Kusetusvarotus: www.nordiskaaffarer.com
Lähetetty: 23 Maalis 2005, 19:03
Off Topic ja pitkä jorina, mutta kuitenkin.
Nordiska Affärer -nimisestä firmasta faksattiin yritykseemme ja soitettiin heti perään, että pitäsi välittömästi allekirjoittaa firmastamme hatkat ottaneen pomon aiemmin hyväksymän sopimuksen jatko-osa, jossa olemassaolevan sopimuksen pituutta oltiin muutettu lyhyemmäksi ja meille edullisemmaksi. Asialla oli kiire, sillä AD (taiteilija) oli menossa kokoukseen.
Koska firman tuote "lohkaisemme asiakastietopankistamme teidän kohderyhmänne, ja lähetämme heille sähköpostimainontaa" ei kuulostanut vakuuttavalta edes entisen johtajamme hyväksymäksi, pyysin alkuperäistä sopimusta.
Sopimusta ei kuulemma voinut lähettää, koska se oli AD:lla, jolle lähettäminen sopi vasta ensi viikolla. Syyksi ilmoitettiin, että AD:n optinen lukija vaatii tietyt proseduurit, eikä niitä voinut muuttaa. Kerroin, että meillä Suomessa AD:t siirelevät elementtejä taitto-ohjelmassa ja nurisevat liian pitkistä otsikoista, mutta eivät panttaa sopimuspapereita tai johda yritystä optisella lukijallaan.
Faksasin Tukholmaan allekirjoitetun uusintasopimuksen, johon kirjoitin varmuuden vuoksi, että emme ole kiinnostuneet yhteistyöstä.
Puhelin soi välittömästi, ja sain kuulla, ettei AD:n optinen lukija ja sen tahdissa tanssiva tuotantoprosessi hyväksy tällaista ja AD menee kokoukseen 15 min sisällä. Siihen mennessä oli lähetettävä asianmukaisesti täytetty paperi takaisin.
Sovin, että lähetän heille esisopimuksen, jonka he allekirjoittavat ja lähettävät hetimiten takaisin. Laadin pikaisesti sopimuksen, jossa luki, että allekirjoittamalla faksaamani sopimuksen he vakuuttavat, ettei heidän faksamansa sopimuksen allekirjoittaminen tarkoita sitä, että yhtiöidemme välillä on sopimus, mikäli alkuperäistä sopimusta ei löydy.
Minulle ei enää soitettu, eikä soittoihini vastattu. Automaatti käänsi puhelun kivasti naksahtaen johonkin avaruuteen. Luvattua aineistopakettia, jossa he selittävät, miten heidän suomalaisista henkilöistä koostuva, Ruotsissa koottu tietokantantansa toimii, ja miltä asiakkaille lähetettävät viestit näyttävät, ei ole kuulunut. Tässä paketissa piti myös olla mukana alkuperäinen sopimus.
Puhelimessa kerrottiin ennen "välirikkoa", että jos en lähetä oikeaoppisesti täytettyä sopimusfaksia takaisin samana päivänä kuin he sen lähettivät meille, on seuraus 6 kk pitempi sopimus ja vielä alkuperäiseen, kalliiseen hintaan.
Voin tosin olla väärässä ja yrityksemme maksaa siitä vielä täyden hinnan. Heillä on sivuilla esiintyvien mainosten mukaan sopimus esim. M-realin, Pohjolan, Finnlinkin, Pajuniemen, Lumon Oy:n, Checkpointin, jne. kanssa.
Arvatenkin mainoslätkät ovat siellä varastettuna, tai sitten isojakin voi kusettaa.
Nordiska Affärer -nimisestä firmasta faksattiin yritykseemme ja soitettiin heti perään, että pitäsi välittömästi allekirjoittaa firmastamme hatkat ottaneen pomon aiemmin hyväksymän sopimuksen jatko-osa, jossa olemassaolevan sopimuksen pituutta oltiin muutettu lyhyemmäksi ja meille edullisemmaksi. Asialla oli kiire, sillä AD (taiteilija) oli menossa kokoukseen.
Koska firman tuote "lohkaisemme asiakastietopankistamme teidän kohderyhmänne, ja lähetämme heille sähköpostimainontaa" ei kuulostanut vakuuttavalta edes entisen johtajamme hyväksymäksi, pyysin alkuperäistä sopimusta.
Sopimusta ei kuulemma voinut lähettää, koska se oli AD:lla, jolle lähettäminen sopi vasta ensi viikolla. Syyksi ilmoitettiin, että AD:n optinen lukija vaatii tietyt proseduurit, eikä niitä voinut muuttaa. Kerroin, että meillä Suomessa AD:t siirelevät elementtejä taitto-ohjelmassa ja nurisevat liian pitkistä otsikoista, mutta eivät panttaa sopimuspapereita tai johda yritystä optisella lukijallaan.
Faksasin Tukholmaan allekirjoitetun uusintasopimuksen, johon kirjoitin varmuuden vuoksi, että emme ole kiinnostuneet yhteistyöstä.
Puhelin soi välittömästi, ja sain kuulla, ettei AD:n optinen lukija ja sen tahdissa tanssiva tuotantoprosessi hyväksy tällaista ja AD menee kokoukseen 15 min sisällä. Siihen mennessä oli lähetettävä asianmukaisesti täytetty paperi takaisin.
Sovin, että lähetän heille esisopimuksen, jonka he allekirjoittavat ja lähettävät hetimiten takaisin. Laadin pikaisesti sopimuksen, jossa luki, että allekirjoittamalla faksaamani sopimuksen he vakuuttavat, ettei heidän faksamansa sopimuksen allekirjoittaminen tarkoita sitä, että yhtiöidemme välillä on sopimus, mikäli alkuperäistä sopimusta ei löydy.
Minulle ei enää soitettu, eikä soittoihini vastattu. Automaatti käänsi puhelun kivasti naksahtaen johonkin avaruuteen. Luvattua aineistopakettia, jossa he selittävät, miten heidän suomalaisista henkilöistä koostuva, Ruotsissa koottu tietokantantansa toimii, ja miltä asiakkaille lähetettävät viestit näyttävät, ei ole kuulunut. Tässä paketissa piti myös olla mukana alkuperäinen sopimus.
Puhelimessa kerrottiin ennen "välirikkoa", että jos en lähetä oikeaoppisesti täytettyä sopimusfaksia takaisin samana päivänä kuin he sen lähettivät meille, on seuraus 6 kk pitempi sopimus ja vielä alkuperäiseen, kalliiseen hintaan.
Voin tosin olla väärässä ja yrityksemme maksaa siitä vielä täyden hinnan. Heillä on sivuilla esiintyvien mainosten mukaan sopimus esim. M-realin, Pohjolan, Finnlinkin, Pajuniemen, Lumon Oy:n, Checkpointin, jne. kanssa.
Arvatenkin mainoslätkät ovat siellä varastettuna, tai sitten isojakin voi kusettaa.