[Perjantaihuumori:] Perskärpästen karkotus
Valvoja: Moderators
[Perjantaihuumori:] Perskärpästen karkotus
En tiedä onko jo ollut foorumilla, mutta tässä copy/paste meilistä. Alfistithan eivät näin toimi, eiväthän?
>Kirjoittanut: Sika-Antero 27.4.2005 klo 11.45
Tähän voisi kerätä vinkkejä ja kikkoja, joilla saa perseennuuhkijat
ymmärtämään turvavälin merkityksen.
Jos pientareella on irtokiviä, kuten aika usein on, niin pikku koukkaus saa usein mukavat ropinat takanatulevan perseennuuhkijan tuulilasiin. Parhaassa tapauksessa tulee asiaa lasimestarille, heh heh. Talvella taas voi pientareelta vähän roiskaista suolansekaista loskapaskaa perässätulijan silmille.
Jos on tuttu tie ja joku nuuhkii persettä, kannattaa tehdä seuraavasti: Kun
tiedät, että tulossa on monttu tai routaheitto, joka tärskäyttää pahasti,
ota pieni hajurako ennen sitä. Perseennuuhkijakin alkaa yleensä kiihdyttää
tässä vaiheessa. Juuri ennen tärskyä jarruta käsijarrulla niin etteivät
jarruvalot syty.
Sitten vaan katsetta peiliin, pahaa aavistamaton perseennuuhkija täräyttää monttuun niin että munuaiset halkeaa, heh heh...
Mutta tosiaan täytyy kiskaista sen verran hajurakoa, ettei perseennuuhkija
aja perään, kun käsijarrusta nykäisee.
Raskaan kaluston kuskien pitäisi ymmärtää, että heille turvavälin pitäminen on erityisen tärkeää. Painava auto ei pysähdy ihan hetkessä, ja
paineilmajarruissa on aina pieni viive.
Siksi raskaan sarjan perseennuuhkijoiden kanssa käytän yleensä ns.
hyydytystaktiikkaa, joka on erityisen vittumainen. Eli ylämäkeen tultaessa
jalka pois kaasulta niin että vauhti hyytyy pikku hiljaa. Jos itse hyydyttää
vauhtinsa viiteen-kuuteenkymppiin, peli on pelattu rekkamiehen osalta: enää hän ei saa lisää vauhtia rohjoonsa ennen kuin mäennyppylä on ylitetty. Reikäpäisinkään rekkamies ei uskalla lähteä ylämäessä runttaamaan kaasua pohjaan ja jurnuttamaan ohi, joten ei auta kuin kiroilla perässä, kun vauhti hiipuu pahimmillaan nollaan asti. Kun huomaan rekan hyytyneen, ei muuta kuin pienempää pesään ja kiihdytys takaisin suurimpaan sallittuun nopeuteen.
Jos ylämäessä on ohituskaista, kannattaa hyydyttäminen aloittaa ennen
ohituskaistan alkua. Hi-taas-ti vauhtia pois, ja sitten kun ohituskaistan
alussa rekkakuski rusauttaa Fullerista pienempää pesään päästäkseen ohi,
itse lyön lapikasta lattiaan ja vauhdilla nyppylän päälle. Kyllä rahtaria
vituttaa! Naftaa palaa ämpäritolkulla ja verenpaine nousee!
Sitten käytännön esimerkki: Matkailuautolla männä kesänä alkoi septitankin varoitusvalo palaa. Varkauden ja Joensuun välillä kun on pitkä taival, missä ei oikein huoltoasemiakaan ole, niin ajattelin vähän opettaa yhtä karavaanarijurnuttajaa, joka veti Volvollaan matkailuvaunua tasaista 70 km/h vauhtia, vaikka rajoitus oli sata, ja roikkui siinä keskiviivalla koko ajan.
No, vetäisin siinä ennen Liperiä bussipysäkille ja pikku kikkavitosella
septitankin läppä raolleen. Voiveitsi siihen väliin vaan.
Helppohan se karavaanarijurnuttaja oli kiinni saada. Liperin jälkeen
alamäessä Ducatolla nilkka suoraksi ja nelosta tupaan, sitten heitto
vitoselle ja rinnalle. Justiinsa Volvon kohdalla kaveri painoi vessan
huuhtelunappia ja senhän jokainen voi arvata, mitä tapahtuu kun paskatankki on piripinnassa, poistoluukku auki ja hyyskä ruuttaa helvetinmoiset alipaineet.
Koko saatanan lietemälli, toistasataa litraa kusensekaista paskaa Volvistin
konepellille ja tuulilasille. Ei äijä tajunnut, mikä iski! Pyyhkimet viuhtoi
ja kärri heittelehti perässä! Ketään ei tullut vastaan, joten ajelin siinä
rinnalla ja kaveri löi vielä karvaisen perseen suoraan sivuikkunaan.
Oppipahan mulkku kerralla antamaan tietä kiireisemmille!
Runttaajahan kertoi joskus ottaneensa digikameralla valokuvia takapuskuriin liimautuneista. Tietysti salamavalon kanssa! Tosin Runtun uskottavuus meni, kun hän kertoi itse ajelevansa talvikeleillä 10-50 cm turvaväleillä.
Onko muilla jotain hyviä vinkkejä?
>Kirjoittanut: Sika-Antero 27.4.2005 klo 11.45
Tähän voisi kerätä vinkkejä ja kikkoja, joilla saa perseennuuhkijat
ymmärtämään turvavälin merkityksen.
Jos pientareella on irtokiviä, kuten aika usein on, niin pikku koukkaus saa usein mukavat ropinat takanatulevan perseennuuhkijan tuulilasiin. Parhaassa tapauksessa tulee asiaa lasimestarille, heh heh. Talvella taas voi pientareelta vähän roiskaista suolansekaista loskapaskaa perässätulijan silmille.
Jos on tuttu tie ja joku nuuhkii persettä, kannattaa tehdä seuraavasti: Kun
tiedät, että tulossa on monttu tai routaheitto, joka tärskäyttää pahasti,
ota pieni hajurako ennen sitä. Perseennuuhkijakin alkaa yleensä kiihdyttää
tässä vaiheessa. Juuri ennen tärskyä jarruta käsijarrulla niin etteivät
jarruvalot syty.
Sitten vaan katsetta peiliin, pahaa aavistamaton perseennuuhkija täräyttää monttuun niin että munuaiset halkeaa, heh heh...
Mutta tosiaan täytyy kiskaista sen verran hajurakoa, ettei perseennuuhkija
aja perään, kun käsijarrusta nykäisee.
Raskaan kaluston kuskien pitäisi ymmärtää, että heille turvavälin pitäminen on erityisen tärkeää. Painava auto ei pysähdy ihan hetkessä, ja
paineilmajarruissa on aina pieni viive.
Siksi raskaan sarjan perseennuuhkijoiden kanssa käytän yleensä ns.
hyydytystaktiikkaa, joka on erityisen vittumainen. Eli ylämäkeen tultaessa
jalka pois kaasulta niin että vauhti hyytyy pikku hiljaa. Jos itse hyydyttää
vauhtinsa viiteen-kuuteenkymppiin, peli on pelattu rekkamiehen osalta: enää hän ei saa lisää vauhtia rohjoonsa ennen kuin mäennyppylä on ylitetty. Reikäpäisinkään rekkamies ei uskalla lähteä ylämäessä runttaamaan kaasua pohjaan ja jurnuttamaan ohi, joten ei auta kuin kiroilla perässä, kun vauhti hiipuu pahimmillaan nollaan asti. Kun huomaan rekan hyytyneen, ei muuta kuin pienempää pesään ja kiihdytys takaisin suurimpaan sallittuun nopeuteen.
Jos ylämäessä on ohituskaista, kannattaa hyydyttäminen aloittaa ennen
ohituskaistan alkua. Hi-taas-ti vauhtia pois, ja sitten kun ohituskaistan
alussa rekkakuski rusauttaa Fullerista pienempää pesään päästäkseen ohi,
itse lyön lapikasta lattiaan ja vauhdilla nyppylän päälle. Kyllä rahtaria
vituttaa! Naftaa palaa ämpäritolkulla ja verenpaine nousee!
Sitten käytännön esimerkki: Matkailuautolla männä kesänä alkoi septitankin varoitusvalo palaa. Varkauden ja Joensuun välillä kun on pitkä taival, missä ei oikein huoltoasemiakaan ole, niin ajattelin vähän opettaa yhtä karavaanarijurnuttajaa, joka veti Volvollaan matkailuvaunua tasaista 70 km/h vauhtia, vaikka rajoitus oli sata, ja roikkui siinä keskiviivalla koko ajan.
No, vetäisin siinä ennen Liperiä bussipysäkille ja pikku kikkavitosella
septitankin läppä raolleen. Voiveitsi siihen väliin vaan.
Helppohan se karavaanarijurnuttaja oli kiinni saada. Liperin jälkeen
alamäessä Ducatolla nilkka suoraksi ja nelosta tupaan, sitten heitto
vitoselle ja rinnalle. Justiinsa Volvon kohdalla kaveri painoi vessan
huuhtelunappia ja senhän jokainen voi arvata, mitä tapahtuu kun paskatankki on piripinnassa, poistoluukku auki ja hyyskä ruuttaa helvetinmoiset alipaineet.
Koko saatanan lietemälli, toistasataa litraa kusensekaista paskaa Volvistin
konepellille ja tuulilasille. Ei äijä tajunnut, mikä iski! Pyyhkimet viuhtoi
ja kärri heittelehti perässä! Ketään ei tullut vastaan, joten ajelin siinä
rinnalla ja kaveri löi vielä karvaisen perseen suoraan sivuikkunaan.
Oppipahan mulkku kerralla antamaan tietä kiireisemmille!
Runttaajahan kertoi joskus ottaneensa digikameralla valokuvia takapuskuriin liimautuneista. Tietysti salamavalon kanssa! Tosin Runtun uskottavuus meni, kun hän kertoi itse ajelevansa talvikeleillä 10-50 cm turvaväleillä.
Onko muilla jotain hyviä vinkkejä?
Tässä useampi kuukausi takaperin oli laatulehti Alueuutisissa pääkirjoitus aiheesta. Joku sekopää oli soittanut päätoimittajalle ja todennut että oli vittuuntunut aamuruuhkassa motarin vasemmalla kaistalla 120 vauhdissa perseessä roikkuneelle ja vetänyt jarrut lukkoon. Ei kuulemma haitannut kun oli vakuutukset ja sai kaveri kunnon opetuksen.
Tämmöset pitäisi pistää kiven sisään ja pitkäks aikaa.
Mutta ei siinä vielä kaikki, toimittajan kanta oli se että hän ymmärtää täysin tällaisen toiminnan, hyvä kun ei suositellut kaikille samaa kikkaa. Eikö noi mieti yhtään mitä ne kynästään päästää, ammatti-ihmisiä kai kuitenkin?
Tämmöset pitäisi pistää kiven sisään ja pitkäks aikaa.
Mutta ei siinä vielä kaikki, toimittajan kanta oli se että hän ymmärtää täysin tällaisen toiminnan, hyvä kun ei suositellut kaikille samaa kikkaa. Eikö noi mieti yhtään mitä ne kynästään päästää, ammatti-ihmisiä kai kuitenkin?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, eiköhän se typerys ole se hanurissa hoonaava yksilö. Joskus on tullut haeskeltua kiviä penkalta kun joku paisti on roikkunut bussin kanssa puskurissa. On muuten arvokasta ropinaa, dösän tuulilasi maksaa luokkaa 2000 €
Edit: Joku järki kumminkin mukana näissäkin. Se pääkirjoituksen jannu oli ilmiselvästi umpihullu.
Edit: Joku järki kumminkin mukana näissäkin. Se pääkirjoituksen jannu oli ilmiselvästi umpihullu.
- Epäkelpokeräilijä -
Samaa mieltä. Käsittääkseni tuo koko sähköpostijuttu on vitsinä kirjoitettu ja ei siten tosielämästä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Edit: Joku järki kumminkin mukana näissäkin. Se pääkirjoituksen jannu oli ilmiselvästi umpihullu.
Itse silti korostaisin raskaan kaluston kuljettajien vastuuta (toki usein osaavat turvavälin pitääkin). Siinä kun rekan kuljettaja hyvin tietää, että jos edessäajava joutuu äkisti jarruttamaan/pysähtymään (syystä), lyhentyy Alfa kuin Alfa aikalailla rusinaksi, mutta itselle tuskin koituu muita kuin henkisiä vahinkoja. Vähän samanlaista vastuuttomuutta kuin ajettaisiin Alfoillamme mp-kuskien perseessä kiinni.
Mutta huumori huumorina...
juu kaikki muu on suht ok kuhan ei vaaranna ulkopuolisia mut kaviaarijutut ei kyl kiinnosta
on kyl tullu nuorena(17) heitettyä mehutölkki yhen kusipään(tuli stopin takaa eteen liukkaalla tiellä aiheuttaen melkeen kolarin ja jäi eteen kyhnöttään 70kypää,jolloin napsahti) tuulilasiin
ja pyllistettyä oli semmonen asuntoauto vuokralla jossa oli ovi takana no se oli silloin ku oli nuori ja villi sekä alkoholilla oli osuutta asiaan
on kyl tullu nuorena(17) heitettyä mehutölkki yhen kusipään(tuli stopin takaa eteen liukkaalla tiellä aiheuttaen melkeen kolarin ja jäi eteen kyhnöttään 70kypää,jolloin napsahti) tuulilasiin
ja pyllistettyä oli semmonen asuntoauto vuokralla jossa oli ovi takana no se oli silloin ku oli nuori ja villi sekä alkoholilla oli osuutta asiaan
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ei jaksa just nyt naurattaa kun yks idiootti yritti ajattaa kolmeen otteeseen mua mersunsa perään kun olin "liian lähellä" Teki saman myös edessäni ajavalle henkilöautolle ennen minua Sappi kiehui ja kolmannella kerralla osasin odottaa että just kun olen ohi lähdössä niin painaa jarrua. Annoin mennä tahallaan ihan senttien päähän puskurista ja soitin sitten poliisit kaveria vastaan Sinne se jäi selittelemään
Ja mainittakoon että kaveri ajeli alinopeutta ja olin "liian lähellä" koska olin juuri lähdössä ohi. Hieman hikeä pukkasi kun kaveri löi jarrut juuri kun oli sormi vilkulla. Olisin varmaan lyönyt kaveria turpaan jos olisi kokonaan pysähtynyt, ja tämä ei ole vitsi! Näin edistämme turvallisuutta teillämme ja olemme kohteliaita muille autoilijoille
Ja mainittakoon että kaveri ajeli alinopeutta ja olin "liian lähellä" koska olin juuri lähdössä ohi. Hieman hikeä pukkasi kun kaveri löi jarrut juuri kun oli sormi vilkulla. Olisin varmaan lyönyt kaveria turpaan jos olisi kokonaan pysähtynyt, ja tämä ei ole vitsi! Näin edistämme turvallisuutta teillämme ja olemme kohteliaita muille autoilijoille
Ayrton Senna da Silva forever
Luin kauhuissani tuota myös kun pitkästä aikaa vierailin s24:llä. En voi ymmärtää... Vaikka perässä ajaminenkin on tuomittavaa, niin kyllä ovat nuo keinotkin.
Liikenteessä näkee nykyään yhä enemmän järjettömyyksiä. Pian meno on kuin DTM:ssä, eli pienet lommot ovat hyväksyttäviä "liikennetilanteessa". Minkä ihmeen takia Suomen liikenne on niin raivostuttavaa? Asian huomaa kun tulee euroopan kierrokselta. Kaikki on toiminut hienosti, tilaa annetaan, muut huomioidaan. Laivan rampilta ajettuaan varttitunti riittää verenpaineen kohoamiseen Suomen liikenteessä!
Liikenteessä näkee nykyään yhä enemmän järjettömyyksiä. Pian meno on kuin DTM:ssä, eli pienet lommot ovat hyväksyttäviä "liikennetilanteessa". Minkä ihmeen takia Suomen liikenne on niin raivostuttavaa? Asian huomaa kun tulee euroopan kierrokselta. Kaikki on toiminut hienosti, tilaa annetaan, muut huomioidaan. Laivan rampilta ajettuaan varttitunti riittää verenpaineen kohoamiseen Suomen liikenteessä!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kumma miten noita mulkkuja mahtuu maailmaan niin paljon.Wile E. Coyote kirjoitti:Olisin varmaan lyönyt kaveria turpaan jos olisi kokonaan pysähtynyt, ja tämä ei ole vitsi! Näin edistämme turvallisuutta teillämme ja olemme kohteliaita muille autoilijoille.
Eilen illalla oli myös hermot koetuksella, kun ohitin alinopeutta ajanaan 626 GTI:n ja tämä n. 40v äijä veti tästä herneet nenään, yritti estää ohituksen kaasua painamalla ja kun tämä epäonnistui, niin tuli roikkumaan takalootaan kiinni ja heitti täysvalaistuksen päälle, Hellan lisäpitkiä (on tainnut hankkia juuri tähän tarkoitukseen) myöten. Pikatie kun oli tyhjillään, niin ajattelin mennä leikkiin mukaan. Satasen alueella nopeudeksi 45km/h ja aina kun kaveri lähti ohittamaan, niin poljin lähemmäksi lattiaa. Matka kesti kauan, mutta eipä mulla ollut kiire.. Toivottavasti madzamiehellä oli.