteet tilattiin mun autoon sopiviks ja esim. 35 et:llä olleet ATP:t ei sopinu eteen. ET arvonta päättyy kun seuraavan kerran menen käytteleen GTA:ta että se heräis keväällä seisonnan jälkeen kovaan käyttöön. Eibachin sääd. alustakin saapuu maaliskuussa, niin sitten voi alkaa katteleen sopivaa korkeutta.

Lähetetty: 17 Helmi 2005, 20:13
Kirjoittaja Sassicaia
ET:n täytyy kyllä olla (paljon) vähemmän kuin muistelemasi 42, se nimittäin tarkoittaisi että vanteen puolat tulevat 7mm sisemmäs kuin 35:ssä. Tosin riippuu paljon vanteen mallista, jos puolat ovat ihan ulkoreunassa, niin ei välttämättä ota isollakaan ET:llä kiinni. Mutta eipä tuolla väliä, tiedän millaiset vanteet laittaisin jos 19":siin lähden ja niiden sopiva ET on tiedossa.

Miltä 35-profiili tuntuu ajossa, onko ärsyttävän kova näillä kekkoslovakian sileillä asfalteilla? Ja 235/35 mahtuu hyvin eikä ota mihinkään kiinni? Mitkäs kumit sulla on?

Lähetetty: 18 Helmi 2005, 07:49
Kirjoittaja HANU
35 kumit on vähän äänekkäämmät kuin alkuperäiset, mutta on niinku mikroautolla ajelis, kääntyy aikaslailla jämptisti sinne minne haluaa.
Kumit on Falkenit ja niistä ei osaa vielä mitään kommentteja sanoo, täytyy käydä kesällä Ahvenistolla koittamassa pitoeroja alkuperäisiin Pirelleihin verrattuna, Minkälaiset vanteet ite laittasit? Se mun ET taitaa ollakin 37, maksukuitista lunttasin.

Lähetetty: 18 Helmi 2005, 08:20
Kirjoittaja Rolle
Sassicaia kirjoitti:tiedän millaiset vanteet laittaisin jos 19":siin lähden
BBS CH/LM, tai sitten jotkut takovanteet, m'kay?

Lähetetty: 18 Helmi 2005, 09:37
Kirjoittaja Sassicaia
Ei sentään BBS:iä, italiaanot olla pitää. Tylsästi pysyisin OZ SL III:sissa, kun ne on hyviksi havaittu, mutta tuumaa isommat vaan.

OZ ei sitten vissiin saanut Forgiataa muualle kuin Japanin markkinoille, mikäköhän siinäkin mättää. Tosin niitä olisi ollutkin vain 18" asti, mutta olisivatpahan olleet kevyet.

Lähetetty: 18 Helmi 2005, 09:55
Kirjoittaja HANU
Onkos Sassicaian GTA:n etujarrulevyt pysynyt suorassa?

Lähetetty: 18 Helmi 2005, 10:04
Kirjoittaja Sassicaia
On joo, tosin olen ajanut kuin vanha pappa ja enimmäkseen kaupunkiajoa, joten ei ole tullut paljoa kunnon jarrutuksiakaan.
Radallekaan ei ole vielä ehtinyt, mutta ensi kesänä katsotaan miten levy taipuu :mrgreen:

Lähetetty: 18 Helmi 2005, 10:20
Kirjoittaja HANU
Mulle on yhdet levyt jo vaihdettu ja syksyn viimeisillä ajoilla taas tuntui levyt kieroilta. Kysyin mahdollisuutta vaihtaa kunnon laikat eteen ja olisin maksanut välirahan itse, mutta sanottiin, että kun on takuu voimassa, niin vaihdetaan alkuperäiset levyt. Minä oon vähän radalla kiertäny ja täytyy sanoo, että vanhaan 156 v6 Roomeoon on eroo kuin yöllä ja päivällä muussakin kuin kierrosajoissa!

Lähetetty: 18 Helmi 2005, 10:32
Kirjoittaja Sassicaia
Tossa touhussa ei ole paljoa järkeä, ilmeisesti Suomessa maahantuojan kanta on että ei päivitetä jarruja uudempiin, vaan vaihdellaan levyjä vaikka parin tonnin välein takuuaikana. Kumpikohan tulee kalliimmaksi, kertalaakista tehtävä vaivan poistava isompi jarrujen vaihto vai 5 erillistä levyjen vaihtorumbaa?

Tosin samaa valittelevat esim. brititkin ulkomaisilla palstoilla, mutta siellä sentään on alettu vaihtaa uusiin jarruihin viiden levykierroksen jälkeen. :crazyeyes:

Ilmeisesti joissakin ennen 11/03 valmistetuissa vanhanmallisilla etujarruilla varustetuissa on kuitenkin tehty jotain muutoksia alkuperäiseen konstruktioon, olen kuullut joistakin muistakin ongelmattomista itseni lisäksi.

Eli eiköhän nyt viimeistään käyristy kun seuraavan kerran lähtee ajamaan kun tuli kehuttua...