Sivu 1/2
Kaunein coupé?
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 18:45
Kirjoittaja Vittorio Jano
Tällä kertaa äänestetään siitä, mikä on AR:n lähihistorian kaunein coupé. Sellaisen rajauksen tein, että otin mukaan vain tuoreempia, II ms:n jälkeen tuotannossa olleita malleja. Muutaman kohdalla olen härskisti yhdistellyt eri versioita, koska (ulkoiset) muutokset ovat olleet verraten pieniä. Lisäksi jokunen pienen sarjan harvinaisuus (TZ, SS) ja T33 Stradale jäivät vaihtoehdoista pois. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu. SZ oli pakko ottaa mukaan vaikka se erään sortin limited edition olikin. On siitä sen verran ollut juttua.
Suosikit järjestykseen. Perustelut ovat tietysti pop, jotta saadaan hieman keskusteluakin. Makuasioistahan voi - ja pitää - kiistellä.
Tässä vielä kuvat ehdokkaista.
1.
Giulietta Sprint
2.
2600 Sprint
3.
Giulia Sprint GT-1750 GTV
4.
Montreal
5.
(Alfasud) Sprint
6.
(Alfetta) GT-GTV
7.
GTV (916)
8.
GT
9.
Brera
10.
SZ
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 18:50
Kirjoittaja Oldgrain
Puuttuu tuosta äänestys-listasta se SZ
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 18:56
Kirjoittaja Rasvis
Äääh, miksi menit Vittorio laittamaan 916 GTV:n kuvaan tuolla lepakkomiesperäevällä varustetun version?
Tältä sen kuuluu näyttää takaapäin.
Hyvistä on hankala valita parasta. Omaa ei kehtaa valita, eli valinta sitten on tehtävä Alfetta GT:n (ennen facelifteja) ja Giulietta Sprintin välillä. Ja vastaus on... ööö... Giulietta.
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 19:01
Kirjoittaja Rolle
Vaikeaa laittaa uudet ja vanhat samalle viivalle, vanhat ovat yleensä aina hyvännäköisiä joten ääni meni Breralle..
Oldgrain kirjoitti:Puuttuu tuosta äänestys-listasta se SZ
Jees lisäsin.
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 19:20
Kirjoittaja Boot
SZ ja Brera kisaa ykkösenä tuolla listalla, SZ:sta en löydä mitään negatiivista, takaveto voitti
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 19:20
Kirjoittaja Vittorio Jano
Tänks lisäyksestä. Tuli tuo SZ mieleen vasta lopuksi, enkä enää jaksanut sijoittaa sitä loogiseen paikkaansa listalla. Jäi sitten laittamatta kokonaan.
Vaikeaahan näteintä on nimetä. Alfasud Sprintistä olen aina tykännyt, samoin etuvetoisesta GTV:stä. Tuollaisen 2600 Sprintin näin viime kesänä livenä ja olihan se hieno. Giulietta Sprintkin on todella kaunis. Mutta kyllä oma ääneni menee Giulia Sprintille ja sen variaatioille - niissä muodoissa on sitä jotain. SZ:lle hopiaa ja 916 GTV:lle ronssia.
Kovaan seuraan ovat GT ja Brera joutuneet. Useimmat noista muuten ovat hienompia luonnossa kuin mitä valokuvista voisi kuvitella.
Edit: Pirun nätti muuten tuo Rasviksen postaama GTV!
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 19:24
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
SZ ja 1750 GTV olivat ihan rinnakkain. SZ sai äänen....
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 19:24
Kirjoittaja HOTA
"Juustohöylä"
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 20:12
Kirjoittaja Epezi
Aluksi panikoin, sitten meni sormi suuhun, sitten aloin miettimään liikaa ja totesin että mahdoton valinta, sen jälkeen heitin lottojokeria, ja sitten klikkasin breraa
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 20:54
Kirjoittaja Alfissimo
Vaikeaa oli, hieman piti painia 1750 GTV:n ja Breran välillä. Ääni meni tuoreemmalle, jotenkin nuo brutaalin linjakkaat muodot osuvat silmään.
Mikä on "juustohöylä"
?
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 22:26
Kirjoittaja liekki
Äääh...puuh.*raapii päätä*
Ensin meinasin että äänihän menee ihan selkeästi breralle. Mutta sitten katsoin vielä rasvanäpin lisäämät kuvat gtv:stä ja pitkän miettimisen jälkeen päädyin siihen. JOS siinä on punaiset nahat. Joihin Teuvo Loman ei ole koskenut.
Mutta voi olla että mieli muuttuu kun (jos ikinä) breran näkee luonnossa.
Onko kukaan muuten samaa mieltä että montrealin keulassa on jotain samaa ilmettä kuin brerassa ja muissa uusimmissa?!
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 22:30
Kirjoittaja Epezi
Saattaahan siinä jotain samaa olla, tosin en minä nää siinä mitään samaa
No joo, mutta montreal on kyllä tavallaan aivan huippu hieno, jotenkin vähän erilainen alfa.
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 22:37
Kirjoittaja jarski
SZ ehdottomasti
tommosen kun sais jostain..nam,nam
Lähetetty: 25 Huhti 2005, 23:39
Kirjoittaja jkoivula
Tasaista on, ja juustohöyläkin on saanut äänen
Lähetetty: 26 Huhti 2005, 08:22
Kirjoittaja HOTA
Juustohöylä = GTJ = Gran Turismo Junior
Lähetetty: 26 Huhti 2005, 09:02
Kirjoittaja Pasi
Lähetetty: 26 Huhti 2005, 10:10
Kirjoittaja Hamil
Mietin pitkään ja tulin tulokseen SZ. Olisin kyllä voinut tittelin antaa myös GT tai Giulia...
Hankala äänestys
Lähetetty: 26 Huhti 2005, 15:16
Kirjoittaja Campari
Hamil kirjoitti:Mietin pitkään ja tulin tulokseen
Hankala äänestys
Samaa mieltä, ääni kuitenkin 2600:lle, tuo kun on luonnossa ja muissa
kuvakulmissa paaljon paaareeempi. Kaikkia noita oikeastaan voisi äänestää,
uudemmista Montreal, GTV ja Brera ovat kyllä paikkansa ansainneet autohistorian gallerioissa.
-cr
Lähetetty: 26 Huhti 2005, 15:40
Kirjoittaja Maho
Jotenkin karua lähteä äänestämään noista jotain tiettyä. Kaikki kun ovat pirun nättejä. Käytän mahdollisuutta olla äänestämättä mitään, koska mielestäni se ei ole muille malleille reilua. Eli annan kaikille tasapuolisesti yhden äänen
Lähetetty: 26 Huhti 2005, 20:02
Kirjoittaja saipa
(ei-alfasud) Sprintti tietty. Siihen on tullu jo sen luokan viha/rakkaus suhde ettei oikeesti es tiedä onko se hiton ruma vai kaunis mutta just vahattuna ja katsastettuna se on maailman kaunein auto ikinä. Ei sitä ainakaan sekota muihin autoihin
Lähetetty: 27 Huhti 2005, 00:28
Kirjoittaja jkoivula
HOTA kirjoitti:Juustohöylä = GTJ = Gran Turismo Junior
Minä olen luullut että tuo alfasudin pohja on sellainen että kun lumessa peruuttaa, niin pohjalevy "höylää" lumen moottorin hihnoille, jotka siitä johtuen hyppäävät pois päältä, ja siitä tuo juustohöylä nimi. Tuollaista ainakin puhuttiin kerho kokoontumisissa 80 luvun lopulla. Mutta voihan sitä vanhalla jo pätkiä
Lähetetty: 27 Huhti 2005, 08:53
Kirjoittaja Toronado
Giulietta Sprint.Siitä on joku joskus sanonut että se on kuin rakastajatar;
Ilo silmälle,piina sielulle ja katastrofi kukkarolle.
Lähetetty: 27 Huhti 2005, 08:58
Kirjoittaja HOTA
jkoivula kirjoitti:HOTA kirjoitti:Juustohöylä = GTJ = Gran Turismo Junior
Minä olen luullut että tuo alfasudin pohja on sellainen että kun lumessa peruuttaa, niin pohjalevy "höylää" lumen moottorin hihnoille, jotka siitä johtuen hyppäävät pois päältä, ja siitä tuo juustohöylä nimi. Tuollaista ainakin puhuttiin kerho kokoontumisissa 80 luvun lopulla. Mutta voihan sitä vanhalla jo pätkiä
Katsoppa "juustohöylän" keulaa edestä päin tietystä kulmasta.
Tuon keulamuodon mukaan saannut nimensä.
No tarinoita voi olla monia mutta tämä on minun korvaan jäännyt.
http://www.alfa-olanda.nl/GTJ_Michele_voor.JPG
Lähetetty: 27 Huhti 2005, 15:31
Kirjoittaja Vittorio Jano
HOTA kirjoitti:Katsoppa "juustohöylän" keulaa edestä päin tietystä kulmasta.Tuon keulamuodon mukaan saannut nimensä.
No tarinoita voi olla monia mutta tämä on minun korvaan jäännyt.
Tämä on minunkin käsitykseni lempinimen taustasta. Varsin tasaiselta näyttää tilanne. Itselleni on kyllä yllätys Breran pärjääminen noin hyvin. Seurahan on kivikovaa.
Yliveto SZ
Lähetetty: 28 Huhti 2005, 12:23
Kirjoittaja Coupe
jarski kirjoitti:SZ ehdottomasti
tommosen kun sais jostain..nam,nam
Samaa mieltä Jarskin kanssa, on siinä muodot kohdallaan (ja tekniikkakin).
Lähetetty: 04 Loka 2006, 17:58
Kirjoittaja Cloverleaf
1750 GTV:ssä on sitä jotain.
Lähetetty: 04 Loka 2006, 18:18
Kirjoittaja KauGoH
ääni SZ:lle... se on meikäläisen kostea päiväuni
Lähetetty: 04 Loka 2006, 18:23
Kirjoittaja JiiPee
Eihän nuo nykyautot (edit: sis uudemman oloiset) pärjää ollenkaan vanhemmille kaunottarille. Itsekin katselen nykyään mieluummin äitejä kuin ....
Lähetetty: 04 Loka 2006, 18:30
Kirjoittaja matupatu
E`una macchina sportiva Giulia Sprint GT
Lähetetty: 04 Loka 2006, 18:40
Kirjoittaja Kahvivatsa
Kantti-GTV on hienoin. Kattelin Arefin jäsenistön autoja ja on se hieno.
http://www.aref.fi/autot/i-tihe.jpg
http://www.aref.fi/autot/i-tija1.jpg
Tuota vanhempien autojen muodot eivät ole erityisemmin kiinnittäneet huomiota, ainakaan vielä.
Lähetetty: 04 Loka 2006, 19:52
Kirjoittaja italia
Täräytin pisteet SZ:lle sillä edustaa sitä alfan perinteistä "mechanical lay-outia" ja on päiväunien kohde vaikkakin tällaiselle tavan tallaajalle täysin ulottumattomissa.
Hyväksi kakkoseksi olisin laittanut Alfetta GT/GTV:n
Lähetetty: 04 Loka 2006, 20:18
Kirjoittaja Ärräpää
Aika paha kysymys.
GTV, GT, Brera. Kyllä se ääni meni GT:lle. Breraa en ole luonnossa nähny niin vaikee sanoo. Kaikkihan nuo on hienoja.
Lähetetty: 05 Loka 2006, 00:29
Kirjoittaja alfa164
Pakko vetää kotiinpäin eli getvonen
ja tietenkin mustana
Lähetetty: 05 Loka 2006, 04:43
Kirjoittaja senor_cit
Kyllä se kaunein kupee on kakkosvaiheen GTV 916...
Tällasilla nahoilla:
http://www.andycam.net/albums/gtv2005/aIMG_6364.jpg
.sc
Lähetetty: 05 Loka 2006, 07:13
Kirjoittaja juhala
Jokin tuossa Alfasud Sprintissä on aina toiminut. Oikein harmittaa että kaikki alkaa olla suomessa hävinneet ruostepeikon suihin....
Hommaan vielä harrasteautoksi sellaisen. Halpa ja suh yksinkertainen. ja maallikolle ihan "urheiluauto" Takaveto Alfetta GTV olisi sitten vielä hienomp, mutta puhtaasti design mielessä sprintissä on suhteet kohdilaan (vielä) paremmin.
Aäänestin sis Sprintiä.
Lähetetty: 05 Loka 2006, 07:57
Kirjoittaja Alfonso
Brera
Lähetetty: 05 Loka 2006, 11:11
Kirjoittaja Venella
Ääni meni GTV 916
Siinä vaan on "sitä jotain"
Lähetetty: 05 Loka 2006, 11:23
Kirjoittaja Pablo Honey
Jos voisin, äänestäisin 8C Competizione.
Lähetetty: 05 Loka 2006, 11:30
Kirjoittaja Anthon
Pablo Honey kirjoitti:Jos voisin, äänestäisin 8C Competizione.
Nih, samma här...
Lähetetty: 05 Loka 2006, 11:33
Kirjoittaja Copyfighter
Breralle meni ääni, ei saa katsokaas omaansa äänestää.
Lähetetty: 05 Loka 2006, 11:42
Kirjoittaja WLD@HRT
Vedin kotiin päin, on toi bertone coupe niin kaunis. Katsoo sitten mistäpäin tahansa. Meinasin kyl äänestää 916:sta siinä on niin paljon sellasta agressiivista ilmettä ettei jätä ketään kylmäks. Siitä tykkää tai sitten ei. Brera on... sanoisko hienosti "iso luinen" vai ihan suomeks läski.
Lähetetty: 05 Loka 2006, 12:35
Kirjoittaja silverine
Yllätin itseni painamasta nappulaa GTV:n (916) kohdalla
koska oma honeybunnyni on kuulemma sedan..
Lähetetty: 05 Loka 2006, 12:45
Kirjoittaja Sleepperi
916
Lähetetty: 05 Loka 2006, 13:38
Kirjoittaja Laku
Giulia Sprint GT on niin miesmäisen näköinen,
8 C on kyllä ehdottomasti parhaan näköinen pitkään aikaan.
Parempia on n. 30 lukuiset kunnon urheiluautot.
gtj
Lähetetty: 05 Loka 2006, 16:59
Kirjoittaja gtj
Juustohöylä, ei millään pahalla bertone coupe omistajia kohtaan, hienot nekin ovat, mutta ehdottomasti juustohöyläisenä. Pari kertaa tullut ostettua 2000 gtv, molemmat -73, aikomuksena rakentaa museopeli. No sitten kun ne oli pihalla oman kesäauton vieressä, niin kaverit sai ostaa ne halvalla pois. 1300 juustohöylä ei sitten museopelinä hirveesti innosta, pieni kone ja niskatuet puuttuu. Hyvä Hota! Ja kyllä se sinun vanha projekti on minulla, ei ole hirveesti edistynyt, valitettavasti. Tekniikka kasassa, tbo kone ym pientä löytyy kylläkin. Ehkä joskus sitten.
Lähetetty: 07 Loka 2006, 22:26
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Giulia sprint GT, GTV 916, GT ja Brera on kauneimmat, ei välttämättä tuossa järjestyksessä. Sitäpaitsi kaikissa on oma viehätyksensä. Annoin ääneni lopulta Breralle koska se vaan on jotenkin "Äijä"
Lähetetty: 08 Loka 2006, 18:02
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Jos on pakko valita, niin ruksaan 1750:n.
senor_cit:n postaama 916 on kyllä jäätävän hieno.
Lähetetty: 11 Loka 2006, 21:31
Kirjoittaja Alfieri
Kaunein on ilman muuta 33 Stradale.
http://www.supercars.net/cars/1932.html
Ja silmää hyväilevä mielenkkintoisuus on myös Junior Z.
http://www.allsportauto.com/english/alf ... zagato.php Tässä linkissä olisi muutan pulttisulkeisista kiinnostuneelle sellainen myytävänä
http://www.zagato-cars.com/
Mikä muuten on COUPÉN määritelmä? MB:n mukaan CLS on ainakin puoliksi coupé. Samoin Cadillacin historiassa on Coupé-nimellä autoja, jotka eivät ainakaan italialaiseen coupé-ajatteluun oikein sovi - kirjaimellisesti....
Lähetetty: 13 Loka 2006, 13:56
Kirjoittaja Sweet mint
Saattaa olla vähän oma lehmä ojassa, kun vastaan että tottakai GT
Lähetetty: 13 Loka 2006, 16:15
Kirjoittaja Alfissimo
Nyt, kun olen Breraa tutkiskellut oikein livenä, niin tahdon perua ääneni
ja antaa sen listan ulkopuoliselle.
8C Competizione olisi tosiaankin etuoikeutettu jaettuun ykköstilaan 1750 GTV:n kanssa.