Maahantuojalle luottamuslause vai vaihtoon?
Valvoja: Moderators
Maahantuojalle luottamuslause vai vaihtoon?
Olisiko aika nosta kissa pöydälle? En ainakaan muista, että tästä olisi äänestetty näin suoraan. Kommentteja kuulee puolesta ja vastaan, mutta mikä on äänestyksen tulos? Oletko tyytyväinen Alfa-Romeon Suomen maahantuojaan vai näkisitkö jonkin muun tahon edustavan merkkiä jatkossa?
Edit: kysymyksellä tarkoitetaan Delta-konsernia
Edit: kysymyksellä tarkoitetaan Delta-konsernia
Viimeksi muokannut alfista, 10 Kesä 2005, 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
hyvä topic ja tätä on varmaan odoteltu..nyt nähdään miten alfistien mielipiteet jakaantuvat.. 

Viimeksi muokannut 90, 07 Kesä 2005, 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kuitenkin tuota nurinaa on palstalla ilmennyt enimmäkseen juuri vaihtohyvityksistä ja huolloista ja tämä liittyy suoranaisesti enemmän juuri delta-autoon eikä niinkään delta-motoriin..
mutta oikeassa olet kyllä tuosta takuu asiasta ja takuuasiat ovat ehkä olleetkin vakavin maahantuojaa koskeva negatiivinen asia alfistien keskuudessa jos noita enneaikaisia remiinkatkeamisia ajatellaan.
mutta oikeassa olet kyllä tuosta takuu asiasta ja takuuasiat ovat ehkä olleetkin vakavin maahantuojaa koskeva negatiivinen asia alfistien keskuudessa jos noita enneaikaisia remiinkatkeamisia ajatellaan.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no syvältä tuo toiminta on joka tapauksessa ja sen kyllä huomaa jo tähän astistenäänienkin perusteella...
gallupin tulokset pitää ehdottomasti toimittaa deltaan, voisivat ottaa jopa opikseen
gallupin tulokset pitää ehdottomasti toimittaa deltaan, voisivat ottaa jopa opikseen

Viimeksi muokannut 90, 07 Kesä 2005, 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää kuitenkin muistaa että Delta-verkosto on hyvin laaja, toisin kuin Alfa- verkosto esim. Ruotsissa. Uusi maahantuoja/jälleenmyyjä ei varmasti voisi helposti saada aikaan yhtä tiheää verkostoa.
Minun mielestäni maahantuojan yksi ongelma on halu pitää mallisto liaan pienenä, vanhaan Lada-tyyliin. Monet versiot ja mallit on jätetty pois. Kiahan piti Deltan kanssa solmitun sopimuksen ehtona sitä että suurin osa malleista tuodaan maahan. (vain se kauhea suurin malli puuttuu muistaakseni, ja moottoriversioita ja muita variaatioita on yllinkyllin, toisin kuin Fiatin listoilla.)
Itse olen jo pidempään harkinnut kirjeen lähettämistä Fiat Auton pohjoisten markkinoiden vastaavalle Torinoon, jotta tämä painostaisi Deltaa muuttamaan tomintatapojaan.
Oletteko valmiit allekirjoittamaan mahdollista nettikirjevetoomusta?
Tekisin kyllä suomennoksen. Sen lähettäminen ei olisi ongelma, newsgroup jota olen mukana johtamassa on lähettänyt aikaisemmin mm. kirjeen Luca Di Montezemololle.....
Minun mielestäni maahantuojan yksi ongelma on halu pitää mallisto liaan pienenä, vanhaan Lada-tyyliin. Monet versiot ja mallit on jätetty pois. Kiahan piti Deltan kanssa solmitun sopimuksen ehtona sitä että suurin osa malleista tuodaan maahan. (vain se kauhea suurin malli puuttuu muistaakseni, ja moottoriversioita ja muita variaatioita on yllinkyllin, toisin kuin Fiatin listoilla.)
Itse olen jo pidempään harkinnut kirjeen lähettämistä Fiat Auton pohjoisten markkinoiden vastaavalle Torinoon, jotta tämä painostaisi Deltaa muuttamaan tomintatapojaan.
Oletteko valmiit allekirjoittamaan mahdollista nettikirjevetoomusta?
Tekisin kyllä suomennoksen. Sen lähettäminen ei olisi ongelma, newsgroup jota olen mukana johtamassa on lähettänyt aikaisemmin mm. kirjeen Luca Di Montezemololle.....
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Minun puolestani vanha voi ihan hyvin jatkaa. Ei ole mitään erillistä pahaa sanottavaa, toisaalta en tiedä toiminnastakaan sen kummempia. Automyynti ja huolto kuuluvat jälleenmyyjille, jääkö maahantuojalle muuta arvosteltavaa kuin malliston laajuus ja osien saatavuus?
Malliston laajuuden arvostelukin on hankalaa näin jokamiespohjalta. Ainahan sitä voi haluta kuuta taivaalta, mutta totuus taitaa olla, ettei vähemmän myytäviä mariginaalimalleja ole varaa tuoda maahan. Jostain se raha on otettava varaosavarastoon ja huolto-organisaation kouluttamiseen, ja mistäs muualta sitä ottaisi kuin volyymimallien katteista.
Sitä en tiedä miksei JTD-versioita ole aiemmin tuotu. Tuskin ihan pelkkää ilkeyttään, kyllä Italkonillekin varmaan raha kelpaa.
Malliston laajuuden arvostelukin on hankalaa näin jokamiespohjalta. Ainahan sitä voi haluta kuuta taivaalta, mutta totuus taitaa olla, ettei vähemmän myytäviä mariginaalimalleja ole varaa tuoda maahan. Jostain se raha on otettava varaosavarastoon ja huolto-organisaation kouluttamiseen, ja mistäs muualta sitä ottaisi kuin volyymimallien katteista.
Sitä en tiedä miksei JTD-versioita ole aiemmin tuotu. Tuskin ihan pelkkää ilkeyttään, kyllä Italkonillekin varmaan raha kelpaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Minulle Delta-auto ja Delta-motor ovat aina olleet sama asia. Delta konserni on siksi mielestäni vastuussa hinnoista, mallistosta, takuista, palvelusta, huolloista, hyvityshinnoista eli koko roskasta.
Sama omistuspohja, sama organisaatio, kuuluvat samaan konserniin. Delta-auton työpaikkahakemuksetkin menevät osoitteeseen tyopaikat@deltamotor.fi.
Minusta maahantuontia ja myyntiverkostoa ei voi tässä asiassa erottaa toisistaan. Uskonpa myös että tämä on yleinen käsitys.
Sama omistuspohja, sama organisaatio, kuuluvat samaan konserniin. Delta-auton työpaikkahakemuksetkin menevät osoitteeseen tyopaikat@deltamotor.fi.
Minusta maahantuontia ja myyntiverkostoa ei voi tässä asiassa erottaa toisistaan. Uskonpa myös että tämä on yleinen käsitys.
Jep, mutta jos ajattelee noin niin tuntuu hieman oudolta, että esim. GTV:stä maahan tuodaan vain 3.2 V6 mallia, kun käsittääkseni siitä olisi tarjolla 1.8 ja 2.0 mallitkin. Nyt tuo GTV on varmasti todellakin marginaalimalli. Kävin Oulun deltassa huvikseni kyselemässä niin eivät tienneet mitään kyseisestä autosta, edes esitettä ei löytynyt ja ainoa "apu" oli ohje "kato netistä".Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ainahan sitä voi haluta kuuta taivaalta, mutta totuus taitaa olla, ettei vähemmän myytäviä mariginaalimalleja ole varaa tuoda maahan. Jostain se raha on otettava varaosavarastoon ja huolto-organisaation kouluttamiseen, ja mistäs muualta sitä ottaisi kuin volyymimallien katteista.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oudoltahan se tuntuu joo. Luulisi ettei tarvitsisi järjestää sen kummempaa varaosavarastoa ja huolto-osaamista tuollaiseen versioon, josta sekä kori että tekniikka ovat tuttuja toisista malleista.
Kai maahantuojan päätökselle silti on syynsä, kyllähän pisnismiehille raha kelpaa. Olisiko ajateltu profiloida GTV "oikeaksi" urheiluautoksi jättämällä mopomallit muille markkinoille?
Kai maahantuojan päätökselle silti on syynsä, kyllähän pisnismiehille raha kelpaa. Olisiko ajateltu profiloida GTV "oikeaksi" urheiluautoksi jättämällä mopomallit muille markkinoille?
- Epäkelpokeräilijä -
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Silloin kun Veho myi Alfaa 1989-1992 niin kuulemma palvelu oli hyvää ja aiheeseen suhtauduttiin tosissaan, mutta taisi paukut olla lopussa tehtaan päässä
Viittaan Juhani Anttilan kirjaan "Alfa Romeo Suomessa 1950-2000".
Kannattaa muuten lukea, kirjassa on mielenkiintoisia juttuja Alfan vaiheista Suomessa.

Viittaan Juhani Anttilan kirjaan "Alfa Romeo Suomessa 1950-2000".
Kannattaa muuten lukea, kirjassa on mielenkiintoisia juttuja Alfan vaiheista Suomessa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
En näe järkevää vaihtoehtoa Deltan lisäksi.....ainoa vaihtoehto on saada Deltan toimintaan muutos!alfista kirjoitti:Veho olisi ihan ok vaihtoehto, mutta Fiat ryhmä olisi varmaankin nippukauppa, eli riittäisikö Veholla usko? Ja miten käy tavara-autojen?
Toisaalta Alfa ei varmaankaan olisi hullumpi myytävä nykyään kauppiaan kannalta.

- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
...kaikella kunnioituksella.... mutta jos kysyn vastaavanlaisen gallupin.... onko maito liian kallista... tai onko keskiolut liian kallista... onko Delta-Auton huollot kalliita.... niin vastaukset ovat samanlaisia 10-90 tai 0-100... ehkä kysymyksen asettelua pitäisi pikkuisen muuttaa että tulisi todellinen mielipide esille.
... tosi mies ei rutista , vaan paskantaa suoraan housuun... heheheh 


- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kyllä minunkin mielestäni suurimmat risut keräävät jälleenmyynti ja huolto puoli. Toki myös maahantuonnin puolella on parannettavaa, mutta epäkohdat eivät ole niin laajoja kuin muilla toimialueilla. Maahantuotavia malleja voisi kuitenkin olla useampia. En usko että lähes saman tekniikan omaavien mallien listoille nostaminen maksaisi juuri mitään, sillä varastoonhan ei juuri mitään autoja ostella (paitsi varmoja nakkeja). Kaikkia malleja ei mielestäni tarvitse olla esittely/koeajo versioina saatavissa, kunhan niiden tilaaminen olisi edes mahdollista. Uskon, että esimerkiksi pienikoneista GTV:tä ostava tyytyisi koeajoon jollain muulla samanlaisella moottorilla varustetulla mallilla ja olisi valmis odottelemaan muutaman kuukauden auton toimitusta.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Olisi pitänyt varmaankin muotoilla kysymys tarkemmin. Ei tullut ollenkaan mieleeni, että joku pitäisi Alfan maahantuojaa ja myyntiverkostoa erillisinä asioina. 

Viimeksi muokannut alfista, 10 Kesä 2005, 08:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuota hmm..ei mun mielstä voi sekoittaa maahantuojaa ja myynti/huoltoverkostoa toisiinsa. Eiköhän toi Delta Motor hoida asiansa kunniakkaasti, mutta huolto ja myyynti verkostosta voidaan olla montaa mieltä. Sama pätee kaikkien automerkkien suhteen, itse maahantuova taho toimii, mutta huolto ja myynti on mitä on.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Delta mikä Delta, maahantuojan sen pitäisi huolehtia jälleenmyyntiverkostosta etenkin kun kuuluvat samaan konserniin, joten koittakaa nyt vain äänestää sen mukaan eikä ihmetellä tuliko se muna vai kana ekana
Ja mitä siihen Vehoon tulee, niin ymmärsin että Veho veti herneet kun Alfa alkoi myymään myös Ruotsin kautta vehkeitä, homma tyssäsi siihen, tehtiin järjetön diili ryssien kanssa jossa ollaan vieläkin kiinni..
All in all, jos ei Deltaa kiinnosta tehdä asioita paremmin, niin tuskin nyt kukaan sitä hirveen paljon huonomminkaan voi hoitaa. Nykytasolla en kuitenkaan osta sieltä mitään.

Sinänsä hyvä pointti. Toivotaan että jengi on käyttänyt päätään äänestäessään, ja vaikka osa ei olisikaan niin silti on murskaavat luvut, kerrottakoon suuntaa antavaa, absoluuttista faktaa kun ei voi tietää...onko maito liian kallista..
Ja mitä siihen Vehoon tulee, niin ymmärsin että Veho veti herneet kun Alfa alkoi myymään myös Ruotsin kautta vehkeitä, homma tyssäsi siihen, tehtiin järjetön diili ryssien kanssa jossa ollaan vieläkin kiinni..
All in all, jos ei Deltaa kiinnosta tehdä asioita paremmin, niin tuskin nyt kukaan sitä hirveen paljon huonomminkaan voi hoitaa. Nykytasolla en kuitenkaan osta sieltä mitään.