Sivu 1/1
Penkinlämmittimet (stereoasennuksia)
Lähetetty: 19 Huhti 2005, 23:20
Kirjoittaja Seiska5mma
Piti laittaa irronnut ovipaneeli kiinni ja muutenkin vain kiinnittää sisusta. Homma lähti käsistä.
Jatkuvana ongelmana oli liian pieni työpöytä ja hukassa olevat työkalut.

Lähetetty: 20 Huhti 2005, 08:44
Kirjoittaja Carlos
Lumipallo ilmiö, tuttua. Eiku mä vaan laitan tän..
Hyvältä näyttää

Lähetetty: 20 Huhti 2005, 09:06
Kirjoittaja Romeo
Ei millään pahalla, mutta vaffit olisin korvannut jollain muulla merkillä. Eiköhän nuo silti asiansa aja.
Lähetetty: 20 Huhti 2005, 14:38
Kirjoittaja Rasvis
Testasit varmaan että jakkarat mahtuvat vielä liikkumaan? Ja takapenkkiläisten jalkaterät mahtuvat niiden alle?
Lähetetty: 20 Huhti 2005, 18:21
Kirjoittaja Seiska5mma
Testasin jakkarat - eivät liikkuneet... painoin kovempaa. Lähtihän ne, samalla kun johdot. Kun myöhemmin sain johdot kunnialla turvavöiden ohi, löytyi liikettä tarpeeksi. Takapenkkiläisten jalkoja ei ajatella. Auton on tarkoitus palvella minua kuin pornovideo, ei siinä muita tarvita.
Joo, nuo vahvarit - täyttä karvalakkia. Kyseessä budjettiasennus, toinenkin tupsahti siihen vasta kun autossa ennen ollut lensi seinään tuntien räpellyksen jälkeen. Ainoa mihin satsasin tässä versiossa oli johtojen paksuus.
CD-dekki, Sony 660X jotain, 69 e
CD-vaihtaja, Sony jotain, 39 e
PVC tai LSD -vahvarit 69 e kappale
Tarpeeksi Hard Core -piuhaa, 50 e.
Etukajarit, jotkut kolmikirjaimiset 2-tiet. 40 e
Takakajarit, jotkut Sonyt, oli siinä, sai olla.
Subi, Infinity 10", kirpparilta 60 e.
Ainoa oivallus, josta voi olla jollekin hyötyä, on kyynärnojan luukun alla oleva RCA-liitos. Siihen voi kytkeä MP3-soittimen, jolloin se käyttää samaa sisäänmenolinjaa kuin CD-vaihtaja.
Lähetetty: 20 Huhti 2005, 18:30
Kirjoittaja Rasvis
IMHO autovahvistin on äänentoiston kannalta yksi vähiten merkitseviä komponentteja, halvallakin saa rakennettua vahvistimen, joka "soi" kuunteluympäristöön nähden ihan riittävän hyvin ja kovaa.
Mistä saa CD-soittimia ja CD-vaihtajia noin halvalla?
Lähetetty: 20 Huhti 2005, 18:40
Kirjoittaja OL
Mikä tuo musta mokkula tuolla pelkääjän jalkatilassa on?
Lähetetty: 20 Huhti 2005, 18:45
Kirjoittaja Seiska5mma
Työskentelen lähellä Hobby Hallin myymälää. Kyttään niiden palautusosastoa ja teen täsmäiskuja.
Mustaa mokkulaa kutsun italialaiseksi pussitietokoneeksi. Siinä on piirilevyjä pussissa. Minua tietävämmät ovat kertoneet, että se on pyyhkijöiden tihkuautomatiikka.
Ison mokkulan yhteydessä oleva pienempi mokkula on ilmastoinnin termostaatti. Jos siinä olevaa 1,5 mm paksua johtoa taivuttaa, alkaa se sihistä ja siitä tulee freonia ulos. Freoni vaikuttaa siten, että alkaa heti vituttamaan.
Lähetetty: 20 Huhti 2005, 19:59
Kirjoittaja Sauer
Seiska5mma onnistuu aina

Lähetetty: 20 Huhti 2005, 20:34
Kirjoittaja jarski
pioneerin 3400 mahtu ongelmitta etupenkin alle ku pain vähä prikkoja penkin alle

Lähetetty: 21 Huhti 2005, 15:51
Kirjoittaja Jappe
hmm.. sulla näemmä sähkölasit myös takana, en ole ennen tavannut.
Ei tainnut olla vakiona missään suomimallissa

Lähetetty: 21 Huhti 2005, 16:57
Kirjoittaja 90
juu melko harvoista löytyy yleensä koko euroopankin mittakaavassa..luulen että noita on lähinnä asenneltu jenkki malli
Milanoon...

Lähetetty: 21 Huhti 2005, 18:25
Kirjoittaja Seiska5mma
Joo, huomasin, ettei takanostimet ole yhtä alkuperäisiä kuin edessä - takana kun oli korkit veivien reikien tilalla ja muutenkin sovitukset vähän väkisin maatut.
Auto on tilattu Saksasta tai Italiasta ja vielä jälkiasennettu ilmastointikin Suomessa, koska se oli unohtunut tai jotain. Keulan puolella taas on ruostinkieliset venttiilinvälysohjeet. Tiedä häntä. America lukee nokassa.
Lähetetty: 21 Huhti 2005, 19:18
Kirjoittaja 90
juu tuo America on tavallaan euroopan vientimalli tuosta milanosta joka taas on 75:n jota on myyty jenkeissä milanon nimellä..
no otappa tuosta nyt selvää..
alfasi lienee tullut maahan sitten Alfa Romeo svenskan toimesta jos kerta noita ruotsinkieleisiä tarroja liimailtu pelteihin..
Lähetetty: 21 Huhti 2005, 19:25
Kirjoittaja Jappe
Ota näistä nyt selvää.. munkin tbo oli "america" mutta ei ollut sähkölaseja takana eikä ilmastointia

Lähetetty: 21 Huhti 2005, 20:52
Kirjoittaja OL
Seiska5emma kirjoitti:Minua tietävämmät ovat kertoneet, että se on pyyhkijöiden tihkuautomatiikka.

No, kai se mullakin sitten ajaa samaa asiaa, sillä kysyin..

Lähetetty: 21 Huhti 2005, 21:03
Kirjoittaja GangstaPapa
Käsitinkö nyt oikein? Tuo America on siis oikeastaan ihan täysin eurooppalainen Alfa Jenkkien varusteilla?
Lähetetty: 21 Huhti 2005, 22:44
Kirjoittaja jknracing
Jees jees! Tai no, euroopan malleissa on ainakin nuo metriset mittarit.
Lähetetty: 22 Huhti 2005, 01:33
Kirjoittaja 90
GangstaPapa kirjoitti:Käsitinkö nyt oikein? Tuo America on siis oikeastaan ihan täysin eurooppalainen Alfa Jenkkien varusteilla?
no osittain ole oikeassa, ulkoinen varustelu lähes sama kuin milanossa mutta muuten täysin karvalakki..
Lähetetty: 22 Huhti 2005, 12:37
Kirjoittaja Jappe
OL kirjoitti:Seiska5emma kirjoitti:Minua tietävämmät ovat kertoneet, että se on pyyhkijöiden tihkuautomatiikka.

No, kai se mullakin sitten ajaa samaa asiaa, sillä kysyin..

Se on jotenkin tekemisissä valomuistin kanssa ainakin, pussissa alkaa rele surisemaan jos lampunkannassa on huono kontakti.
Lähetetty: 22 Huhti 2005, 17:38
Kirjoittaja jarski
serkulla oli nuo takaikkunan nostimet katossa ja sähkökäyttönen kattoikkuna teeässässä (göteborgissa) olisin halunnu ostaa katon mut ei myyny

Lähetetty: 22 Huhti 2005, 21:50
Kirjoittaja Seiska5mma
Katossa joo. On siinä ergonomia hakusessa. Meikäläisellä, kuten varmaan monella muullakin, on etuikkunan ja kattoluukun painikkeet katossa edessä.
Helvetin kätevää nysvätä etuikkunoita auki vauhdissa, käsi peittää noin kahden rekan kokoisen alueen. Ei ne makaronit sitten tullet ajatelleeksi muita paikkoja. No, onhan se tietysti kokonaisedullista, että takaikkunoiden painikkeet ovat keskellä autoa eikä joka ovessa. Mutta väännäpä käsi sinne taakse vauhdissa.
Mutta samaa hätäsuunnittelua näkee joka paikassa. Konetilan sähköasennukset ovat luku sinänsä. Siellä on lämmätty osaa sinne minne mahtuu. Jos ei ole mahtunut, niin on silti mahtunut. Ei tulisi mieleenkään rutata johtoja niin, että ne taipuvat sentin päästä liittimesta suoraan taakse.
Alfan 75-vuotisjuhlamalli...
PS. Kiitti Jappe vinkistä, nyt tiedän, että pussissa on kaksi tietokonetta, jos sieltä alkaa surisemaan. Helpompi konffata.
Lähetetty: 22 Huhti 2005, 21:58
Kirjoittaja Jappe
Joku asiaa ymmärtämätön voisi tahän sanoa: "ei niillä ole pakko ajaa, vaihda merkkiä"
Huvittavaa eikö

Lähetetty: 22 Huhti 2005, 22:26
Kirjoittaja Seiska5mma
Asiasta ymmärtämättömälle voisi tällöin suositella totisella ilmeellä, että ei naisiakaan ole pakko bongata saati rengastaa, helpompaa on olla ilman. Sen kun vain kävelee puistoissa ja viheltelee joutessaan. Kotona voi sitten keittää vaikka kupposen kahvia ja lukea lehden vielä kertaalleen. Eikä kukaan tule ilmoittamaan sukista tai muutenkaan häiritsemään.
Asiasta ymmärtäville voi kertoa, että lähes 2 vuotta ilman on pitkä aika. Tulee sanottua kaikenlaista pahaa viattomasta kohteesta, jota vain haluaisi vain painaa ja kovaa.
Lähetetty: 22 Huhti 2005, 22:31
Kirjoittaja Jappe
Ymmärrän
Lähetetty: 23 Huhti 2005, 10:24
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Yritä nyt saada se pian liikenteeseen.
Hämmennän vielä omilla käsityksilläni. America on joustopuskureilla. Tuo pötkylä on valoautomatiikka. Jos se ei toimi niin syyllinen on kuitenkin tod.näk sulakerasian taakse asennettu rosvoliitin.
Itsellä tuo turbo oli America. Joustopuskurit, ilmastointi, ei ohj.tehostinta, tankki peräkontissa, ei sähköisiä takalaseja.
Lähetetty: 23 Huhti 2005, 13:18
Kirjoittaja Rasvis
Seiska5mma kirjoitti:Asiasta ymmärtäville voi kertoa, että lähes 2 vuotta ilman on pitkä aika. Tulee sanottua kaikenlaista pahaa viattomasta kohteesta, jota vain haluaisi painaa ja kovaa.
Kummastakohan kohteesta tässä oli puhe, Alfasta vai naisesta? Tai no, mitä noita erottelemaan.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:America on joustopuskureilla. Tuo pötkylä on valoautomatiikka. Jos se ei toimi niin syyllinen on kuitenkin tod.näk sulakerasian taakse asennettu rosvoliitin.
Samaa mieltä. Ja jos ei valoautomatiikka toimi, kiviä ei kannata heitellä Milanon suuntaan. Laadukas rosvoliitinasennus on suomalaisen maahantuojan tekele.
Lähetetty: 23 Huhti 2005, 13:46
Kirjoittaja Rolle
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kummastakohan kohteesta tässä oli puhe, Alfasta vai naisesta?
Kukaan naista niin kauan odottelisi, mutta kyllä Alfaa voi pihalla seisottaa

Lähetetty: 23 Huhti 2005, 14:48
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Vai olisiko nuo rosvot löytäneet kotinsa jo Ruotsissa? Samalle suunnalle terveiset osasta penkinlämmittimiä. Ainakin oman 75:sen pyörittämällä säädettävät olivat selvästi jälkiasenteiset.
Lähetetty: 23 Huhti 2005, 20:43
Kirjoittaja jarski
Seiska5mma kirjoitti:Katossa joo. On siinä ergonomia hakusessa. Meikäläisellä, kuten varmaan monella muullakin, on etuikkunan ja kattoluukun painikkeet katossa edessä.
Helvetin kätevää nysvätä etuikkunoita auki vauhdissa, käsi peittää noin kahden rekan kokoisen alueen. Ei ne makaronit sitten tullet ajatelleeksi muita paikkoja. No, onhan se tietysti kokonaisedullista, että takaikkunoiden painikkeet ovat keskellä autoa eikä joka ovessa. Mutta väännäpä käsi sinne taakse vauhdissa.
Mutta samaa hätäsuunnittelua näkee joka paikassa. Konetilan sähköasennukset ovat luku sinänsä. Siellä on lämmätty osaa sinne minne mahtuu. Jos ei ole mahtunut, niin on silti mahtunut. Ei tulisi mieleenkään rutata johtoja niin, että ne taipuvat sentin päästä liittimesta suoraan taakse.
Alfan 75-vuotisjuhlamalli...
tuotanoin....mun mielestä ainut oikee paikka nostimille on katossa ei herpaanu katse oviin vaan pysyy tiässä

toiseks ne takanostimet katos oli samanlaiset ku edes ja plyysit ehjinä ovissa...oliskohan joku sama asennusjuttu kuin penkinlämppäreis

...suomessa asennettu alkuperäis lisävaruste

italialainen desing ei tota ehkä sulattais
