Sivu 1/1

Onko kukaan käynyt katsomassa Kerros-Auton 164:sia

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 12:25
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Kerros-Autossa ( www.Kerros-auto.fi ) on kaksi 164:sta. Punainen ja hopea (peräkkäiset rek-numerot). Lähinnä kunto kiinnostaa tai jos on foorumilla pyörivien exiä.
vm.89 vs 92 ei taida olla muuta eroa kuin että katti on tullut pohjaan? Korin sinkitys yms on vissiin samat...

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 13:42
Kirjoittaja Pasi
Tunnen kyseisen yrityksen omistajan, jos jaksan voisin käydä piipahtamassa sielä tänään tutkimassa asiaa :wink:

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 16:13
Kirjoittaja Monza
Juu, katti siellä on ainakin pohjassa. Muitakin eroja löytynee. Silloin kun omaani uutena ostin, niin väittivät, että -92 malleissa oli tehty myös kaikensorttisia muita pieniä parannuksia.

Mm. konetta oli kait laskettu alemmaksi, jotta vetely kiihdytyksissä pienenisi??? Muistaakseni myös joissain alustan varaosissa on eroa alkupään ja -92 -> eteenpäin mallien välillä.

Muisteleeko joku paremmin?

Edit: Nij joo ja edessä on sumarit vakiona (joilla ei kuitenkaan näe yhtikäs mitään) ja takapenkeilläkin persiinlämmittimet :mrgreen:

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 16:24
Kirjoittaja GAMMA500
osia mm jarruihin on vaihtunut jo vuonna 90, tuntuisi myös 90----> olevan kestävämpiä pelleiltään

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 16:25
Kirjoittaja 90
sähkölasien katkaisijat myös vaihdettu paremmin toimiviin vm 90->..

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 16:27
Kirjoittaja GAMMA500
juu ja monia muitakin sähkönamikoita

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 16:46
Kirjoittaja Rasvis
Sähköjä tosiaan vähän päivitettiin -90, tosin eipä ne uudetkaan ikkunoiden ja penkkien katkaisijat hääppöisiä ole.

Moottoria pudotettiin alaspäin muistaakseni -91, samalla etupään alustageometriaan tehtiin pientä viilausta, korin sinkitystä / galvanointia parannettiin ja jarrujakin vähän muutettiin. Lisäksi jotain pientä kosmeettista, mm. uusia värejä, kokopunaiset takavalot jne.

Super on sitten taas asia erikseen mutta se taisi tulla vasta vähän myöhemmin.

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 17:44
Kirjoittaja GAMMA500
Jarrut muuttui jo vuoteen 90, valmistenumerosta 6162573 etiäpäin

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 18:06
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Nyt tulee hyvää päivitystietoa. :) . Saahan Pasilta sitten puolueettoman arvion? :wink:
Kuvissa ei näy sumareita. Mutta itsellä ollut ruksittuna omassani ja niillä ei tee tosiaan mitään, ainakaan näkyvyyttä ei paranna.
ABS:ei nähtävästi tuon ikäisissä? Ja ilmastointi varmaan ruksittuna....

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 18:06
Kirjoittaja Rasvis
Tarkoitatko Gamma etu- vai takajarruja? Mulla oli -90 autossa uudemman version sähköt mutta vanhemmat etujarru(levy)t. Takajarrusatuloista en tiedä milloin muuttuivat, mutta 36-millisellä männällä varustettujen tilalle tuli 38-milliset. En tiedä kummat mulla mahtoi olla, pistin joka tapauksessa isommat tilalle kun olivat vaihtokelpoisia keskenään.

Alkaa olla jo osastoa Turhaa Tietoa Typeryksille :mrgreen:

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 21:14
Kirjoittaja GAMMA500
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Alkaa olla jo osastoa Turhaa Tietoa Typeryksille :mrgreen:
Älä muuta sano :mrgreen:

Mulla oli uudemmat etujarrut, vanhemmat sähköt ja takajarruja en muista enää. Etujarrut oli kuitenkin ihan alkuperäiset valmistenumeron mukaan, muutenhan kottero oli kolariauto ja luoja tietää mitä siihen oli vaihdettu.

Ei nämä tiedot luultavasti kyllä kenenkään ostopäätöksiin vaikuta mutta turistaan silti... asiaa :mrgreen:


edit: eips ollu kolariauto vaan ilkivalta-auto :wink:

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 22:38
Kirjoittaja Pasi
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Nyt tulee hyvää päivitystietoa. :) . Saahan Pasilta sitten puolueettoman arvion? :wink:
Tietty :wink:

Tosin en kerennyt tänään kävästä siellä vaikka ohi ajoinkin 10m päästä :D

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 09:53
Kirjoittaja porinfirina
Korjatkaa joku tietävämpi harhaluuloni, mutta olen aina uskonut että täyssinkitys tulee vasta joskus 90 tai 91, sillä olen 89 malliin joutunut tekemään jonnin verran peltihommia, eikä sen ruosteen perusteella ole mitään sinkitystä korissa pohjassa tms. Etuloksuissa kyllä on.

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 10:17
Kirjoittaja Rasvis
Muistaakseni TM:ssä kerrottiin, että 91-> kaikki koripellit ovat galvanoituja, sitä vanhemmista vain puolet.

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 14:47
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Eli noissa ei välttämättä ole sitä takakaarenreunan ongelmaa? Omassa on ne reunat vaihdettu ja tunkinkorvakot poistettu....

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 17:30
Kirjoittaja Seiska5mma
Kerrosautosta meikäläisellä on huima kokemus. Ostin sieltä Corollan halvalla, myyjä huusi koko ajan käheällä äänellä ja elehti vimmatusti. Esim. kysymykseen moottoriremontin tarpeellisuudesta myyntitykki vastasi "PEEERKELEE, EI NÄITÄ VANHOJA KORJATA, TÄYTÄT VAAN ÖLJYÄ PÄÄLTÄ JA AJAT - EIPÄ TARVI ÖLJYÄKÄÄN SITTE VAIHTAA EI!"

Pakkohan se oli ostaa. Peräosasto oli kuin haulikolla ammuttu, mutta sen huomasin vasta ennen katsastusta. Saatu alennus meni iskareihin ja hitsauksiin, mutta ei se mitään, hauskaa oli.

Pyytäkää ehdottomasti, että saatte kyseisen myyjän palvelemaan. Äijässä on ainesta vaikka näyttelijäksi, niin suurta draamaa ei saa paskan Corollan myyntitapahtumaan kuin todellinen virtuoosi.

Ajan joka päivä siitä ohi, se harmaa oli siinä tien vieressä aika kauan.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 10:58
Kirjoittaja Giri
Kannattaa tsekata oikea valmistusvuosi runkonumeron perusteella. Nuo '92:set eivät mielestäni näytä 1992 valmistetuilta. Tuohon aikaan Suomessa myydythän olivat ainakin osittain jos ei kokonaan vanhaa varastoa.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 11:03
Kirjoittaja Rasvis
Totta, eivät muuten näytä. Ei pitäisi ainakaan punavalkoisia takavaloja olla ja mahtoiko noita ulkovärejäkään olla tarjolla enää -92 autoihin?

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 11:33
Kirjoittaja Giri
Joo, noi takavalot paistoi myös silmään. Asiaa voi tutkia ulkomaisilta autohakusaiteilta ja kyllä sekin tuntuu puoltavan teoriaa että nuo ovat valmistettu ennen 92:ta. Väreistä en tiedä, mutta kai ainakin punainen harmaalla alaosalla oli ohjelmassa myös 92? Mutta kannattaa olla tarkkana jos hakee nimenomaan '92 uudistuksilla olevaa autoa kun voisi päätellä ettei niitä noissa yksilöissä ole. Olikohan juuri 92 kun tuli parannettu hammastankokin? Toisaalta jos uudempi hajoaa Suomessa niin purkuosaa voi olla vaikea saada. Vanhempihan on sama kuin Cromassa ja Themassa, joten löytää helpommin. Sääntö pätee varmaan muihinkin muuttuneisiin osiin. No, epäilen kumminkin että noissa "1992":sissa on vanhat kamat.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 13:14
Kirjoittaja Monza
Joo, omaani kun joskus tarjoilin vaihtoon, niin siitä tsekattiin että oliko se "aito" -92. Siinä oli juuri nuo sumarit vakiona myös TS versiossa ja ne takapenkin lämmittimet. Standardi TS:ssä ei ollut ABS:eja, ilmastointia, eikä myöskään sähköisiä laseja takana. Vakiorengaskoko oli 195/65/15.

Parannettu hammastanko? Onko se sellainen missä oikean puolen suojakumi on "ovaalin" muotoinen? Sellainen oli omassani (kallis ja vaikeasti saatava gumi muuten, ainoastaan alkuperäisenä).

Hauskaa oli myöskin, että omani oli alunperin varmaankin ruotsin markkinoille tarkoitettu versio. "Endast blyfri bensin" luki tankin luukussa ja katin varoitukset aurinkolipassa olivat ruotsiksi myöskin. Niitä onnettomia sumareita ei myöskään saanut päälle kuin ainoastaan parkkivalojen kanssa.

Koko takavalopatteristo oli ilman valoja juurikin tasaisen "punasävyinen".

Edit: Myöskin mallimerkinnät takana olivat vasemmalla puolella, eikä oikealla, kuten noissa myynnissä olevissa.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 20:01
Kirjoittaja GAMMA500
Tuon ajan suomeen tuodut alfat on kaikki ruotsin vientimalleja :) ne on alfa romeo svenskan tuomia nääs

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 20:14
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Elikkäs nyt ei tulis mitään "parannuksia" tuohon vanhaan..ainostaan vuodet vähenis ja kilometrit. Pitää harkita tarkemmin.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 23:49
Kirjoittaja Giri
Monza kirjoitti:.

Parannettu hammastanko? Onko se sellainen missä oikean puolen suojakumi on "ovaalin" muotoinen?
Edit: Myöskin mallimerkinnät takana olivat vasemmalla puolella, eikä oikealla, kuten noissa myynnissä olevissa.
Jep, uudemmassa hammastangossa on vaimennin joka vaatii tuon ovaalin kumin. Ei löydy Motonetin luettelosta sitä suojakumia.

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 09:26
Kirjoittaja Monza
GAMMA500 kirjoitti:Tuon ajan suomeen tuodut alfat on kaikki ruotsin vientimalleja :) ne on alfa romeo svenskan tuomia nääs
Niinpäs olikin, taisi olla nämä -92 mallit melko viimeisiä svenskan tuomia. Oliko se Italkon, joka tuli seuraavaksi?

No nyt ollaan tarpeeksi kaukana alkuperäisestä kysymyksestä ... :)

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 16:21
Kirjoittaja Kahvivatsa
Alfa Romeon maahantuonti siirtyi vuoden 1986 lopussa Helkamalta Alfa Romeon omistamalle tytäryhtiölle Alfa Romeo Svenska AB:lle. Tuo oli maahantuojana vuosina 1987-1992. Tj:nä oli hetken alun perin Suomen Italian suurlähetystössä työskennellyt Rinaldo Morelli. AR Svenska toi autot maahan ja mm. Veho jälleenmöi. Italkon Oy perustettiin 1991 Konelan tytäryhtiöksi. Tominta alkoi Lancioilla ja Fiat Ducatoilla. 1992 mukaan tulivat myös AR:t.

Mielenkiintoinen tämä AR Suomessa 1950-2000 -kirja.

Mitä tulee Kerros-auton 164:iin, niin tosi kauan ovat myynnissä ainakin olleet. :|

Lähetetty: 19 Huhti 2005, 07:56
Kirjoittaja Carlos
Pitkään on myynnissä ollut :?

Kuinkas se oma 164 toimii taitaa olla matkaa takanakin jo jonkin verran?