Sivu 1/1

Sitten heräsin

Lähetetty: 05 Touko 2005, 20:01
Kirjoittaja Seiska5mma
Ajattelin vähän tuunata. Niinpä ostin uudet ohjaustehostimen letkut - pari milliä paksummat - ja pistin ne alumiiniputkeen.

Kuva

En enää koskaan ajattele yli 5 mm suurempia ajatuksia, niille ei ole tilaa.

Lähetetty: 05 Touko 2005, 20:09
Kirjoittaja m.sa
8)

-Sattuu sattuu!!!

- Mahtuu mahtuu (tottuu tottuu...)!!
:lol:

Lähetetty: 05 Touko 2005, 21:51
Kirjoittaja Bones
Pakko mahtuu kun on vihitty 8)
Vain mies tietää mikä mieheen sattuu ja vain mies tietää mikä mieheen mahtuu :shock:

Lähetetty: 06 Touko 2005, 01:12
Kirjoittaja m.sa
Bones kirjoitti: vain mies tietää mikä mieheen mahtuu :shock:
:crazyeyes:

Lähetetty: 06 Touko 2005, 08:39
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Ihan siisti konehuone. Pakosarja teipattuna. Mikäs sen hyöty on tehon suhteen? Itsellä on teippaamaton tuossa GTV:ssä. Eli kannattaako harkita?
Jätä ohjaustehostin pois. Tuntuma paranee, tehohäviö pienenee ja auto kevenee. :)

Lähetetty: 06 Touko 2005, 10:31
Kirjoittaja Jarno
Tehostimen poistosta: Jos vain poistaa letkut ja pumpun niin toimiiko ohjaus samalla voimalla kuin vastaava tehostamaton versio, vai täytyykö käydä salilla pystyäkseen kääntämään rattia?

Nimimerkillä johonkin se tietenkin alkaa kohta valuttaa tuota nestettä, eikä noin hidasta ohjausta (3,5 kierrosta laidasta laitaan) viittisi korjata isolla rahalla. Sopiskohan joku esim. Punton sähköinen ohjausvaihde tonne??

Lähetetty: 06 Touko 2005, 11:18
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Taitaapi olla raskaampi kuin valmiiksi tehostamaton. Siihen Punton yms. osia en usko sinne saavan ilman niin suuria muutostöitä että siinä olisi mitään järkeä. Ja sähköinen on tunnoton....

Lähetetty: 06 Touko 2005, 18:45
Kirjoittaja Seiska5mma
Kyllähän ne isot pojat väittää (ja Thermotec-paketti ja http://www.thermotec.com), että teho paranee. Nuo nauhat oli pakon sanelemia kun sarjat on niin lähellä kylkiä, ettei mitään peltisuojaa saa väliin. Jotenkin tuntuu, että 33–37 cm pituisissa primääreissä ei paljon kaasut jäähdy vaikka olis teippaamattakin. Aioin kyllä penkittää vähän joka välissä, mutta tähän eka kierrokseen ei pääse/ehdi noiden nauhojen tehoa tarkistamaan, kun sisällä on jo QV:n nokat ja kanttakin on madallettu (eli vakiotehoista on varmaan päästy se klassinen 30 % alaspäin).

Kannattaa odottaa meikäläisen koeajoraporttia. Nauha saa olla vain 1/4 tuumaa päällekäin lämpöhaperoitumisvaaran takia. Meikäläisellä on tietyistä kohdista 1:1 päällekäin ja vielä nuo hemmetin isot putkiklemmarit päällä. Arvatenkin saan taas kirjoitettavaa ennen kesän loppua... mutta mieluummin kunnon klemmarit kuin tilanne, että joudun irrottamaan sarjat TAAS, kun nauhat lepattavat pitkin konehuonetta.

Selvä vika tehon kannalta on kyllä nämä pakoaukot ja tiivisteet http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5259, jotka heittävät monta milliä joka suuntaan. Toivottavasti pakokanavaan tursuava kuparitiiviste palaa ajan myötä pois.

Tehostinta en vielä ota pois, mutta freoniton ja osittain paskaksi ruostuntut ilmastointi ulisevine kompuroineen on kyllä liipasimella. Pitäisi kiinnittää kompura huomenna. Saa nähdä. Vituttaa kun en tilannut nopeampaa ohjausta kun kone oli irti. Oli Ruotsissa myynnissä, mutta meikäläinen oli niin finaalissa, etten jakasanut ajatella lisäohjelmaa remonttiin.

Lähetetty: 06 Touko 2005, 21:06
Kirjoittaja jknracing
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jätä ohjaustehostin pois. Tuntuma paranee, tehohäviö pienenee ja auto kevenee. :)
Tuon takia mulla on jo hankittuna tehostamaton hammastanko ja 2.5 kierrosta tapista tappiin kalut sinne sisään. :mrgreen:

(Milläkönhän mä selostan muijalle sen kadonneen ilmastoinnin... :roll: No, sehän voi kulkea fillarilla jos Alfan kyydissä on liian kuuma.)

Lähetetty: 06 Touko 2005, 21:09
Kirjoittaja jknracing
Seiska5mma kirjoitti:freoniton ja osittain paskaksi ruostuntut ilmastointi ulisevine kompuroineen on kyllä liipasimella. Pitäisi kiinnittää kompura huomenna.
Ehjiä osia löytyy täältä... :mrgreen:

Lähetetty: 07 Touko 2005, 06:52
Kirjoittaja HOTA
Giulietassa ja Alfetoissa mitä itsellä oli ei ollut mitään tehostimia.
Hiukan sitä joutu jalkakäytävän reunalta lähtiessä vääntämään.
Ajossa tuntuma omaan makuun paljon parempi kuin tehostetut.

Renkastuksina oli 185/195/205.

Giulietta 2.0 kevyellä virikoneella + 205 + mutka-asfaltti + hyvä näkyvyys seuraaviin mutkiin :wink:

Lähetetty: 07 Touko 2005, 09:03
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Eipä itselkään tehostinta ole ollut kuin tuossa 164/166:ssa. Hieman painavampihan on kutoskoneen keula mutta ei mitään ratkaisevaa. Minusta tuon Getvosen ohjaus on kevyempi kuin Turbon vaikka renkaan leveys on muistaakseni sama. Ja vanteet vakiot. ET:hän vaikuttaa ohjauksen raskauteen.

Lähetetty: 15 Touko 2005, 10:52
Kirjoittaja Seiska5mma
Taitaa meikäläiselle tulla tehostamaton ohjaus. Pistin nesteet sisälle. Uudet putket, uudet klemmarit. Auton alla lätäkkö.

Roiskukoot pitkin pohjia, täytän vaan. Tämän auton korjauslimiitti on tässä tämän kesän osalta.

Lähetetty: 15 Touko 2005, 12:25
Kirjoittaja MM
Mun mielestä kyllä kannattaa jättää se tehostin autoon jos se siellä on alunperin ollutkin.

Ei se ajotuntuma yhtään heikkene sillä tehostimella, jos heikkenee, niin tehostin on p*skana, mutta ehjä tehostin kyllä toimii kunhan kyseessä ei ole mikään edustusauto jossa kaikki on löllyvää sekä tunnotonta cadillac tyyppisesti , silloin tehostaja saa lähteä sinne minne aurinko ei paista :mrgreen:

Hyvä alusta, iskarit + jouset + puslat kyllä tekee autosta nautinnolisen ajettavan, eikä tarvitse hausista riuhtoa kaupungissa.

Mä uusin alustaan melkein kaikki komponentit ja ohjaustuntuma on hyvin tarkka, nopea ja erittäin tunnokas, jokainen muurahainen joka tietä ylittää tuntuu heti ja välittömästi ohjauksessa sekä alustassa. Kunhan saan vielä uudet progressiiviset tiukemmat jouset alle, niin avot..se on siinä :)

Lähetetty: 15 Touko 2005, 13:04
Kirjoittaja V6
156sta olisi aika mielenkiintoista ajella ilman tehostinta, saisi aika lailla voimaa käyttää että jaksaa rattia käännellä. Naureskelin viime vuonna katsatuksessa kun inssi testaili rattilukkoa :wink:

Lähetetty: 15 Touko 2005, 17:27
Kirjoittaja Seiska5mma
Kyllä se tehostin sinne jää, en vaan korjaa sitä tänä kesänä - jos siinä vähääkään pysyy tavara sisällä. Ei sinne saa edes sormiaan väliin enää. Tosin öljy roiskuu pakosarjalle, mistä aiheutuu tulipalo... per...

Minulla on 1.3 Golffi, jossa ei ole tehostinta, jo siinä on mielestäni tarpeeksi raskas vääntää rattia. Kaupunkiajosta tulee muuten voimailulaji. Kun siihen lisää vielä tuon V6-koneen raskaan kytkinen ja takalaatikon vaatiman vaihteistotyöskentelyn, niin pian käy ajaminen työstä, eikä se ole meikäläisen tavoite ainakaan vielä. Saa nähdä sitten kun saa alustaan upotettua muutaman tonnin, siitten voi kivireen kuskaaminen tulla kyseeseen.

Lähetetty: 15 Touko 2005, 19:04
Kirjoittaja jarski
eise kutonen ny mikään raskas oo ku vaimoki sitä ilman tehostajaa hyvin väänteli...tosin sano et eikö täs vois olla tehostajaa...en viittiny sanoa et on siinä mut se on hajalla :mrgreen: :wink: