Tuo Alfa Romeo Canguro Coupé muuten muistuttaa aika
8c:tä, vai mitä, tai tietysti toisinpäin.
Näkyi kuvasarjassa myös Bemarin mielestäni ehkä kaunein auto koskaan,
507 roadster 1957. Näin tuollaisen livenä Wienissä kerran ja se on kyllä
hieno klassikko.
Katselin noita alfan protoja ja tuli taas jokin outo mielleyhtymä. Oli sitten pakko kaivaa netistä muutama kuva esiin, mitä sitä muutakaan töissä tekisi. Tuolla omasssa albumissa on pari kuvaa nyt, toinen AR Bella ja toinen on yllätysvalinta, vertailkaa jos kiinnostaa. Koitin saada niitä liitettyä tähän viestiin mutta eipä onnistunut vaikka luin ne ohjeetkin. Miten sen kuvan saa viestiin niin että se näkyy suoraan tässä..ei linkkinä? Roooooolleeee?
EDIT: poistelin noi kuvat tuolta albumista kun rolle ystävällisesti laittoi ne viestiketjuun. Tack!
Viimeksi muokannut liekki, 29 Huhti 2005, 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
liekki kirjoitti:Miten sen kuvan saa viestiin niin että se näkyy suoraan tässä..ei linkkinä? Roooooolleeee?
Ei vieläkään onnistu tuo albumilta linkkaaminen kun kuva ei lopu .jpg, image resize modi kun asennettin niin foorumista loppu ÄO. Pitää taas ahdistella jätkiä jos niitä kiinnostaisi katsoa.
Eli siis jostain netistä noi kuvat voisi linkittää suoraan..ymmärsinkö oikein? Minä kun suurella vaivalla ensin tallensin ne koneelle ja sitten leikkelin pienemmäksi ettei ole liian suuria. Tai no ainakin toista. Mutta pääpointtina kai oli että onko jonkinasteista yhdennäköisyyttä havaittavissa Bellassa ja Crossfiressa?
En kyllä oikein löytänyt sitä yhtäläisyyttä, vaikka ovatkin saman värisiä
liekki kirjoitti:Eli siis jostain netistä noi kuvat voisi linkittää suoraan..ymmärsinkö oikein?
Se onnistuu ongelmitta. Ja koska suurin osa eivät ole yhtä fiksuja ja taitavia kuin sinä, niin tuo resize asennettiin, eli sovittaa isot kuvat jokaisen monitorin mukaan. Haittapuolena vaan tuo albumista linkittäminen, mikä on iiiso miinus.
No onhan ne muodoiltaan aika samanlaisia. Mun mielestä. Alfa kuitenkin paaaljon kauniimpi. Olisi pitänyt tehdä vain se mitä alunperin meinasinkin eli lyödä kylmästi linkit nettisivuille joista nuo kuvat löytää.
Campari kirjoitti:Näkyi kuvasarjassa myös Bemarin mielestäni ehkä kaunein auto koskaan,
507 roadster 1957. Näin tuollaisen livenä Wienissä kerran ja se on kyllä
hieno klassikko.
Ja Z8 oli ainoa nykybemarin malli, jota osasin pitää kauniina. Ei tarvitse kauaa miettiä mistä nokka on kotoisin.
Minun mielipiteeni on se että Bangle teki vain hyvää kyseiselle merkille...
Muotoilu meni mielikuvituksettomaksi ja rumaksi palikaksi paljon ennen Banglea... Tosin jannuhan joutui toisiin tehtäviin vähän uusien mallejen julkaisun jälkeen..
Tuo ns. coupe näyttää mielestäni liikaa ykköseltä ja melkein farmarilta.. Ei niin kaunis kuin roadster.. Mielipide tosin.. Coupet alkavat muutenkin siirtyä viistoperäiseen farkkudesigniin liiaksi :/
Niin.. Tostakin voidaan olla montaa mieltä sillä e39:iä vaivaa sama mikä bemaria on vaivannut e36:sessakin.. Tylsää muotoilua, samannäköisiä kaikki eikä mitään silmäänkäyviä erikoisempia muotoilukikkoja missään. Samaa palikkaa kaikki.. Bangle sentään oikesti yritti tehdä bemarista sen näköistä että siinä on designia ja muotoja.. Vaikka samallahan lähti klassinen BMW:n tunnuksenomainen muotoilu pois..
Chris Bangle on muuten muotoillut Alfa Romeo 145:n yhdessä Andreas Zapatinaksen kanssa. Onneks ukko lähti (pistettiin lähtemään?) ennenkuin tuli peruuttamatonta vahinkoa merkin muotoilulle...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Muotoilijoista tulikin mieleeni, että minulle näköjään tuppaa jäämään Giugiaron muotoilemia autoja nurkkiin pölyttymään. VW Scirocco mulla on ollut n. 17 vuotta ja sitten vielä Cromakin. Tuo Scirocco on kyllä nättikin, harmi vaan, ettei ole ollut tarmoa kunnostaa sitä.