GTV-juttua ja muutakin

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Matti
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 21:47

GTV-juttua ja muutakin

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ostin paripäivää sitten Quattrorouten maaliskuun numeron ja tutkin tietysti tarkkaan käytettyjen Alfojen hinnat Italiassa.

Huomiota herätti erityisesti käytettyjen GTV:iden hinnat. Turbo-mallit ovat Italiassa huomattavasti halvemmat kuin turbottomien mallien. Hintaero on jokaisessa vuosimallissa 2500-3000 euron luokkaa. Mikä turbossa mättää? Ovatko turbomallit jollakin lailla susia? Niitähän on tarjolla täällä Suomesakin, esim. Sportscarcenterissä Helsingissä myydään yhtä ikäänsä nähden edullisesti.

Toinen huomionarvoinen asia on, että vanhat 1.8 -koneella varustetut Alfat ovat vanhoina Italiassa arvokkaampia kuin 2.0 -koneella varustetut autot. Tämä pätee sekä GTV:ssä että 156:ssa. Hintaerot liikkuvat siinä tuhannen euron kieppeillä. Meillähän asia on päinvastoin: 2.0-Alfasta pyydetään enemmän kuin pikkuveljestä.

Lehti sisälsi myös Breran esittelyn. Mitäs mieltä te asiantuntijat olette; tuleeko Brerasta jonkinlainen GTV:n korvaaja vai ei?

Kenellekään ei liene enää uutinen, että 156:n korvaajaksi epäiltyä 157:ää ei tulekaan. Mallimerkintä on 159...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: GTV-juttua ja muutakin

Viesti Kirjoittaja V6 »

Matti kirjoitti:
Huomiota herätti erityisesti käytettyjen GTV:iden hinnat. Turbo-mallit ovat Italiassa huomattavasti halvemmat kuin turbottomien mallien. Hintaero on jokaisessa vuosimallissa 2500-3000 euron luokkaa. Mikä turbossa mättää? Ovatko turbomallit jollakin lailla susia?

Toinen huomionarvoinen asia on, että vanhat 1.8 -koneella varustetut Alfat ovat vanhoina Italiassa arvokkaampia kuin 2.0 -koneella varustetut autot. Tämä pätee sekä GTV:ssä että 156:ssa. Hintaerot liikkuvat siinä tuhannen euron kieppeillä. .
no en tiedä mättääkö turbossa mikään mutta 3.0 on sarjan huippumalli
ja turbo taas veroraja syistä tehty malli.

1.8 taitaa olla halvempi huoltaa kun ei ole tasapainoakselia, muuta syytä en kyllä keksi miksi se olisi kalliimpi.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Matti
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 21:47

GTV-turbon hinnasta...

Viesti Kirjoittaja Matti »

Joo, mutta kun nimenomaan 2.0i 16V T.S. -GTV:n hinta Italiassa on vuosimallista riippumatta 2500-3000 korkeampi kuin 2.0i V6 turbon...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jaa 2 litrainen siihenkin varmaan syynä suuremmat huoltokulut turbothan eivät ole esim ikuisia
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin