Sivu 1/1

Huomenna seikkailemaan

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 19:33
Kirjoittaja Giri
Jos kaikki menee hyvin ajelen La-iltana Hangossa maihin 232hv 164 QV 24V:llä mustilla Momon nahoilla istuen. Kun Alfaa ei enää tulevaisuudessa saa Alfan omalla V6:lla, niin tuli himo hankkia aikansa huippumalli. Q4 tuntui liian suurelta riskiltä kalliiden Q4-spesifisten komponenttiensa takia eikä testereitäkään siihen varmaan suomesta löydy. No, eihän tuosta etuvetomallistakaan tiedä mitä se oikeasti on syönyt. Varsinkin sähköalusta voi olla hankala tapaus noissa. Laitan kommarilla tilannetietoja matkanvarrelta jos kerkiän.

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 19:36
Kirjoittaja Rolle
Onnea vaan matkaan, matkaraporttia ja kuvia odotellessa 8)

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 20:01
Kirjoittaja 90
no onpahan tulollaan nopein sarjavalmisteinen 164:n..... :wink:

Lähetetty: 23 Helmi 2005, 22:21
Kirjoittaja jarski
sano hangon homotullipojille terkkuja :2gunfire:

Lähetetty: 23 Helmi 2005, 22:24
Kirjoittaja 90
heh jarskilla taitaa olla hieman huonoja kokemuksia... :lol:

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 00:25
Kirjoittaja Fonzarelli
Rolle kirjoitti:Onnea vaan matkaan, matkaraporttia ja kuvia odotellessa 8)
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2391 :crazyeyes:

Neuruppin/Alteruppin 8/2004 220 km/ und fahrzeug ist...kaputt

von Fonzheim

Re: Huomenna seikkailemaan

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 00:30
Kirjoittaja Fonzarelli
Giri kirjoitti:Jos kaikki menee hyvin ajelen La-iltana Hangossa maihin 232hv 164 QV 24V:llä mustilla Momon nahoilla istuen. Kun Alfaa ei enää tulevaisuudessa saa Alfan omalla V6:lla, niin tuli himo hankkia aikansa huippumalli. Q4 tuntui liian suurelta riskiltä kalliiden Q4-spesifisten komponenttiensa takia eikä testereitäkään siihen varmaan suomesta löydy. No, eihän tuosta etuvetomallistakaan tiedä mitä se oikeasti on syönyt. Varsinkin sähköalusta voi olla hankala tapaus noissa. Laitan kommarilla tilannetietoja matkanvarrelta jos kerkiän.
Sähköalustahan se on tossa QV:säkin??? Jos haluat vikasietoraportteja, niin ilmoita.

Nimim. Tiellejäänyt (kahdesti)

Re: Huomenna seikkailemaan

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 08:17
Kirjoittaja Rolle
Fonzarelli kirjoitti:Sähköalustahan se on tossa QV:säkin?
Niinhän tuossa mainittiin. Jos koituu ongelmaksi niin saa varmaan vaihdettua tavalliset iskarit, meinaan jos uudet ovat tuttua Q4 hintaluokkaa 900e kipale.

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 15:15
Kirjoittaja Nelli
Takaiskarit olis kuulemma Suomesta ostettuna olleet noin 1000 euroa / kpl.
En tiedä tuliko Saksasta vai Italiasta vai mistä mutta loppujen lopuksi hinta putosi lähes puoleen siitä. Milanon kundit hoitivat taas kerran homman kotiin Kuva
Kyllä QV:ssakin on sähköalusta.

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 22:30
Kirjoittaja Giri
Noniin nyt saa sitten onnitella. Olen 1993 QV 24V:n onnellinen omistaja, kuvia albumissa. Tällä hetkellä kaljalla Kasselissa. Ajelin tänään Bernistä tänne. Huomenna matka jatkuu kohti Rostockia ja taas juodaan kaljaa :-D
Kaikki tuntuu pelaavan, niin sähköalusta kuin surullisenkuuluisa LCD tsydeemi. Ja kylä pojat lähtee!!! Oikea autobahnsupercruiser. Kai järjestätte juhlalliset maihinnousujaiset, voin tarjota takaluukusta kaljat.
Saksan rajalla zollbeamtet rupes vähän yskimään kauppahinnan pienuutta kun kirjoittivat alvilaskua. Sain kuitenkin vakuutettua heidät auton alhaisesta arvosta vedoten takaovessa olevaan lommoon. Läpi meni. Suomessa joutuis maksamaan 6%-yks enemmän alvia ja laskuttais sen varmaan myös lautta ym kuljetusmaksuista. Sveitsi on muuten vanhempien käytettyjen Alfojen luvattu maa. Löytyy niin QV:ta kuin Q4:sta, Zagatoista puhumattakaan. Tarjonta paljon parempi kuin saksassa. Uudemmissa tosin tuo alvi nostaa hintaa.

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 22:31
Kirjoittaja Rolle
Niin siis mitä kuluja tulee kun Sveitsistä toit?

Aja Kirkkonummen kautta niin kyllä mä oluet imaisen jos olen kotona 8)

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 22:45
Kirjoittaja Carlos
Onnittelut! :-D
Paljo myyt :wink:

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 22:51
Kirjoittaja Giri
Pitää ensin hommata itsensä paikanpäälle mikä lienee suurin kustannus. Byrokratia on n 300CHF eli 200egeä sisältäen moottoritietarran. Vientirekisteröinti toimii ainakin Bernin kantonissa kuin Rolex. Puoli tuntia max ja kilvet on kädessä. Koska Sveitsi ei ole eu maa niin alvi pitää maksaa kauppakirjassa/kuitissa olevasta kauppahinnasta. Tullia ei tarvii maksaa kun Alfat on tehty eu:ssa. 1100 kilsan bensat rostockiin plus 213 egee hyttipaikasta ja autosta. En viitsi lähteä kampeamaan ruotsin läpi uniroyalin m+s renkailla eikä se sitä paitsi juurikaan halvemmaksi tulisi. Parempi meno tietty voisi olla ruotsinlaivalla kuin superfastilla. Katsokaas autoscout24.ch, aika hyvin 60-70 luvun pelejäkin. Joku oli tänään hakemassa tullikilpiä bernin rek virastosta Alfa Montrealiin samaa aikaan kuin itsekin olin siellä. Ei ollut kuitenkaan se yksilö suomeen tulossa.

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 22:53
Kirjoittaja KJS
Giri kirjoitti:Parempi meno tietty voisi olla ruotsinlaivalla kuin superfastilla.
Superfastilla kuulemma seilaa paljon rekkakuskeja, joilla on hyvät jutut, eli ei aika sielläkään varmaan pitkäksi tule.

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 23:02
Kirjoittaja jarski
huomannu kans saman oikeen rekkamiesten sekahaku tanssit :mrgreen:
=puoliperävaunulliset hakee täysperävaunusia ja toisinpäin :drinking:

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 23:04
Kirjoittaja Giri
Carlos kirjoitti:Onnittelut! :-D
Paljo myyt :wink:
Kallis on. Osta toi mun vanha harmaa uuden veroinen 164. Olis kuin 2 marjaa sun 164:n kanssa :-D
Santo (sveitsinitaliaanoalfisti) jolta auton ostin, kyllä tarjoutui katselemaan alfistituttavilleni sopivia yksilöitä koska siellä kuulemma läheskään kaikki ei ole netissä, eli jos tosissaan joku etsii tiettyä mallia niin voisi olla hyvä kontakti. Saattaa muuten Santo tulla perheineen kesällä suomeen 166 3.0 sporttronicillaan. Ålandstreffenhän voisi olla yksi suositeltava tapahtuma jos haluaa alfisteja tavata...
Paistaa muuten varmaan läpi että olen yksin tässä formula1 hotellin aulassa juomassa automaattikaljaa ja näpyttelemässä kommaria :lol:
Taidanpa siirtyä alfaan lukemaan ranskankielistä omistajan käsikirjaa ja juomaan loput...

Lähetetty: 25 Helmi 2005, 09:19
Kirjoittaja Rolle
Giri kirjoitti:Koska Sveitsi ei ole eu maa niin alvi pitää maksaa kauppakirjassa/kuitissa olevasta kauppahinnasta. Tullia ei tarvii maksaa kun Alfat on tehty eu:ssa
Ok, tuota hain takaa. Eihän se sitten ole paha kun tuo tuollaisia halvempia versioita. Miten siis oli hintataso, halvempaa kuin Saksasta?

Lähetetty: 25 Helmi 2005, 09:33
Kirjoittaja 90
Giri kirjoitti:Santo (sveitsinitaliaanoalfisti) jolta auton ostin, kyllä tarjoutui katselemaan alfistituttavilleni sopivia yksilöitä
löytyisiköhän sieltä hyvää takavetoista GTV6:sta..

Lähetetty: 25 Helmi 2005, 10:03
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Onnittelut. Itsekkin haluaisin tuollaisen käyttöautoksi. Nyt tuli hommattua kasvaneelle perheelle ok-talo niin taitaa ostaminen muuttua 164:sen kunnostukseksi. Onpa kehittävä harrastus ainakin. :wink:

Lähetetty: 25 Helmi 2005, 17:16
Kirjoittaja Romeo
Kyllähän tuolla kaupassa kävisi :-D No ei vaiskaan, todella hienon oot löytänyt. Onnittelut!

Lähetetty: 26 Helmi 2005, 13:46
Kirjoittaja Giri
Kyllähän netissäkin oli mielestäni pari hyvännäköistä GTV6:sta. Voishan kysellä josko löytyis muualtakin.
Sijainti tällä hetkellä Gotlannin luoteispuoli, QV turvallisesti ruumassa rekkojen ja venäläisten autonhakijoiden mersujen kanssa. Oli kyllä tosi hyvä meno täällä superfastilla, juuri niinkuin Jarski kuvailit. Nyt tässä pohditaan yhden jaguaarinhakijan kanssa mitä vikoja autoista pitää tullimiehille näyttää...

Lähetetty: 26 Helmi 2005, 22:59
Kirjoittaja Alfisti
Hmm, ihan vain käyttöautoksiko 164 QV 24V:n hait vai mahdollisesti sen takia, että kyseinen malli tuntuu olevan tällä hetkellä 164:sta ainoa, jonka arvo on selvässä nousussa... Ja varmaankin ainoa 164 versio mistä kehtaa joissain maissa pyytää yli 10 000 euroa :mrgreen:

Lähetetty: 27 Helmi 2005, 11:40
Kirjoittaja Giri
En hankkinut autoa jokapäiväiseksi käyttöautoksi vaan sitä varten, että sillä voi ajella kuivina talvipäivinä sekä kesällä (tosin taloudellisista syistä ehkä seisotan talvella) ja käydä Bella Italia, Punkalfa 2005 ym. meeteissä. Ehkä myös siksi, että Q4:ää en uskaltanut ostaa ja kun tällaisen QV:n löysi niin oli "pakko" ostaa kun ovat harvinaisia.

Nyt on QV turvallisesti omassa tallissa. Reissu meni kaikin puolin täysin suunnitelmien mukaisesti, mitä nyt lautan myöhästymisen takia olin vasta klo 1 viime yönä kotona. Ilman jonkinlaista saksankielentaitoa homma ei olisi onnistunut koska myyjä ei osannut englantia eivätkä Sveitsin/Saksan rajalla olleet tullimiehetkään! Positiiviset yllätykset vaan jatkuvat - jopa alkuperäiset työkalut ovat tallessa styroxlaatikossa varapyörän alla! Toivottavasti ei niitä negatiivisia ylläreitä tulekaan..