Sivu 1/1
Vanhaan lanciaan uusi mankka.
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 14:16
Kirjoittaja gYdEbUh
Irtonaisista johdoista ei ota mitään selkoa mikä menee mihinkin standardi ISO liittimiin, paitsi mittaamalla joka ei ole mikään kakkusen palanen.. Joten joku niistä joka on vanhaan lanssuun uuden mankan iskenyt tekisi suuren palveluksen kaikille jotka ajattelevat uusien popitusten iskemista vanhaan lanssuunsa

Tämän täyteenpanoksi sinun täytyy vain vetäistä radionkokkareesi pois autosta ohessa olevilla kahdella (2)

pellin kappaleilla ja lukea ISO liittimien vieressä olevien johdonpäistä tekstit ja kertoa täällä mikä teksti menee mihinkin lanssun väriin

Kiitti kiitti

Huom. kopioin tämän lancia foorumeilta koska siellä ei ilmeisesti vastausta tiedetty

Kokeilempahan sitten täällä.
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 14:52
Kirjoittaja Alfissimo
Vedetäänpäs lonkalta ilman tietoa

.
Punainen/keltainen = jatkuva virta, musta = maa.
Kaiuttimen johdot löydät, kun kokeilet ysivoltin paristolla mistä johdoista alkaa napsumaan mikäkin kaiutin.
Noin olen itse tehnyt, ja hyvin toimii.
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 15:51
Kirjoittaja Rolle
Jeps, keltainen on ollut jatkuva virta ja punainen heräte.
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 17:42
Kirjoittaja gYdEbUh
Kiitus hot tipsyistä, aloitin mankan laittamisen mutta ei ihan ekalla tärppinyt, vanhassa mankassa oli meinaan erillinen häiriönpoistaja boksi johon meni miinus sekä kaksi yhteen niputettua sinipunaista johtoa ja sitten vielä on erillisenä yksi sinivalkoinen johto eri liittimellä joka jäi ylimääräiseksi..

eihän nuo niputetut johdot voi olla heräte ja virta samassa?
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 19:09
Kirjoittaja Sauer
Hoh, käytännössä menee kyllä niin että Punainen = virta, Keltainen = heräte ja ruskea/musta = maa..
En oo kyllä koskaan nähny että Keltainen olisi virtapiuha

Lähetetty: 26 Maalis 2005, 20:04
Kirjoittaja -Tomi-
Eikös se niin yleensä ole, että keltainen on paksuin, jossa myös on sulake tulee akulta. Punainen tulee virtalukolta ja musta on maa. Kato yleismeetterillä, mihin tulee mitäkin.
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 20:07
Kirjoittaja gYdEbUh
Rolle varmaan sekoitti värit, mutta vittumaista kun olen kokeillut aikalailla kaikki vaihtoehdot ja mankka joko ei käynnisty tai käynnisty ja sammuu aina 3 sekan päästä, ajattelin että vikaa joko soittimessa tai johdoissa. Voisikohan vanhassa sonyssa ennen ollut musta boksi joka kuulemma oli häiriön poistaja olla sittenkin auton oma radioboksi että uudemmat mankelit pelittävät siinä?

PRRHHKKLL!!...

EDIT: Niin ja ylärillä tulee samat virrat riippumatta virta-avain asennosta: sinivalko:0.29v

Toinen sinipuna 'kuollut' ja toinen heruttaa sen tarvittavan virran eli auto käynnissä 14v.
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 21:22
Kirjoittaja Alfissimo
Nyt pistikin oikein miettimään, kuinkas mä nyt ne kytkinkään.
Mulla on joka tapauksessa niin, että mankalle tulee suora virta. Ei tarvitse avaimia virtalukkoon.
Olikohan niin että:

ISO-liittimen virta ja heräte (pun. ja kelt.) menee samaan reikään sokeripalassa, johon sitten tulee jatkuva virta. Maa maahan (yleensä

) ja virtalukolta tulevan teippasin jemmaan.
Korjatkaa, jos muistelen täysin v..tuilleen.
gYdEbUh: kaiva kaikki mahdolliset johdot sieltä konsolin sisältä ja mittaa jos voit. Mulla oli siellä parin edellisen omistajan virityksiä, joista ei ottanut erkkikään selvää. Kun kaivoin tarpeeksi, sieltä löytyi ihan orginaalijohdot ja sit oli helppoa.
Lähetetty: 26 Maalis 2005, 23:33
Kirjoittaja gYdEbUh
Tilanne on siis lauennut.. vastaus oli: mössötä kaikki johdot yhteen klönttiin. Eli kun laittoi ISO liittimen heräte ja virta johdon yhteen ja sitten auton 2 jotain johtoa yheen niin alkoi löytyä potkua, jättäen sen kolmannen auton johdon käyttämättä. Kiitos kaikille osanottajille

EDIT: Siis yhdisti nuo kaksi nippua eli käytänössä iski neljä johtoa samaan magmaan

Lähetetty: 27 Maalis 2005, 12:27
Kirjoittaja Rolle
gYdEbUh kirjoitti:Rolle varmaan sekoitti värit
En sekoittanut.
Lähetetty: 27 Maalis 2005, 14:23
Kirjoittaja gYdEbUh
Rolle kirjoitti:gYdEbUh kirjoitti:Rolle varmaan sekoitti värit
En sekoittanut.
Noh, standardi ISO liittimessä keltainen on memory eli käsittääkseni käytännössä heräte, ennpäs jaksa taas selvittää mitä tuo varmasti tarkalleen tarkoittaa.
Lähetetty: 27 Maalis 2005, 17:15
Kirjoittaja Zenery
Minä myös väitän,että keltainen on jatkuva virta suoraan akulta ja punainen on virtalukolta tuleva heräte.
Volkkareissa tosin iso-liittimessä nuo ovat toisin päin.
Lähetetty: 27 Maalis 2005, 17:19
Kirjoittaja Alfissimo
Zenery kirjoitti:Volkkareissa tosin iso-liittimessä nuo ovat toisin päin.
Ja monessa muussakin uudessa autossa. Suurin haitta tuossa on, ettei radiolle tule jatkuvaa virtaa ja hukkaa kanavat muistista.
Siksi laitevalmistajilla, ainakin Sonylla, on radion omassa johtosarjassa punainen ja keltainen johto varustettu liittimillä, joten voi vaihtaa päikseen, ja taas toimii.
Lähetetty: 27 Maalis 2005, 17:30
Kirjoittaja puuha
Ei ole Rolle erehtynyt.
Punainen on heräte ja keltainen jatkuva +12v
Ja yleismittari sen paljastaa viimekädessä.
EDIT: Ja sen jatkuva +12v voi ryöstää vaikka tupankansytsästä.
Lähetetty: 27 Maalis 2005, 17:37
Kirjoittaja Alfissimo
gYdEbUh kirjoitti:ISO liittimessä keltainen on memory
...ja jos tähän ei tule jatkuvaa virtaa, niin laite hukkaa kanavat. Muistaakseni näin, tätä ilmeisesti Rollekin tarkoitti

.
Lähetetty: 27 Maalis 2005, 17:37
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Eieiei.. Heräte on helmiäisvalkoinen ja jatkuva virta metallimusta!

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 17:54
Kirjoittaja m.sa
puuha kirjoitti:Ei ole Rolle erehtynyt.
Punainen on heräte ja keltainen jatkuva +12v
Ja yleismittari sen paljastaa viimekädessä.
EDIT: Ja sen jatkuva +12v voi ryöstää vaikka tupankansytsästä.
Kyllä jämpti on näin.
Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:34
Kirjoittaja Stilo
puuha kirjoitti:Ja sen jatkuva +12v voi ryöstää vaikka tupankansytsästä.
Omassa vehkeessä oli ryöstetty juuri näin, vieläpä niin että tupakansytyttimelle ei tullut enään virtaa.

No 10min. homma ja nyt toimii.
Lähetetty: 28 Maalis 2005, 21:39
Kirjoittaja Alfissimo
Itse yritin kanssa ottaa Uunon mankkaan sähkön sytkästä, mutta kun ei sinnekään mennyt virtaa

. Suoraan akulta ja sulake väliin.