Sivu 1/1
Uusi BMW 300-sarja.
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 07:37
Kirjoittaja Vittorio Jano
Yksi 156:n seuraajan pahimmista kilpailijoista on ennakkoesitelty Suomessakin. Olin eilen Aulangolla muiden Hämeenlinnan seudun Hyvin Tärkeiden Ihmisten kanssa tutustumassa BMW:n uuteen 300-sarjaan.
Pikkubemari paljastettiin aika mahtipontisesti lakanan alta musiikin pauhatessa ja strobojen välkkyessä. Ja ihan siistiltähän auto vaikutti - uuteen muotokieleenkin alkaa jo tottumaan, vaikka eihän tuo yhtä radikaali olekaan kuin nykyinen 700-sarja. Sisätiloissa minua ärsytti valtava näyttöruutu, joka muodosti kojetaulun keskelle ihan liian massiivisen kokonaisuuden. Ulkopuolen lyhyt keulaylitys ja oikeastaan kaikki muutkin mittausuhteet olivat puhdasta Bemaria. Asiallista, mutta ei kovin sykähdyttävää.
Tulevalla 157/8/9 Alfalla on ehdottomasti kaikki mahdollisuudet laittaa kampoihin, sillä ei tuo ainakaan minuun sellaista tahtoo heti-vaikutusta saanut aikaan. Ehkä myös tuotteen hinnalla oli vaikutusta tähän. Takaveto tuo baijerilaisille toki painavan lisäbonuksen.
Kylmäsavuporoleivät (?), pikkupizzat, oliivit, mozzarellapallot sekä kirsikkatomaatit olivat ihan jees, mutta loppuivat kesken. Punaviini oli hitusen liian kylmää ja alkuun tarjottu kuohari yksinkertaisesti pahaa. Muuten ihan asiallinen tilaisuus, niinkuin nyt BMW:n imagoon sopiikin
Ovatko muut käyneet?
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 08:37
Kirjoittaja Janne
Minä kävin Oulussa Stockmann auton avajaisissa ko. kamppeen vip esittelyssä pari viikkoa sitten. Ei herättänyt suuria tunteita suuntaan eikä toiseen.
Enemmänki istuin 03 M3:n penkillä ja käytetyn 156:n penkillä
Autolla kun olin niin en nuihin viinastarjoiluihin sen kummemmin perehtynyt. Viiniä, wiskiä, konjakkia, olutta jne näytti olevan ja ruokaakin varmasti tarpeeksi.
Samoten lippatukkia ja muita bemari stereotypiaan sopivia kavereita blondeine tyttöystävineen
Itse tapahtuma oli varsin masentava ja epäonnistunut, mitä varmasti auttoi että samalla avattiin tosiaan Stockmann auto, josta puheissa riittikin asiaa. "Liity kanta-asiakkaaksi tänään!"
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 22:54
Kirjoittaja Ltn
330 tulee menemään ja kovaa sillä 258hp pannulla, olettaisin että alle 8.30 ringille.
Vertailun vuoksi aika nykyiselle 156 GTA:lle on 8.51
(
www.track-challenge.com ).
Toivottavasti siinä 157/8/9 GTA:ssa alkaisi olemaan alusta kunnossa.
Lähetetty: 20 Helmi 2005, 12:28
Kirjoittaja Mirafiori
Ltn kirjoitti:330 tulee menemään ja kovaa sillä 258hp pannulla, olettaisin että alle 8.30 ringille.
Vertailun vuoksi aika nykyiselle 156 GTA:lle on 8.51
(
www.track-challenge.com ).
Toivottavasti siinä 157/8/9 GTA:ssa alkaisi olemaan alusta kunnossa.
No 159 GTA:ssa tulee olemaan 400hv....ja neliveto...
Alusta ei ole mikään ongelma enää (tosin onko se nyt ollutkaan)....jos ajatellaan että 156 käytti vanhaa TIPO2 pohjalevyä....ja 159 täysin uutta
uudessa 3,2 moottorissa on tehoja 260hv....mikä ei ole kovin iso määrää....mutta kulutustakin on ajateltu...
alfan insinöörien mukaan uusi V6 on hyvä moottori, mutta siinä ei ole samanlaista fiilistä ja soundia kuin aresen moottorissa....lisäksi sen kierrokset nousevat varsin hitaasti....kokonaisuutena kuitenkin yksi parhaita v6-moottoreita

Lähetetty: 20 Helmi 2005, 15:26
Kirjoittaja Ltn
Pointtina se ettei tuo 330 ole vielä edes mikään huippumalli, perus perheauto.. +400hp M3 e90 on tulossa huipulle. Mutta kyllä tuo tuleva GTA kuullostaa myöskin lupaavalta!
Lähetetty: 20 Helmi 2005, 15:31
Kirjoittaja V6
perus perheauto ? ja hinta alkaa millä kyllä se taitaa olla suomessa aika kaukana perusautosta.

Lähetetty: 20 Helmi 2005, 15:51
Kirjoittaja Ltn
Jaa mulle se on ainakin perus perheauto, en tykkää alkaa hinnan perusteella eri autoja pistämään omiin kategorioihin. 330i ei ole mikään sporttimalli kuten esimerkiksi GTA on 156:lle.
Kyllä se 330 varmaan johonkin viiteenkymppiin irtoaa.
http://www.autoexpress.co.uk/driven/dri ... p?id=53632
4.5 EVO-tähteä kertoo jo jotain...
Lähetetty: 20 Helmi 2005, 16:54
Kirjoittaja V6
Alfalla on kaikki mallit sporttimalleja

Niinno voihan sitä pitää vaikka Maserati Quottroportea tai Jaguar XJR:kin perus perheautoina GTAkin on minusta ihan perusauto 5 henkilön sedan.. 4.5 evosta sai esim etuveto GTV.
Lähetetty: 20 Helmi 2005, 17:41
Kirjoittaja Ltn
Juu eipä tässä kannata alkaa noista suhteellisista asioista enempää vääntämään, periaatteessahan esimerkiksi Mercedes S65 amg on myös ihan perus perheauto

.
Kaksi eri GTV:tä(2.0TS&3.0) on saanut tuolta evosta 4 tähteä, loistava suoritus sekin, kyseessä onkin ehkä yksi maailman parhaista etuvedoista. Tietenkään ei pidä pitää minään raamatun sanomina noita evo-tähtiä, mutta hyvin ne mielestäni suuntaa antavat.
Lähetetty: 20 Helmi 2005, 18:42
Kirjoittaja Rolle
Mirafiori kirjoitti:alfan insinöörien mukaan uusi V6 on hyvä moottori, mutta siinä ei ole samanlaista fiilistä ja soundia kuin aresen moottorissa....lisäksi sen kierrokset nousevat varsin hitaasti....kokonaisuutena kuitenkin yksi parhaita v6-moottoreita

No tuon jutun perusteella vaikea uskoa kovin hyväksi, tai sehän on suhteellista. Jos mennään toyotalinjalle niin varmaan taloudellisuus on tärkeä asia mutta sitten on enää turha tulla puhumaan mistään sporttisuudesta, perkele.
Ja mitä tuohon bemariin tulee niin olen Ltn:n kanssa samaa mieltä, kova peli ihan tavalliseksi malliksi. Aika säälittävällä mallilla ollaan jos pitää alkaa tulevaa GTA:ta vertailemaan perusmallisarjan autoon

Lähetetty: 20 Helmi 2005, 19:11
Kirjoittaja V6
Rolle kirjoitti:
Ja mitä tuohon bemariin tulee niin olen Ltn:n kanssa samaa mieltä, kova peli ihan tavalliseksi malliksi. Aika säälittävällä mallilla ollaan jos pitää alkaa tulevaa GTA:ta vertailemaan perusmallisarjan autoon

tuleva GTA? 405hp neliveto vs 258hp perusbemariiin??? onhan se säälittävää...
edit:
mallithan ovat:
2.2 185hp
3.2 260hp
ja GTA TT V6 joskus myöhemmin¨
missään ei ole lukenut että tuo 260 jäisi huippumalliksi..
ps saabilta esitellään 9-3 wagon genevessä sama peruskone 2.8V6 turbo 250hp
Lähetetty: 20 Helmi 2005, 19:40
Kirjoittaja Vittorio Jano
Joltakin foorumilta muistan lukeneeni jutun vertailusta, jossa 330d oli piessyt 156GTA:n radalla. Takaveto ja vääntöisä diesel auttavat kummasti.
Uusi 330i on nopea ja mukava auto, mutta mikään kovaksi keitetty sportti se ei ole - sitä varten BMW:llä on M-sarja. Rataa 330i:lläkin pystyy varmasti suhteellisen vinhastikin kiertämään, ja 156GTA:lla on täysi työ pysytellä mukana.
Aika näyttää, saammeko jonakin päivänä nauttia Alfa Romeoista, jotka ihan oikeasti haastaisivat myös noita kaikkein kireimpiä germaaneja. Ihan niinkuin joskus ennen.
Lähetetty: 20 Helmi 2005, 19:44
Kirjoittaja Rolle
V6 kirjoitti:tuleva GTA? 405hp neliveto vs 258hp perusbemariiin??? onhan se säälittävää...
Säälittävää nimenomaan. Katsotaan mielummin miten pärjää tulevalle ämmälle.
missään ei ole lukenut että tuo 260 jäisi huippumalliksi..
Kukas niin on väittänyt että jäisi?
Re: Uusi BMW 300-sarja.
Lähetetty: 28 Helmi 2005, 13:45
Kirjoittaja Hämis
Vittorio Jano kirjoitti:Yksi 156:n seuraajan pahimmista kilpailijoista on ennakkoesitelty Suomessakin. Olin eilen Aulangolla muiden Hämeenlinnan seudun Hyvin Tärkeiden Ihmisten kanssa tutustumassa BMW:n uuteen 300-sarjaan.
snip...
...snip
Ovatko muut käyneet?
Lappu tuli ja meni roskiin saman tien. Kun ei sakumakkara nappaa niin ei nappaa.
Lähetetty: 14 Joulu 2010, 20:37
Kirjoittaja beta
Enää ei kyllä puhuta uudesta, mutta:
Tietääkö joku miten E90:ssä toimii takakontin avaus, kun akku on tyhjä?
Lähetetty: 14 Joulu 2010, 20:56
Kirjoittaja mattijus
beta kirjoitti:Enää ei kyllä puhuta uudesta, mutta:
Tietääkö joku miten E90:ssä toimii takakontin avaus, kun akku on tyhjä?
En tiedä, mutta voiko moottoritilan kautta antaa apuvirtaa?
Lähetetty: 14 Joulu 2010, 22:09
Kirjoittaja beta
Kyllä siellä moottoritilassa on sellainen punaisen muovitoppelon alla oleva napa, jonka kautta vissiin voisi apuvirtaa antaa. En tiedä pitäisikö tuo maakaapeli sitten kytkeä vain runkoon johonkin kohtaan.
Kyseessä on veljen auto, ja meinasi että olisi ottanut tuon akun yöksi sisälle latauksiin.
Lähetetty: 15 Joulu 2010, 00:51
Kirjoittaja Jönsson
beta kirjoitti:Kyllä siellä moottoritilassa on sellainen punaisen muovitoppelon alla oleva napa, jonka kautta vissiin voisi apuvirtaa antaa. En tiedä pitäisikö tuo maakaapeli sitten kytkeä vain runkoon johonkin kohtaan.
Kyseessä on veljen auto, ja meinasi että olisi ottanut tuon akun yöksi sisälle latauksiin.
Taitaa olla niin, että ilman virtaa ei avaaminen onnistu kuin purkinavaajalla, ellei sitten kyseisessä autossa ole lisävarusteena(!!) taittuvia takaselkänojia. Jos on, niin sitten vain pitää mennä takaluukkuun sisäkautta. Siellä keskellä kantta on mekaaninen avausvipu (katso ohjekirja). Myös vasemmalla edessä lähellä konetilan aukaisua on joissain yksilöissä avausnappi, mutta sekin lienee sähköinen.
Itse antaisin apukaapeleilla sen verran virtaa....
Se onnistuu konetilasta tosiaan sen punaisen muovituppelon alta. Miinus kiinni mihin tahansa, mistä se saa maata eli johonkin ruuvin kantaan tms. Paljoa ei tarvita kosketusta, niin virta riittää luukulle. Mitään vahinkoa tuossa ei pysty tekemään, ellei kytke piuhoja väärin päin tai lyö niitä yhteen.
Lähetetty: 15 Joulu 2010, 00:55
Kirjoittaja Jönsson
Mirafiori kirjoitti:Ltn kirjoitti:330 tulee menemään ja kovaa sillä 258hp pannulla, olettaisin että alle 8.30 ringille.
Vertailun vuoksi aika nykyiselle 156 GTA:lle on 8.51
(
www.track-challenge.com ).
Toivottavasti siinä 157/8/9 GTA:ssa alkaisi olemaan alusta kunnossa.
No 159 GTA:ssa tulee olemaan 400hv....ja neliveto...
Alusta ei ole mikään ongelma enää (tosin onko se nyt ollutkaan)....jos ajatellaan että 156 käytti vanhaa TIPO2 pohjalevyä....ja 159 täysin uutta
uudessa 3,2 moottorissa on tehoja 260hv....mikä ei ole kovin iso määrä....mutta kulutustakin on ajateltu...
....kokonaisuutena kuitenkin yksi parhaita v6-moottoreita

Viisi vuotta on yllättävän pitkä aika. Huomaa, miten moni asia on eri lailla kuin silloin luulimme...
Lähetetty: 15 Joulu 2010, 07:50
Kirjoittaja mattijus
beta kirjoitti:Kyllä siellä moottoritilassa on sellainen punaisen muovitoppelon alla oleva napa, jonka kautta vissiin voisi apuvirtaa antaa. En tiedä pitäisikö tuo maakaapeli sitten kytkeä vain runkoon johonkin kohtaan.
Kyseessä on veljen auto, ja meinasi että olisi ottanut tuon akun yöksi sisälle latauksiin.
Ainakin tuossa wanhassa miinassa miinusnapa on tuollaisen virranantopisteen vieressä.
Lähetetty: 15 Joulu 2010, 19:42
Kirjoittaja beta
Ok, sieltähän tuohon apuvirtaa annettiin sen verran että saatiin kontti auki, ja akku pois.
Mahtaiskohan tuon akun lataaminen onnistua tuon apuvirtapisteen kautta? Siis akkulaturilla.
Lähetetty: 15 Joulu 2010, 19:56
Kirjoittaja mattijus
beta kirjoitti:
Mahtaiskohan tuon akun lataaminen onnistua tuon apuvirtapisteen kautta? Siis akkulaturilla.
Miksi ei onnistuisi?
Lähetetty: 15 Joulu 2010, 20:56
Kirjoittaja beta
Niimpä

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 20:10
Kirjoittaja Suba
Onnistui se ainakin 535:ssa.